• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 GT3 RS 4.0 remt beter dan een Agera R

Auteur: robbie, gepost 2 januari 2012 om 21:19 – 54 Reacties

Porsche 911 GT3 RS 4.0 remt heel snel


Hard rijden is heel leuk, maar als het erop aankomt wil je ook weer snel stil kunnen staan. Tot nu toe dachten we altijd dat je dan een Koenigsegg Agera R moest hebben, want die kan immers in 6,66 seconden afremmen van 300 km/u naar stilstand. Nu blijkt echter dat de Porsche 911 GT3 RS 4.0 dat nog een stukkie sneller kan.

Het afremmen van 300 km/u naar stilstand doet de Porsche 911 GT3 RS 4.0 namelijk in slechts 6,5 seconden. Het record van 0-300-0 dat de Koenigsegg ook heeft is echter niet gebroken door de Porsche. De Agera R doet van 0 naar 300 naar 0 in slechts 21,19 seconden terwijl de Porsche daar 47,5 seconden voor nodig heeft. Met je Agera R kan je dus met gemak van 0 naar 300 naar 0 naar 300 naar 0 accelereren terwijl de Porsche dat maar 1x kan in dezelfde tijd. Wat een verschil! (via: worldcarfans.com)

Wouter tikt even de 320 km/u aan. Volgende keer ook het remmen maar even testen.

Zo snel is de Agera R

Porsche 911 GT3 RS 4.0 tijden

En de tijden van de Koenigsegg Agera R:

0-300 km/u = 14,53 sec
0-200 mp/h = 17,68 sec
300-0 km/u = 6,66 sec
200-0 mp/h = 7,28 sec
0-300-0 km/u = 21,19 sec
0-200-0 mp/h = 24,96 sec

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
    Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
  • Dít is de goedkoopste Porsche 911 GT3 RS van Marktplaats
  • Porsche GT3 RS van Jerry Seinfeld heeft peperdure opties

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, gt3-rs-40, Porsche, record, Video

Vorig bericht: « Verzopen Ferrari Enzo Edo Competition krijgt 950 pk
Volgend bericht: Oordoppen in! Murcielago produceert 142 decibel »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    2 januari 2012 om 21:21

    Tja ben je niet sneller dan moet je ergens anders beter in zijn he.

    Login om te reageren
  2. bass zegt

    2 januari 2012 om 21:28

    Ja niet zo interesant vind ik

    Login om te reageren
  3. meneersander zegt

    2 januari 2012 om 21:29

    Nou die kever kan aardig hard remmen dan, want bij de Agera schieten je longen er al bijna uit :p

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      2 januari 2012 om 21:36

      @meneersander: Jouw longetjes zijn dus ongeschikt voor de racerij als ze de 1,5G van een straatauto al niet aan kunnen, ter vergelijking een F1 wagen kan zo’n 5G max remmen.

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        3 januari 2012 om 20:47

        @alcantara: Ja dat zeggen ze, ik heb geen Agera op de oprit staan. Wachtlijst is me te lang :p

        Login om te reageren
  4. isobmw zegt

    2 januari 2012 om 21:34

    Gewoon ‘flintstone’ rem systeem gebruiken

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      2 januari 2012 om 21:39

      @isobmw: een ideale manier om je benen wat korter te maken ;)

      Login om te reageren
      • nissangtr zegt

        2 januari 2012 om 21:51

        @robbie: Ik ga het niet proberen!

        Login om te reageren
      • isobmw zegt

        2 januari 2012 om 21:58

        @robbie: moet je wel goeie schoenen aan hebben

        Login om te reageren
  5. vale46 zegt

    2 januari 2012 om 21:35

    1.3G opgewekt enkel door te remmen… Nice! :D
    Porsche is dan ook meer op het circuit gefocust dan de Agera, dus logisch dat er meer aandacht is besteed aan de remmen dan de Agera.
    Ik vind dat bij de Porsche de fut er wat uit is boven de 270km/h, het klimt nog wel, maar in vergelijking met de Agera echt heel traag!

    Diepe buiging voor Koenigsegg!

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      2 januari 2012 om 21:37

      @vale46: nog nicer, 100G opwekken enkel door met 50 tegen een muur te rijden.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        2 januari 2012 om 21:43

        @alcantara: ja, so what? Wat heeft dat met dit artikel te maken?

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          2 januari 2012 om 21:56

          @vale46: Dat 1,3G helemaal niets is. Ook niet als remkracht.

          Login om te reageren
          • vale46 zegt

            2 januari 2012 om 22:58

            @alcantara: voor een straatlegale auto die nerges tegenaan botst vind ik dat toch bijzonder veel.
            Elke wasmachine, centrifuge,… wekt meer G-krachten op, dat weet mijn hol ook wel.
            Maar daar gaat het hier niet over ;)

            Login om te reageren
          • rikus zegt

            2 januari 2012 om 23:39

            @alcantara: jij krijgt dagelijks meer te verwerken?

            Login om te reageren
            • jzaero zegt

              3 januari 2012 om 01:56

              @rikus: crashdummy daily job. Realistischer kan het niet?

              Login om te reageren
    • tinnemans zegt

      3 januari 2012 om 08:39

      @vale46: de fut is er wat uit boven de 270…

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        3 januari 2012 om 10:30

        @tinnemans: Als je de speedo van de Agera eens bekijks snap je wat ik bedoel ;)

        Login om te reageren
  6. rufctr01 zegt

    2 januari 2012 om 21:36

    Het is toch al jaren bekend dat Porsche een van de beste remmen heeft.

    Login om te reageren
  7. marokkaanseheld zegt

    2 januari 2012 om 21:38

    Tjaa, Porsche is VAG. Misschien zitten er Golf R rem-schijven.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      2 januari 2012 om 21:55

      @marokkaanseheld: Ha, een Golf R! De Duitse tegenhanger van de Wagon R, bejaardenbak on steroids.

      Login om te reageren
    • nissangtr zegt

      2 januari 2012 om 22:18

      @marokkaanseheld: Een golf R heeft geen 500 pk en dus ook geen remmen die voor 500 pk zijn bestemd,en de remmen van de Porsche zijn trouwens keramische remmen.

      Login om te reageren
      • rikus zegt

        3 januari 2012 om 00:13

        @nissangtr: dat je er nog op ingaat ..

        Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      3 januari 2012 om 09:08

      @marokkaanseheld: Porsche is niet VAG, marokkaan. :)

      Login om te reageren
      • technopatat zegt

        3 januari 2012 om 13:44

        @kaasboerin: toch wel nederlander ;)

        Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    2 januari 2012 om 21:38

    @vale46: leuke vergelijking….not! De Agera heeft een V8 en 950 pk. De Porsche heeft 500 pk.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      2 januari 2012 om 21:41

      @rufctr01: een Agera R heeft 1.130 pk.
      Ga voor straf dit maar ff uit je hoofd leren:
      http://www.autoblog.nl/archive/2011/03/18/koenigsegg-agera-r-alle-specificaties

      Login om te reageren
    • vale46 zegt

      2 januari 2012 om 21:44

      @rufctr01: Een zeer leuke vergelijking, alleen trek jij het verkeerde besluit. Dat is namelijk dat meer vermogen een veel snellere acceleratie geeft op hogere snelheden ;)

      Login om te reageren
  9. rufctr01 zegt

    2 januari 2012 om 21:40

    @marokkaan: hoop het niet… Dan deed de Porsche er meer dan een minuut over om tot stilstand te komen. Laat de Golf R eerst de Megane RS maar eens verslaan op de Nurburgring….dan praten we verder.

    Login om te reageren
  10. toon zegt

    2 januari 2012 om 21:44

    Wat klinkt die agera slecht achter het stuur.. Zo’n gerammel!

    Login om te reageren
  11. sebasjuhh zegt

    2 januari 2012 om 21:53

    En dan ook gewoon stabiel blijven, toch wel heel anders in zon koenigsegg! Doet ie trouwens 340? Nooit geweten !

    Login om te reageren
  12. rufctr01 zegt

    2 januari 2012 om 21:54

    @robbie: straffen doe je maar bij je schoonmoeder als ze dronken in de gordijnen hangt te zwaaien bij je thuis.
    Mijn fout ik had de gewone Agera gepakt….klopt idd de R heeft 1130pk. Maar dan is het toch logisch dat de Porsche trager is naar de 300+…

    Login om te reageren
  13. Dimglor zegt

    2 januari 2012 om 21:59

    En de Pagani Zonda Cinque..?? Had die ook niet een ongelooflijk setje remmen?
    Ik herinner mij dat een nieuwssectie van Top Gear waarop ze ook de nadruk legden op de fenomenale remmen van de Pagani…

    Login om te reageren
    • nissangtr zegt

      2 januari 2012 om 22:15

      @Dimglor: Dat was geloof ik de Pagani zonda R maar dat is een raceauto.

      Login om te reageren
  14. FredT zegt

    2 januari 2012 om 22:17

    Doe mij maar de Porsche! Even mijn keuze toelichten: Voor de prijs van 1 Koenigsegg Agera R heb je 6 X een Porsche 911 GT3 RS 4.0. ten 2e; een Porsche is mijn ultieme droomwagen. ten 3e; Porsche heeft toch iets meer ervaring met het bouwen van sportwagens dan Koenigsegg. En zo kan ik wel nog een aantal zaken bedenken. Soit, meningen verschillen.
    Ps: kan iemand me zeggen hoeveel van die Agera R’s er gebouwd worden? Van die GT3 RS 4.0 worden/zijn er 600 gebouwd.

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      3 januari 2012 om 00:05

      @FredT: Koenigsegg heeft TOTAAL geeneens 600 auto’s gebouwd. Een paar jaar terug gingen ze net over de 100 heen. Dus een handvol Agera R-etjes waarschijnlijk, afhankelijk van de vraag die er naar is.

      Login om te reageren
    • Benz65 zegt

      3 januari 2012 om 00:13

      @FredT: Jij weet nog steeds niet dan geld relatief is. Waarom koop je geen Dacia, is ook goedkoper dan de Porsche, Renault heeft een ruime ervaring op het gebied van het bouwen van auto’s.

      Login om te reageren
      • FredT zegt

        3 januari 2012 om 14:59

        @Benz65: We gaan geen appels met peren vergelijken ok? Of beter gezegd over jouw vergelijking; geen diamanten met hondenkeutels.

        Login om te reageren
    • tinnemans zegt

      3 januari 2012 om 08:40

      @FredT: Wat je bedoelt te zeggen is;

      1e een Porsche is mijn ultieme droomwagen
      2e een Porsche is mijn ultieme droomwagen
      3e een Porsche is mijn ultieme droomwagen
      ..
      (repeat until bored).

      Mag van mij hoor, maar wel gewoon eerlijk zijn. :)

      Login om te reageren
      • FredT zegt

        3 januari 2012 om 15:03

        @tinnemans: Busted. Nee ik denk gewoon in de zin van had ik bijvoorbeeld geluk met de lotto en win ik 5mil euro, dan koop ik die Porsche en niet de Koenigsegg. Als ik het tienvoud zou winnen/hebben dan kocht ik beide. Het is allemaal wel een beetje hypothetisch want ja, ik zit niet in die situatie.

        Login om te reageren
  15. The360box zegt

    2 januari 2012 om 22:39

    Toch wel netjes alhoewel een 4.0 1360Kg weegt en een Agera 1330. Die enorme houtzagerij zal daarbij ook wel helpen.

    Login om te reageren
  16. TDI-goeroe zegt

    3 januari 2012 om 00:03

    remmetjes zijn lekker warm als je zo tot stilstand komt…

    Login om te reageren
  17. Flatfour zegt

    3 januari 2012 om 00:06

    Dude serious…have a break

    Login om te reageren
  18. Benz65 zegt

    3 januari 2012 om 00:13

    Geluk, ze hadden die dag wat meer tegenwind.

    Login om te reageren
  19. agera zegt

    3 januari 2012 om 00:42

    Laat ik even voorop stellen, ik heb voor de nickname agera gekozen vanwege zijn straaljager snelheid en de prestaties waar je u tegen zegt en niet zozeer vanwege zijn uiterlijk.

    Er zijn mooiere auto´s dan een Koenigsegg Agera, maar wat een fenomeen is het. Ik geb zo´n gevoel als de Agera gebruik zou mogen maken van VAG`s eigen racecircuit dat ze Veyrons record best zouden kunnen verbeteren.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      3 januari 2012 om 01:18

      @agera:

      Tuurlijk kunnen ze zo’n agera sneller maken dan de veyron zowel qua topsnelheid als qua rondetijden op eender welk circuit.
      Er is maar 1 groot verschil tussen de agera en de veyron, de Veyron is een bugatti en een comfortabele GT, terwijl de Agera een supercar is. Daarom vind ik de bugatti iets indrukwekkender dan het wegmonster met iets minder compromissen.

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        3 januari 2012 om 02:01

        @Hupke: veel mensen die in de Koenigseggs gereden hebben, zeggen dat het een verrassend comfortabele auto is.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          3 januari 2012 om 02:37

          @jzaero:

          Ik ken er geen van en dan is het nog de vraag waar hun refferentie ligt. Zijn dat dezelfde mensen wiens rug gebroken werd door de F40, tanden lostrilden in de F50, gymnastiek op olympisch niveau moesten doen om in hun gumpert te raken, de polsen gebroken werden door de feedback van een F1? of zijn dat prinsesjes die altijd zonder erwten geslapen hebben?
          Maar ik houd het in m’n achterhoofd als ik er ooit nog iets meer over hoor zal ik noteren dat je gelijk hebt :P

          Login om te reageren
          • kingdecay zegt

            3 januari 2012 om 06:47

            @Hupke: *nomineert voor reactie van de week

            Login om te reageren
          • tinnemans zegt

            3 januari 2012 om 08:57

            @Hupke: Tsja, wie hard wil gaan op een circuit moet een giropracter kennen. Hoe harder de dempers des te harder je door een bocht kunt en daar is vrij goedkoop veel winst te halen. Geef mij maar een iets comfortabelere auto zodat je met je ingewanden op hun plek naar de alpen kunt rijden.

            Ik vraag me af of die Renault RS die laatst gehakt maakte van die Nissan nog wel geschikt is voor dagelijks gebruik. Iemand die dat weet ?

            Login om te reageren
          • jzaero zegt

            3 januari 2012 om 11:15

            @Hupke: My bad, mistaken with another supercar, kom er alleen niet zo een twee drie op welke dat ook alweer was.

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              3 januari 2012 om 11:45

              @jzaero:

              De SLR is een leuk ding om in te rijden net als de veyron.
              Moest je de SLS of de DB9 als supercars zien dan zijn die ook nog wel cva. En de MP4-12C zou ook zalig zacht afgeveerd worden in comfort stand.

              Login om te reageren
              • jzaero zegt

                3 januari 2012 om 12:14

                @Hupke: Ik weet dat de MP4-12C ook comfortabel zou zijn in comfort stand, ik weet alleen niet meer welke hypercar lekker comfortabel was, hoorde een aantal reviews erover een hele tijd terug. Naast de Veyron. Maar goed, doet er niet toe op het moment, kom er toch niet op ;) De SLR is inderdaad ook nice, maar dat zijn eerder (zeer) snelle GT’s dan super/hypercars in mijn ogen ;)

  20. Freewarefreak zegt

    3 januari 2012 om 13:17

    Weet je.. stiekem denk ik altijd “..hoeveel zin heeft dat nou in een drukke situatie?”. Ik snap het absolute snelle remaspect voor die Porsche wel.

    Maar je zult maar eens in een file-situatie of wat dan ook zo hard moeten remmen. Jij blij, jouw Porsche stond in 1 meter stil met zijn superschijven. Tsja.. die Renault Espace achter je met kinderen en honden kan dat niet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North