• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 991 GT3 RS verschijnt online

Auteur: CasperH, gepost 2 maart 2015 om 23:53 – 42 Reacties

Afbeelding Porsche 911 991 GT3 RS verschijnt onlineAfbeelding Porsche 911 991 GT3 RS verschijnt onlineAfbeelding Porsche 911 991 GT3 RS verschijnt online

Porsche 991 GT3 RS gelekt
Jawohl! Hij was nog niet te zien op het Volkswagen event vanavond, maar dit is de Porsche 911 991 GT3 RS. Met een atmosferisch blok!

Officieel is er nog niets vrijgegeven maar Die Welt bericht over de nieuwe GT3 RS terwijl de rest van de wereld toekijkt. De nieuwe GT3 RS heeft een 4.0 met 500 pk en dat zorgt ervoor dat alleen de Turbo en Turbo S boven dit beest uitkomen qua vermogen. Het koppel komt uit op 480 Nm volgens Die Welt, in tegenstelling tot het eerder genoemde koppel van 460 Nm. De prestaties liegen er niet om: 3,3 seconden van 0 naar 100 en een top van 320 kilometer per uur. Een sprintje naar 200 kost overigens 10,9 seconden.

Het dak is van magnesium en de motorkap en de bagageklep zijn van carbon om gewicht te besparen. Er loopt een soort verdieping van de motorkap over het dak door, waardoor er een soort “double bubble” dak ontstaat. Er zit ook een speedlimiter op, voor als je in de pitstraat niet te hart wil rijden. Er zit ook een rolkooi in zien we op de foto’s, geheel in stijl. De GT3 RS is tien kilo lichter dan de GT3 en heeft dus iets meer pk’s. In Duitsland kost je dat overigens €50.000 euro meer dan een reguliere GT3.

De obligatoire ‘Ringtijd: 7:20. Ok, da’s lomp snel.

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Deze Porsche 991 GT3 RS is stiekem geen 991 GT3 RS
  • Deze hadden we nog niet: Porsche 991 GT3 RS Cabrio
  • Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
    Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, geneve-2015, gt3-rs, Porsche

Vorig bericht: « Opvolger Bugatti Veyron behoudt zijn zestiencilinder
Volgend bericht: Rolls Royce Serenity Phantom EWB maatwerkbla [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. 3246cm252kw zegt

    2 maart 2015 om 23:54

    Das een dure jongen zeg. Wat een prijsverschil pffff

    Login om te reageren
  2. evogt3 zegt

    2 maart 2015 om 23:59

    Erg dik!

    Login om te reageren
  3. badboys zegt

    3 maart 2015 om 00:04

    Prachtige auto en de GT3 RS is een van mijn droomauto’s, voor mij is de reguliere GT3 goed genoeg dus is de RS-versie niet noodzakelijk. Dat beetje sneller en iets lichtetre rechtvaardigt het prijsverschil. Het gekke is hoe duurder de auto hoe kaler je auto :)

    Login om te reageren
    • badboys zegt

      3 maart 2015 om 00:06

      @badboys: 10 kilo lichter, ipv lichtetre.

      Login om te reageren
      • badboys zegt

        3 maart 2015 om 00:09

        rechtvaardigt het verschil prijsverschil niet, had het moeten zijn. Sorry wat verlang ik naar de edit mogelijkheid.

        Login om te reageren
        • clioracing zegt

          3 maart 2015 om 10:21

          @badboys: Je kan het ook even nalezen en checken op fouten, voordat je het plaatst;)

          Login om te reageren
  4. mrrallycross zegt

    3 maart 2015 om 00:08

    Technisch echt geil, aan de buitenkant is ie wat minder dan de gt3 vind ik.

    Login om te reageren
  5. coenijn zegt

    3 maart 2015 om 00:09

    Het is een plaatje geworden!

    Login om te reageren
  6. edgaar zegt

    3 maart 2015 om 00:13

    Die ‘double-bubble’ vanaf de motorkap, bedoel je dan de motorkap achter? ^^

    En niet te harT door de pitstraat?

    Verder echt een heeeerlijke auto denk ik, ben verliefd!

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      3 maart 2015 om 08:13

      @edgaar: Heeft-ie nog een andere motorkap dan?

      Login om te reageren
  7. dennisjuh95 zegt

    3 maart 2015 om 00:14

    ‘niet te hart wilt rijden’? Niet serieus of wel?

    Login om te reageren
    • edgaar zegt

      3 maart 2015 om 00:28

      @dennisjuh95: hoe hard denk jij in een pitstraat te mogen rijden

      Login om te reageren
      • donvincenzo zegt

        3 maart 2015 om 08:14

        @edgaar: Hoe hard? Of hoe hart? ;-)

        Login om te reageren
  8. Rick-dos zegt

    3 maart 2015 om 00:17

    Porsche is weer lekker bezig. Dacht dat na de GT4 gezien te hebben ik er wel uit was wat de lekkerste Porsche van dit moment is, maar als je dit dan weer ziet….

    Login om te reageren
  9. Svensson zegt

    3 maart 2015 om 00:19

    Waarschijnlijk tonen die 2 exterieurfoto’s niet z’n beste angles, maar ik kan niet zeggen dat ik het een schoonheid vind… Nog maar even wachten op betere shots voor m’n eindoordeel.

    Login om te reageren
  10. SCscreamGT2 zegt

    3 maart 2015 om 00:24

    50.000 euro voor het niet meenemen van 20 stukken kaas, plus nog wat losse pk’s. Belachelijk.

    Login om te reageren
    • kroverbeek zegt

      3 maart 2015 om 00:39

      @SCscreamGT2: Ik begrijp de verontwaardiging, maar dit is puur specs op papier vergelijken. Arnold Scharzenegger woog 5 kg zwaarder (competitiegewicht) dan Jeremy Clarkson nu. Maakt niet dat dat verschil iets zegt over de conditie van beide mannen.. Denk dat er wel meer gedaan is dan slechts tien kilo en wat p-kaas.

      Login om te reageren
      • kroverbeek zegt

        3 maart 2015 om 00:40

        @kroverbeek: woog meer en was zwaarder. Zie hier het effect van 4 uur slaap. Manmanman..

        Login om te reageren
      • SCscreamGT2 zegt

        3 maart 2015 om 07:43

        @kroverbeek: Ik vond het vooral leuk om te zeggen twintig stukken kaas en daar dan een beetje n moeilijk gezicht bij trekken.

        Login om te reageren
      • Senne zegt

        3 maart 2015 om 08:45

        @kroverbeek: Waarom weet jij in godsnaam het gewicht van Clarkson en Schwarzenegger ?

        Login om te reageren
    • tombe zegt

      3 maart 2015 om 10:53

      @SCscreamGT2: de RS is de circuitversie, dus volgens traditie met de rode riemen ipv deurhendels, lichtere deurpanelen, rolkooi (meer gewicht), race-spec zetels met 4-punt-gordels, geen achterbank, enz enz. Bij de 996 hadden ze zelfs de logos door stickers vervangen om toch maar enkele grammen te sparen. Laat je niet misleiden, deze RS is zwaar onder handen genomen maar €50k is pittig, da’s zeker.

      Login om te reageren
  11. 888natan zegt

    3 maart 2015 om 00:29

    JajaJA! prachtige versie, instant buy in een racespel!

    Login om te reageren
  12. Ram-G-maN zegt

    3 maart 2015 om 00:56

    Dit 4.0L blok in een Cayman GT4, en noem het de Cayman GT4.0 RS. Dan hoor je mij pas juigen!

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      3 maart 2015 om 01:03

      @AutomotiveDesigner: *juichen

      Login om te reageren
    • spylegion zegt

      3 maart 2015 om 08:01

      @AutomotiveDesigner: Ruf heeft een boxster/cayman 3800s voor je met 430 pk,
      (Carrera gts blok)

      Login om te reageren
  13. norge zegt

    3 maart 2015 om 06:12

    In brandweer rood…Als dat maar goed komt…
    Mooi bakkie, en lekker goedkoop……..

    Login om te reageren
  14. vinox zegt

    3 maart 2015 om 06:26

    Bladibladibla, PDK. Bah. Maar hij is wel mooi, dat dan weer wel.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      3 maart 2015 om 07:27

      @vinox:
      Na al die Groen7 drama’s eindelijk leuk VW nieuws, dus laten we hier blij mee zijn.
      Ook ik ben van mening dat je flipperen maar in de snackbar doet maar op een pure circuit auto met dit vermogen is het best handig als je beide handen aan het stuur kan houden.
      Ik zie niet veel eigenaren hiermee naar de Appie rijden..

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        3 maart 2015 om 08:41

        @tupperware: pure circuit auto?

        Lekker de airco aan de bestuurderskant op 19.5 graad, bijrijderskant liefst 1 graadje warmer. De stoelverwarming op standje 1 met het liefst nog een licht briesje in m’n nek. Oh, wacht ff, ik neem ff de telefoon op, terwijl ik met 250 over het rechte stuk knal.

        Je snapt denk ik wel waar ik naartoe wil…;-)

        Login om te reageren
        • tombe zegt

          3 maart 2015 om 11:03

          @87sandyd: rolkooi, geen achterbank, 4-punt-gordels, …. Maar ok, ik had die airco, radio enz ook liever in de optielijst zien staan.
          Hou ook even rekening velen deze ook kopen voor de RS-badge en sommige nooit een circuit zullen zien, dus moet airco en een radio beschikbaar blijven. Nu moest ik genoeg aandelen gehad hebben bij Porsche kreeg je geen zonnekleppen maar een zelfklevende zonneband.

          Login om te reageren
  15. hijdienietgenoemdmagworden zegt

    3 maart 2015 om 08:02

    las net een stukje over een dikke RR met bloemetjes gordijn aangemeten, mierenneukers zeiken daar over hoe de tekst is geschreven, krijg er serieus braakneigingen van hoe erg AB’ers tegenwoordig beZig zijn met andermans type/ schrijffouten terwijl het hier gaat om het nieuws en niet hoe het gebracht word..

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      3 maart 2015 om 12:18

      @hijdienietgenoemdmagworden: amen

      Login om te reageren
  16. gtwillem zegt

    3 maart 2015 om 08:26

    Ik krijg er vooralsnog geen ‘RS’ gevoel bij, net zoals ik bij de GT3 meer 911 Sport denk dan echt GT3.

    Zal vast bloedjesnel zijn, maar doe mij maar een 996.2 GT3 RS Club Sport, wit met rood. Njam. Die fantastische besturing, kneiterhard, Mezger 6 achterin, handbak, en gewoon écht kaal.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      3 maart 2015 om 12:20

      @gtwillem: juist Willem, juist!
      Wat een bak is dat zeg.
      Wit met blauw is ook erg lekker.

      Login om te reageren
  17. imdoctorbob zegt

    3 maart 2015 om 09:13

    Beetje Ferrari looks van de voorkant, vanwege die motorkap denk ik en omdat hij wat breeder lijkt.

    Login om te reageren
  18. berlinetta zegt

    3 maart 2015 om 09:18

    Voor mij samen met de GTS de enige 911 die ik echt gaaf vind. Heerlijk over the top en het lijkt me een van de beste stuurmansauto’s.

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    3 maart 2015 om 09:29

    Dit is best wel een beetje ordinair.

    Login om te reageren
  20. sbas zegt

    3 maart 2015 om 09:32

    Porsche is weer lekker bezig! Hebben!

    Login om te reageren
  21. Dutchdriftking zegt

    3 maart 2015 om 09:51

    wat een beauty!

    Login om te reageren
  22. mrdjm zegt

    3 maart 2015 om 09:51

    Geen sticker pakketje op de RS, wat is dat nou weer!

    Login om te reageren
  23. 991gt3rs zegt

    3 maart 2015 om 13:44

    en hoe komen jullie aan de informatie dat deze 50k duurder is dan de normale 991 gt3?

    Login om te reageren
  24. fconderkantlat zegt

    3 maart 2015 om 22:34

    te hart rijden??? manmanman

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North