Mercedes A-Klasse facelift: alle foto’s en info

Auteur: , 49 Reacties

Licht opgepoetst snoetje, zuinigere motoren, kekke kleurtjes (zie boven) voor de AMG Line en meer vermogen voor de A45 AMG.

Het is ons niet helemaal duidelijk wanneer Mercedes-Benz precies bedacht had het doek van de gefacelifte A-Klasse te trekken, wel weten we dat ze dat nu nog niet van plan waren. Toch kunnen we je alvast alle foto’s laten zien van de vernieuwde A-Klasse en weten we ook meer over de motoren.

De CDI-modellen gaan eruit. Niet dat de A-Klasse niet meer met dieselmotoren leverbaar zijn, maar geheel in lijn met de nieuwe naamgeving, hebben deze nu een ‘d’ achter de naam. De instapdiesel is de A180d, met een uitstoot van 89 gram CO2 per kilometer, een winst van 9 gram. Voor de bijtelling maakt dat niet uit, die blijft dit jaar 20 procent en gaat volgend jaar naar 21 procent.

De A220d (voorheen A220 CDI) en de A250 krijgen beide een kleine vermogensboost van 7 pk, waarmee het totaal op respectievelijk 177 en 218 pk uitkomt. Zoals bekend profiteert de A45 AMG het meest, deze gaat van 360 naar 381 pk. Daardoor is de sprint naar 0-100 km/u 0.4 seconden sneller dan voorheen. Belangrijker, de A45 AMG is nu weer 0.1 seconden sneller dan grote rivaal Audi RS3. Nieuw is ook de Motorsport Edition, een A-Klasse in AMG Line, maar dan met Petronas-groene accenten. Geïnspireerd op de kleuren van Mercedes’ heerschende Formule 1-wagens uiteraard.

Vanaf begin juli schijn je de nieuwe A-Klasse al te kunnen bestellen bij de dealer, in september worden de eerste auto’s uitgeleverd.



49 reacties

Maak gewoon een 3-deurs zoals de concept destijds was, ziet er een stuk beter uit.
@alcantara: Kan iemand Mercedes even op de hoogte stellen?
Mooi.
we kunnen denk ik ook binnenkort soortgelijk nieuws verwachten op gebied van de CLA en GLA?
@arashrsf: zou je denken..
@arashrsf: cla facelift komt in 2016 pas (via Mercedes België)
Ik zie totaal geen verschil… Behalve de achterlichten dan
@snelweg: nieuwe voorbumper, gewijzigde achter bumper met andere uitlaten, gewijzigdw achterlichten, gewijzigde koplampen, ander stuur, mooiere knopjes voor stoel verstelling, nieuw scherm, gewijzigde knopjes middenconsole. Al met al niet heel dramatisch maar alles is net een beetje strak getrokken
@pordon: zou je de nieuwe schermpje kunnen inbouwen op je pre-facelift ?
@pordon: heel erg off topic: maar waarom staat er een kroontje voor je naam?
@pudi: pordon is autoblog member
@jpoers: oh oke, en gtwillem enzo ook?
@Pordon: Geen facelift maar alleen botox … moet niet gekker worden.
De ontwerpers waren op sabbatical?
Kunnen we dat ‘uitlekken’ niet voortaan weglaten? Elke auto ‘lekt uit’, zware bullshit als het echt letterlijk bij alle autos gebeurt
Enige verschil is de grotere Ipad…
@boxergt: En een facelift is zo’n mooi moment om die in het dash te verwerken…
Ik zie in het exterieur echt geen verschillen allen heel klein beetje bij de achterlichten
Weinig verschil, maar godzijdank wel kleur! Maarja Calvinistisch Nederland kiest toch grijs
Vette bak! Als het interieur zo is met die groene verlichting!
Wacht even..waar moet ik naar kijken? Ik zie geen verschillen met voorheen?
had gehoopt dat ze wat zouden doen aan het middenconsole….die is echt niet meer van deze tijd en loopt hopeloos achter op het midden console van de a3 of 1 serie
Leuke auto, mooi sportief uiterlijk. Wel zou ik de rs3 boven de a45 amg verkiezen.
“Facelift”
Nog steeds niet de mooiste. Ik ga wel voor een M135i.
Welke facelift?
Oogt nog steeds als de mooiste van de 3 (A45, M135i, (R)S3). Doe mij maar een A45 in een frisse kleur
@toyotafortuner:

Ik zal altijd een Toyota in die klasse kopen of die nieuwe Peugeot. of gewoon een Focus, de rest is überpriced en één grote pot flauwekul voor mensen die hun saaie baan proberen op te krikken met primijum.

primijum is dat ik nu -serieus waar- iemand eventjes naar Napels moet sturen 1800 kilometer verderop, een schip heeft stukken en het onderdeel mag niet gevlogen worden; dat gaat gewoon achterin een oude 147 diesel met bijna 4-ton kilometers achter zijn hoeven……
@desjonnies: K ben het zeker met u eens wat betreft overall voorkeur. Dit was alleen vergeleken met de ‘vaste Duitse drie’. Ik kies onder geen beding een gebakken-lucht-Duitser. (Opel uitgesloten) In specifiek dit segment kies ik ook makkelijk Japans, waarbij mijn voorkeur met name uitgaat naar de aankomende Civic Type-R
Dat scherm was altijd al optioneel op de A, optie van pakweg € 350,-
@el-loco: als je muziek wilt luisteren of navigeren is het scherm verplicht. Voor mij een reden geweest niet voor de A-klasse te gaan.
Ziet er goed uit!
Ik zou hem nemen. En helemaal in de petronas kleur.
Zie wel dat de auto “groener” is geworden…
Nieuwe kleuren en 8pk extra is geen facelift maar gewoon een kleine update.

Het is nog een vers model dat door velen mooie gevonden wordt, dus moet je er ook noet te veel aan veranderen. Daarbij kan het zijn dat Mercedes het expres behoudend doet zodat ze over twee/drie jaar grootser kunnen uitpakken.
Erg leuk dat extra vermogen! Belangrijker is, zijn ze lichter geworden?
Pfff zat net ff op de configurator te kutten, een beetje vlotte diesel motor en je zit op 35 duizend euro, heb je nog wieldoppen ook. Wat zijn die premium c segment karretjes overpriced!

Bmw 1 idem, kom je toch bij de VAG stallen uit. Leon ST FR met alles drop en dran kost bijna evenveel en ziet er beter uit ook! Dan maar geen minderwaardigheidscomplex..
@lamborgfan: Wat dacht je van een Mazda 3?
@gop1: Ook een heel mooi ding! Zou ik hem wel in het rood nemen, doet hem ff net wat meer.
@lamborgfan:

Voor mensen die een saaie baan hebben………………
Hahah… je moet wel een hele slechte smaak hebben als je die A met groene accenten en spoiler mooi vind.
@schellekens006: je moet wel een hele slechte smaak hebben als je dat niet mooi vindt,erg gave kleur groen.
er zijn al zat grijze muizen.!!
En de Golf, hij ploegde voort…..
En de Golf bleef en blijft de trendsetter.
En de Golf, nam iedereen als leidraad.

Zo simpel is het.
@desjonnies:
En de golf het ziet er niet uit..
En de golf is erg origineel..
En de golf verbruikt veel te veel olie..
En de golf is voor de meute…
En de golf bedonderd iedereen met facelifts..
En de golf is een VW en dah wil je nie als autoliefhebber..
@desjonnies: A3, 1 serie en A klasse zijn allemaal op de Golf geïnspireerd. Ze hebben allemaal zo’n typische dikke Golf C stijl. Ook de Lexus CT200h heeft de Golf vorm. Zelfs de nieuwe Astra doet eraan mee. Blijkbaar is dat de norm om succes te hebben in het C segment. Daarom blijft de Focus de meest originele keus in deze klasse.
@mashell: Ik vind het nog het kwalijkst bij de laatste 308. Verschrikkelijke kopie en profil
Die groene kleur, bleh
Meer vermogen is echt top. Verder niet echt verschil
Die LED verlichting in het interieur is vet.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).