• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pistacchio! De Ferrari 488 Pista is klaar voor de piste

Auteur: jaapiyo, gepost 6 maart 2018 om 19:18 – 16 Reacties

pista
Is ‘ie net zo tof als zijn voorgangers?

Je zou maar de schoenen moeten vullen van de Strad, Scud en Speciale. Alledrie worden deze beschouwd als regelrechte juweeltjes uit de paardenstal van Ferrari. Of de Pista slaagt in de missie een waardig opvolger te zijn van zijn voorvaderen valt nog te bezien. Daarvoor zal ‘ie op zijn minst één nadeel moeten overwinnen: turbo’s. De vorige hardcoreversies van Ferrari’s middenmotor-V8 modellen hadden allemaal een briljant geluid, met dank aan een hoogtoerige en vrij ademende motor. Het lijkt ons vrijwel onmogelijk voor de Pista om dat te evenaren.

Qua prestaties zal dat daarentegen vrij makkelijk lukken. De prestaties zijn van een niveau waar we nog niet lang geleden alleen hypercars toe in staat achtten. De looks tenslotte zijn zo’n beetje wat we verwacht hadden van de wilde variant van de normale 488 (rijtest). De koets is wat dikker (te dik op de heupen?), het front heeft de gapende muil van de 812 Superfast en hier en daar zitten wat extra inkepingen. Beoordeel zelf wat je ervan vindt, in de gallery!

Ook interessant!

  • Ferrari 488 Pista Tailor Made
    Video: Ferrari Pista crasht in Wassenaar
  • Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
    Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
  • Ferrari 488 maakt flinke klapper in Zeeland [video]
  • Video: 3 Ferrari's, inclusief Pista, crashen op elkaar
    Video: 3 Ferrari's, inclusief Pista, crashen op elkaar

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

488, Autoshows, Ferrari, geneve, geneve-2018, pista

Vorig bericht: « Is de McLaren Senna in het echt ook zo lelijk?
Volgend bericht: In het vizier: de nieuwe én oude Ford Mustang Bullit »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ram-G-maN zegt

    6 maart 2018 om 19:22

    ‘Blijf er bij dat ze het beter 488 GTO hadden kunnen noemen…

    Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      6 maart 2018 om 19:31

      @AutomotiveDesigner: mwah, vind dit model de toevoeging GTO onwaardig. Lijkt alsof een tuner is losgegaan op de standaard 488

      Login om te reageren
  2. misterdrogba zegt

    6 maart 2018 om 19:35

    Die inkeping op de motorkap is echt wel walgelijk. Voor de rest weer een prima Ferrari-model.

    Login om te reageren
  3. koen23 zegt

    6 maart 2018 om 19:38

    Die speciaaltjes van Ferrari hebben wel een flink 2 fast 2 furious gehalte met al die origami bumpers erop.

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      6 maart 2018 om 21:09

      @koen23: de designers die nu bij Ferrari werken zijn daar dan ook mee opgegroeid :)

      Login om te reageren
  4. jorden zegt

    6 maart 2018 om 19:58

    Beetje druk bij die witte voor wat foto’s? :p

    Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    6 maart 2018 om 19:59

    Echt een bruut apparaat. Bijna Speciale mooi. Zoveel knapper dan een 488gtb als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      6 maart 2018 om 20:16

      @e34m5touring: foto’s 3 en 4 al eens goed bekeken? Lijkt zo uit Cars 3 te komen. ?

      https://goo.gl/images/2fouhu

      Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    6 maart 2018 om 20:28

    Geweldig ding weer!

    Login om te reageren
  7. fromtheg zegt

    6 maart 2018 om 20:47

    Wat een rare vormen allemaal. Doe mij maar een Stradale.

    Login om te reageren
  8. welkom101 zegt

    6 maart 2018 om 21:31

    Ik denk dat Ferrari beter weer contact op kan gaan nemen met Pininfarina.

    Login om te reageren
    • welkom101 zegt

      6 maart 2018 om 21:37

      @welkom101 dat kan misschien niet meer maar ik bedoel dat ik de ontwerpen van toen beter vind

      Login om te reageren
  9. woudloper zegt

    6 maart 2018 om 21:54

    Ik vond Ferrari’s mooier als ze elegant zijn. Dit is toch heel druk vind in. Speciale it remains!!

    Login om te reageren
  10. viggen93 zegt

    6 maart 2018 om 22:25

    Echt zo plat als een pizza. Het wordt er niet mooier op. Te veel drukke lijnen. Jammer, want ze kunnen heel mooie auto’s maken

    Login om te reageren
  11. gitaarknul zegt

    7 maart 2018 om 00:37

    Wat bij deze, net als alle ferarri’s voor mij van toepassing is: op fotos kan hij ronduit lelijk zijn, als ik hem op straat tegenkom maakt hij ongetwijfeld indruk en blijf ik kijken tot hij uit t zicht is

    Login om te reageren
  12. Gulli zegt

    7 maart 2018 om 10:24

    Ik vind hem vooral vanaf de zijkant (foto 10) erg druk. Al die lijnen en schaduwen helpen niet erg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North