
Milde tuning voor de populaire midsize SUV.
De topversie van de XC60 is met z’n 407 pk’s al geen slome Sjakie, maar meer is beter. Altijd. Huistuner Polestar gaat zich in de toekomst bezighouden met een eigen lijn van elektrische auto’s. Geen nieuws waar de petrolhead op zit te wachten. We gokken dat dat bij deze XC60 anders is.
Polestar geeft de T8 namelijk 421 pk’s. Een bescheiden plusje van 14 pk dus, maar er is meer aan de hand. De gasrespons, schakeltijden en enkele andere zaken zijn eveneens aangepakt zodat het rijplezier naar een nog hoger plan wordt getild.
Tegelijk blijft het gemiddelde verbruik op de testcyclus hangen op een schamele 2,1 l/100 km. Je zult echter een telefoonboek onder het gaspedaal moeten leggen om dat cijfer in de praktijk te halen, evenals de elektrische range van 45 kilometer.
Naast de T8 zijn ook de T6, T5, D5 en D4 geschikt voor optimalisatie door Polestar.













Is er ook bekend wat de upgrade kost?
@dutchdriftking: te veel. Je kunt beter even bij Rica aankloppen. Meer vermogen en garantie koop je er gewoon bij.
Klinkt eigenlijk als iets dat gewoon standaard zou moeten zijn (op een R-design).
Die hele batterij vierkante logo’s met “pakketten” naast ’t type oogt ook een beetje treurig.
@trustmeiamanengineer: precies even treurig als een ///M met drie van die streepjes maar stukken minder treurig dan “GKL320 CDI 4 matic”. Typeplaatjes zijn eigenlijk nooit mooi.
Ligt het aan mij of komt Polestar altijd met magere krachtkuurtjes? Andere tuners weten altijd meer uit motoren te toveren.
@berlinetta: Polestar houd het binnen de perken. Want dan is er minder vervuiling. En hoe schoner de lucht, hoe meer poolsterren je kan zien.
Is enkel software….
Dus enkele tientjes?
@hubert:
Ja want die software ontwikkeld zich vanzelf..
@pa045: Ja want 4 parameters aanpassen zodat je 14pk extra hebt is ook echt jaren aan ontwikkeling……
@pa045: voor 14 pk extra uit een turbo blok heb je geen software nodig die Volvo zelf niet heeft.
@marc94: Zoals je kan lezen wordt er meer aangepakt dan alleen de 14 pk.
@pa045: gasrespons en schakeltijden zijn idem. Gaspedaal is electronisch en de bak ook…
Hebben ze alleen de achterkant gedaan ofzo?
Die 14pk’s komen uit de 2.0l turbo. In zo’n zware auto wil je die niet nog meer gaan belasten. In een AMG van 1400kg maak dat minder uit dan in een SUV. Denk dat je bij de diesels meer profijt hebt.
@e34m5touring: een AMG van 1400 kg, bestaat dat nog?
@r3fl3x: 1450Kg leeg voor de A AMG, op kenteken helaas 100kg zwaarder.
Dus nee, maar ik dacht even van wel. My bad.
Wat vreemd geen foto’s van de voorkant
@keesieboy2: Ik kreeg ook al het vermoeden dat ze een hekel aan de voorkant hebben daar bij Polestar.
Een crossover met 420pk, is er hier echt een markt voor? Ik kan mij niet voorstellen dat mensen die in de markt zijn voor een crossover een snelle/leuke wagen willen en mensen die iets duur/snel zoeken ook niet in de markt zijn voor een crossover. Kan ook aan mij liggen natuurlijk, ik snap niets van de suv hype. Waarom zou je een auto willen met een hoger zwaarte punt? (buiten camionetten en offroad voertuigen dan)
@shiva: camionetten. Onze zuiderburen zijn weer aanwezig die ik
@kenner: Tzal wel zijn dadde. Voor de rest hebben wij geen fluit te doen, me dunkt. Maakt het plezant, toch?
Vanaf 1/9 zijn nieuwe testen (nedc dacht ik?) verplicht in België. Dan zullen we nog wel es zien…
@f1tim: wat zal je zien? Snap de link met dit artikel niet.
Treurig tot de macht 6?
Wat een onzin zeg, alsof het in de basis een leuke stuurauto is..