Het is geen geheim dat de elektrische bedrijfswagens verkoop in de lift zit, maar wat zijn eigenlijk de populairste auto’s van het moment?
Het aanbod van elektrische bestelauto’s groeit gestaag. Het zijn op dit moment nog voornamelijk bestaande bedrijfswagens die we al kennen, maar dan met een elektrische aandrijflijn.
VWE Automotive heeft in kaart gebracht wat de best verkochte bedrijfswagens zijn. De verkoop is in februari 2021 met maar liefst 180 procent toegenomen. Wat opvalt is dat de populairste elektrische bedrijfswagen een echte verrassing is. Het is namelijk geen Renault, Peugeot, Volkswagen of een ander bekend merk. We hebben het hier over SAIC, een Chinees merk!
De SAIC Maxus is de best verkochte elektrische bedrijfswagens van februari 2021. Er werden er 82 van verkocht. Op twee staat de Nissan e-NV200 met 39 verkopen en op drie de elektrische uitvoering van de Renault Kangoo met 35 verkopen. De volledige top 10 kun je hieronder bekijken.
Elektrische bedrijfswagen verkopen februari 2021
- SAIC Maus – 82 verkopen
- Nissan e-NV200 – 39
- Renault Kangoo Z.E. – 35
- Toyota PROACE Electr. Worker – 29
- Peugeot e-Expert – 22
- Opel Vivaro-e – 15
- Citroën e-Jumpy – 14
- Mercedes-Benz eVito – 12
- Goupil G4 – 11
- SAIC eDELIVER 3 – 8
VWE Automotive zegt dat er een duidelijke opmars gaande is. Vooral in november en december 2020 zijn er veel elektrische bedrijfsauto’s verkocht. Dat waren er zelfs meer dan de eerste drie kwartalen van 2020 samen. In 2021 gaat de opmars verder door, zoals de cijfers van februari 2021 laten zien.
S zegt
Moet de 10e plek niet een Maxus eDeliver zijn ipv SAIC eDELIVER?
mashell zegt
Dat valt vies tegen en vind ik vreemd, de pakketdiensten maken enorme winsten, hun gebruiksprofiel past bij elektrisch rijden, ze kunnen lage gebruikskosten maken en wat positief imago door maatschappelijk verantwoord gedrag kunnen ze goed gebruiken om te compenseren als er weer eens een bezorger fout geparkeerd heeft, een pakketje verdwenen is of niet bezorgd is terwijl je gewoon thuis was.
DeWitteCondor zegt
Volledig eens. Dit zou ideaal zijn voor de pakketdiensten. Al die afgetrapte diesel Sprinters kan ik missen als kiespijn. Zou het kunnen dat ze die vloot eerst aan het uitfaseren zijn? Of zou het laden nog te veel tijd kosten waardoor die bussen gemiddeld genomen te lang niet beschikbaar zijn? Ik heb werkelijk geen idee.
ktm690sm zegt
@DeWitteCondor: er wordt gewacht op de juiste tijd om een groot deel van de vloot te vervangen. Ben zelf werkzaam bij DHL expres, rijden op deze vestiging nu 20% elektrisch met een verbouwde fiat Ducato electric. (Andere vestigingen rijden al 50%+ elektrisch).
De overige 80% rijd 50% op CNG (gas) en 30% op diesel.
bmwfe zegt
@ktm690sm: Goed bezig!! Cng is een goed alternatief. Zeker als jullie groengas tanken. Wij hebben bij ons in de zorg een VW Caddy Maxi rolstoel uitvoering op cng. Elektrische rolstoel uitvoeringen zijn helaas nog te prijzig.
E34M5Touring zegt
Een paar bedrijven waar ik aan lever hebben er een aantal lopen als proef. Allemaal Toyota’s. Als die straks een deel van de vloot gaan vervangen zal het snel gaan. Die bedrijven hebben allemaal zo 20+ bussen lopen.
tjorque zegt
@rubenpriest over welke regio gaat dit? nl?
jemoederopnfiets zegt
@rubenpriest: Ik denk dat de nummer 1. De Maxus EV80 moet zijn, i.p.v. de MAUS?
BerlingoHdi zegt
Een groots Zweeds meubelwarenhuis heeft denk ik de meeste van deze in de vloot.
alcantara zegt
Bij meubels uit Zweden kan ik alleen maar aan Ikea denken :’)
Teerdz zegt
Nou ik verwacht niet dat dat feest lang zal gaan duren hoor.. Heb in de Amsterdamse haven gewerkt waar die dingen van de boot rollen en vaak zijn ze daarna al te kapot om überhaupt nog van het terrein af te rijden haha. Staan daarnaast sowieso nog een stuk of 200 van die dingen, dus ze hebben nog wel een voorraadje weg te werken.
bmwfe zegt
Weer Chinese rommel. Ondernemers zouden de Europese/ westerse economieën meer steunen en stoppen een totalitair regime te steunen. Ja ik weet het; dus ook geen Apple producten meer aanschaffen!! Helaas.
mashell zegt
De Verenigde Staten zijn geen steek beter dan de Chinezen, Guantánamo bay is niets anders dan een concentratiekamp. En een totalitair regime? Dat hebben wij toch ook al lang? Ik mag mijn eigen moeder al meer dan een jaar niet knuffelen en over twee uur gaat de avondklok in. Dat gemekker of China is vooral heel erg naïef en suggereert een morele superioriteit die er helaas helemaal niet is.
wceend zegt
Je snapt blijkbaar niet helemaal wat een totalitair regime is.
henkp1 zegt
Ongelooflijk dat een volwassene (?) zo kan reageren.