• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Polestar doet de Volvo XC60

Auteur: Author, gepost 10 juli 2017 om 11:46 – 24 Reacties

Afbeelding Polestar doet de Volvo XC60Afbeelding Polestar doet de Volvo XC60Afbeelding Polestar doet de Volvo XC60Afbeelding Polestar doet de Volvo XC60Afbeelding Polestar doet de Volvo XC60Afbeelding Polestar doet de Volvo XC60Afbeelding Polestar doet de Volvo XC60Afbeelding Polestar doet de Volvo XC60

Polestar doet de Volvo XC60
Milde tuning voor de populaire midsize SUV.

De topversie van de XC60 is met z’n 407 pk’s al geen slome Sjakie, maar meer is beter. Altijd. Huistuner Polestar gaat zich in de toekomst bezighouden met een eigen lijn van elektrische auto’s. Geen nieuws waar de petrolhead op zit te wachten. We gokken dat dat bij deze XC60 anders is.

Polestar geeft de T8 namelijk 421 pk’s. Een bescheiden plusje van 14 pk dus, maar er is meer aan de hand. De gasrespons, schakeltijden en enkele andere zaken zijn eveneens aangepakt zodat het rijplezier naar een nog hoger plan wordt getild.

Tegelijk blijft het gemiddelde verbruik op de testcyclus hangen op een schamele 2,1 l/100 km. Je zult echter een telefoonboek onder het gaspedaal moeten leggen om dat cijfer in de praktijk te halen, evenals de elektrische range van 45 kilometer.

Naast de T8 zijn ook de T6, T5, D5 en D4 geschikt voor optimalisatie door Polestar.

Ook interessant!

  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60
  • Deze Volvo XC60 is dik, maar niet té dik
  • nieuwe Polestar modellen
    Nieuwe Polestar modellen zijn onderweg
  • Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!
    Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Polestar, SUV, tuning, Volvo, xc60

Vorig bericht: « Dit zeggen internationale media over pechvogel Max
Volgend bericht: Zo wil BMW een miljard euro besparen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    10 juli 2017 om 12:01

    Is er ook bekend wat de upgrade kost?

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      10 juli 2017 om 16:44

      @dutchdriftking: te veel. Je kunt beter even bij Rica aankloppen. Meer vermogen en garantie koop je er gewoon bij.

      Login om te reageren
  2. trustmeiamanengineer zegt

    10 juli 2017 om 12:12

    Klinkt eigenlijk als iets dat gewoon standaard zou moeten zijn (op een R-design).
    Die hele batterij vierkante logo’s met “pakketten” naast ’t type oogt ook een beetje treurig.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 juli 2017 om 13:13

      @trustmeiamanengineer: precies even treurig als een ///M met drie van die streepjes maar stukken minder treurig dan “GKL320 CDI 4 matic”. Typeplaatjes zijn eigenlijk nooit mooi.

      Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    10 juli 2017 om 12:13

    Ligt het aan mij of komt Polestar altijd met magere krachtkuurtjes? Andere tuners weten altijd meer uit motoren te toveren.

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      10 juli 2017 om 12:17

      @berlinetta: Polestar houd het binnen de perken. Want dan is er minder vervuiling. En hoe schoner de lucht, hoe meer poolsterren je kan zien.

      Login om te reageren
  4. Hubert zegt

    10 juli 2017 om 12:14

    Is enkel software….
    Dus enkele tientjes?

    Login om te reageren
    • pa045 zegt

      10 juli 2017 om 14:19

      @hubert:
      Ja want die software ontwikkeld zich vanzelf..

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        10 juli 2017 om 15:43

        @pa045: Ja want 4 parameters aanpassen zodat je 14pk extra hebt is ook echt jaren aan ontwikkeling……

        Login om te reageren
      • marc94 zegt

        10 juli 2017 om 15:50

        @pa045: voor 14 pk extra uit een turbo blok heb je geen software nodig die Volvo zelf niet heeft.

        Login om te reageren
        • pa045 zegt

          10 juli 2017 om 16:07

          @marc94: Zoals je kan lezen wordt er meer aangepakt dan alleen de 14 pk.

          Login om te reageren
          • marc94 zegt

            11 juli 2017 om 11:48

            @pa045: gasrespons en schakeltijden zijn idem. Gaspedaal is electronisch en de bak ook…

            Login om te reageren
  5. barteljaap zegt

    10 juli 2017 om 12:22

    Hebben ze alleen de achterkant gedaan ofzo?

    Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    10 juli 2017 om 12:28

    Die 14pk’s komen uit de 2.0l turbo. In zo’n zware auto wil je die niet nog meer gaan belasten. In een AMG van 1400kg maak dat minder uit dan in een SUV. Denk dat je bij de diesels meer profijt hebt.

    Login om te reageren
    • r3fl3x zegt

      10 juli 2017 om 23:03

      @e34m5touring: een AMG van 1400 kg, bestaat dat nog?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        11 juli 2017 om 12:29

        @r3fl3x: 1450Kg leeg voor de A AMG, op kenteken helaas 100kg zwaarder.
        Dus nee, maar ik dacht even van wel. My bad.

        Login om te reageren
  7. keesieboy2 zegt

    10 juli 2017 om 12:39

    Wat vreemd geen foto’s van de voorkant

    Login om te reageren
    • zwepp zegt

      10 juli 2017 om 14:45

      @keesieboy2: Ik kreeg ook al het vermoeden dat ze een hekel aan de voorkant hebben daar bij Polestar.

      Login om te reageren
  8. O plaat zegt

    10 juli 2017 om 12:46

    Een crossover met 420pk, is er hier echt een markt voor? Ik kan mij niet voorstellen dat mensen die in de markt zijn voor een crossover een snelle/leuke wagen willen en mensen die iets duur/snel zoeken ook niet in de markt zijn voor een crossover. Kan ook aan mij liggen natuurlijk, ik snap niets van de suv hype. Waarom zou je een auto willen met een hoger zwaarte punt? (buiten camionetten en offroad voertuigen dan)

    Login om te reageren
    • kenner zegt

      10 juli 2017 om 13:12

      @shiva: camionetten. Onze zuiderburen zijn weer aanwezig die ik

      Login om te reageren
      • WinkeB zegt

        10 juli 2017 om 13:40

        @kenner: Tzal wel zijn dadde. Voor de rest hebben wij geen fluit te doen, me dunkt. Maakt het plezant, toch?

        Login om te reageren
  9. F1Tim zegt

    10 juli 2017 om 12:54

    Vanaf 1/9 zijn nieuwe testen (nedc dacht ik?) verplicht in België. Dan zullen we nog wel es zien…

    Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      10 juli 2017 om 14:54

      @f1tim: wat zal je zien? Snap de link met dit artikel niet.

      Login om te reageren
  10. spylegion zegt

    10 juli 2017 om 18:50

    Treurig tot de macht 6?
    Wat een onzin zeg, alsof het in de basis een leuke stuurauto is..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North