• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 (991) Carrera GTS maakt hebberig [updated]

Auteur: CasperH, gepost 8 oktober 2014 om 07:27 – 56 Reacties

Afbeelding Porsche 911 (991) Carrera GTS maakt hebberig [updated]Afbeelding Porsche 911 (991) Carrera GTS maakt hebberig [updated]Afbeelding Porsche 911 (991) Carrera GTS maakt hebberig [updated]Afbeelding Porsche 911 (991) Carrera GTS maakt hebberig [updated]Afbeelding Porsche 911 (991) Carrera GTS maakt hebberig [updated]Afbeelding Porsche 911 (991) Carrera GTS maakt hebberig [updated]Afbeelding Porsche 911 (991) Carrera GTS maakt hebberig [updated]Afbeelding Porsche 911 (991) Carrera GTS maakt hebberig [updated]

Porsche 911 991 Carrera GTS is sexy!
De Porsche 911 Carrera GTS is af. Meer power en sexy looks voor je 911, lekker toch?

De 991 Carrera GTS is direct verkrijgbaar in zowel de twee- als vierwiel aangedreven versies. Ook is de GTS weer in coupé en cabrio uitvoering te bestellen, dus in totaal zijn er vier verschillende smaakjes te kiezen. Maar laten we voordat we verder kijken naar het uiterlijk eerst de technische zaken behandelen. Inhoud is immers belangrijker dan de looks, toch?

De zescilinder boxer levert standaard 430 pk, dat is dertig pk meer dan de Carrera S en precies evenveel als Carrera S met de Porsche Exclusive Powerkit die we gister nog even kort aanstipten in deze vergelijking. Wel is de GTS sneller naar de 100 dan de Carrera S met powerkit: de versies met PDK doen 4,0 seconden over de sprint, met de handgeschakelde zevenbak ben je 4,4 seconden bezig. De GTS’jes hebben allemaal een top boven de 300 kilometer per uur.

Standaard heeft de GTS het Sport Chrono pakket en ook PASM (Porsche Active Suspension Management) is standaard, waardoor de auto 10 millimeter lager bij de grond ligt. De sportuitlaat zorgt voor een passende soundtrack en in het interieur vinden we een combinatie van leder en alcantara.

En dan de looks. Elke Porsche 991 Carrera GTS krijgt de body van de Carrera 4 modellen, wat betekent dat de auto die lekkere sexy heupen meekrijgt. Matzwarte 20 inch centerlock wielen, donker uitgevoerde bi-xenon koplampen met PDLS (Porsche Dynamic Light System) en diverse zwarte accenten zoals de uitlaatpijpen maken de looks af.

Prijzen volgen binnenkort. Een video computeranimatie is hier te vinden. Is dit de lekkerste 991 tot nu toe?

UPDATE: de prijzen zijn ook bekend geworden. Porsche.nl meldt de volgende prijzen:
€ 145.200,- voor de GTS PDK
€ 146.042,- voor de GTS handgeschakeld
€ 152.500,- voor de GTS cabrio PDK
€ 158.082,- voor de GTS cabrio handgeschakeld
€ 159.100,- voor de 4 GTS PDK
€ 161.365,- voor de 4 GTS handgeschakeld
€ 166.400,- voor de 4 GTS cabrio PDK
€ 171.983,- voor de 4 GTS cabrio handgeschakeld

Ook interessant!

  • Porsche 992 GTS rijtest video
    Porsche 992 GTS rijtest video
  • 911 SC door Porsche in ere hersteld
  • Mijn Auto: Porsche 911 Carrera CS van Arjen
  • Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet America is snaarstrak
    Porsche 911 Carrera GTS America laat je roeren

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, Cabrio, carrera-4, carrera-gts, Coupe, gts, Porsche

Vorig bericht: « Ecclestone casht in Azerbeidjan: dit is het F1-circuit
Volgend bericht: SP wil alle snorfietsen opvoeren naar 45 km/u »

Lees Interacties

Reacties

  1. ko3n zegt

    8 oktober 2014 om 07:43

    Net is als de vorige is dit geen bijzonder vernieuwende auto maar wel weer een bijzonder lekkere hoor!!!

    Login om te reageren
  2. henkhupelschoten zegt

    8 oktober 2014 om 07:48

    Schnelle käfer……

    Login om te reageren
  3. mrniesoe zegt

    8 oktober 2014 om 07:48

    Wwer de zoveelste lekkere 911 turbo Carrera targa 3S!

    Login om te reageren
  4. breakingpoint zegt

    8 oktober 2014 om 07:50

    smijt maar op de hoop!

    Login om te reageren
  5. rodger zegt

    8 oktober 2014 om 07:52

    Strik d’r om en voor m’n deur afleveren die hap. Dank u.

    Login om te reageren
  6. Traxxas zegt

    8 oktober 2014 om 07:55

    Ik snap de afgezaagde comments over “de zoveelste 911” niet helemaal. We weten inmiddels dat Porsche dit doet en dan koop je deze toch niet… Er is blijkbaar vraag naar en ik zou dolgelukkig zijn als ik deze auto zou kunnen kopen. Wat een prachtige wagen!

    Login om te reageren
    • fooniac zegt

      8 oktober 2014 om 08:56

      @Traxxas: Denk dat bij het gros van de personen die een ‘zoveelste’ opmerking maken het kopen niet of nooit een optie is. Zal wel iets typisch Nederlands zijn.

      Login om te reageren
      • super zegt

        8 oktober 2014 om 13:24

        @fooniac:
        hoeveel staan er dan in jouw garage?

        Login om te reageren
        • fooniac zegt

          8 oktober 2014 om 13:32

          @super: 1, maar verandert dat iets aan hetgeen ik aangaf?

          Login om te reageren
          • super zegt

            8 oktober 2014 om 15:14

            @fooniac:
            dat verklaart het…

            Login om te reageren
  7. PeugeotGTI zegt

    8 oktober 2014 om 07:56

    Als je dan toch een 911 wilt maar geen Turbo kan betalen lijkt de Carrera 2 GTS de uitvoering die je moet hebben. Als je die kan vinden in de vuistdikke catalogus van Porsche tenminste…

    Login om te reageren
    • mout zegt

      8 oktober 2014 om 09:59

      @PeugeotGTI: Ik kan ze allebei niet betalen, maar zou de voorkeur geven aan de GTS omdat extra vermogen uit een atmosferische motor geweldig rijdt en klinkt. En, anders dan bij de Turbo, zit je hier niet verplicht aan 4WD vast. Ik weet trouwens niet of ik zo’n sterke auto zonder 4WD zou durven rijden – maar zou dat graag uitproberen. :-)

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      8 oktober 2014 om 11:17

      @PeugeotGTI: Er zijn ook mensen die een Turbo gewoon lelijk vinden, zoals ik. De Carrera-modellen vind ik de enige versies van de 911 die er een beetje fatsoenlijk uit zien. Alleen de GT3 RS kan ik dan weer waarderen, maar dat is omdat ie zo heerlijk over the top is.

      Login om te reageren
      • PeugeotGTI zegt

        8 oktober 2014 om 13:56

        @berlinetta:
        Boeiend hoe zo’n ding eruit ziet toch? Als je voor de rauwe snelheid van een Turbo kan gaan, doe je dat. Ik in elk geval wel.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          8 oktober 2014 om 14:36

          @PeugeotGTI: Heb jij je vrouw/vriendin dan ook uitgezocht op alleen andere kwaliteiten dan uiterlijk?

          Login om te reageren
        • Supreem zegt

          8 oktober 2014 om 22:19

          @PeugeotGTI: Ik denk dat deze GTS rauwer is dan de de Turbo, net zoals de GT3 rauwer zal zijn dan deze GTS. Trouwens, traag zal hij zeker niet zijn. Mooie kar. Carrera 2 GTS handgeschakeld aub.

          Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      8 oktober 2014 om 12:31

      @PeugeotGTI: Ik denk dat het niet alleen gaat om ‘het niet kunnen betalen’. De 911 Turbo is niet alleen duurder, maar heeft ook een ander karakter. De GTS is denk ik de lekkerste 911, waarvan je nog het prestatiepotentieel kan benutten en leverbaar met handbak. De GT3 is minder ‘puur’ dan de vorige (elektrische stuurbekrachtiging, geen Mezger boxer, automaat…) waardoor dat een soort 911 GTS Plus is geworden.

      De 911 Turbo is een stuk afstandelijker om te rijden (sneller, maar saaier, meer een Super GT dan sportwagen).

      Login om te reageren
  8. hoglard zegt

    8 oktober 2014 om 07:59

    Voor wie, net als ik, het spoor volledig bijster is met alle 911 modellen: http://www.porsche.com/netherlands/nl/models/911/
    De GTS wordt daar dus nog ergens tussen geprakt.

    Login om te reageren
    • marc94 zegt

      8 oktober 2014 om 09:14

      @hoglard: ik dacht het eindelijk te snappen en de nieuwe zijn 998. Ofzoiets. En nu is er een nieuwe en dan heet hij weer 991. Ben ik dan echt stom?

      Login om te reageren
      • tk97 zegt

        8 oktober 2014 om 16:12

        @marc94: Porsche 911 998? Er was toch meteen bekend dat deze versie de 991 zou heten

        Login om te reageren
    • dennisjuh95 zegt

      8 oktober 2014 om 14:30

      @hoglard: Dat is een hele lijst zeg.

      Login om te reageren
  9. v60polestar zegt

    8 oktober 2014 om 08:21

    Achterkant had wat mij betreft een stuk dikker gemogen maar voor de rest prachtige auto

    Login om te reageren
  10. kor1 zegt

    8 oktober 2014 om 08:24

    Wat een schitterende auto, dit is zeker 1 van de mooiste uitvoeringen van de 991. Al vind ik de Targa en de GT3 ook beide super qua looks.

    Login om te reageren
  11. Barryyy zegt

    8 oktober 2014 om 08:26

    Ondanks dat er net zoveel Porsche 911’jes rondrijden als dat er broodjes bij de bakker liggen, blijf ik staren naar de 991’tjes op de straat. Heerlijke auto in mijn optiek!

    Qua rijeigenschappen kan ik hem helaas (nog) niet beoordelen, maar goed…

    Login om te reageren
  12. mashell zegt

    8 oktober 2014 om 08:56

    Ondertussen aan de andere kant van Stuttgart: “Verdammt, scheisse, haben wir eindlich ein GT kommen die mit ein GTS!”

    Login om te reageren
  13. C70_99 zegt

    8 oktober 2014 om 08:58

    Hij staat online: http://www.porsche.com/netherlands/nl/models/911/911-carrera-gts/
    € 145.200,- voor de PDK versie, € 146.042,- voor de handgeschakelde versie.

    Login om te reageren
    • C70_99 zegt

      8 oktober 2014 om 08:59

      @C70_99: En hier ook de 4 GTS: http://www.porsche.com/netherlands/nl/models/911/911-carrera-4-gts/

      Login om te reageren
      • crackdavid zegt

        8 oktober 2014 om 11:49

        @C70_99: Geven altijd een vertekend beeld die prijzen. In de praktijk vallen die dingen veel duurder uit. Een Carrera 4S kost al gauw 180.000+ euro, dus deze GTS zal eerder rond de 190.000 euro kosten ben ik bang.

        Login om te reageren
  14. sportstand zegt

    8 oktober 2014 om 08:58

    Na de Turbo S toch wel de gaafste Porker!

    Login om te reageren
  15. utr1984 zegt

    8 oktober 2014 om 09:03

    Heel fraai. Sowieso fan van de doorlopende achterlichten.

    Alleen al die typeplaatjes op de klep. My god! Gauw eraf halen.

    Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      8 oktober 2014 om 09:47

      @utr1984: Idd ik zou heel die kont vol schrijven met tekst. Mooi man….

      Login om te reageren
  16. bwssoldya zegt

    8 oktober 2014 om 09:07

    Die achterkant doet mij héél sterk denken aan de Panamera en ik kan niet anders dan zeggen dat dat zeker géén belediging is. Knap autotje heur

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      8 oktober 2014 om 10:44

      @bwssoldya: eyewish?

      Login om te reageren
  17. proost zegt

    8 oktober 2014 om 09:36

    Zo moeilijk is het toch niet, je hebt verschillende motoren, alles in cabrio en een 4-wiel aangedreven variant. Veel reden om te klagen over het aanbod hoor.

    Heerlijke 991, buiten die zwarte details op de spoiler imo.

    Login om te reageren
  18. mainmo zegt

    8 oktober 2014 om 09:44

    Toch echt dé 991 waar ik voor zou gaan!

    Login om te reageren
  19. s737 zegt

    8 oktober 2014 om 09:47

    Eigenlijk kon je deze al de hele tijd bestellen.
    Neem de 4S met sportdesign front en optie vermogens upgrade en de wagen ziet er op de velgen na knal het zelfde uit….. en ook 430pk

    De “gewone” GTS is een ander verhaal. Zou voor die gaan in het gehele assortiment!

    Login om te reageren
  20. 911GT2 zegt

    8 oktober 2014 om 10:01

    Kunnen we Porsche’s weer gewoon zonder spoilers laten rondrijden aub. Zoveel mooier dan met, zeker met die uitvouw gedrochten.

    Login om te reageren
  21. Joost1990_2 zegt

    8 oktober 2014 om 10:06

    Als het dan toch een 911 zou moeten worden, wil ik wel een rode RWD GTS Cabrio handgeschakeld. Geeft net dat beetje karakter in mijn ogen.

    Login om te reageren
  22. koftjie zegt

    8 oktober 2014 om 10:27

    Fraai achterwerk, zeer stijlvol!

    Login om te reageren
  23. baasbas zegt

    8 oktober 2014 om 11:16

    En weer is de GTS the one to have

    Login om te reageren
  24. Mpower zegt

    8 oktober 2014 om 11:19

    hebb0n!

    Login om te reageren
  25. Specht zegt

    8 oktober 2014 om 11:25

    Doe mij maar de 911 Targa 4S, dan onderscheid je jezelf nog een beetje, want de cabrio en coupe zie ik al teveel rondrijden. En dat nieuwe targa systeem is natuurlijk geniaal.

    Login om te reageren
  26. Jochempie zegt

    8 oktober 2014 om 11:46

    Tijd voor de ultieme daily driver Porsche test! Cayman GTS vs. 911 GTS!

    Login om te reageren
  27. Rob zegt

    8 oktober 2014 om 11:46

    Mooi uitvoering voor een 911, maar die “50 years edition” blijft toch de tofste 911 van deze generatie.
    http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Porsche/911_Carrera_S_50/

    Login om te reageren
  28. Onehp zegt

    8 oktober 2014 om 11:58

    Vraag me af of ze de stuurbekrachtiging wat gehercalibreerd hebben om meer op de GT3 te lijken. Dan lijkt me dit een perfect compromis, en met 4-wielaandrijving ook een goede “slechtweer GT3 alternatief”….

    Login om te reageren
  29. kickass zegt

    8 oktober 2014 om 12:04

    Over 10 jaar maar eens op de kop tikken.

    Login om te reageren
  30. RazorHead zegt

    8 oktober 2014 om 12:54

    sexy looks ? Een grijze muis zal je bedoelen.. Ideaal voor een rijke accountant die alles rationeel bekijkt.

    Login om te reageren
  31. piquet1986 zegt

    8 oktober 2014 om 13:16

    Prachtige gestroomlijnde wagen die 991, misschien wel iets te zelfs… De voorkant is prachtig, de zijkant typische porsche, maar de achterkant mist gewoon de authentieke porsche uitstraling. Hij is te rond, te lang en de achterlichten zijn te klein. De laatste echte bwb porkerass zat op de 993

    Login om te reageren
  32. jmcclane zegt

    8 oktober 2014 om 13:29

    Droomauto deze Carrera GTS, na de GT3 en de Turbo (S) zeker de lekkerste 991.

    Login om te reageren
  33. jemoederopnfiets zegt

    8 oktober 2014 om 15:06

    Ben ik de enige die zich afvraagd waarom de handbak in de cabrio zoveel duurder uitvalt dan de handbak in de coupe?

    Login om te reageren
  34. noah_deheer zegt

    8 oktober 2014 om 15:39

    Netjes!

    Login om te reageren
  35. fconderkantlat zegt

    8 oktober 2014 om 16:05

    hatseflats ruim 14k voor een 4-wielaandrijving manmanman

    Login om te reageren
  36. tk97 zegt

    8 oktober 2014 om 16:15

    Wat een prachtige uitbreiding weer op het Porsche assortiment.

    Login om te reageren
  37. heidekonijn zegt

    8 oktober 2014 om 16:40

    Hey, een gedrogeerde grijskikker. Paddo’s jongeuh?

    Login om te reageren
  38. mbkevin zegt

    8 oktober 2014 om 23:10

    Ze worden zenuwachtig van die AMG GT! En maar goed ook want deze 911 is de lekkerste als je het mij vraagt, oftewel lekkerste Porsche in het algemeen!

    Login om te reageren
    • mbkevin zegt

      8 oktober 2014 om 23:12

      @mbkevin: de achterwiel aangedreven coupe natuurlijk met PDK en een kleurtje/geen zwartwitzilver

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North