Pininfarina overweegt kleine serie Ferrari Sergio Concept

Auteur: , 32 Reacties

Potentiële kopers van deze ranke Speedster op 458 Spider-basis mogen dan wel hun knip trekken, want er wordt een Lamborgini-tastisch bedrag van 3 miljoen euro genoemd.

Ferrari Sergio

Pininfarina die ooit nog eens een auto verkoopt, het is wensdenken als je het mij vraagt. Ja, de Sergio is een hele mooie creatie, maar het is standaard-PR-werk om kort na de onthulling tegen een journo te roepen ‘dat er misschien wel een kleine productie van gaat komen’. Deden ze met de Cambiano ook (1 miljoen euro moest ‘ie gaan doen), en daar hebben we nooit meer iets van gehoord.

Toegegeven, de Sergio is ‘productierijper’, maar dan blijft de vraag: wie moet ‘m gaan maken dan? Ook al liggen er historische banden, ik denk niet dat Ferrari er om staat te springen om een stuk fabriek te reserveren voor dit bouwsel. De prijs is minder onoverkomelijk. Immers, als men 3+ miljoen voor een Veneno wil betalen, dan moet dat met een Sergio ook wel lukken.

In een gesprek met Automotive News Europe laat Pininfarina’s CEO Silvio Angori weten dat er een productie van vijf tot zes stuks wordt overwogen. Er moet nog wel geknutseld worden aan de SLR Stirling Moss-achtige, maar: “We already know how and where to modify the Sergio concept car to make it into a compliant, street-legal model”, aldus Angori.

Mooi, maar als je het mij vraagt gok ik dat het ook nu gewoon bij dit concept blijft. Prove me wrong, Pininfarina.




32 reacties

Van mij mogen ze gaan bouwen vind het echt een gaaf ding
Niet overwegen, gewoon doen….
Die Cambiano was lang niet mooi genoeg maar dit apparaat daarentegen, is dat wel. Zou mooi zijn als ze er een paar in elkaar schroeven.
Gaaf ding, bouwen die handel!
Een beetje too much sci-fi naar mijn mening..
Ik denk dat ze zelf wel merken wanneer één van hun designoefeningen aanslaat bij het publiek. En dat is het geval bij deze schoonheid.

Doen!
Kijk de hele opzet van Ferrari is winstgevendheid en gemiddelde verkoopprijs. Nu klinkt dit natuurlijk logisch maar bij Ferrari is het net even wat belangrijker. Ze hebben hun jaarproductie gelimiteerd tot 7000 auto’s. Om de omzet en winst te laten groeien kunnen ze dus niet in capaciteit uitbreiden maar moeten ze het in de diepte zoeken. In gemiddelde verkoopprijs en winstgevendheid. Dat is ook de reden dat ze dat het Ferrari Tailor Made programma hebben opgezet. Om zo de omzet te verhogen op een manier zonder meer auto’s te produceren. Bij Ferrari hebben ze liever dat jij een FF koopt dan een California, ze tellen beiden als 1 auto maar de marge op zo een FF is veel hoger dan op een California.
Anyways dit soort projecten leveren Ferrari altijd wat op zonder dat ze er een auto voor hoeven te tellen dus ik denk dat ze wel gewillig zijn.
@seneca: Snap je nu ook waarom de hele autobranche naar de tering gaat hier in nederland door verkoop van kleine/zuinige autos te stimuleren?

Ooit komt het allemaal weer goed.. Maar ik denk niet met het huidige kabinet..
@lamborgfan:
Als ik de verkopen in het topsegment erbij pak dan krijg ik niet de indruk dat het daar slecht gaat. Juist in het C/D segment vallen de klappen.
@jrk68: de verkopen in Nederland (!) in het topsegment zijn behoorlijk droevig….En dan reken ik het topsegment als auto’s boven de € 100.000,- (dus geen 5-serie en E-klasse etc..).
nee het is niet Ferrari , Ferrari heeft net een goed imago opgebouwd met de la ferrari
Schroef er een trekhaak achter en wie weet wil ik hem
@onlycocksdriveaudi:
Hoezo een trekhaak? Dit parkeer je toch onderin je camper….
@jrk68: tja blijf een benz rijder he dan moet je gewoon een trekhaak.

had ik zelfs van de week toen ik de 900 cabrio ophaalde echt zo van verrek er zit geen trekhaak op!!!, je mist toch wat.
@onlycocksdriveaudi:
Lol…, ouwe kamper….
@onlycocksdriveaudi: Het geeft een extra dimensie aan de auto he, zo’n trekhaak.
ik mis een voorruit de achterruit lijkt wel een valscherm bedoeld om wind te vangen
@speed:
Welke achterruit…?
Tja…. Als zelfs Ferrari Pininfarina links laat liggen, zegt dat toch wel genoeg. Ze kunnen beter vrachtwagens gaan ontwerpen
Belachelijk… dan vragen ze 3x zo veel voor deze als voor een LaFerrari… dit gaat nergens om. Er zijn precies een aantal Italianen in hun harige reet gebeten omdat Lamborghini met de Veneno de prijsbenchmark nog wat hoger heeft gezet…
@xilver:
Welke prijsbenchmark heeft Lambo gezet?
Ik herinner mij nog vaag de Ferrari SP12EPC waar ene heer Clapton 3.5 miloen voor schijnt te hebben betaald….
Dus zo raar is 3 miljoen dus niet voor een verbouwde 458.
Ding ziet er niet uit, en dan zo duur? Maar als ze een VAG voor die prijs kunnen verkopen ,waarom niet.
Heeft wat weg van een jaren-90 conceptcar… kan het niet mooi vinden…
Als je al zoveel geld vraagt, doe dan ook gek en gooi er de V12 in.
Van mij mag ie wel geproduceerd worden!
Echt een mooie wagen, dus mag wel.
Trouwens bij Ferrari laat je vr 3 miljoen een unieke wagen maken (die meestal zelfs niet eens geslaagd is). Blijft ongelofelijk veel geld, maar dan veel liever dit.
Ach, er zullen heus al wat sjeiks zijn die een bestelling hebben gedaan. Herinner mij de Mythos nog. Ding zou niet in productie gaan, maar jaren later bleek de Sultan van Brunei één te hebben…
Ik heb deze nog liggen van vroeger, thunderbirds are go!!
Hoezo wie gaat hem bouwen?
Zeker vergeten dat Pininfarina eigen productiefaciliteiten heeft.. waar op klantorder allerlei modellen (ferrari, alfa, peugeot etc.) in elkaar worden geschroefd..
Voor een handjevol aantal wordt trouwens geen productielijn opgezet.. die worden gewoon in een werkplaatsje in elkaar gestoken
@hans75: Hebben ze die productiefaciliteiten niet verkocht een paar jaar geleden, om boven water te blijven… ?
Dat kontje, is dat niet vormtaal van Alfa tegenwoordig? Nuovo Disco Volante? 4C?
I wanna like it….but I don’t. Niet om aan te gluren…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).