Je leest het goed, geen gerucht maar een uitspraak van de topvrouw van Peugeot
Ja, dat is even goed nieuws voor die mensen die twijfelen over een elektrische (2e) auto. Hoe steekt dit verhaal in elkaar wil je natuurlijk weten.
Topvrouw Linda Jackson van Peugeot gaf een interview aan Algemeen Dagblad waar zij natuurlijk vertelde over de ontwikkelingen bij het Franse merk. Maar wat ons als rechtgeaarde koopjesjagers natuurlijk opviel was die opmerking over een goedkopere vorm van autorijden.
Linda vertelt tijdens het interview dat er in 2023 nog een vorm van autorijden wordt aangekondigd in Nederland die fors goedkoper gaat worden dan het huidige private lease tarief voor een e-208. Dat begint bij circa € 450-480 per maand (zonder EV subsidie). En voor dat reguliere bedrag mag je dan vervolgens 10.000 km per jaar rijden en zit je 60 maanden aan het contract vast.
Peugeot voor 150 euro per maand
Het tarief van € 150 wordt door mevrouw Jackson specifiek genoemd in het interview. Deze belofte doet ze op basis van een pilot project wat al in Frankrijk heeft gelopen. Natuurlijk zijn er haken en ogen. Ten eerste is nog niet alles bekend over het aanbod (welke auto’s precies, welke voorwaarden). Maar het belangrijkste is dat dit ‘abonnement’ is bedoeld voor mensen die niet veel rijden per maand.
Er wordt ingezet op een kilometrage van minder dan 500 km per maand. In huize Ras haalt de tweede auto dat niet, dus iedereen zit ineens rechtop aan de ontbijttafel vandaag. Voor meerkilometers moet vanzelfsprekend meer betaald worden.
Of je de auto voor dit bedrag ook moet delen, of dat je stiekem gewoon een tweedehands EV krijgt van Peugeot!? Wij zijn benieuwd, maar ook geïnteresseerd. Kom maar door met meer info.
Wat vinden jullie?
via: AD
Robert zegt
Het woon-werkverkeer is voor mij ca. 17.000 km/jaar, daar komt privé nog eens 5000-6000 km/jaar bij, dus waarschijnlijk is bovenstaande geen optie. Maar ik geloof gelijk dat dit voor veel mensen zeker interessant kan zijn.
Dutchdriftking zegt
Op zich, een paar van deze Peugeots in de straat IPV de groene scooters, en deze dan reserveren voor wanneer je ze nodig hebt, ik zie het wel zitten.
faalhaas zegt
Prima voor de accu ook zo weinig kilometers rijden.
Edge zegt
Niet te vroeg juichen. €150 euro per maand voor een elektrische Peugeot klinkt als een goede deal als je met die 500km per maand uitkomt en het een (gebruikte) e-208 zou zijn, maar we moeten vooral ook niet vergeten dat Stellantis ook nog die Citroën Ami/Opel Rocks-e heeft. Als ze daar een Peugeot-stickertje op plakken en dat voor 150 euro aanbieden verandert dat de boel toch wel.
Batterijlikker zegt
Ze heeft het toch echt over een e-208.
https://www.ad.nl/auto/een-elektrische-auto-voor-150-euro-per-maand-binnenkort-kan-dat-bij-peugeot~ac67985b/
vpowert zegt
Nou-nou, meneer Ras, niet te enthousiast worden. Deze prijs komt echt niet ‘dit jaar nog’. De CEO doet in het AD geen belofte; daar staat letterlijk ‘De exacte en definitieve prijs voor Nederland communiceren we later dit jaar’. In Frankrijk krijg je eerst 9500 euro subsidie en dan moet je nog 3150 euro aanbetalen voor dit aanbod. Aangezien je in Nederland ‘slechts’ 2950 euro subsidie krijgt is of de aanbetaling veel groter of het maandbedrag aanzienlijk hoger.
fconderkantlat zegt
kijk er niet van op als dit genoemde bedrag van 150 euro per maand, ex belasting en ex verzekering is. Dus even ruwweg 150 euro erbij rekenen voor belasting en verzekering maakt het 300 euro totaal.
mrrobot zegt
Knap 30c€/km