• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pirelli: Zandvoort-banden blijven mogelijk in de kast

Auteur: RubenPriest, gepost 4 maart 2020 om 07:45 – 15 Reacties

Circuit Zandvoort

De Italiaanse bandenmaker Pirelli heeft voor de Grand Prix Zandvoort speciale banden laten ontwikkelen. Of ze ook daadwerkelijk gebruikt gaan worden?

In vergelijking met alle andere circuits die dit jaar op de kalender staan, heeft Circuit Zandvoort een unieke kombocht. Hier ligt een uitdaging voor de F1-teams en bandenleverancier Pirelli. Zo’n bocht zorgt voor meer stress op de banden en eventueel extra slijtage.

Voor de Dutch GP heeft Pirelli dan ook een setje duurzame banden bedacht. Een prototype van deze banden nam het bedrijf mee naar de testdagen in Barcelona afgelopen week. Elk team kreeg twee setjes van deze banden om uit te proberen op het Spaanse circuit.

Uit de voorlopige resultaten denkt Pirelli dat de band uiteindelijk niet gebruikt gaat worden. De bandenfabrikant gaat ervan uit dat de teams in Zandvoort gebruik gaan maken van de reguliere beschikbare banden. Voor de Grand Prix van Nederland krijgen teams beschikking over drie banden met de hardste compound.

In aanloop naar de race in mei test Pirelli ondertussen door met de prototypes. De officiële beslissing of men nu wel of niet gebruik gaat maken van de Zandvoort-banden volgt in een later stadium. De kans lijkt echter behoorlijk klein. Ferrari-coureur Charles Leclerc heeft de banden uitgeprobeerd en gaf al aan amper verschil te voelen in vergelijking met de gewone banden. (via Racefans)

Ook interessant!

  • Dutch GP
    Video: F1-teams komen aan op Circuit Zandvoort
  • Pirelli onderzoek: er was niets mis met de banden
  • Zo verliep Vrije Training 1 op Zandvoort
    Zo verliep Vrije Training 1 op Zandvoort
  • Video: Max Verstappen Circuit Zandvoort Track Guide!
    Video: Max Verstappen Circuit Zandvoort Track Guide!

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

banden, circuit-zandvoort, Formule 1, pirelli, Racing, zandvoort

Vorig bericht: « McLaren 720S krijgt dikmaakpakketje van Prior Design
Volgend bericht: Tesla introduceert Track Pack voor Model 3 »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    4 maart 2020 om 07:54

    Is al bekend of de bezoekers hun speciale Zandvoort schoenen ook thuis kunnen laten? Ik herinner me dat je als bezoeker eindeloos door mul duinzand moest lopen en dat je daarvoor ofwel hoge bergschoenen of teenslippers nodig had.

    Login om te reageren
    • pjotr zegt

      4 maart 2020 om 08:44

      @mashell: begin mei, ik zou kaplaarzen aandoen.

      Login om te reageren
  2. ghost zegt

    4 maart 2020 om 08:34

    Ik laat mijn rubber ook altijd thuis, zonder is toch veel lekkerder !

    Login om te reageren
  3. ericd zegt

    4 maart 2020 om 08:49

    Ik maar wachten op die kombocht…. Big deal.

    Login om te reageren
  4. janvh zegt

    4 maart 2020 om 09:23

    Ben ik de enige, of valt die “kom” bocht wel, als je de onboard video’s ziet

    Login om te reageren
    • fiscaal zegt

      4 maart 2020 om 09:58

      @janvh: klopt. Op snelheid valt Luyendijk bocht erg mee en wel lekker. Langzaam rijdend lijkt het erger. Hugenholtz daarentegen is spectaculairder. Scherp en je valt naar beneden. Ben erg benieuwd wat de F1 daar doet.

      Login om te reageren
  5. janvh zegt

    4 maart 2020 om 09:24

    *mee

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    4 maart 2020 om 10:00

    Alleen maar beter toch? Af een toe een klapband zorgt voor mooi spektakel.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 maart 2020 om 10:18

      In de beste Nederlandse traditie zal er maar 1 klapband zijn en dat is dan rechtsachter bij Max Verstappen.

      Login om te reageren
  7. cocoloco zegt

    4 maart 2020 om 10:18

    O uuuhm nou die kombocht valt mij ook nogal tegen maar wel leuk dat er weer eens een race in Nederland zal zijn.

    Login om te reageren
  8. vroaaaaaaaaaar zegt

    4 maart 2020 om 10:50

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  9. cossiekiller zegt

    4 maart 2020 om 10:55

    Is dat nu een gps met vrouwenstem voor circuitgebruik in het filmpje?

    Login om te reageren
  10. bennyblisto zegt

    4 maart 2020 om 11:36

    Ik hoop dat het een circuit is geworden waar lekker ingehaald kan worden maar heb m’n twijfels..

    Login om te reageren
  11. woudloper zegt

    4 maart 2020 om 11:52

    Probeer in je leven 1 keer op monthlery te rijden. De steilste banking ter wereld en net onder Parijs. Er zijn vaak trackdays en ze kosten nooit heel veel.
    De bovenste baan tegen 200 per uur is life changing moment!

    Login om te reageren
  12. mnmg71 zegt

    4 maart 2020 om 13:54

    Drie banden? En dat vierde wiel dan?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North