Ben jij met je Tesla Model 3 op het circuit te vinden? Misschien is de nieuwe Track Package iets voor je.
Om de sportieve ambities van de Tesla Model 3 Performance nog eens te benadrukken heeft de Amerikaanse autofabrikant een nieuw optiepakket voor dit model geïntroduceerd.
Exclusief voor de Model 3 Performance is de Track Package beschikbaar gekomen. Dit bestaat uit een aantal upgrades voor een totaalbedrag van 5.500 dollar. Voor dat geld krijg je onder andere 20-inch ‘Zero-G’ Performance velgen, een set Michelin Pilot Sport Cup 2 banden, sensoren voor je bandenspanning en grotere remmen voor- en achter.
Een serieuze upgrade waar ook een meerprijs tegenover staat. Tesla introduceert het pakket in april in de Verenigde Staten. Het is niet duidelijk of de optie volgende maand ook in Nederland verkrijgbaar zal zijn. Het Track Pack is ook te bestellen als je al een Model 3 Performance hebt. De installatie van de upgrade vindt plaats bij een service center van Tesla.
Met de software van de Model 3 heeft Tesla ook een driftmodus toegevoegd. Je kunt met een regelaar het vermogen honderd procent naar voren of achteren verplaatsen. Check de video onderaan dit artikel om dit in de praktijk te zien.
Volgens het automerk moeten de upgrades betere performance bieden op het circuit. Daar staat tegenover dat die 20-inch jetsers en sportieve Michelin-banden een negatieve invloed zullen hebben op de actieradius. Hoe groot de gevolgen zijn voor de actieradius is niet bekendgemaakt.
Wel leuk dat je nu een onofficiële driftmodus hebt op je tesla. Dan slaap je toch net iets beter ’s nachts.
@kjeld012: die zit gratis op elke Model 3. Zoek maar naar “dyno mode” en verboden op de openbare weg..
@flutterby: Dyno mode? Gezocht maar niet gevonden. Bedoel je Track mode? Of… #confuus
@galgootje: https://www.teslarati.com/how-to-activate-tesla-dyno-mode-3-steps/ zo moet het dus?
Op zich een redelijke prijs. Hij moet dan alleen nog een beetje verlaagd worden voor de looks.
Volgens mij klopt dit bericht niet helemaal, je krijgt geen grotere remmen, alleen andere remblokken. Daarnaast ook een grote softwareupdate waarmee je de aandrijving traploos tussen voor en achter kan wijzigen. Staan al aardig wat leuke driftfilmpjes op youtube ondertussen. Natuurlijk kan je ook gaan voor de volledige audi-experience en 100% van de aandrijving naar de voorkant doen.
Die driftfilmpjes zijn waarschijnlijk met de “dynotest” optie die je nu via een speciale handeling kunt unlocken op de Model 3. Daarmee zet je alle ESP/ASR/etc opties uit.
Nee daadwerkelijk filmpjes om dit track pack te demonstreren.
Binnenkort komt Tesla met een navigatie, waar je alle circuits kunt downloaden. Kan je met losse handjes en plank elektriciteit, knappe rondes neerzetten. SPANNEND!!! Bij goede ronde krijg je ‘on air’ applaus van onze lieve heer himself, Elon.
@911targa: na schaken tegen de computer straks ook racen tegen de computer (Autopilot).
@911targa: hetzelfde weerwerk was er bij de introductie van automatische versnellingsbakken, abs, esp. Dat alles klinischer zou worden. En toch worden er nog steeds M3’s en amg’s gemaakt die erg leuk zijn op het circuit en deze opties hebben. De modus die je beschrijft zou best wel handig zijn, een dergelijke modus. Kan je 1 rondje met de auto meerijden op het circuit om de ideale lijnen en rempunten gewoon te worden. En hierna zelf proberen een gelijkaardig resultaat neer te zetten. Lijkt mij best nog wel leuk.
Heb je volgende maand niet meer nodig in NL als we toch allemaal braaf de wereld gaan redden met 100km/u….
…oh wacht!
Oh wacht, dit weekend al in t noorden!
Lekker met de eco mobiel fijnstof spuwen, jaaaa
Dit is wel slim, Tesla zou veel meer met accessoires moeten doen. Want a) de Tesla discipelen geven maar wat graag geld aan hun Muskias en b) vanwege de ehhhhm ruk kwaliteit zijn ze regelmatig bij de service centra…
Nog nooit bij een service centrum geweest ;)
Leuk dat ze dit nu doen, geeft het merk net wat meer karakter voor de liefhebber. Mooi setje wielen ook!
Ik mis nog wat bijzondere dingen: andere (betere) remvloeistof, kiezen tussen FWD, RWD, of er tussenin, ESP volledig uit. Bijzondere zaken die best beschreven hadden mogen worden in dit artikel.
Met dat gewicht is het niet echt een trackauto
@baklava: Nou poeh hee hij is 100 kilo zwaarder dan het laatste type BMW M3.
Iedere kilo scheelt natuurlijk, maar doen alsof het daardoor geen trackauto is, is onzinnig.
Koeling is dan belangrijker.
@fanboy: denk dat de bmw iets beter koelt met nieuwe design haha
Hij is sneller dan een M3 op het circuit zonder dit Track Pack. Zwaartepunt is het grote voordeel.
Met Track Pack zal het verschil nog groter worden.
Ik wel wel eens zien of een Tesla 3 het 5 ronden na elkaar uithoud op de “Ring”. Volgens mij , door het gewicht, zijn
de remmen heel snel op. Op een M3 of RS kan je Carbon-remmen bestellen. Dat Tesla dat nog niet heeft in de optielijst?
@ericc: carbon remmen ? je bedoelt keramische zeker ?
Welk circuit? Toch niet die laguna seca grap?
Leuk dat ze zo’n pakket hebben ontwikkeld! Gave velgen ook.
Onzinnig, model 3 eigenaren zijn zo zuinig dat ze voor een tientje in de maand meer al krom liggen.
Zijn bandenspanning sensoren niet al heel lang verplicht?
In Europa wel. Amerika nog niet.
Mooie Alfa velgen voor zo’n lelijke auto
Cool! Velgen zijn veel mooier dan mn standaard 3 performance velgen. Remmen lijken hetzelfde.