• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pininfarina overweegt kleine serie Ferrari Sergio Concept

Auteur: sir_smokalot, gepost 16 maart 2013 om 17:30 – 32 Reacties

Ferrari Sergio


Potentiële kopers van deze ranke Speedster op 458 Spider-basis mogen dan wel hun knip trekken, want er wordt een Lamborgini-tastisch bedrag van 3 miljoen euro genoemd.

Pininfarina die ooit nog eens een auto verkoopt, het is wensdenken als je het mij vraagt. Ja, de Sergio is een hele mooie creatie, maar het is standaard-PR-werk om kort na de onthulling tegen een journo te roepen ‘dat er misschien wel een kleine productie van gaat komen’. Deden ze met de Cambiano ook (1 miljoen euro moest ‘ie gaan doen), en daar hebben we nooit meer iets van gehoord.

Toegegeven, de Sergio is ‘productierijper’, maar dan blijft de vraag: wie moet ‘m gaan maken dan? Ook al liggen er historische banden, ik denk niet dat Ferrari er om staat te springen om een stuk fabriek te reserveren voor dit bouwsel. De prijs is minder onoverkomelijk. Immers, als men 3+ miljoen voor een Veneno wil betalen, dan moet dat met een Sergio ook wel lukken.

In een gesprek met Automotive News Europe laat Pininfarina’s CEO Silvio Angori weten dat er een productie van vijf tot zes stuks wordt overwogen. Er moet nog wel geknutseld worden aan de SLR Stirling Moss-achtige, maar: “We already know how and where to modify the Sergio concept car to make it into a compliant, street-legal model”, aldus Angori.

Mooi, maar als je het mij vraagt gok ik dat het ook nu gewoon bij dit concept blijft. Prove me wrong, Pininfarina.


Ook interessant!

  • Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
    Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
  • Video: Nederlandse YouTuber Gio koopt Ferrari 458 Speciale
  • Video - personeel wasstraat geeft gas in Ferrari 458
  • Pininfarina Teorema
    Pininfarina Teorema is slechts 1,40 meter hoog

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

458, Cabrio, concept, Ferrari, pininfarina, sergio, spider

Vorig bericht: « DeLorean DMC-12 is tijdreismoe
Volgend bericht: De tien beste ontwerpen van Henrik Fisker »

Lees Interacties

Reacties

  1. rickvandeven zegt

    16 maart 2013 om 17:33

    Van mij mogen ze gaan bouwen vind het echt een gaaf ding

    Login om te reageren
  2. jrk68 zegt

    16 maart 2013 om 17:40

    Niet overwegen, gewoon doen….

    Login om te reageren
  3. jaapiyo zegt

    16 maart 2013 om 17:44

    Die Cambiano was lang niet mooi genoeg maar dit apparaat daarentegen, is dat wel. Zou mooi zijn als ze er een paar in elkaar schroeven.

    Login om te reageren
  4. brabantia zegt

    16 maart 2013 om 17:46

    Gaaf ding, bouwen die handel!

    Login om te reageren
  5. lamborgfan zegt

    16 maart 2013 om 17:48

    Een beetje too much sci-fi naar mijn mening..

    Login om te reageren
  6. Carreza zegt

    16 maart 2013 om 18:08

    Ik denk dat ze zelf wel merken wanneer één van hun designoefeningen aanslaat bij het publiek. En dat is het geval bij deze schoonheid.

    Doen!

    Login om te reageren
  7. seneca zegt

    16 maart 2013 om 18:19

    Kijk de hele opzet van Ferrari is winstgevendheid en gemiddelde verkoopprijs. Nu klinkt dit natuurlijk logisch maar bij Ferrari is het net even wat belangrijker. Ze hebben hun jaarproductie gelimiteerd tot 7000 auto’s. Om de omzet en winst te laten groeien kunnen ze dus niet in capaciteit uitbreiden maar moeten ze het in de diepte zoeken. In gemiddelde verkoopprijs en winstgevendheid. Dat is ook de reden dat ze dat het Ferrari Tailor Made programma hebben opgezet. Om zo de omzet te verhogen op een manier zonder meer auto’s te produceren. Bij Ferrari hebben ze liever dat jij een FF koopt dan een California, ze tellen beiden als 1 auto maar de marge op zo een FF is veel hoger dan op een California.
    Anyways dit soort projecten leveren Ferrari altijd wat op zonder dat ze er een auto voor hoeven te tellen dus ik denk dat ze wel gewillig zijn.

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      16 maart 2013 om 18:55

      @seneca: Snap je nu ook waarom de hele autobranche naar de tering gaat hier in nederland door verkoop van kleine/zuinige autos te stimuleren?

      Ooit komt het allemaal weer goed.. Maar ik denk niet met het huidige kabinet..

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        16 maart 2013 om 18:58

        @lamborgfan:
        Als ik de verkopen in het topsegment erbij pak dan krijg ik niet de indruk dat het daar slecht gaat. Juist in het C/D segment vallen de klappen.

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          17 maart 2013 om 12:06

          @jrk68: de verkopen in Nederland (!) in het topsegment zijn behoorlijk droevig….En dan reken ik het topsegment als auto’s boven de € 100.000,- (dus geen 5-serie en E-klasse etc..).

          Login om te reageren
  8. sandervolvo zegt

    16 maart 2013 om 18:50

    nee het is niet Ferrari , Ferrari heeft net een goed imago opgebouwd met de la ferrari

    Login om te reageren
  9. onlycocksdriveaudi zegt

    16 maart 2013 om 19:08

    Schroef er een trekhaak achter en wie weet wil ik hem

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      16 maart 2013 om 19:11

      @onlycocksdriveaudi:
      Hoezo een trekhaak? Dit parkeer je toch onderin je camper….

      Login om te reageren
      • onlycocksdriveaudi zegt

        16 maart 2013 om 19:15

        @jrk68: tja blijf een benz rijder he dan moet je gewoon een trekhaak.

        had ik zelfs van de week toen ik de 900 cabrio ophaalde echt zo van verrek er zit geen trekhaak op!!!, je mist toch wat.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          16 maart 2013 om 19:18

          @onlycocksdriveaudi:
          Lol…, ouwe kamper….

          Login om te reageren
        • woot zegt

          19 maart 2013 om 14:27

          @onlycocksdriveaudi: Het geeft een extra dimensie aan de auto he, zo’n trekhaak.

          Login om te reageren
  10. speed zegt

    16 maart 2013 om 19:25

    ik mis een voorruit de achterruit lijkt wel een valscherm bedoeld om wind te vangen

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      16 maart 2013 om 19:29

      @speed:
      Welke achterruit…?

      Login om te reageren
  11. ropbp zegt

    16 maart 2013 om 19:47

    Tja…. Als zelfs Ferrari Pininfarina links laat liggen, zegt dat toch wel genoeg. Ze kunnen beter vrachtwagens gaan ontwerpen

    Login om te reageren
  12. xilver zegt

    16 maart 2013 om 19:57

    Belachelijk… dan vragen ze 3x zo veel voor deze als voor een LaFerrari… dit gaat nergens om. Er zijn precies een aantal Italianen in hun harige reet gebeten omdat Lamborghini met de Veneno de prijsbenchmark nog wat hoger heeft gezet…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      16 maart 2013 om 20:07

      @xilver:
      Welke prijsbenchmark heeft Lambo gezet?
      Ik herinner mij nog vaag de Ferrari SP12EPC waar ene heer Clapton 3.5 miloen voor schijnt te hebben betaald….
      Dus zo raar is 3 miljoen dus niet voor een verbouwde 458.

      Login om te reageren
  13. norge zegt

    16 maart 2013 om 20:22

    Ding ziet er niet uit, en dan zo duur? Maar als ze een VAG voor die prijs kunnen verkopen ,waarom niet.

    Login om te reageren
  14. kees66 zegt

    16 maart 2013 om 21:31

    Heeft wat weg van een jaren-90 conceptcar… kan het niet mooi vinden…

    Login om te reageren
  15. jorisk zegt

    16 maart 2013 om 21:34

    Als je al zoveel geld vraagt, doe dan ook gek en gooi er de V12 in.
    Van mij mag ie wel geproduceerd worden!

    Login om te reageren
  16. adyton zegt

    16 maart 2013 om 21:55

    Echt een mooie wagen, dus mag wel.

    Login om te reageren
  17. adyton zegt

    16 maart 2013 om 21:58

    Trouwens bij Ferrari laat je vr 3 miljoen een unieke wagen maken (die meestal zelfs niet eens geslaagd is). Blijft ongelofelijk veel geld, maar dan veel liever dit.

    Login om te reageren
  18. Rick-dos zegt

    17 maart 2013 om 00:01

    Ach, er zullen heus al wat sjeiks zijn die een bestelling hebben gedaan. Herinner mij de Mythos nog. Ding zou niet in productie gaan, maar jaren later bleek de Sultan van Brunei één te hebben…

    Login om te reageren
  19. mightymike zegt

    17 maart 2013 om 10:32

    Ik heb deze nog liggen van vroeger, thunderbirds are go!!

    Login om te reageren
  20. hans75 zegt

    17 maart 2013 om 10:34

    Hoezo wie gaat hem bouwen?
    Zeker vergeten dat Pininfarina eigen productiefaciliteiten heeft.. waar op klantorder allerlei modellen (ferrari, alfa, peugeot etc.) in elkaar worden geschroefd..
    Voor een handjevol aantal wordt trouwens geen productielijn opgezet.. die worden gewoon in een werkplaatsje in elkaar gestoken

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      18 maart 2013 om 13:02

      @hans75: Hebben ze die productiefaciliteiten niet verkocht een paar jaar geleden, om boven water te blijven… ?

      Login om te reageren
  21. heidekonijn zegt

    17 maart 2013 om 20:07

    Dat kontje, is dat niet vormtaal van Alfa tegenwoordig? Nuovo Disco Volante? 4C?

    Login om te reageren
  22. BrutaalAapje zegt

    3 april 2013 om 19:47

    I wanna like it….but I don’t. Niet om aan te gluren…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North