• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 R straks nog moeilijker te spotten

Auteur: RubenPriest, gepost 20 mei 2017 om 11:04 – 30 Reacties

911r


Even bukken.

Bezitters van de nu al legendarische 911 R (rijtest) keken wellicht raar op toen Porsche met het nieuws kwam dat de 911 GT3 weer zou beschikken over een handbak. Het maakte de gelimiteerde 991 een stuk minder speciaal. Wel, 911 R-eigenaren kunnen straks bukken voor de tweede ‘aanval’ van Porsche.

De 911 R onderscheidt zich nog prima van de rest dankzij het missen van isolatiemateriaal en het missen van de aanwezige aerodynamica. Wel de dikke body van een GT3, maar niet zo’n aanwezige spoiler. Juist dit punt komt straks te vervallen.

Volgens het Britse automagazine Car (via RoadandTrack) komt Porsche namelijk met een 911 GT3 Touring Package. Geïnteresseerden kunnen met dit pakket een GT3 bestellen zónder spoiler. Combineer dit met een handbak, ga naar een wrapboer die twee streepjes over de auto tovert et voilà. Je 911R in een notendop is geboren.

Het is niet bekend wanneer Porsche met dit pakket op de proppen komt. In de Verenigde Staten is al wel een testexemplaar gespot van deze variant.

Fotocredit: 911 R via @b088y op Autojunk

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Hoe ziet jouw droom Porsche 911 GT3 eruit?
  • Video: zo vet klinkt een Porsche 911 GT3 met ipe uitlaat
  • Video - Porsche 911 (992) GT3 doet een snelle sprint

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 911R, 991, GT3, Porsche

Vorig bericht: « Audi belooft helderheid naar aanleiding van dieselschandaal
Volgend bericht: Eerste Centenario arriveert aan andere kant van de oceaan »

Lees Interacties

Reacties

  1. gezondverstand zegt

    20 mei 2017 om 11:19

    Lekker belangrijk :(

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      20 mei 2017 om 11:27

      @gezondverstand: wel voor de mensen die een paar ton in de 911R hebben gepompt bij wijze van investering

      Login om te reageren
      • slickrick zegt

        20 mei 2017 om 11:50

        @2wheeler: lekker voor ze, beetje de prijs opkrikken door special editions. Het blijft tenslotte een opgeklopte kever, das auto fur das volk

        Login om te reageren
        • st33fie zegt

          20 mei 2017 om 17:02

          @slickrick: Klasse für die Masse

          Login om te reageren
        • blo3to3t zegt

          21 mei 2017 om 13:25

          @slickrick: die grap is nu wel te oud hoor

          Login om te reageren
      • n0zem zegt

        20 mei 2017 om 11:51

        @2wheeler: die hebben hun lesje hopelijk geleerd…

        Login om te reageren
        • tru7hunter zegt

          20 mei 2017 om 12:03

          @n0zem: jij schijnbaar niet!

          Login om te reageren
        • jochempie zegt

          20 mei 2017 om 12:40

          @n0zem: ik hoop het ook. Speculeren met gebruiksvoorwerpen…

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            20 mei 2017 om 21:39

            @jochempie: dat kan inderdaad veel beter met papiertjes die we dan “aandelen” of heel pompeus “effecten” noemen.

            Login om te reageren
      • stfu zegt

        20 mei 2017 om 13:09

        @2wheeler: hadden ze ‘m maar moeten kopen omdat ze ‘m gewoon graag willen (rijden).

        Login om te reageren
        • 2wheeler zegt

          20 mei 2017 om 15:04

          @stfu: eens!

          Login om te reageren
  2. DerOllie zegt

    20 mei 2017 om 11:24

    Eerder ook eens een GT3 zonder vleugel gezien, het was denk ik ook al eerder mogelijk hem eraf te halen:
    https://www.autogespot.nl/porsche-991-gt3-2/2014/08/04

    Login om te reageren
    • mickkok zegt

      20 mei 2017 om 12:29

      @olliej: porsche raadt het zeer af dit te doen(we wilden een auto zonder spoiler bestellen). De aerodynamica verandert dusdanig dat porsche stabiliteit op hoge snelheid in mindere mate kan garanderen waardoor je garantie volledig vervalt en je lastiger te verzekeren bent als je een ongeluk krijgt.

      Login om te reageren
      • hehe zegt

        20 mei 2017 om 14:40

        @mickkok: pas als ze de letter R erop plakken kan het zonder problemen?

        Login om te reageren
        • mickkok zegt

          20 mei 2017 om 20:06

          @hehe: een R heeft diffusor waarmee de aerodynamica wordt gecompenseerd.

          Login om te reageren
          • hehe zegt

            20 mei 2017 om 20:50

            @mickkok: was maar een geintje, maar er zijn toch genoeg 911’s zonder grote vleugel die prima stabiel blijven.
            Als je nu zegt dat de ophanging aangepast is op de grote vleugel, dan geloof ik dat eerder.
            Ik neem aan dat je zonder de vleugel wel de electrisch opklappende spoiler krijgt?

            Login om te reageren
  3. sjeemsbond zegt

    20 mei 2017 om 11:27

    Goed zo. Projecten zoals de 911R moeten ontmoedigd worden. Het gaat werkelijk nergens meer over. Enkel omdat de auto in een gelimiteerde oplage wordt gebouwd worden er astronomische bedragen voor gevraagd. Feit is dat het inderdaad gewoon een 911 is met iets andere specs. Je koopt momenteel een 991 GT3RS voor de helft van een 911R en wellicht minder geschikt voor dagelijks gebruik, maar denk meer fun per euro.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 mei 2017 om 21:41

      @sjeemsbond: als je voor de meeste fun per euro gaat bij Porsche kom je natuurlijk met een basis model Cayman thuis.

      Login om te reageren
  4. atrak zegt

    20 mei 2017 om 11:52

    Nu nog even snel je R verpatsen voor 5 ton, en er 2 gt3’s van halen! Eentje met en eentje zonder taartschep.

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    20 mei 2017 om 12:01

    Ik hoop dat Porsche dit bewust doet. Ze waren er al niet blij mee dat de R vrijwel meteen een investeringsobject werd (hadden ze overigens wel kunnen zien aankomen), maar door dit te doen maken ze wel een statement in mijn ogen.

    Anyway, ik zou toch voor een GTS of GT4 gaan.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      20 mei 2017 om 12:34

      @berlinetta: hiermee zetten ze zich ook af tegen wat Ferrari doet.
      Een goede zet om jezelf betrouwbaar te houden en daardoor je klanten te behouden. Past goed bij de doelgroep die een Porsche koopt.

      Login om te reageren
  6. 911targa zegt

    20 mei 2017 om 12:21

    Idd een goede zet van Porsche! Een 991R is in de toekomst moeilijker te spotten, maar mogelijk wel vaker. Het in de garage houden als investeringsobject heeft nu minder zin.

    Overigens vind ik de PDK bak echt uitmuntend schakelen. In “normale” modus rij je al in 7 met km of 70 in 4 in sportstand en in z’n 2 in sportplus. Schakelen bloedsnel en feilloos. Niet opschakelen in snel genomen bocht, zodat je geen aandrijfreacties krijgt. Dat zelf roeren in bak met tandwielen, voegt dan weinig toe.

    Login om te reageren
    • c350cdi zegt

      20 mei 2017 om 12:49

      @911targa: roeren in de bak van mijn 997 vind ik juist leuk. Of het efficiënter of sneller kan is voor mij niet belangrijk. Ik haal erg veel plezier aan het zelf kiezen van mijn schakelmomenten, op- maar meer nog met terugschakelen. Lekker ploffen en reutelen. Heerlijk.

      Login om te reageren
      • 911targa zegt

        20 mei 2017 om 13:06

        @c350cdi: als ik zelf wil bepalen wanneer ik schakel, dan zet ik bak op manueel ik schakel met flippers. Over schakelt PDK bak ook met gepruttel en geplof terug. Met sportuitlaat open zelfs redelijk heftig.

        Login om te reageren
        • c350cdi zegt

          20 mei 2017 om 15:21

          @911targa: Ja dat is en blijft leuk. Precies daarom kan Porsche alles aan 911-jes uitbrengen wat ze willen. Maakt niet uit hoe en wat. Het is en blijft leuk, dus het verkoopt.

          Fijne kilometers nog ?

          Login om te reageren
  7. c350cdi zegt

    20 mei 2017 om 12:46

    Een R blijft een R. Voor liefhebbers maakt dat niks uit. Porsche voelt dat als geen ander aan. De cijfers spreken voor zich. Merkbeleving op en top. Dat is wat Porsche tot in de finesses beheerst.

    En wij doen daar aan mee.

    Login om te reageren
    • poes zegt

      20 mei 2017 om 12:56

      @c350cdi: Ja, oké, maar in dit geval ligt het toch iets anders, vind ik.

      Porsche komt met een 911 R (991). Uniek want a) handbak b) GT3 RS motor in GT3 auto (min of meer) c) GT3 body met ‘ingetogen’ Carrera achterkant (min of meer). Uiteraard gelimiteerd. Prijzen gaan door het dak.

      Porsche komt met facelift van de 911 GT3 (991). Nu ook (leverbaar) met a) handbak b) GT3 RS motor (eigenlijk zelfs beter, want meer toeren) c) ingetogen achterkant.

      Natuurlijk blijft een 911 R een 911 R, maar het ‘unieke’ gaat er zo wel heel erg vanaf. Eigenlijk is het in niets speciaal meer. Nou ja, wellicht het interieur dan.

      Login om te reageren
  8. pomoek zegt

    20 mei 2017 om 13:20

    Dat kenteken, heeft de eigenaar soms connecties bij de RDW? Of is het toeval? KLABAS?

    Login om te reageren
  9. timoangelo zegt

    20 mei 2017 om 17:20

    Ik snap die 911R echt niet, geweldige auto maar wat is er nog bijzonder aan straks als Porsche die nieuwe gt3 gaat maken en die RS. En dat nu ook nog is met een optioneel Spoiler verwijdering.

    Login om te reageren
  10. 991abc zegt

    21 mei 2017 om 14:02

    Die twee strepen kun je op iedere Porsche ook origineel bestellen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North