• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot overweegt 308 R HYbrid in productie te nemen

Auteur: RubenPriest, gepost 11 december 2015 om 19:58 – 54 Reacties

Afbeelding Peugeot overweegt 308 R HYbrid in productie te nemenAfbeelding Peugeot overweegt 308 R HYbrid in productie te nemenAfbeelding Peugeot overweegt 308 R HYbrid in productie te nemen

308 R HYbrid concept
Legt Peugeot de Franse ballen op tafel en gaat het dan echt gebeuren?

Momenteel is de 308 GTi 270 het heetste wat je kunt bestellen in de hot hatch range bij Peugeot. En weet u nog: ook deze Peu was in 2013 een concept waar iedereen “bouwen!11!!” over riep, en zo geschiedde. Volgens Auto Express overwegen de Fransen hetzelfde lot omtrent de idioot rappe 308 R HYbrid concept.

Peugeot Sport vertelde namelijk dat ze, als er genoeg vraag naar is, de snelste 308 evah wellicht in productie zullen gaan nemen. Als dit met dezelfde belachelijk lekkere specs zijn als het concept, dan mag de concurrentie zijn borst nat gaan maken.

De R HYbrid levert 500 pk en doet een 0-100 km/u sprint in slechts vier seconden. Onder de kap ligt de bekende 1.6 THP motor, maar dit keer vergezeld door twee elektromotoren. Als Peugeot het flikt, dan is de 308 het hot hatch stadium dik gepasseerd en begeeft deze zich qua prestaties in het vaarwater van de Audi RS3 en de Mercedes A45 AMG. Wanneer de Fransen er een niet te hoog prijskaartje op plakken, kan dit nog voor een interessante wending gaan zorgen.

Ook interessant!

  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • nieuwe Peugeot 308
    Nieuwe Peugeot 308 is langer en meer premium
  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs
  • Peugeot 308 SW
    Dit kost de fraaiste C-segment station van dit moment

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

308, 308-r, concept, Hybride, Peugeot

Vorig bericht: « Wat zou jij betalen voor deze McLaren F1 GTR?
Volgend bericht: Dit is het verhaal achter Nismo »

Lees Interacties

Reacties

  1. jobberns zegt

    11 december 2015 om 20:01

    Wat een bak vermogen, dan is Peugeot Audi en Mercedes ineens voorbij! (Hoewel ik de RS3 het gaafste blijf vinden)

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    11 december 2015 om 20:02

    je overweegt maar een end weg ..

    geloof nou niet echt dat Peugeot zich met retarde peekaa wedloopjes moet bezighouden ..

    Login om te reageren
    • stephanotis zegt

      11 december 2015 om 22:07

      @lincoln: Volgens mij kwam Peugeot als eerste met meer dan 100 pk in de boodschappenautoklasse*, en werd dat al gauw meer dan 130 pk. De 205 GTI werd best wel een succes.

      *auto’s kleiner dan een Delta Integrale ;)

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        12 december 2015 om 05:17

        @stephanotis: ik vermoed dat er nog wel een aantal verloren Italianen, Britten en/of Fransen bijzondere autootjes met meer dan 100pk maakten. Maar van de golf gti weet ik zeker dat die meer dan 100pk had halverwege de jaren ’70.

        Login om te reageren
        • stephanotis zegt

          12 december 2015 om 15:14

          @lekbak: Klopt natuurlijk, maar de Golf was nog meer dan de Lancia Delta een compacte middenklasser, een Polo met meer dan 100 pk bestond nog niet. Fiat kwam een jaar na Peugeot met 105 pk in de nog kleinere Uno Turbo.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            12 december 2015 om 16:11

            @stephanotis: ik weet niet op welke wereld jij leeft maar een golf 1 en de Peugeot 205 zijn best wel ongeveer even groot. Ze hebben ook het zelfde gewicht. Alleen was de golf bijna tien jaar eerder met de gti!

            Login om te reageren
            • michiel_vandelft zegt

              13 december 2015 om 00:57

              @lekbak: 205= B segment, Golf= C segment. Size doesn’t matter ;)

              Login om te reageren
  3. mdegoede zegt

    11 december 2015 om 20:03

    Ben heel blij als dit in de showroom komt

    Login om te reageren
    • benzinehoofd zegt

      11 december 2015 om 21:59

      @mdegoede: En ik als het in de showroom blijft.

      Login om te reageren
  4. griffendahl zegt

    11 december 2015 om 20:04

    Als ze dan ook nog even een fijne cockpit met klokken door het stuur in de 308 zetten… :)

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    11 december 2015 om 20:04

    Als ze hem bouwen en mij het bedrag voorschieten dan hebben ze alvast één klant.

    Login om te reageren
    • trident zegt

      12 december 2015 om 00:01

      @berlinetta: lenen .nl

      Login om te reageren
  6. enricoleerdam zegt

    11 december 2015 om 20:19

    Ik hoop het echt.maar wat weegt zoiets?

    Login om te reageren
    • balboni zegt

      12 december 2015 om 09:45

      @enricoleerdam: 1480 kiklo

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        12 december 2015 om 14:41

        @balboni: het lijkt erop dat het nog veel zwaarder moet zijn. Met 500 pk moet je toch sneller naar de 100km/uur kunnen? Tenzij er helemaal geen grip is.

        Login om te reageren
  7. koenigsegggone1 zegt

    11 december 2015 om 20:22

    Ligt het aan mij of overstijgt deze auto dan de rs3 en a45 amg echt enorm? Zit qua vermogen dan eerder in c63 amg en m3 vaarwater

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      11 december 2015 om 20:30

      @koenigsegggone1: klopt. Met 500pk zit ie ver boven de M3 (431pk) en nét onder de C63S AMG (510pk). Benieuwd wat het leeggewicht is eigenlijk, die elektromotoren en met name de accu’s zullen flink zwaar zijn. Daarbij ben ik eigenlijk ook wel benieuwd hoe lang je kan genieten van de extra elektrokracht. Als je na een half rondje Nordschleife er al door heen bent zet het bog geen zoden aan de dijk, wamt dan moet de benzinemotor al die kilo’s gaan meetorsen.

      Login om te reageren
      • michiel_vandelft zegt

        13 december 2015 om 00:59

        @gtwillem: goeie denkwijze! Accu’s leeg, dan ineens 0-100 in 5,8/6 seconden en een RS3 lacht hem vierkant uit

        Login om te reageren
    • miezemiez zegt

      11 december 2015 om 20:32

      @koenigsegggone1: Dat is dus exact wat ik dacht.

      Login om te reageren
  8. subaru555 zegt

    11 december 2015 om 20:23

    Lijkt me onwaarschijnlijk, een 308 gti met 500pk (met opeens een top van 290/300) kan natuurlijk niet, dus ophanging/banden/remmerij etc etc allemaal anders – wordt te duur

    Login om te reageren
    • balboni zegt

      12 december 2015 om 09:47

      @subaru555: wat een onzin

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        13 december 2015 om 01:14

        @balboni: geen onzin. @subaru555 heeft een punt. Door het toegenomen vermogen moeten de remmen, het onderstel, aandrijflijn en dergelijke aanzienlijk versterkt worden. Je kan niet zo maar 500pk loslaten op een chassis dat is ontworpen voor 300pk. Daarbij gaat het gewicht aanzienlijk stijgen. Allemaal zaken om rekening mee te houden.

        Login om te reageren
    • michiel_vandelft zegt

      13 december 2015 om 01:00

      @subaru555: eem Golf R kost ook bijna 50K. Een 308 zit uit m’n hoofd rond de 38K. Zat speelruimte lijkt me?

      Login om te reageren
  9. cpp1 zegt

    11 december 2015 om 20:23

    Al stoppen ze er 1000 pk in, blijft een lelijk ding!

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      11 december 2015 om 20:41

      @cpp1: je hebt het over een Audi neem ik aan?

      Login om te reageren
      • cpp1 zegt

        11 december 2015 om 20:47

        @rufctr01: meneer moet er weer een Audi bij halen hoor, ik heb het over een Audi in een Peugeot topic….jaja.

        Maar de hedendaagse Audi is ook lelijk idd, daar heb je wel gelijk in.

        Login om te reageren
        • remcott zegt

          11 december 2015 om 21:54

          @cpp1: wat wil je @rufctr01 is één van de duidelijk zichtbare VAG bashers hier. Ook al ben ik geen VAG fanboy een hater ben ik evenmin. Rufctr ziet echter kans om alles te linken met opgerekte kettingen, overmatig olie verbruikende en versnellingsbak verslindende Audi’s

          Login om te reageren
          • insomnia zegt

            12 december 2015 om 09:56

            @remcott: hehehe…..i see what you did there.

            Login om te reageren
  10. adjudant zegt

    11 december 2015 om 20:38

    Prachtig, gewoon doen.. Eindelijk weer een hothatch die mee kan doen in t premium segment.

    Login om te reageren
  11. FB_100002168127182 zegt

    11 december 2015 om 20:39

    Als ze maar van die achterlijk kleur schema afwijken, vind IK, het wel een mooi wagen. [eigen mening uiteraard]

    Login om te reageren
  12. rufctr01 zegt

    11 december 2015 om 20:41

    Laat maar komen! Ziet er 100 keer beter uit dan een RS3

    Login om te reageren
  13. Edge zegt

    11 december 2015 om 20:41

    Stop maar met overwegen en bouwen dat ding

    Login om te reageren
  14. henkhupelschoten zegt

    11 december 2015 om 20:50

    Heeft hij dan ook 14% bijtelling of minder?

    Login om te reageren
  15. moveyourmind zegt

    11 december 2015 om 20:53

    Laat maar komen!

    Zeker in deze trim een mooie verschijning die in niets onderdoet voor de Duitse concurrentie, niet in kwaliteit, niet in vormgeving en niet qua interieur. Zeker dat laatste is een sterke troef van Peugeot. De interieurs zijn mooi uitgevoerd en hebben een eigenheid die veel moderne auto’s vreemd is. Mocht deze 308 komen hoop ik wel dat ze er rood tapijt in doen, net als in de GTI’s uit de jaren tachtig.

    Login om te reageren
  16. Shenkie zegt

    11 december 2015 om 21:00

    Maken dat ding! Auto Express heeft de concept al getest: http://youtu.be/AJE3MN06USk

    Login om te reageren
  17. biohazardracer zegt

    11 december 2015 om 21:01

    Als ze deze echt gaan maken zal dit de eerste fabriek af (super) super hot hatch wezen en een hele nieuwe klasse zijn (audi rs3 en al die andere hete hatchbacks zijn vergeleken met deze underpowerd).
    Toch denk ik dat de kans klein zal zijn dat ze hem ook daadwerkelijk gaan produceren, zowel dan ben ik er zeer benieuwd naar wat hij moet gaan kosten.
    Maar wat mij betreft mag ie er zeker komen!

    Login om te reageren
  18. koeckenbacker zegt

    11 december 2015 om 21:34

    Zet maar neer! Wel in 1 tint alstu.

    Login om te reageren
  19. Dutchdriftking zegt

    11 december 2015 om 21:55

    Jaaaa maken dat ding.

    Login om te reageren
  20. blogade zegt

    11 december 2015 om 21:58

    Peugeot maakt, naar mijn mening, al jaren geen begeerlijke auto’s meer. Te plastic, te erg terugkijkend naar succes van vroeger (205 gti) en in de praktijk toch niet zo puur als toen… Toch blijft het wel een sympathiek merk op de een of andere manier.

    Login om te reageren
  21. alfablog zegt

    11 december 2015 om 22:06

    maakt s3. amg enz tot fossielen.

    Login om te reageren
  22. kapitein187 zegt

    11 december 2015 om 22:41

    En wat is die creatie op de laatste foto? Links.

    Login om te reageren
    • shalomleon zegt

      12 december 2015 om 08:16

      @kapitein187: zal wel de 3008 zijn ofzo

      Login om te reageren
  23. jeppie zegt

    11 december 2015 om 22:44

    Doen! Ook in deze kleuren

    Login om te reageren
  24. allesmetturbo zegt

    12 december 2015 om 00:13

    Holy sh*t! Zoveel vetter dan een golf r

    Login om te reageren
  25. potjak zegt

    12 december 2015 om 00:51

    Even los van de auto en het merk. Wat mij opvalt in de reacties is dat deze bijna allemaal positief zijn. En dat voor een hybride! Dat was 2 jaar geleden nog wel anders.

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      12 december 2015 om 08:59

      @potjak: daar is volgens mij meer dan een reden voor: 500pk, en het feit dat bijvoorbeeld Porsche, McLaren, Ferrari,… het sufkutten karakter van hybride wat hebben weggewerkt…

      Ik blijf wel heel benieuwd naar het gewicht van dit monstertje. De prijs ook, maar dat is minder belangrijk, want betalen kan ik het toch niet… ?

      Login om te reageren
  26. toyotafortuner zegt

    12 december 2015 om 01:19

    Teringjantje nog eens aan toe! 500pk in een auto als de 308. Heftig!

    Alleen wel in single tone graag

    Login om te reageren
  27. amgsoixanttrois zegt

    12 december 2015 om 03:27

    500 pk in een c-segment hatchback, die in de basis voorwielaangedreven is (toch?). Ik denk dat dit een beetje te veel van het goede is, zoals hierboven geconcludeerd dat is meer vermogen dan een m3/m4.

    Login om te reageren
  28. pikes83 zegt

    12 december 2015 om 07:27

    Zo snel mogelijk in productie nemen!!!!!

    Login om te reageren
  29. base zegt

    12 december 2015 om 09:33

    Ik zeg doen.. En hopen dat de concurrentie dan gaat antwoorden met heerlijke super hothatches!

    Login om te reageren
  30. desjonnies zegt

    12 december 2015 om 10:29

    Een vriend heeft deze uitvoering van AMG.
    Op zo’n kleine Mercedes.
    En daar is gewoon niet mee te rijden.

    Maar het allerergste is, het zijn ook geen leuke auto’s meer in de omgang en het leuke praktische wat bijvoorbeeld een ouderwetse GTI WEL heeft is er compleet vanaf getuned.

    Dingen zijn kei en keihard geveerd en zijn alleen maar leuk als straatracer en te bluffen !

    Een old skool GTI, of die Ford Escort met die grote achtervleugel of een Impreza STi een Mitsubishi EVO zijn veel leuker, zeker in de omgang en qua gebruiksvriendelijkheid.

    Koop gewoon zoiets, is stoerder, potenter en geiler dan deze Peugeot of die A klasse AMG

    http://noticias.coches.com/wp-content/uploads/2014/07/ford_escort-rs-cosworth-1992-96_r7.jpg

    Die vriend heeft spijt als haar op het hoofd van de AMG, benzine verbruik, en de afschrijving op zo’n hok is bijkans van Bijbelse proporties !

    Ok ik leef in de echte wereld waar ik blij was dat ik gisteren in Nord Pas-de Calias gewoon Diesel tankte á € 0,99 de liter !
    Zo simpel van geest ben ik dan !

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      12 december 2015 om 18:58

      @desjonnies: ik heb een tijdje terug gereden in een a45 AMG en het comfort viel mij heel erg mee. Dat zuipen doet zo’n ding wel uiteraard, maar elke auto met zoveel vermogen zuipt. Klein blok of niet. Zal vooral een persoonlijk dingetje zijn denk ik.

      Voor de rest ben ik helemaal met je eens dat die oude snelle jongens veel toffer zijn.

      Login om te reageren
  31. 991gt3rs zegt

    12 december 2015 om 15:30

    Nee die gaat er never komen met 500pk. Heel misschien red deze het productiestadium en als hij dat red dan maximaal 400pk.

    Login om te reageren
  32. Esprit_de_Flandre zegt

    13 december 2015 om 13:57

    Leuk. Voor China…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North