• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla introduceert Track Pack voor Model 3

Auteur: RubenPriest, gepost 4 maart 2020 om 08:58 – 30 Reacties

Tesla introduceert Track Pack voor Model 3

Ben jij met je Tesla Model 3 op het circuit te vinden? Misschien is de nieuwe Track Package iets voor je.

Om de sportieve ambities van de Tesla Model 3 Performance nog eens te benadrukken heeft de Amerikaanse autofabrikant een nieuw optiepakket voor dit model geïntroduceerd.

Exclusief voor de Model 3 Performance is de Track Package beschikbaar gekomen. Dit bestaat uit een aantal upgrades voor een totaalbedrag van 5.500 dollar. Voor dat geld krijg je onder andere 20-inch ‘Zero-G’ Performance velgen, een set Michelin Pilot Sport Cup 2 banden, sensoren voor je bandenspanning en grotere remmen voor- en achter.

Een serieuze upgrade waar ook een meerprijs tegenover staat. Tesla introduceert het pakket in april in de Verenigde Staten. Het is niet duidelijk of de optie volgende maand ook in Nederland verkrijgbaar zal zijn. Het Track Pack is ook te bestellen als je al een Model 3 Performance hebt. De installatie van de upgrade vindt plaats bij een service center van Tesla.

Met de software van de Model 3 heeft Tesla ook een driftmodus toegevoegd. Je kunt met een regelaar het vermogen honderd procent naar voren of achteren verplaatsen. Check de video onderaan dit artikel om dit in de praktijk te zien.

Volgens het automerk moeten de upgrades betere performance bieden op het circuit. Daar staat tegenover dat die 20-inch jetsers en sportieve Michelin-banden een negatieve invloed zullen hebben op de actieradius. Hoe groot de gevolgen zijn voor de actieradius is niet bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur
  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
  • Tesla verkoopcijfers Q1 2021 zijn indrukwekkend

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, model-3, performance, Tesla

Vorig bericht: « Pirelli: Zandvoort-banden blijven mogelijk in de kast
Volgend bericht: Aston Martin V12 Speedster is nu officieel »

Lees Interacties

Reacties

  1. kjeld012 zegt

    4 maart 2020 om 09:13

    Wel leuk dat je nu een onofficiële driftmodus hebt op je tesla. Dan slaap je toch net iets beter ’s nachts.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      4 maart 2020 om 10:07

      @kjeld012: die zit gratis op elke Model 3. Zoek maar naar “dyno mode” en verboden op de openbare weg..

      Login om te reageren
      • galgootje zegt

        4 maart 2020 om 11:04

        @flutterby: Dyno mode? Gezocht maar niet gevonden. Bedoel je Track mode? Of… #confuus

        Login om te reageren
        • trolle zegt

          4 maart 2020 om 11:06

          @galgootje: https://www.teslarati.com/how-to-activate-tesla-dyno-mode-3-steps/ zo moet het dus?

          Login om te reageren
  2. cazzo046 zegt

    4 maart 2020 om 09:23

    Op zich een redelijke prijs. Hij moet dan alleen nog een beetje verlaagd worden voor de looks.

    Login om te reageren
  3. aarsgewei zegt

    4 maart 2020 om 09:25

    Volgens mij klopt dit bericht niet helemaal, je krijgt geen grotere remmen, alleen andere remblokken. Daarnaast ook een grote softwareupdate waarmee je de aandrijving traploos tussen voor en achter kan wijzigen. Staan al aardig wat leuke driftfilmpjes op youtube ondertussen. Natuurlijk kan je ook gaan voor de volledige audi-experience en 100% van de aandrijving naar de voorkant doen.

    Login om te reageren
    • hiostu zegt

      4 maart 2020 om 09:50

      Die driftfilmpjes zijn waarschijnlijk met de “dynotest” optie die je nu via een speciale handeling kunt unlocken op de Model 3. Daarmee zet je alle ESP/ASR/etc opties uit.

      Login om te reageren
      • aarsgewei zegt

        4 maart 2020 om 13:06

        Nee daadwerkelijk filmpjes om dit track pack te demonstreren.

        Login om te reageren
    • 911targa zegt

      4 maart 2020 om 09:55

      Binnenkort komt Tesla met een navigatie, waar je alle circuits kunt downloaden. Kan je met losse handjes en plank elektriciteit, knappe rondes neerzetten. SPANNEND!!! Bij goede ronde krijg je ‘on air’ applaus van onze lieve heer himself, Elon.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        4 maart 2020 om 10:09

        @911targa: na schaken tegen de computer straks ook racen tegen de computer (Autopilot).

        Login om te reageren
      • ty5550 zegt

        4 maart 2020 om 11:10

        @911targa: hetzelfde weerwerk was er bij de introductie van automatische versnellingsbakken, abs, esp. Dat alles klinischer zou worden. En toch worden er nog steeds M3’s en amg’s gemaakt die erg leuk zijn op het circuit en deze opties hebben. De modus die je beschrijft zou best wel handig zijn, een dergelijke modus. Kan je 1 rondje met de auto meerijden op het circuit om de ideale lijnen en rempunten gewoon te worden. En hierna zelf proberen een gelijkaardig resultaat neer te zetten. Lijkt mij best nog wel leuk.

        Login om te reageren
  4. ghost zegt

    4 maart 2020 om 09:37

    Heb je volgende maand niet meer nodig in NL als we toch allemaal braaf de wereld gaan redden met 100km/u….

    …oh wacht!

    Login om te reageren
    • barendbotje zegt

      4 maart 2020 om 09:39

      Oh wacht, dit weekend al in t noorden!

      Lekker met de eco mobiel fijnstof spuwen, jaaaa

      Login om te reageren
  5. SvenskaAeroplanAB zegt

    4 maart 2020 om 10:01

    Dit is wel slim, Tesla zou veel meer met accessoires moeten doen. Want a) de Tesla discipelen geven maar wat graag geld aan hun Muskias en b) vanwege de ehhhhm ruk kwaliteit zijn ze regelmatig bij de service centra…

    Login om te reageren
    • cazzo046 zegt

      4 maart 2020 om 10:43

      Nog nooit bij een service centrum geweest ;)

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    4 maart 2020 om 10:03

    Leuk dat ze dit nu doen, geeft het merk net wat meer karakter voor de liefhebber. Mooi setje wielen ook!

    Login om te reageren
  7. tazmania zegt

    4 maart 2020 om 10:19

    Ik mis nog wat bijzondere dingen: andere (betere) remvloeistof, kiezen tussen FWD, RWD, of er tussenin, ESP volledig uit. Bijzondere zaken die best beschreven hadden mogen worden in dit artikel.

    Login om te reageren
  8. baklava zegt

    4 maart 2020 om 10:24

    Met dat gewicht is het niet echt een trackauto

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      4 maart 2020 om 10:40

      @baklava: Nou poeh hee hij is 100 kilo zwaarder dan het laatste type BMW M3.
      Iedere kilo scheelt natuurlijk, maar doen alsof het daardoor geen trackauto is, is onzinnig.
      Koeling is dan belangrijker.

      Login om te reageren
      • Yzord zegt

        4 maart 2020 om 12:22

        @fanboy: denk dat de bmw iets beter koelt met nieuwe design haha

        Login om te reageren
    • cazzo046 zegt

      4 maart 2020 om 10:46

      Hij is sneller dan een M3 op het circuit zonder dit Track Pack. Zwaartepunt is het grote voordeel.
      Met Track Pack zal het verschil nog groter worden.

      Login om te reageren
      • ericc zegt

        4 maart 2020 om 11:56

        Ik wel wel eens zien of een Tesla 3 het 5 ronden na elkaar uithoud op de “Ring”. Volgens mij , door het gewicht, zijn
        de remmen heel snel op. Op een M3 of RS kan je Carbon-remmen bestellen. Dat Tesla dat nog niet heeft in de optielijst?

        Login om te reageren
        • erind zegt

          5 maart 2020 om 08:00

          @ericc: carbon remmen ? je bedoelt keramische zeker ?

          Login om te reageren
      • basjaski zegt

        5 maart 2020 om 03:40

        Welk circuit? Toch niet die laguna seca grap?

        Login om te reageren
  9. mpgc zegt

    4 maart 2020 om 10:56

    Leuk dat ze zo’n pakket hebben ontwikkeld! Gave velgen ook.

    Login om te reageren
  10. nopetrolnofun zegt

    4 maart 2020 om 11:12

    Onzinnig, model 3 eigenaren zijn zo zuinig dat ze voor een tientje in de maand meer al krom liggen.

    Login om te reageren
  11. volvo480gtt zegt

    4 maart 2020 om 11:47

    Zijn bandenspanning sensoren niet al heel lang verplicht?

    Login om te reageren
    • carlover12 zegt

      4 maart 2020 om 13:53

      In Europa wel. Amerika nog niet.

      Login om te reageren
  12. jan97nl zegt

    4 maart 2020 om 13:00

    Mooie Alfa velgen voor zo’n lelijke auto

    Login om te reageren
  13. 993carrera4s zegt

    4 maart 2020 om 18:01

    Cool! Velgen zijn veel mooier dan mn standaard 3 performance velgen. Remmen lijken hetzelfde.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North