• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pijnlijk: Porsche 959 met handelaarsplaten op zijn dak

Auteur: sir_smokalot, gepost 23 maart 2015 om 10:25 – 30 Reacties

Porsche 959 showt zijn onderkantje


Hoe het ongeluk kon gebeuren is niet duidelijk, maar iets zegt ons dat de bestuurder van de Porsche 959 die in Genève om ging niet ‘het nieuwe rijden’ heeft toegepast.

Van de 450 pk sterke Porsche 959 werden slechts 337 exemplaren gebouwd, en de auto staat niet bepaald bekend als de meest vergeeflijke set wielen die ooit uit Zuffenhausen kwam rollen. Enkele celebs die hem kochten zijn Jerry Seinfeld, Microsoft-baasjes Bill Gates en Paul Allen, en ook een 19-jarige Boris Becker, die kennelijk al heel vroeg een doodswens had.

De laatste tijd is de jaren ’80-supercar er niet minder zeldzaam op geworden, en heel af en toe zie je nog eens een exemplaar rijden. Dat het hierbij soms mis gaat zagen we in 2012, toen een witte 959 naar de vaantjes ging. Hier kunnen we nu bovenstaand exemplaar aan toevoegen, dat – voorzien van dealerplaten – in het Zwitserse Genève ondersteboven ging. Een duur proefritje.

De herkomst van de foto is ons nog niet helemaal helder, aangezien het watermerk niet goed leesbaar is. Autoevolution verwijst naar Twitter, echter gaat de echte bron daar makkelijk verloren.

Ook interessant!

  • Überzeldzame Porsche B32 te koop in Nederland
  • Deze Porsche 968 heeft geen dak én geen koplampen
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche verkoopt losse stoelen uit de printer

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

959, crash, Porsche, zwitserland

Vorig bericht: « Dit is Gordon Ramsay’s Ferrari LaFerrari
Volgend bericht: Nog velgen nodig voor je Audi S8? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Entwicklung88 zegt

    23 maart 2015 om 10:28

    Ik vraag me af hoe zo’n schade wordt afgehandeld, qua verzekering.
    Verzekering van dealer? WA van bestuurder? Geen van allen?

    Login om te reageren
    • amgc63 zegt

      23 maart 2015 om 10:42

      @entwicklung88: ik denk niet dat je verzekeraar dit zomaar dekt.

      Login om te reageren
    • sydney zegt

      23 maart 2015 om 10:59

      @Entwicklung88: Mits de bestuurder zich aan de verkeersregels heeft gehouden, gaan schades minus een klein eigen risico voor de klant naar de garagepolis.Een klant van mij reed ooit een nieuwe,nog niet gekentende Santa Fe op groene platen totall loss(buiten zijn schuld)Na een bezoek aan het ziekenhuis kwam hij om 5 voor 5 binnen om alsnog de auto te bestellen.

      Login om te reageren
      • DennisS65B40 zegt

        23 maart 2015 om 13:20

        @sydney: ik heb vroeger ook in de autobranche gewerkt en Santa Fe zal inderdaad wel in de garagepolis vallen. Een Porsche 959 is alleen ietsje pietsje duurder..

        Login om te reageren
        • sydney zegt

          23 maart 2015 om 13:32

          @audir8v10: Het was dan ook maar een antwoord op een vraag over hoe zoiets normaliter gaat.Dat het met een 959 een ander verhaal is, hoef ik hier niet uit te leggen dacht ik zo.

          Login om te reageren
        • bietje zegt

          23 maart 2015 om 13:33

          @audir8v10:
          Verzekerd is verzekerd, ik denk dat de waarde van de auto er uiteindelijk niet toe doet. Wellicht is de premie (toeslag) die voor dergelijke auto’s moet worden afgesloten om ze verzekerd te krijgen/houden ietsje hoger ?

          Login om te reageren
  2. Alex_79 zegt

    23 maart 2015 om 10:45

    Dit…. is….. zo ….. zonde :(

    Snif, sorry.

    Login om te reageren
  3. 406_v6 zegt

    23 maart 2015 om 10:46

    Auw!! Dat is zonde zeg. Terug naar Porsche voor een complete rebuild??

    Login om te reageren
  4. MARS zegt

    23 maart 2015 om 10:48

    Voor de Australische markt…

    Login om te reageren
  5. lebeaunl zegt

    23 maart 2015 om 10:48

    Dit wordt geen total loss hoor, gezien de marktwaarde wordt ie gewoon opgelapt.

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    23 maart 2015 om 10:53

    Au, dat doet pijn zo op maandag morgen!

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    23 maart 2015 om 11:15

    Zie mogelijkheden voor een Spider variant….

    Login om te reageren
  8. norge zegt

    23 maart 2015 om 11:18

    Maarre, nou ben ik geen expert…Maar liggen die bandjes wel in de juiste afrol richting?

    Login om te reageren
    • gekkenhuis zegt

      23 maart 2015 om 11:28

      @norge: Dat viel mij dus ook al op..

      Login om te reageren
    • MARS zegt

      23 maart 2015 om 11:30

      Die zitten wel goed @norge:

      Login om te reageren
      • norge zegt

        23 maart 2015 om 11:32

        @MARS: Aah, een expert….Dank U..

        Login om te reageren
    • boenderaar zegt

      23 maart 2015 om 13:13

      @norge: lijkt idd net zo, totdat je de telefoon/tablet/pc(beetje lastig) onderste boven houdt.

      Login om te reageren
  9. mgmgb zegt

    23 maart 2015 om 11:31

    Dit komt wel weer goed. Even heel pijnlijk voor de verzekering natuurlijk, hopelijk kwam de bestuurder zonder al te veel verwondingen vrij. Die auto is veel te waardevol om af te schrijven en Porsche heeft een uitstekende onderdelen/plaatwerkvoorziening voor reparatie van dit soort zeldzame pareltjes.

    Login om te reageren
  10. trustmeiamanengineer zegt

    23 maart 2015 om 11:34

    Heel erg zonde, en ook heel erg stuk.

    Login om te reageren
  11. alfaitak zegt

    23 maart 2015 om 12:02

    Dit doet pijn

    Login om te reageren
  12. rammillius zegt

    23 maart 2015 om 12:21

    In Nederland zou deze auto direct naar de sloop worden gebracht. Een auto op zijn dak is meestal funest voor het chassis. Als het chassis ook maar een beetje krom is (dus 1 mm al), is het voertuig volledig totall loss met geen enkele mogelijkheid meer dat er een APK op komt.

    Hoe het in het buitenland is geregeld, weet ik niet…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 maart 2015 om 20:15

      @rammillius: Maar dit is natuurlijk geen auto. Dit is een heiligdom! Als je ziet wat ze in Stuttgart allemaal kunnen restaureren dan draaien ze hier hun dak ehh hand niet voor om.

      Login om te reageren
  13. frietjemet zegt

    23 maart 2015 om 12:24

    Zonde, maar het blijven auto’s die niet jan en alleman kunnen besturen..

    Ik in ieder geval niet, zou er graag eens een rondje in maken, maar het enorme risico om hem stuk te rijden zou me er toch van weerhouden.

    Login om te reageren
  14. rob5nismo zegt

    23 maart 2015 om 12:29

    “Dealer”platen

    Login om te reageren
  15. littleturbo96 zegt

    23 maart 2015 om 12:47

    Even Apeldoorn bellen..

    Login om te reageren
  16. mrrallycross zegt

    23 maart 2015 om 12:58

    Hoe krijg je het voor elkaar man man man

    Login om te reageren
  17. douwe400 zegt

    23 maart 2015 om 13:26

    @amgc63 verzekering van de garage zal dit gewoon dekken mits ze wa casco verzekerd zijn wat bij zo’n auto’s vaak gebruikelijk is

    Login om te reageren
  18. philipf zegt

    23 maart 2015 om 14:48

    :'(

    Login om te reageren
  19. rufctr01 zegt

    23 maart 2015 om 17:06

    Pijnlijk, deze komt echt de weg weer op.

    Login om te reageren
  20. roppp zegt

    24 maart 2015 om 07:51

    Het lijkt net alsof ze de auto er zo hebben neergelegd. Er is geen onderdeel te bekennen, terwijl er behoorlijk wat delen ontbreken.
    Die Milka-boeren rechts zijn wel helemaal onder de indruk ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North