• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 (997) facelift

Auteur: Wouter, gepost 19 augustus 2006 om 11:58 – 35 Reacties

Porsche 911 997 facelift


De huidige editie van de Porsche 911 (de 997 voor kenners) heeft nou niet bepaald een facelift nodig. Het ziet er allemaal nog strak uit en Elfers lijken met de jaren alleen maar mooier te worden.

Toch zit er een kleine aanpassing in het vat. De achterlichten en het front worden licht gerestyled. Overigens lijken de velgen op bovenstaande foto erg gaaf, maar dat komt misschien door de beweging op de foto.

Meer foto’s op autoblog.it, met dank aan Djivy! Via RENNTEAM.com.

Ook interessant!

  • Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
    Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
  • Deze Porsche occasion is niet wat het lijkt
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, Porsche, spyshot

Vorig bericht: « Prijzen en pk’s van de BMW M3
Volgend bericht: Kotsen of betalen »

Lees Interacties

Reacties

  1. LPH zegt

    19 augustus 2006 om 12:00

    Ik vind de achterlichten te wit, ze hadden er niet aan mogen raken. Stoute porsche

    Login om te reageren
  2. Franqie zegt

    19 augustus 2006 om 12:37

    Ik vind het wel mooi, het lijkt een beetje op de 968

    Login om te reageren
  3. ddrik zegt

    19 augustus 2006 om 13:33

    een niet-symetrische velg zou cool zijn…

    Login om te reageren
  4. Ronald zegt

    19 augustus 2006 om 14:15

    Ik vind die nieuwe 5-spaaks velgen wel mooi. :)

    Login om te reageren
  5. dekster zegt

    19 augustus 2006 om 14:30

    walgelijk

    Login om te reageren
  6. Z-Rider zegt

    19 augustus 2006 om 14:33

    Goh weer een facelift…. De overgang van 996 naar 997 is ook een facelift… Die gasten bij de design afdeling willen zo snel mogelijk naar huis als ze aan het werk zijn…

    Paar kleine details veranderen en….. Tijd voor de kroeg!

    Login om te reageren
  7. Tekkie zegt

    19 augustus 2006 om 16:01

    Erg vet.. Heeft inderdaad wat weg van de 968, dat vind ik ook nog steeds een mooi model.

    Login om te reageren
  8. F575M zegt

    19 augustus 2006 om 16:05

    Dit lijkt wel een kitcar :s

    Login om te reageren
  9. Ironic zegt

    19 augustus 2006 om 16:08

    Hebben ze uberhaubt een designafdeling bij Porsche? Ik dacht dat die dertig jaar geleden was opgedoekt. Ze blijven verrassen bij Porsche behalve dan als er weeeeeeeeer een nieuwe dezelfde 911 uitkomt.

    mzzl en een leuk weekend!

    Login om te reageren
  10. Philippe 911 zegt

    19 augustus 2006 om 18:01

    Nu al een face-lift?? De 997 turbo en GT3 zijn net uitgekomen. Krijgen deze dan ook die getunde witte achterlichten? Geef mij maar die classiek rode achterlichten…

    Login om te reageren
  11. Erik zegt

    19 augustus 2006 om 18:02

    Jeetje mina
    Die velg ziet er echt niet uit… hopelijk blijft dat bij studie…..

    Login om te reageren
  12. koen zegt

    19 augustus 2006 om 19:22

    “Elfers lijken met de jaren alleen maar mooier te worden.”

    Lijkt me logisch. Ten opzichte van de dikke en erg vette (maar dan in negatieve bockwurst fressende zin) 996 is alles beter. Wat een enorme stap terug was dat t.o.v. de 993.

    Login om te reageren
  13. bouncing soul zegt

    19 augustus 2006 om 19:30

    mag er best zijn, beetje verandering kan nooit kwaad

    Login om te reageren
  14. Franqie zegt

    19 augustus 2006 om 19:33

    @Erik: Misschien ook leuk als je de tekst bij het bericht ook doorleest, of kijk je alleen maar de plaatjes? Dat die velgen er zo uit zien komt omdat de lens van het fototoestel een tijdje open blijft staan, en die spaken in die tijd een stukje doordraaien…

    Login om te reageren
  15. Ramon zegt

    19 augustus 2006 om 19:34

    hahaha

    Login om te reageren
  16. Ejay zegt

    19 augustus 2006 om 19:40

    Na de 993 is de echte Porsche dood. Nu moeten ze zonodig meedoen met waterkoeling e.d. Echter het ontwerp van de 997 is wel een verbetering tov de 996. Het is een soort new-beatle, maar dan van Porsche. Maar waar de New Beatle een moderne motor kreeg heeft Porsche nog steeds de 6 cilinder boxer motor boven de achterwielen geplaatst. Het is tegenwoording meer een statussymbool dan een rijdersauto en dat is jammer.

    Login om te reageren
  17. 964 3.6 zegt

    19 augustus 2006 om 19:53

    er is maar 1 911 en dat is de 964 en cker de 965 3.6 Turbo S en de 993 modellen. Alles wat daarna kwam was minder.
    Niet 1 nieuwe 911 klinkt mooier dan een 964 of 993 simpel weg door de luchtkoeling tov de waterkoeling

    Login om te reageren
  18. Franqie zegt

    19 augustus 2006 om 20:27

    @Ejay: Geen echte rijdersauto? Volgens mij wordt de Porsche bij alle tests en vergelijkingen die hij ondergaat als best sturende en rijdende auto getest… Ik ben het wel met je eens dat die overstap naar waterkoeling niet goed was, maar Porsches blijven echte rijdersauto’s.

    Login om te reageren
  19. Ramon zegt

    19 augustus 2006 om 20:29

    eens!

    Login om te reageren
  20. Ejay zegt

    19 augustus 2006 om 20:36

    Ik bedoel meer dat de wagen met zijn tijd is meegegaan. 997 rijdt prima, maar de échte lol is er vanaf.

    Login om te reageren
  21. Franqie zegt

    19 augustus 2006 om 20:49

    Het is maar wat je wil hè, een auto ‘voor in het weekend’ waar je lekker mee kan spelen enzo (wat overigens met een Porsche ook heel goed te doen is). Of een auto waar je dus in het weekend lekker strak mee over de bochtige landweggetjes/het circuit kan boenderen, maar waar je doordeweeks ook gerust mee naar je klanten kan rijden…

    Login om te reageren
  22. w-j zegt

    19 augustus 2006 om 23:36

    die velgen zijn eigenlijk wel relaxed!

    Login om te reageren
  23. Patrick zegt

    19 augustus 2006 om 23:39

    De achterlichten zijn anders ( op de fotows zit tape erop )
    en verder zie ik niks anders aan de auto en de velg is lelijk en raar!!

    Login om te reageren
  24. Navarone zegt

    19 augustus 2006 om 23:41

    Weet iemand al wanneer de GT2 uitkomt?

    Login om te reageren
  25. dekster zegt

    19 augustus 2006 om 23:42

    ik vind het raar dat op elke foto die velgen in dezelde richting zijn gedraai



    Login om te reageren
  26. MAkS zegt

    20 augustus 2006 om 01:36

    Ik vind de site zeer onbetrouwbaar, wie zegt dat dit een spionage foto is? Wellicht vindt iemand zijn Porsche op deze manier mooi en heeft diegene het zelf zo gefikst. Verder schrijven ze dat niet bekend is of de velg (die er alleen anders uit ziet door beweging) invloed heeft op het rijgedrag. Antwoord daarop is natuurlijk NEE omdat wielen altijd worden uitgebalanceerd.

    Login om te reageren
  27. Pieter-Jan zegt

    20 augustus 2006 om 09:57

    De pre-996 911s waren niet zozeer luchtgekoeld als oliegekoeld. Hetzelfde princiepe als waterkoeling, via een liquide medium en radiators, maar enkel minder effecient. Zoals wel vaker het geval met mensen die klagen over “the good old days”, slaan ze altijd enkele feiten over.

    De eerste reden voor de overschakeling waren de EU normen. Omdat de oliekoeling veel minder effecient was, kon de 911 motor bijvoorbeeld slechts een tweeklepper zijn. Het is ook veel moelijker om de perfecte verbranding te bekomen warneer je maar weinig kontrole hebt over de temperatuur. Om de EU normen in de oliegekoelde vorm bij te houden zouden de prestaties serieus moeten teruggeschroeft worden. Porsche zou dan moeite hebben gehad om de hot hatches bij te houden.

    Ik denk dat een 993 Turbo moeite zal hebben om een gewone 997 bij te houden. Voor een groot deel is dat door de manier waarop de wagen zijn vermogen produceerd, en dus door de waterkoeling. Voor wat lawaai, en nostalgie is het de moeite niet waard om aan een achterhaalde technologie te blijven vasthouden. Het enige technische voordeel van oliekoeling is een beetje minder gewicht. Maar dat ‘weegt’ niet op tegen al de nadelen.

    De reden waarom de 996/997 een optisch veel zwaarder achterste hebben is omdat de achterkant is omhooggetrokken, en de motor is gekanteld om bovenaan de lift te verminderen, en onderaan een ground effect te creeëren. En op die manier de vreemde neigingen van een 911 chassis te verminderen. Meer veiligheid, en snellere tijden. Optisch zag de 911 er plots wel als een grote GT uit.

    Tentijde van de 993 was Porsche vrijwel failliet. Nu zijn ze de meest winstgevende autofabriekant op de planeet. (per auto)
    Ze hebben de luchtgekoelde motoren voor 40 jaar gebouwd. De milljoenste 911 was een 993. Is dat niet genoeg?
    Het is gewoon een natuurlijke technologische evolutie die het bedrijf, en het model 911 hebben gered. Als je een “echte 911” wilt, dan houd niemand je tegen om een 993 te kopen. Ze gaan lang mee die Porsches, als je ze goed verzorgt.

    Login om te reageren
  28. Franqie zegt

    20 augustus 2006 om 12:01

    @Pieter-Jan: Bedankt voor die informatie, dat wist ik namelijk niet. Maar zoals jij al zegt zijn er genoeg goede 993’s te koop, dus voor iedereen wat…

    @Ongeveer iedereen hier: LEES DE TEKST NOU EENS, zo moeilijk is dat tog niet?

    Login om te reageren
  29. Djivy zegt

    20 augustus 2006 om 15:10

    @MAks: in het algemeen hou ik me niet bezig met dergelijke berichtgeving, maar mocht je je afvragen waar het nieuws over de voor 2008 geplande facelift vandaan komt, check dan volgende URL’s:

    http://www.autoblog.it/post/4599/porsche-997-restyling-nuove-foto-2
    http://www.rennteam.com/showflat.php?Cat=0&Number=257643&page=0&fpart=all&vc=1
    http://www.worldcarfans.com/spyphotos.cfm/spyphotoID/6060719.001/page/1/country/gcf/porsche/spy-photos-porsche-911-facelift

    Verder kunnen velgen zeker invloed hebben op het rijgedrag, zij het in mindere mate dan de ophanging:
    – een lichtere velg zorgt voor een lager onafgeveerd gewicht wat het rijgedrag ten goede kan komen
    – een velg met een uitgekiend design kan voor een betere luchtcirculatie en dus ook koeling van de remmen zorgen.

    Maar dat doet er onderhand niet meer toe; de enige reden waarom ik het bericht opgenomen had, was de vreemde vorm van de velgen. Blijkt nu dat de foto’s aan zeer hoge snelheid genomen waren (200+ volgens de auteur) en dat verklaart meteen de zeer symmetrische en bijna realistische vervorming.

    Login om te reageren
  30. dekster zegt

    20 augustus 2006 om 18:27

    @Navarone
    http://www.worldcarfans.com/spyphotos.cfm/country/gcf/spyphotoID/6060818.003/porsche/spy-photos-porsche-997-gt2

    Login om te reageren
  31. vanhal zegt

    24 augustus 2006 om 13:35

    De vervorming van de velg is een resultaat van snelheid + sluitertijd. Het verschijnsel kwam al eerder voor bij GSM foto’s van een mercedes cabrio.

    Login om te reageren
  32. 911 zegt

    26 augustus 2006 om 11:57

    HIJ HEEFT NIEUWE ACHTERLICHTEN nieuwe bumpers met 911 turbo look

    Nieuwe gt2 is superrrrrrrrrrrrrrrrr mooi

    PORSCHE RULEZZ!!

    Login om te reageren
  33. 911 turbo zegt

    22 oktober 2006 om 21:09

    Waar slaan die velgen op?

    Login om te reageren
  34. pete zegt

    6 december 2006 om 21:34

    de nieuwe gt2 is wel snel… heb laatst op een meting 1,0G langsversnelling gezien :)
    hij komt februari 2007.

    Login om te reageren
  35. Porsche Fan zegt

    26 januari 2007 om 16:11

    februari 2007 :s eind 2007 komt ie

    turbo cabrio in de zomer van 2007 :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North