• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pininfarina Cambiano Concept is een driedeurs coupe!

Auteur: autoblogger, gepost 27 februari 2012 om 15:51 – 22 Reacties

Pininfarina Cambiano Concept
We zagen al wat teasers van de Cambiano Concept maar inmiddels kunnen we de gehele auto bewonderen.

De Cambiano is een driedeurs-coupe. Ja, dat is opvallend, zoals een conceptcar hoort te zijn. Aan de bestuurderskant zien we namelijk één lang portier en aan de passagierskant zijn twee portieren te vinden. Een beetje vergelijkbaar met hetgeen we zagen bij de Hyundai Veloster, maar dan mooier. het design zou geinspireerd zijn op de Pininfarina’s Lancia Florida II uit 1957.

Van binnen gaat het vooral om zuinigheid en andere milieubewuste zaken. Zo is het subframe voor de aandrijflijn, wielophanging en het accupakket van aluminium. En het passagierscompartiment is van carbon (koolstofvezel). De auto heeft een hybride aandrijflijn met plug-in dinges. De vier elektromotoren leveren 90 pk per stuk, met een soort tijdelijke boost naar 204 pk. En ja, dat zou in totaal dan uitkomen op een gecombineerd piekvermogen van 816 pk. Nice! De sprint van 0 naar 100 km/u zou 4,2 seconden kosten, de topsnelheid is 275 km/u.

Aagezien het hier gaat om een hybride is er tevens een dieselturbine aanwezig, deze doet dienst als range-extender. Pininfarina claimt dat deze turbine minbder dan de helft weegt van een vergelijkbare verbrandingsmotor. De actieradius is 205 kilometer maar met de turbine range-extender zou 800 kilometer mogelijk zijn. De CO2-uitstoot is 45 g/km.

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Pininfarina Teorema
    Pininfarina Teorema is slechts 1,40 meter hoog
  • Cadillac InnerSpace
    Deze tweezits coupé is niet leuk om te besturen
  • Pininfarina Battista
    Eerste Pininfarina Battista van klant heeft Nederlands tintje

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

cambiano, concept, geneve-2012, Hybride, pininfarina, plug-in

Vorig bericht: « TECHART vergrijpt zich aan de nieuwe Porsche 911
Volgend bericht: Autoblog video: Maybach 62S Landaulet »

Lees Interacties

Reacties

  1. huge zegt

    27 februari 2012 om 15:57

    Een tegenvaller wat mij betreft, mooie auto maar niks vernieuwends kwa design en techniek. Als dit de voorbode van toekomstige Pinifarinas is dan zie ik het somber in voor de jongens daar. Met Vermeersch als design-hoofd waren de Pinins vernieuwens, zowel kwa vorm als kwa techniek en daarvan is hier weinig terug te vinden.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      27 februari 2012 om 16:58

      @huge: waarom zou Pininfarina, als designhuis, met vernieuwende techniek moeten komen?

      Pininfarina moet voor design zorgen. Ze bouwen zelf geen auto’s. Dus die techniek mogen fabrikanten zelf lekker ontwikkelen.

      Login om te reageren
      • huge zegt

        27 februari 2012 om 22:05

        @robbie: techniek is meer als een aandrijving, motor, etc.
        Neem de Pininfarina Nido en de compleet andere kijk op de veiligheid bij een crash, DAT is een concept. Als de vormentaal van dit concept vernieuwend zou zijn dan zou het een concept zijn en dit is gewoonweg voor Pinin een slap concept. Conceptcars moeten een weg voorbereiden voor toekomstige autos waarmee je, bijvoorbeel, een beeld van de toekomstige vormentaal neerzet. De cambiano is een goed gemaakte auto maar niet eentje waarvan je werkelijk “wow” zegt…

        Login om te reageren
        • carabo zegt

          28 februari 2012 om 14:41

          @huge:
          Precies, goed verwoord.

          Pininfarina is geen ‘domme’ stylingboer. Het is hun taak om een totaal visie neer te zetten, daarin zijn ze gespecialiseerd. Misschien meer nog dan in house ontwerpafdelingen waar gelijk ook de meerwaarde in zit om een ontwerpstudie te laten doen door een bureau als Pinin.

          Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    27 februari 2012 om 16:04

    moet je daar nu Pininfarina voor heten ??

    “handigert met laptop” zou ook kunnen volstaan lijkt mij ..

    Login om te reageren
  3. honeyhanger zegt

    27 februari 2012 om 16:05

    Dodge Challenger achterkant iemand?

    Login om te reageren
  4. kolopete zegt

    27 februari 2012 om 16:12

    Waren die jongens niet blut. Veel fraais heb ik nog niet gezien van hen, misschien ligt het aan mijn slechte smaak.

    Login om te reageren
  5. james125 zegt

    27 februari 2012 om 16:14

    Hmm… Zou leuk zijn voor een normaal merk, zoals Renault bijvoorbeeld om deze auto te produceren!

    Login om te reageren
  6. feboboy zegt

    27 februari 2012 om 16:17

    beter als een Hyundai Flosser , zo met 3 deuren

    Login om te reageren
  7. meneersander zegt

    27 februari 2012 om 16:51

    Mooi dingetje.

    Login om te reageren
  8. jordyvn zegt

    27 februari 2012 om 16:57

    Zou zeker mooi zijn als 1 van de grote jongens het aandruft om de microturbine ook het te gaan toepassen, de helft van het gewicht van een conventionele verbrandingsmotor! En dat vind ik nog aan de hoge kant

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      27 februari 2012 om 17:01

      @jordyvn: helemaal mee eens de nadelen -hitte en geluid- moeten ondertussen toch op te vangen zijn.

      Login om te reageren
  9. heidekonijn zegt

    27 februari 2012 om 17:03

    Valt tegen als een pininfarina, maar de subtiele hints naar lancia doen hopen dat de nieuwe er niet meer als een griezler hoeft uit te gaan zien.

    Login om te reageren
  10. agera zegt

    27 februari 2012 om 17:13

    Tja Pininfarina is een designhuis met verschillende designers. Het ene ontwerp valt tegen, de ander weer niet. Zij hebben veel krediet en er mogen best een aantal slechte tussen zitten. Vooral als je dat afzet tegen het aantal goede en mooie designs die Pininfarina geleverd heeft.

    Login om te reageren
  11. eklasse zegt

    27 februari 2012 om 19:42

    Die strip chroom achterop ken ik nu wel. wie heeft m niet, zou je bijna zeggen. Peugeot zou er iets mee moeten doen. Van voren met wat aanpassingen een mooie opvolger voor de 504 coupe: De 508 coupe!

    Login om te reageren
  12. The360box zegt

    27 februari 2012 om 20:06

    Hij doet me gelijk denken aan een heel oud concept uit de jaren ’80 enz. Het design is niet echt modern te noemen.

    Login om te reageren
  13. floryn zegt

    27 februari 2012 om 21:42

    Prachtig! Dit is ontwerp is de naam Pininfarina waardig. Mijn eerste associaties gingen naar de Volvo S80 opvolger. Dit ontwerp is toch echt beter. Het is niet al te vernieuwend en gewaagd, maar over een Peugeot 406 Coupé wordt ook zelden geklaagd. Hopelijk kan Pininfarina nog veel ontwerpen leveren.

    Login om te reageren
  14. Jokkebrok zegt

    27 februari 2012 om 22:12

    Mooi ding! klinkt geweldig allemaal, maar inderdaad niet heel innovatief!

    Login om te reageren
  15. fiets zegt

    28 februari 2012 om 12:48

    Wel een toffe auto. Maar daarmee is meteen ook alles gezegd. Allemaal erg op safe gespeeld, beetje in de filosofie van Audi.
    en btw, Austin Martin achterlichten, iemand?

    Login om te reageren
  16. Tonnie zegt

    28 februari 2012 om 16:22

    Ziet er leuk uit, maar niet extreem ofzo…

    Login om te reageren
  17. janklaassen zegt

    2 maart 2012 om 18:16

    Ben benieuwd wanneer er een dieselmotor, benzinemotor, hybridesysteem em waterstofsysteem allemaal in 1 auto komen..

    Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    2 maart 2012 om 18:22

    nieuwe techniek ??

    kijk anders effe bij http://www.lincvolt.com ..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North