Pik deze Bentley Bentayga op bij Domeinen

Auteur: , 27 Reacties

Seems legit.

Het MinFin ontpopt zich meer en meer als een louche autohandelaar. In het verleden hebben we al wat pareltjes voorbij zien komen bij Domeinen Roererende Zaken, maar of deze witte SUV daar ook bij hoort durven we te betwijfelen.

Hoewel deze Q7 door puike vaklui overgoten lijkt te zijn met een Brits sausje, is dat namelijk niet het enige wat Brits is aan de auto. Het stuur zit ‘aan de verkeerde kant’. Dat geeft te denken over de geschiedenis van de auto en hoe deze bij Domeinen terecht is gekomen.

De auto wordt verkocht zonder Nederlands kentekenbewijs en er wordt aangegeven dat er geen Certificaat van overeenstemming (CVO) bijzit. Dat kan voor de nodige problemen zorgen bij de RDW, als ze bijvoorbeeld zelf willen vaststellen hoeveel CO2 de auto uitstoot. Het bedrag van 150 Euro aan RDW-kosten waar de advertentie het over heeft, is in meerdere opzichten optimistisch te noemen. Sowieso kost de keuring eerder een kleine 200 Euro en daar ben je alleen mee klaar als er niet teveel ambtelijk enthousiasme betracht wordt door de keurders.

Dat gezegd hebbende moet het gek lopen als de BPM niet de grootste extra kostenpost wordt. Onder de kap van de Bentayga (rijtest) ligt namelijk de W12 met twee turbo’s. Houd er bij het bieden dus rekening mee dat je na aankoop nog een flinke berg CO2-tax zal moeten aftikken. Maar goed, als je een auto bij Domeinen koopt, heb je wellicht ook de juiste andere louche connecties in de autohandel om de BPM wat te drukken.

Bedankt Niels voor de tip!



27 reacties

leuk om op mijn landgoed rond te kneuren en voor de jacht, daarvoor hoef ik de openbare weg niet op
Desnoods verkoop je hem in onderdelen en laat je hem niet keuren. Winst maken moet vast wel lukken.
Ga niet naar de RDW maat direct op export. Klaar. En zeiken over de kosten van de RDW? Ben je er zelf wel eens geweest? Valt reuze mee hoor.
@postzegel: twee keer en betrokken geweest bij een derde voor mijn broer. Kosten vallen wel mee, maar voor mijn laatste waggie was het sowieso al 18x,xx Euro, dus 150 lijkt me aan de lage kant.

Volgens mij doen de meeste keurders verder ook niet te moeilijk (hoewel ik geen US plates op mijn US Spec 944 krijg waardoor ik nu ergens zo’n graflelijk ding op de neus moet monteren), maar ik kan me voorstellen dat je de verkeerde kan treffen met een auto als dit en je vervolgens de pineut bent.
@jaapiyo: Ach. Wat is 30 euro op zo’n bak? Ik was wel eens onder de 100 klaar. Ze keken naar chassisnummer en dat was het wel zo’n beetje. Europese auto. Ook een omkeuring van brandstof gedaan. Paar tientjes en een gezellige ochtend.
@jaapiyo: Toch raar. Ik heb 2 weken geleden de mijne zelf ingevoerd. Ik moest 104,95 afrekenen bij het RDW. En mocht je er nog een APK bij willen dan kost je dat 49 euro extra. Meer kosten ben je niet kwijt. Dus hoe jij aan die 180 komt is mij een raadsel.
@volvod5: tsja, ik zou het afschrift kunnen uploaden maar dat doe ik maar niet.
@jaapiyo: en waarom niet dan? Ben wel benieuwd waarom er zoveel verschil in zit.
@volvod5: het bedrag wat je noemt is het standaardbedrag voor een auto binnen de EU/EVA. Heb ik ook afgetikt voor mijn Bimmert uit Duitsland. Meer dan kijken of het VIN nummer klopt en de gegevens invoeren in de compu doet de RDW in dat geval niet.

Als er een reden is waarom de rdw de auto apart moet/wil beoordelen kost het meer. Bijvoorbeeld:

-van buiten EU/EVA land
-30 jaar of ouder
voertuig afkomstig van Domeinen
-et cetera

Bij mij waren punten 1 en 2 van toepassing.
@jaapiyo: toch gek over die platen? Is dit een nieuwe regel of heb je gewoon pech gehad met een medewerker? Ik zie namelijk best wat US-spec auto’s rondrijden met kleine platen waar duidelijk plek is voor grote platen.
@e550: het verhaal wat ik te horen kreeg is dat ze het tegenwoordig puur beoordelen op de achterkant. Past daar een gaik-joekel dan krijg je ‘m gewoon en zie je maar hoe je het voor oplost.

Ik ga hier nog wel even over bitchen bij de RDW maar denk niet dat het iets oplevert. Ze willen gewoon iedereen aan de GAIK.
@jaapiyo: en ik kwam weer heel makkelijk aan mijn 18:2 plaat bij invoer. Gewoon aangegeven dat ik die liever had en hij had het gelijk op de papieren gezet.
@texhnolith: ja, ik denk dat het heel erg afhangt van de persoon die je treft. Ik had ook aangegeven dat ik het liever wilde hebben, maar de man die het moest beoordelen liet het over aan een collega in de hal die op dat moment achter de auto stond. Die schudde zijn hoofd en dat was dat.

*maar ik kreeg ook het idee dat er een soort nieuwe richtlijn doorgevoerd was. Alsof de hoge piefen gezegd hebben ‘kappen met al die US plates zomaar uitdelen jongens’.
@jaapiyo: het heeft ook weer te maken met hoe hoog de plaat komt te hangen in de uitsparing etc. Maar ik denk inderdaad voornamelijk met wie je treft.

Ik heb uiteindelijk een volledige herkeur moeten doen op met testing op Lelystad om de vermogens winst op kenteken te krijgen (169 naar 443pk). Ook geen gezeur of niets gehad daar. Dat loopt uiteindelijk wel redelijk in de kosten, ongv 700,-. Maar ook dat is geen hoog bedrag op je totaal plaatje vind ik. Zeker niet om dan legaal (en dus verzekerd) te kunnen rijden.
175k netto prijs nieuw.
Misschien zitten er wat opties op. 10, 20, 30k?
Daar dan 15% vanaf dat naar de staat gaat.
En dan 10% winstmarge die je als handelaar toch zeker wil hebben.
En dan iets minder concurrentie, omdat je dit ding uiteindelijk alleen in Engeland weer wil verkopen.
Dus wat zal t zijn, 110, 120k?
Gewoon scheidingswandje inzetten een aanbieden voor grijs kenteken. Scheelt een hoop voor de gegoede ondernemer.
Export naar Engeland, daar zal die ook wel vandaan komen schat ik zo in. Voor zo’n apparaat met het stuur aan de verkeerde kant is hier geen markt. Offtopic: Kosten RDW: €95,- voor de prof. en €104,95 voor de particulier. dat er geen CVO bij zit is geen enkel probleem.
Zet er dan meteen het linkje naar de Domeinen bij:
https://www.domeinenrz.nl/catalogus?veilingen=2018-01&categorien%5B%5D=3&search=&show=Toon&kfrom=53&meerfotos=2400&kterug=2400

Kan je meteen doorklikken naar o.a. een oude Alfa spider, een C63 AMG, M5, Fiat X1/9
Volgens mij is het goedkoper om een Duitse brief op de auto aan te vragen. Dan heb je ‘m zo op kenteken.

Of een enkeltje Engeland, daar krijg je alles op kenteken.
https://i.ytimg.com/vi/jL20aliHhk4/maxresdefault.jpg
@RickB: dat gaat niet lukken. Er zit namelijk geen kenteken bij. Alleen een onderzoek van de RDW, welke 150 euro kost, dat aangeeft dat de auto niet gestolen is. Van de domeinen komt er een deurwaarders decreet oid bij waarmee de RDW hem accepteerd voor een gewone keuring. In Duitsland kunnen ze niks met die papieren, dus geen kenteken
Grijs kenteken en LPG erin en je ben het mannetje!
Krijg je wel de sleutels erbij geleverd? Door alle rompslomp sla ik even over.
Kopen en verkopen in engeland voor een hoger bedrag 👍🏻
@Autoblog. Dit artikel is zeker niet jullie beste. Het verhaal over de rdw en de CVO klopt gewoon niet. Jullie zijn beter dan dit.
@siemi: onze @jaapiyo kan je er alles over vertellen..
Smakeloze auto in een smakeloze kleur
Aha daar is ie gebleven… miste m al op de oprit

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).