Verrassing! Nadat Porsche de reguliere 911 facelifte en oppoetste, gaan ze nu ook de andere varianten aanpakken. Dat hadden we niet verwacht natuurlijk.
Ook al niet wel verrassend is dat de Targa er alleen met vierwielaandrijving komt. Er is daarbij keuze uit een 3,6 of een 3,8-liter motor met respectievelijk 345 en 385 pk. Ook kun je voor de nieuwe Doppelkupplungsgetriebe (PDK voor intimi) kiezen, waarbij je zelf niet meer het koppelingspedaal hoeft te bedienen.
De 911 Targa 4 en Targa 4S hebben een uit twee delen bestaand glazen schuifdak van 1,54 m2. Het voorste deel kan in 7 seconden geheel worden geopend voor een heerlijk zonnetje op je -ongetwijfeld kale, midlife crisis- bolletje. Lekker toch.
“Wel verrassend is dat de Targa er alleen met vierwielaandrijving komt.”
Waarom is dat verrassend, dat is nu toch ook al zo? =)
– en wanneer komt de rijtest :P –
“Wel verrassend is dat de Targa er alleen met vierwielaandrijving komt”
Dat was altijd al zo hoor!
haha RenJie was me net voor
Het is toch PDK voor intimi?
Elk bericht over deze nieuwe Targa 4 (S) heeft dezelfde fout: de 997 targa was en is alleen maar met 4 wielaandrijving te krijgen. Ik denk dat het een benadrukking is van Porsche zelf, maar heel kritisch hebben ze het bericht dan niet beoordeeld!!
En terecht! Snapte al sowieso niet dat de 4s in eerste instantie niet doorlopende achterlichten had (reflector). Veel mooier!
–edit: juist ja, het is inmiddels aangepast–
Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) indeed
Ik sta hier dus echt niet van te kijken. Sterker nog, ik had niet anders verwacht. ;)
Zit ik hier voor niets op die tweewielaangedreven Targa te wachten… Bedankt Autoblog!
Hoe snel zullen ze optrekken van nul naar 100 ???
Prima rood kleurtje. Dat heeft de PR-afdeling goed uitgezocht, dan zie je die verschrikkelijke balk tussen de achterlichten tenminste niet zo.
“Dat was altijd al zo hoor!”
Ach ja voor de 997 wel, maar de historie van de 911 gaat nog verder terug.
@wouter.
De historie van de Targa RWD…. KLPD anyone?
Ach joh, ik snap het wel. Die krengen lijken allemaal op elkaar. ;)
WE WANT THE TURBO AND THE GT2!!!!!!!!!!!!
WIE WILLEN DIE TURBO UND DIE GT2 (mn duits is niet al te best :D)
dus als je het dak open doet en plankgas wegrijd, dan rij je eerder 100 dan dat je dak open is. nice. mooi kleurtje trouwens dat rood
@ Renjie: Die is er al ;) http://www.autojunk.nl/clips/view/130849?relevant
De targa is de vetste 911 van het hele stel, incl. turbo, gt2 en gt3.
@ mx5/rx8owner: de KLPD reed in 912 targa’s.
KLPD was toen nog rijkspolitie overigens
wy hebben een 944 targa :D
‘In 7 sec. een heerlijk zonnetje op je kale midlife-crisis bolletje’…
WHOAHAHAHA!
Briljant Wouter, je vat hiermee de hele auto samen in 1 zin!
@svenksa.
jij kan m zeker niet betalen…
@Emile_Benz.
Ik dacht dat er ook 911’s gebruikt zijn. Die waren wat sneller. ;)
dit is helemaal geen midlife crisis autootje,
de targa bestaat al jarenlang en er is altijd vraag naar gebleven omdat het gewoon een mooie combi is tussen een cabrio en een coupé…
vreselijk mooie auto!
@appeltje
precies. dat gelul altijd.
topauto. ik reed m toen ik 32 was. met een volle bos haar..
met een hoop jaloers kijkende mannetjes om me heen..
@emile_benz.
als je ergens geen verstand van hebt, moet je je mond houden.
@appeltje: heb je je midlife crisis al gehad dan?
@ wg: lekker relevante opmerking!
Die zin is gewoon bril-jant, dat wilde ik ff melden…
En ik zou hem niet willen nee, ik ben van de ‘echte cabrio’s’. Deze kan mij niet ver genoeg open!
Heh, heh, heh, ook mannen van 35 (moi zonder midlife crisis :) kunnen al kaal zijn en deze mooie auto begeren!! (alhoewel ik de vorige versie mooier vond).
Gek. Een van de noodzakelijke vernieuwingen dacht ik voor benzinemotoren is de turbo-only filosofie. dan kunnen ze dezelfde vermogens uit een 3-liter zescylinder boxer halen en er een dieselachtig koppel uitpuren.
Nogsteeds vindt ik alle Porsches op elkaar lijken en nogsteeds vindt ik ze lelijk.
Misschien een kleinigheid, maar het moet me even van het hart. Ik zag het in de afgelopen dagen een keer of 3 mis gaan. Het is ‘faceliftte’ (verleden tijd) en ‘gefacelifte’ voltooide tijd. :)
Kan ik kort over zijn. Er hoeft geen strik omheen ik neem m graag zo mee. Quanta costa? Hmm laat dan nog maar FF
@ golf 2.0 FSI:
bedoel je dat je deze auto hebt? En de vorige mooier vond? Waarom heb je deze dan?
@ Zoef:
Maar als je de ’turbo-only’ filosofie toepast gaat het merk zijn eigen modellen beconcureren….niet?
@beem bim bop:
*Quanto costa, met een O ;) (al vind ik italiaans niet op zijn plaats bij deze ‘uber’ duitse auto :p )
Overigens, dat gelul over een midlife-crisis auto altijd…. Men heeft vaak (als hij of zij gelukt heeft) het geld pas na de 45, of je bent een ‘foeballur’. Anders was het echt geen ‘midlife-crisis’ bestempelde auto geweest….
Simpelweg een schitterende auto met zo ontzettend veel klasse, daar kan niets tegenop. Al 60 jaar onveranderd niet slechts kunnen meekomen maar altijd bovenaan staan. DAT is pas karakter, kwaliteit en zoals ik al zei: pure klasse!