![Golf VI pliesie](https://static.autoblog.nl/images/wp2010/VW_Golf_politie_KGB-01.jpg)
Als je na je volgende snelkraak de skotoe achter je aan krijgt kan je er zeker van zijn dat je een VW-embleem in je scooterspiegel ziet.
Yep, onze vrienden in het blauw hebben nu nog een vrij divers wagenpark tot hun beschikking (Mercedes, Volvo, Ford, Opel), maar dat is de komende jaren verleden tijd. Volkswagen is namelijk aan de haal gegaan met de volledige Europese aanbesteding Politievoertuigen, volgens boze tongen met dank aan de goede banden tussen importeur PON en de inkoper, de voorziening tot samenwerking Politie Nederland (vtsPN).
De vtsPN had namelijk een lijst met honderden eisen opgesteld, waaraan de kerverse politievloot moet voldoen. Eén keer ‘nee’, en je kon het shaken als leverancier. Door zeer specifieke eisen te stellen (hypothetisch: ‘auto’s moeten ook leverbaar zijn met bak met dubbele koppeling’) kan je dan natuurlijk al makkelijk bijna iedereen buitenspel zetten. Het woord ‘vriendjespolitiek’ galmt dan ook door de wandelgangen.
De deal heeft een waarde van 300 miljoen euro, en houdt in dat VW de politie de komende vier jaar jaarlijks een kleine duizend Golfjes, Passats, Tourans en T5-en levert. Op zich al erg lucratief voor VW, maar kers op de taart is dat de politie doorgaans niet zo zuinig is op hun materiaal.
Overigens moeten wegmisbruikers nog wel oppassen, voor onopvallende poltievoertuigen loopt de aanbesteding nog. (via Telegraaf)
Ik ben benieuwd watvoor passat’s ze dan gaan krijgen. De R36 of de 3.2 tfsi?
En nu kunnen ze met hun blauw petje je het toch nietmeer kwalijk nemen dat je ze petjesvolk noemt als ze in hun getunde golfje met de lelijkste striping en opvallendste lichten ooit voorbij komen vliegen.
@Hupke:
Denk dat het vooral gaat om vw golfjes en Touran TDI. En de Koos Spee politie zal zich gaan verplaatsen in een R36 maar doen ze nu toch ook al?
@Hupke: petjesvolk .. lol ..
@Hupke: ROFL! Beste post EVER!!!
“En nu kunnen ze met hun blauw petje je het toch nietmeer kwalijk nemen dat je ze petjesvolk noemt als ze in hun getunde golfje met de lelijkste striping en opvallendste lichten ooit voorbij komen vliegen.”
‘maar boter bij de vis is dat de politie doorgaans niet zo zuinig is op hun materiaal’ Dat maakt voor VW toch weinig uit? Bestellen ze gewoon een nieuwe…
Maar volledige Europese aanbesteding politievoertuigen? Dan zou dat dus ook voor het buitenland gelden? Of sla ik de plank nu mis?
@Vreddy_B: De aanbesteding voor de Nederlandse Politie moet Europees gebracht worden, zo kunnen er meer bedrijven meedoen is het idee… volgens mij…
@Alwood:
Dank!, wist dat ik ergens iets miste. Gooi er nog maar eens een sloot koffie tegen aan, het is ook nog vroeg.
@Alwood: Als je zeg maar offerte de deur uit doet( volgens mij boven de 350.000 euro) komt die op de europese aanbestedingskalender te staan
@Vreddy_B: Ja, ook in andere Europese landen rijdt de politie met buitenlandse wagens. Zo rijden de Franse Gendarmen met Fords en Iveco Busjes. En rijdt de Berlijnse politie met Italiaanse Aprila Motoren i.p.v. BMW.
@Mercedesfan:
Zover ik bekend ben met de buitenlandse politie rijden die overwegend in merken uit eigenland.
Haha, iedereen weet toch dat de Ko-Spee-bende hier niet onder gaat vallen, toch ? Hallo jongens op AB…..joehoe…dit geldt alleen voor de ‘zichtbare’ agentjes. De track-and-trace-honden rijden gewoon nog in de overbekende ‘alle snelle merken’, met camerateam aan boord !
@Megakix: oh…in jullie laatste zin staat dat AB het wel begrepen heeft….sorry…echt hoor….mijn excuus…. ;-)
zo .. dat scheelt een hoop man/uren bij de politie ..
een hele hoop ..
geen dagjes uit meer voor elk individueel kut-corpsje ..
ik vindt de aanbesteing stinken…. beetje jammer….
Prima keuze toch? Volkswagen is een merk dat een imago en uitstraling heeft dat zich goed leent voor politietaken; neutraal en serieus. Bovendien heeft het een breed gamma aan modellen, van compact, tot 4×4 tot bestelbus.
Eigenlijk vind ik gezien de bezuinigingen die er nodig zijn dat het hele korps zich gaat verplaatsen in Dacia’s
@Vreddy_B: dat doet onder andere de Roemeense en Marokkaanse politie ook dus waarom niet? Enkel op de snelweg zijn wat snellere auto’s nuttig.
Jammer voor Volkswagen dat de aanbesteding een beetje rammelt. Zegt iets over de overheid, niets over Volkswagen.
Het is een goede keuze, voor de hand liggend. Zou niet nodig moeten zijn om de aanbesteding te customizen voor VW.
@realhustler: Dat is slechts speculatie van de schrijver van dit artikel he ;)
en niet te vergeten:
![](http://police-car-photos.com.s3.amazonaws.com/1707.jpg)
en als deze in mijn binnenspiegel verschijnt dan zal ik zeker voorzicht gaan rijden:
@mercman: …man man…wat ben jij snel onder de indruk van een Scirocco….hahaha ;-)
@Megakix: haha, ja hij kijkt zo boos.. ik zou wellicht niet voorzichtig rijden voor de snelheid maar voor de uitstraling.
*wilt een Scirocco*
@Mercman: grinnik, dat idee had ik inderdaad meer hoor…dat je er zélf eentje wil hebben! ;-)
Het heet Europese aanbesteding, omdat deze aanbesteding in Europa gedaan wordt, voor Nederlandse politievoertuigen. Hij is open voor alle Europese autoleveranciers.
@realhustler: ja, wij hollanders volgen het Kroeze-gesmoes wel hoor…maar als deze aanbesteding in Frankrijk had plaatsgevonden, of Italië…wat denk je ??? ;-)
@Megakix: Aan de andere kant, als je de aanbesteding goed opzet krijg je het resultaat dat jij als organiserende partij wenst.
@Tim: precies, thats my point ! Frankrijk was met Renault gekomen, Italië met Fiat…bladiebla…wij hebben geen auto-indstrie, tenzij we het Zweedse Saab nu ineens wel meetellen voor het Bruto Binnenlands Produkt ;-).
De VROS is al hun R32’jes aan het inruilen voor nieuwe VI GTI’s met chip
Lekker voor PON, ik heb wel eens gehoord dat de marges op overheid voertuigen nihil zijn en het onderhoud gigantisch is.
@Laue: alles voor de merkpositionering…en, zoals @Smokalot terecht schrijft, de boter in dit geheel zijn de vervangingen van voertuigen danwel het onderhoud. Vervolgbestellingen zullen namelijk niet tegen de eerste aanschafprijs geschieden.
@Laue: er zullen hele volkstammen zijn die denken “als de politie er in rijdt dan moet het goed zijn” en ook een Golf bestellen.
Ze willen gewoon een Bugatti Veyron SuperSport in politie trim. ;)
* vind het gevaarlijk dat Politie alles koopt van 1 afnemer*
Had het gewoon verdeeld over 3 merken, 33% VW, 33% Opel, 33% BMW.
Als ze de 2.0 TDI of de 1.4 TFSI nemen, dan zal de politie meer in de garage staan dan op de weg.
Ze hadden beter zoals hun collega’s in Engeland gedaan en een paar Jaguars genomen, daar maak je tenminste indruk mee :D
@Waxweazel: daar maak je veel indruk mee idd, vooral als je op de snelweg stil komt te staan met alleen nog een achteruit versnelling of ineens hebben de remmen geen druk meer, handig.
@Jipp:
Toch beter dan constant kapotte turbo’s of gebarsten cilinderblokken bij de TDI’s & TSI’s ;)
@Waxweazel: ik rij al jaren volkswagen, benzine of diesel maakt me niet uit, mijn zwager is volkswagen en audi dealer, ik lees hier ook vaak over die mankementen en vraag het steeds weer aan hem, het komt af en toe voor, maar niet zo vaak als hier beweert word. de turbo’s worden meestal vervangen na 2 ton. Dus waar heb je het over, heb je het zelf mee gemaakt, of alleen maar ergens gehoort of gelezen?
@woutert:
Officiele berichten, statistieken en onderzoeken van onderandere ADAC, Belgische wegenwachten, Britse wegenwacht en dergelijke.
En genoeg vrienden die hun probleem-Golfjes hebben ingeruild voor een betrouwbaardere auto.
Hollanders geilen gewoonweg op alles wat van VW of VAG komt.
@Waxweazel:
gebarsten koppen en turbos? verklaar je nader..
@Laue: dat kan hij niet want het is onzin,
waxweazel, van vrienden horen telt niet mee jongen, je hebt t nog nooit zelf mee gemaakt, alleen maar van horen zeggen, dan word alles aan gedikt, en in de adac komt het niet voor, dat is een ding wat zeker is.
Naar verluid vielen veel merken af op de gehaktstaaftest…
http://www.abhd.nl/video/de-nieuwe-volkswagen-transporter/
De hoogste eis moet zijn “IN EUROPA GEBOUWD”. In de USA rijden ze ook alleen “made in US” dus bij ons “made in EU”.
@Eric: dat spreekt toch voor zich?
Wat is het nut van een openbare aanbesteding dan, formaliteit ofzo? Als je al zoveel eisen stelt dat je van tevoren al weet dat alleen VAG voldoet.
@Bob: Dat elke partij op basis van dezelfde criteria een kans maakt. De organiserende partij kan daarbij aangeven welke criteria “blockers” zijn en welke niet. Daarnaast moet deze partij later kunnen aangeven waarom iemand gewonnen of verloren heeft. Qua proces een stuk over-/inzichterlijker dan vroeger.
Boter bij de vis moet hier zijn : de kers op de taart.
@boer: …of…de slagroom op de (vrouwelijke) tepel ! ;-)
@Megakix:
Dat is ook zeker niet verkeerd.
Maar dat met die boter en de vis klopt natuurlijk van geen kant.
* Pakt borrelnootjes, chips en cola en gaat er eens voor zitten. “Kom er maar in VAG bashers!” *
Als ik dit zo lees is het wel een erg groot contact waarvan ik me afvraag of het echt zoveel kosten gaat besparen. Hadden ze de aanbesteding niet op kunnen knippen in kleinere kavels zodat er meer keus overblijft en daardoor meer concurrentie. Heel groot aanbesteden is niet per definitie het beste voor de prijs en kwaliteit.
Tja, Pon heeft de inkopers natuurlijk gewoon op hun cruise schip uitgenodigd, paar hoertjes erbij, hapje, drankje en op naar Monaco…
Zo doen ze het vaker.
Werkt blijkbaar!
@Svenska Aeroplan AB: Terwijl ze bij Saab je uitnodigen voor Center Parcs, Zanger Rinus op het podium, en wat droge mariakaakjes…..
@Trucker Jan: …wel als je Saab Trucker bent ja…
@Svenska Aeroplan AB: haha, inderdaad, zoals AMG placht te doen…
@Svenska Aeroplan AB: heb jij nog geen bod gedaan op KIP ? Kan je een combi aanbieding doen; Saab 9-4x + caravan -/- 10% ofzo…
Wegmisbruikers rijd meestal in die Foeilelijke Audi A3…
@meneersander: nee joh, kijk n’s goed…dat zijn de auto’s die ze achterna zitten…;-)
@Megakix: Ook maar ik hoorde afgelope zondag nog van iemand: Ja, jullie rijden ook Audi dus weten hoe het is.
Ik vind het toch wel een goede zaak, maar het had ook Opel of een ander ‘normaal’ merk mogen zijn. En daarmee bedoel ik dat het niet overdreven duur hoeft met Mercedessen en Volvo’s. Enkel voor de snelweg is het handig om wat vlottere modellen te rijden maar die hebben ze ook bij VW en Opel wel.
Vind het ook een prima keuze. VW is gewoon betrouwbare auto voor een normale prijs. Afladen met opties doen ze ze toch niet.
Bovendien zou het lache zijn als ze in Alfa’s gingen rondrijden, de kans dat je dan zou ontkomen na een snelkraak zou dan wel groot worden ;) (geintje Alfafanboys..)
Tja, we moeten allemaal een stapje terug….. dus dan kiezen ze terecht voor die vag-troep.
beetje jammer natuurlijk, volvo’s opels en mercedessen zijn ook mooi
Dat heeft VW dan verdomd goed voor elkaar!! Even een EU contractje binnenhengelen nice!!
@sir_smokalot: Waarneer heb jij een scooter met spiegels gezien. Als die ”stoere” jongeren hebben er geen spiegels op:P
@meneersander: Idd, scooterspiegels zijn zooo 1996!
lang leve de aanbestedingen. die kunnen inderdaad zo geschreven worden dat alleen de gewenste leverancier de opdracht kan krijgen. De keuze kun je nog wel aanvechten maar in het gros van de gevallen is dat een kansloze zaak. zo misbruikt de overheid de door haar zelf geschapen machtspositie!
het gros van het politie gepeupel zal wel in de golfjes gaan rijden. 1.4tfsi’tje gok ik. wellicht dat ze in den haag dan passat gaan rijden. ik ben wel benieuwd of ooit aan het licht komt wie de aanbesteding voor de onopvallende surveillance auto’s gewonnen heeft. als je ineens je nekt breekt over Golf’jes R dan weet je genoeg.
@sephyr: voila;
http://img444.imageshack.us/img444/1351/70118846.jpg
komen dees ook in politiekleuren?
@Flamingo: hmmm….zie ze liever zónder die kleuren vriend…
@Flamingo:
Een Photoshopper met dyslexie?
@jack_abarth: een politieauto uit tjechie?
Iets spannenders was het toch niet geworden, dus laat maar… :(
Ik snap niet goed waarom ze geen Saab gaan rijden. Het zal iets meer kosten, maar je hebt nu een “Nederlands” merk en voor een merk als Saab zal dit toch een goed steuntje in de rug zijn. In Italië rijden ze toch ook Alfa en in Duitsland Audi.
@Alex van Dun: De aanbesteding moet Europees, volgens een of andere Europese k*tregel. Dit was bijvoorbeeld ook zo met het nieuwe dienstwapen…dat er nog steeds niet is…
Als er simpelweg voor SAAB gekozen zou worden, zou dit oneerlijke concurrentie genoemd worden, met een boete voor zowel de NL-overheid (die de burger dan vervolgens mag gaan betalen) en voor SAAB als gevolg.
OT: Betekent dit dan ook dat alle Mercedes-busjes van de ME/AE en hondenbrigades VW-busjes worden? :shock:
En de E-klasses van de AT’s worden dan VW passat? :shock:
Positief is dan weer, dat dan eindelijk al die Landcruisers (voornamelijk t.b.v. de beredenen) op het PIOG verdwijnen…
@Emile_Benz: de me zal wel merc blijven, tenzij volkswagen met zo’n leuk wagentje komt? hondenbrigade, die reden toch meestal met een transit connect ofzo…? kan mooi worden vervangen door een caddy en de beredenen krijgen een luxe touareg of tiguan, wat willen ze nog meer?
Eis 1: de auto moet af-fabriek geleverd zijn met een Volkswagen logo.
Et voila.
Want ja, een Ford Focus is ook leverbaar met een bak met dubbele koppeling.
De hoogste tijd dus om te gaan investeren in de fabrikant die de versnellingsbakken aan VW levert :D
goede keus, goede auto’s geen gezeik met verschillende merken naar verschillende dealers en zeker van kwaliteit.
Waar zijn de eisen te lezen? De enige die ik in het Telegraaf-artikel zie staan is de voorwaarde om in alle segmenten voertuigen te kunnen leveren. Dan had voor de meeste merken geen bezwaar hoeven zijn.
Op deze manier wordt er een sfeertje gecreëerd, maar ontbreken de argumenten.
VW, dat past wel in het standaard Nederlands straatbeeld.
@ Trucker Jan: nou, zo ver zit je er niet van af inderdaad! Hahahahaha!
@ Megakix: inderdaad, die zitten ze achterna. En als je dan een hand wil geven zeggen ze ‘ja, ik zie een mooie hand’… Stakkers!
Mooi voor Pon, ‘verkopen’ ze nog meer auto’s…
.
Als ze nou gewoon Japans gaan rijden dan hebben ze tenminste geen last van kapotte turbo’s in de TDI’s en TFSI’s.. en met een Honda of Mazda kan je toch echt wat strakker een bocht door bij een achtervolging ;)
@Atenza: alsof daar zoveel problemen mee zijn, onzin. ze gaan niet van die troep rijden omdat het niet uit de eu komt en omdat het interieur onder andere al minder is.
@Jipp: ja interieur is zó belangrijk als je een politieauto rijdt.. heb je nog meer domme opmerking? En met jou praat ik verder niet. Jij negeert vrijwel elk groot betrouwbaarheidsonderzoek ter wereld.. nee jij baseert je mening op wat je buurman, neef en collega zeggen.
@Atenza: Nee, intereur boeit niet, maar waarom zou je zo een grote deal afsluiten voor buiten Europa geproduceerde auto’s? Toch wel een mooi puntje als je gelijk de werkgelegenheid verbeterd en geld in Europa blijft.
OT:
Zou wel leuk zijn als ze met scirocco’s zouden komen, maar zal wel niet omdat ze alleen fwd zijn.
@Dev: alsof dat de reden zal zijn.. en waarom nu opeens zo Europees gezind? Koop dan ook geen Sony, Apple, Panasonic enz meer ;)
@Atenza: heb laatst nog een goed betrouwbaarheids onderzoek langs zien komen waar volkswagen het gewoon goed deed dus snap je niet zo. Interieur is toch best belangrijk, de dienders brengen er veel uren in door, en moet niet zo maar uit elkaar vallen als er een gaatje in word geboord voor apparatuur. het moet kwaliteit zijn, en niet van die troep van honda of mazda, waarbij een een arrestant zo ff de stoel kan slopen als hij wil.
@Jipp: ik zeg maar één ding: wat ben jij ontzettend dom en eenkennig. Puberale fanboy
@Atenza: en oja, uiteindelijk boeit niemand die test, ze gaan toch af op eigen ervaringen, alleen Aziatisch georiënteerde mensen kijken daar naar, anders zou toch ook niemand een renault kopen.
@Atenza: de dienders willen ook fatsoenlijk zitten in de diestwagen. doe toch normaal dat dat niet belangrijk is. Hiermee geef je indirect wel aan dat dat beter is dan in een
azda en honda.
@woutert: rare conclusie. En hoe knuffelbaar een dashboard is boeit een politieman niet. Het is een dienstwagen. Daarbij is het Accord dashboard ook van goeie kwaliteit en afwerking is de Mazda6 erg goed. Stoelen is voor iedereen persoonlijk. Dus lul niet zo slap
@Atenza: jij wil toch ook een goede stoel hebben als je de hele dag op de snelweg moet surveilleren willen goed zitten, het is algemeen bekent dat de vag stoelen gewoon goed zitten. En dan kom je meteen weer bij een van de eisen, ze moeten wel in de eu worden gemaakt, das goed voor onze economie. Daarbij kan een honda of mazda dashboard er goed uit zien, dat wil niet zeggen dat het kwaliteit is.
Oliedom om je tot 1 merk te beperken, je hebt geen vergelijkingsmateriaal meer.
Heb je 2 of 3 merken lopen, dan kun je alledrie voorhouden wat goed en wat slecht is.
Nu geeft VW de auto’s met nul winst en gaan ze voor het onderhoud.
@de sjonnies: vergelijkingsmateriaal? Waarvoor? Ze rijden al jaren VW dus denk wel dat ze weten waar ze aan beginnen
@de sjonnies: ze hebben hier toch een tijdje ford gereden dat beviel ze niet na een generatie focus, ook de astra beviel niet…. dan kom je toch maar weer bij het oude vertrouwde nest uit.
@Jipp:
Dus bevestig je eigenlijk mijn stelling, als VW niet bevalt hebben ze geen vergelijking met wat dan?
Beter om bijvoorbeeld Toyota en Renault erbij te nemen.
Stel dat de Renault portieren rammelen maar de koppeling 10x beter is dan de andere twee, de Toyota altijd start maar zwakke aandrijfassen heeft, dat de VW’s slechter zitten tov de andere merken, dat bedoel ik.
@de sjonnies: als je goed leest zegt jipp dat ze dat hebben gedaan, maar het niet beviel.
Jammer dat die corrupte bureaucraten niet voor de Mitsubishi Outlander hebben gekozen: veel mensen verliezen hun baan als die fabriek moet sluiten. (Die compacte SUV lijkt me prima geschikt voor politie werk).
Maar dat interesseert ze in Den Haag geen seconde. De politie-top ook niet, die laten zich lekker verwennen/omkopen door hun favoriete leverancier.
@DavidZ: Als de overheid zonder aanbesteding had gekozen voor de Mitsubishi Outlander, dan waren ze pas echt corrupt geweest. De Europese regelgeving is duidelijk en ondubbelzinnig. Boven een bepaald normbedrag, en zeker als rijksoverheid, ben je VERPLICHT om Europees aan te besteden. Iedere fabrikant mag meedoen, de eisen van de aanbesteding zijn openbaar en het is VERBODEN om de eisen dusdanig op te stellen dat slechts 1 fabrikant aan alle eisen kan voldoen. Het feit dat VW gewonnen heeft betekent enkel dat ze het beste aan alle eisen en wensen zeggen te kunnen voldoen tegen de scherpste prijs, het had net zo goed Opel, Ford of ieder ander merk kunnen worden en dan hadden jullie allemaal ook moord en brand geschreeuwd dat het belachelijk is dat de overheid voor dat merk heeft gekozen.
Kortom: get your facts straight! En lul niet over zaken waar je geen verstand over hebt.
Einde bericht.
@hierboven
Jullie hebben gelijk, haalde mijn spreekwoorden door elkaar. Is aangepast!
Waarom geen nederlands merk? Spijker of Donkervoort.
”Politie wordt onbetrouwbaar(der)”…
Begrijpelijk. VAG staat voor saai en burgerlijk.
Nu maar hopen dat ze allemaal 1.4TFSI-tjes kopen. Dan kunnen we tenminste doorrijden terwijl die dingen bij de garagist zijn. lol
@DTB: Rofl.:D
“Mercedes Benz noemt het “vreselijk jammer dat wij hebben moeten afhaken. We hebben ons zelf teruggetrokken omdat we niet aan alle honderden eisen konden voldoen. Eén keer ‘nee’ betekende al dat je buitenspel stond. Echt heel bizar”, aldus woordvoerster Eugenie Jongste. Ook Volvo baalt: “Er werden zulke specifieke eisen gesteld dat het onmogelijk voor ons was in te schrijven”, stelt zegsvrouw Femke Bruggeman.”
.
Moet wel vriendjespolitiek zijn ja. Ford heeft sowieso zelf ook een C-segment, D-segment, midi-MPV en busje. En Mercedes feitelijk ook
@Atenza: zou er ook niet naar de prijskaartjes gekeken zijn denk je…. vw is wel iets goedkoper dan volvo en merc, en dan kun je nog zo hard balen, maar moet je bij je zelf gaan kijken wat je fout deed. Als ik mee doe aan een aanbesteding moet ik daar ook rekening mee houden. De eisen van de overheid zullen ook te maken hebben met gebruikersgemak ed. De dienders moeten er de hele dag in zitten dus er moet een goed hoogwaardig interieur in zitten, hij moet niet te duur zijn, maar wel een goede motor hebben, genoeg service plaatsen in heel het land, levertijden etc. Schijnbaar was dit voor pon geen probleem, maar voor hun wel, dan moet je niet naderhand gaan huilen. Volvo heeft uberhaupt geen busje of mpv dus valt al heel snel af.
@woutert: hahaha tering zeg! Slechte kwaliteit interieurs vind je in het C/D segment sowieso bijna niet meer en knuffelbaar gehalte van een interieur is écht geen criterium. Dat je een VAGboy bent is prima maar klets niet zulke onzin.
@Atenza: Ja een goed interieur is zeker te vinden in dat segment. Alleen is mercedes vele malen duurder dan VW.
Volvo laat ik maar buiten beschouwing want dat zijn easy de slechtste auto’s die europa te bieden heeft (weggedrag, kwaliteit stoelen/interieur, powershift bakken zijn een grap als je die vergelijkt met de dsg van vw etc…).
@Martijnvb:
Dat Volvo geen powershiftbak heeft zoals VW is waar. Maar Het slechtste wat Europa te bieden heeft? Je bent zelf een ervaren Volvo rijder? Waar concludeer je deze onzin op.
@Atenza: overigens zijn ze een paar jaar geleden met ford in zee gegaan maar dat werkte niet zo goed volgensmij. En mercedes heeft geen mpv, dus valt af.
2 TSI auto’s hier staan, tot op heden nog geen enkel probleem gehad.
Wie van jullie rijdt er hier überhaupt een TSI?
Of moet de helft hier nog zijn/haar rijbewijs behalen?
@Annon: wij hebben oa door mijn zwager veel volkswagens en audi’s in de familie, maar heb nog nooit mee gemaakt dat een turbo er aan gaat, of iets dergelijks. Zijn eerder fabeltjes van mensen die iets tegen Vag hebben door hun succes.
@woutert: heb zelf meegemaakt dat ik een Ibiza TDI reed (niet van mezelf) en onder de 50.000 opeens de turbo kapot ging.. in het Polo-topic op het AW forum zijn er ook aardig wat mensen met problemen met hun 1.2 TSI
@Atenza: In zo’n forum staan natuurlijk alleen de berichten van mensen die defecten hebben en is dus geen enkele maatstaf voor de betrouwbaarheid van een merk. Vb: op het forum staan 50 gebruikers met een kapotte turbo, van een auto waar er in totaal 100.000+ van zijn verkocht… Dat betekent dat het overgrote deel van de auto’s probleemvrij is… Je gaat tenslotte op zo’n forum geen topic openen met als titel: “Mijn turbo is alweer niet kapot!”
@Henk_he: in dat algemene Polo topic zijn vooral mensen die er al 1 hebben of hebben besteld. Ik doel dus niet over topics waar mensen alleen hun probleem bespreken.
@Atenza: Feit blijft dat mensen pas op zo’n forum gaan posten op het moment dat ze vragen of problemen hebben en je dus geen conclusies kunt trekken over de betrouwbaarheid van een auto.
@Henk_he: blijkbaar volg je dat forum en vooral het desbetreffende topic niet :)
@Annon: Wij hadden hier tot een tijdje terug een 2.0TFSI staan. 140k kilometer op de teller, geen enkel probleem met de turbo gehad.
Nou ja dan weet het dievengilde in ieder geval waar ze meer dan genoeg RNS-510 navigatiesystemen vandaan kan halen. Hopelijk laten ze de systemen dan eens in de auto’s van particulieren zitten…
@woutert: Volkwagen heeft idd geen luxe MPV zoals de R-klasse. Klopt idd. Volkswagen heeft trouwens ook bij lange na niet de kwaliteit van Mercedes. Ook dat is een feit.
Ik wil niet beweren dat VW onbetrouwbare rommel is maar in mijn familie zijn er zeker al 5-6 gevallen waarbij de persoon een VW had en deze vanwege de kwaliteit heeft ingeruild voor bijv. een Opel of FIAT. Bij een neef van mij is de turbo uitelkander geklapt bij 40.000 km (bij normaal gebruik)
@Benz..: VW heeft anders wel de Multivan. Ruimer dan de R klasse en je kunt er Bentley stoelen in bestellen, dat doet een Vito niet na.
@mashell: lekker boeiend. Een politiebusje moet geen luxebak zijn met Bentley stoelen. En dit is luxe genoeg voor zo’n bus:
@Benz..: hoe duur is de r klasse ook alweer, en ga er niet van uit dat de kwaliteit van merc zoveel hoger is als dat van volkswagen, dat is niet meer. En dat zijn ervaringen uit je familie, gedrag telt hier ook in mee, hoe je met de auto om gaat.
Ooh fijn! Hopelijk hebben ze bij justitie een goed onderhoud en vervangingscontract afgesloten. Zal wel hetzelfde gaan als de ambulancebusjes van VW. Na een paar jaar tijdens één of ander noodgeval krijg je het klereding niet meer van zijn plaats. Erg handig als je halfdood bent of met een mes in je rug wordt gestoken.
Hou vol meneer! de politie heeft een beetje pech….!
volkswagen doet ook echt alles voor aan de top te komen :s
maar ik heb daar geen probleem mee
zo worden we ze rapper beu :D
@ Atenza,
jij bent echt een naief sukkeltje hoor. Één keer in een Duitse auto gereden, gaat de turbo kapot. Daarna lees je iets op een forum over een Polo- En DAT is waar jij je mening op baseert… Laat me niet lachen!
Maar gelukkig heeft een Japanse auto nooit problemen, dus dat is wel gunstig…. Gaap.
@Stuko: als je nou eens alles leest. Hij begon over dat wij zomaar war roepen zonder ervaring. Dus noem ik een ervaring. En daarbij heb ik het al eerder gehad over tig onderzoeken naar betrouwbaarheid waar VW vrijwel nooit boven gemiddeld scoort. Nu jij weer..
@Atenza: volgens de consumentengids lul je nu grote onzin, in die test kwam vw bijna overal bovengemiddeld uit de score, daarom lees ik geen test van de adac, anwb oid, ze zeggen allemaal wat anders en er echt van uit gaan kan je niet.
kunnen ze mooi die lelijke hokken in elkaar rijden
Meer verdienen ze ook niet.Geef ze een fox.Ha ha
Ze verdienen ook niet meer dan een volkswagen
eitiloP potS
Ha nu kunnen ze me nooit meer inhalen.
PON levert toch ook Porsches? Krijgen we die dan eindelijk weer terug??! Zou gaaf zijn! Dan wil ik wel een keer aangehouden worden;) Wel jammer, de Fordjes vond ik ook altijd wel mooi om te zien. Achja, ze gaan in ieder geval niet over op die belachelijke I-Miev’s enzo!
@ Stuko
Je bedoelt:
http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=8289
Of bedoel je:
http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=15927
In Belgie hebben ze jaren met Golfjes gereden !
Ook met de Transporter (zie autojunk nl ), het busje je
weet wel van de alcoholcontrole (slim-acties) en en de
Toyota Corrola ’s .
Waar zit iedereen ?
Was ‘m even kwijt de foto . . .
Zo tankt de Belgische politie
gepost op 23/10/2009 om10:20 door robbie
op Autojunk.nl
Nog even en ze hebben in Duitsland voorelkaar wat ze 70 jaar geleden niet gelukt is.
Jeder bekommt ein Volkswagen!!!!!!
Erg jammer.
@ Atenza
Ik heb jouw opmerkingen gelezen, je gaat hier nogal agressief te keer over de slechte kwaliteit van VW en dat we de statistieken moeten lezen… Heb ik bij deze ook gedaan (ADAC) en wat blijkt de merken die jij zogezegd aanprijst doen het eigenlijk helemaal niet zo goed !!!
http://www1.adac.de/Auto_Motorrad/pannenstatistik_maengelforum/Pannenstatistik_2009/default.asp?ComponentID=290014&SourcePageID=9989
Waarschijnlijk heb jij iets te doen met een japans merk en ik waardeer jouw mening, maar controleer alvorens je iets zegt!!
Hier in het dorp reden ze ook Ford, te veel stilstand, niet op tijd onderdelen en een nog minder flexibele dealer.
Inderdaad terug naar Volkswagen, het minst slechte alnternatief in de breedte en gebruiksgemak!
Max
De ADAC pannenstatistik is met uiterste voorzichtigheid te genieten. Waarom ? Omdat de duitse merken al jaren bij pech onderweg de dichtstbijzijde garage de auto laat ophalen en niet door de ADAC. Andere merken doen dat wel.
Vandaar bv vw’s “levenslange” mobiliteitsgarantie. Je belt dan dus met de speciale hulplijn en niet met ADAC.
@hape: Ook die worden meegeteld, die lijnen zitten gewoon aan de adac vast, sterker nog het is de zelfde meldkame. Net als in nederland, als je volkswagen belt komt er meestal gewoon een anwb auto.
@ hape
en in België is europ assistance verantwoordelijk voor de mobiliteitsgarantie van de meeste merken.
Ik denk overigens dat we voortaan in scheveningen op het strand volkswagen amarok’s gaan zien, net als bij de beredenen.
Als iedereen nu in Nederland geen Volkswagen meer koopt, dan zie je ook meteen hun auto’s in burgeruitvoering :-P
is dit nieuws dan?
Als ik tv kijk, naar het journaal, editie NL, Hart van Nederland e.d. dan zie ik steeds weer die leaseslet van een Touran in beeld. Lijkt wel of elk politiekorps daar onderhand mee rijdt.
Wat dat aangaat is er bij de Brandweer meer diversiteit.
@Laue en Woutert
Maat van me heeft een Golf 6 met 1.4Tsi zat erin toen de turbo kapot ging 11.800km
300 miljoen euro.
Voor auto’s die binnen de kortste keren veranderen in:
-Schade (wordt wel gemaakt maar blijven schade auto’s)
-verpeste voortrein door alle stoepjes die ze pakken
-verpest interieur door stinkende kotsende arrestanten
-verpest dashboard en dak door alle lampjes die ze erop schroeven
Welk weldenkend mens zou hiervoor een nieuwe auto met dito afschrijving kopen? Niemand dus, alleen een ambtenaar. Een gebruikte politieauto is geen ruk meer waard(zie domeinen), dus de afschrijving is heel hoog.
Mijn voorstel is dat voortaan (evt. jong) gebruikte auto’s kopen bij leasebedrijven etc. Scheelt een hoop in de prijs. Stickers en lampjes erop en rijden maar. Er komen genoeg vw’s vrij uit de lease. Ze kunnen zelfs een politie’wrap’ maken(zoals die matzwarte wraps die sommige auto’s nu hebben). Dan kunnen ze alle kleuren van de regenboog als occasion kopen. Als hij dan echt op is trek je de wrap eraf en gaat hij voor de export, maar wel met een mooie lak(als hij niet al vol deuken zit).
Het onderhoud kunnen ze sowieso goedkoop inkopen door de aantallen.