• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 Targa 4S ook vernieuwd

Auteur: Wouter, gepost 28 juli 2008 om 12:55 – 34 Reacties

Porsche 911 Targa 4S
Verrassing! Nadat Porsche de reguliere 911 facelifte en oppoetste, gaan ze nu ook de andere varianten aanpakken. Dat hadden we niet verwacht natuurlijk.

Ook al niet wel verrassend is dat de Targa er alleen met vierwielaandrijving komt. Er is daarbij keuze uit een 3,6 of een 3,8-liter motor met respectievelijk 345 en 385 pk. Ook kun je voor de nieuwe Doppelkupplungsgetriebe (PDK voor intimi) kiezen, waarbij je zelf niet meer het koppelingspedaal hoeft te bedienen.

De 911 Targa 4 en Targa 4S hebben een uit twee delen bestaand glazen schuifdak van 1,54 m2. Het voorste deel kan in 7 seconden geheel worden geopend voor een heerlijk zonnetje op je -ongetwijfeld kale, midlife crisis- bolletje. Lekker toch.

Ook interessant!

  • Porsche 911 Targa doet halve koprol in Gelderland
  • De Porsche 911 Targa politieauto is terug!
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, Porsche, targa

Vorig bericht: « Stark Lotus Elise R
Volgend bericht: Audi R8 Spyder verschijnt in Chevrolet reclame »

Lees Interacties

Reacties

  1. RenJie zegt

    28 juli 2008 om 12:57

    “Wel verrassend is dat de Targa er alleen met vierwielaandrijving komt.”

    Waarom is dat verrassend, dat is nu toch ook al zo? =)

    – en wanneer komt de rijtest :P –

    Login om te reageren
  2. Sjoerd zegt

    28 juli 2008 om 12:58

    “Wel verrassend is dat de Targa er alleen met vierwielaandrijving komt”
    Dat was altijd al zo hoor!

    Login om te reageren
  3. Sjoerd zegt

    28 juli 2008 om 12:59

    haha RenJie was me net voor

    Login om te reageren
  4. zimbab zegt

    28 juli 2008 om 13:00

    Het is toch PDK voor intimi?

    Login om te reageren
  5. Ollie zegt

    28 juli 2008 om 13:01

    Elk bericht over deze nieuwe Targa 4 (S) heeft dezelfde fout: de 997 targa was en is alleen maar met 4 wielaandrijving te krijgen. Ik denk dat het een benadrukking is van Porsche zelf, maar heel kritisch hebben ze het bericht dan niet beoordeeld!!

    Login om te reageren
  6. C30CDIAMG zegt

    28 juli 2008 om 13:02

    En terecht! Snapte al sowieso niet dat de 4s in eerste instantie niet doorlopende achterlichten had (reflector). Veel mooier!

    Login om te reageren
  7. Ollie zegt

    28 juli 2008 om 13:03

    –edit: juist ja, het is inmiddels aangepast–

    Login om te reageren
  8. Fout zegt

    28 juli 2008 om 13:04

    Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) indeed

    Login om te reageren
  9. RenesisHP zegt

    28 juli 2008 om 13:11

    Ik sta hier dus echt niet van te kijken. Sterker nog, ik had niet anders verwacht. ;)

    Login om te reageren
  10. Frank deH zegt

    28 juli 2008 om 13:11

    Zit ik hier voor niets op die tweewielaangedreven Targa te wachten… Bedankt Autoblog!

    Login om te reageren
  11. Majinstar zegt

    28 juli 2008 om 13:13

    Hoe snel zullen ze optrekken van nul naar 100 ???

    Login om te reageren
  12. Powerslide zegt

    28 juli 2008 om 13:15

    Prima rood kleurtje. Dat heeft de PR-afdeling goed uitgezocht, dan zie je die verschrikkelijke balk tussen de achterlichten tenminste niet zo.

    Login om te reageren
  13. Wouter zegt

    28 juli 2008 om 13:16

    “Dat was altijd al zo hoor!”

    Ach ja voor de 997 wel, maar de historie van de 911 gaat nog verder terug.

    Login om te reageren
  14. RenesisHP zegt

    28 juli 2008 om 13:20

    @wouter.

    De historie van de Targa RWD…. KLPD anyone?

    Ach joh, ik snap het wel. Die krengen lijken allemaal op elkaar. ;)

    Login om te reageren
  15. Suprageex zegt

    28 juli 2008 om 13:32

    WE WANT THE TURBO AND THE GT2!!!!!!!!!!!!
    WIE WILLEN DIE TURBO UND DIE GT2 (mn duits is niet al te best :D)

    Login om te reageren
  16. Jurrian zegt

    28 juli 2008 om 13:41

    dus als je het dak open doet en plankgas wegrijd, dan rij je eerder 100 dan dat je dak open is. nice. mooi kleurtje trouwens dat rood

    Login om te reageren
  17. Pelder zegt

    28 juli 2008 om 13:55

    @ Renjie: Die is er al ;) http://www.autojunk.nl/clips/view/130849?relevant

    Login om te reageren
  18. denny zegt

    28 juli 2008 om 14:00

    De targa is de vetste 911 van het hele stel, incl. turbo, gt2 en gt3.

    Login om te reageren
  19. Emile_Benz zegt

    28 juli 2008 om 14:10

    @ mx5/rx8owner: de KLPD reed in 912 targa’s.

    Login om te reageren
  20. Emile_Benz zegt

    28 juli 2008 om 14:11

    KLPD was toen nog rijkspolitie overigens

    Login om te reageren
  21. wotevajjjj zegt

    28 juli 2008 om 14:42

    wy hebben een 944 targa :D

    Login om te reageren
  22. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 juli 2008 om 14:50

    ‘In 7 sec. een heerlijk zonnetje op je kale midlife-crisis bolletje’…

    WHOAHAHAHA!
    Briljant Wouter, je vat hiermee de hele auto samen in 1 zin!

    Login om te reageren
  23. wg zegt

    28 juli 2008 om 17:05

    @svenksa.

    jij kan m zeker niet betalen…

    Login om te reageren
  24. RenesisHP zegt

    28 juli 2008 om 17:11

    @Emile_Benz.

    Ik dacht dat er ook 911’s gebruikt zijn. Die waren wat sneller. ;)

    Login om te reageren
  25. Appeltje zegt

    28 juli 2008 om 17:37

    dit is helemaal geen midlife crisis autootje,

    de targa bestaat al jarenlang en er is altijd vraag naar gebleven omdat het gewoon een mooie combi is tussen een cabrio en een coupé…

    vreselijk mooie auto!

    Login om te reageren
  26. wg zegt

    28 juli 2008 om 17:46

    @appeltje

    precies. dat gelul altijd.

    topauto. ik reed m toen ik 32 was. met een volle bos haar..

    met een hoop jaloers kijkende mannetjes om me heen..

    @emile_benz.

    als je ergens geen verstand van hebt, moet je je mond houden.

    Login om te reageren
  27. Wouter zegt

    28 juli 2008 om 17:47

    @appeltje: heb je je midlife crisis al gehad dan?

    Login om te reageren
  28. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 juli 2008 om 17:57

    @ wg: lekker relevante opmerking!
    Die zin is gewoon bril-jant, dat wilde ik ff melden…

    En ik zou hem niet willen nee, ik ben van de ‘echte cabrio’s’. Deze kan mij niet ver genoeg open!

    Login om te reageren
  29. Golf 2.0 fsi zegt

    28 juli 2008 om 22:52

    Heh, heh, heh, ook mannen van 35 (moi zonder midlife crisis :) kunnen al kaal zijn en deze mooie auto begeren!! (alhoewel ik de vorige versie mooier vond).

    Login om te reageren
  30. Zoef zegt

    28 juli 2008 om 23:11

    Gek. Een van de noodzakelijke vernieuwingen dacht ik voor benzinemotoren is de turbo-only filosofie. dan kunnen ze dezelfde vermogens uit een 3-liter zescylinder boxer halen en er een dieselachtig koppel uitpuren.

    Login om te reageren
  31. Niemand zegt

    29 juli 2008 om 01:46

    Nogsteeds vindt ik alle Porsches op elkaar lijken en nogsteeds vindt ik ze lelijk.

    Login om te reageren
  32. Lustigson zegt

    29 juli 2008 om 09:25

    Misschien een kleinigheid, maar het moet me even van het hart. Ik zag het in de afgelopen dagen een keer of 3 mis gaan. Het is ‘faceliftte’ (verleden tijd) en ‘gefacelifte’ voltooide tijd. :)

    Login om te reageren
  33. Beem bim bop zegt

    29 juli 2008 om 14:44

    Kan ik kort over zijn. Er hoeft geen strik omheen ik neem m graag zo mee. Quanta costa? Hmm laat dan nog maar FF

    Login om te reageren
  34. Christian zegt

    21 oktober 2008 om 21:19

    @ golf 2.0 FSI:
    bedoel je dat je deze auto hebt? En de vorige mooier vond? Waarom heb je deze dan?

    @ Zoef:
    Maar als je de ’turbo-only’ filosofie toepast gaat het merk zijn eigen modellen beconcureren….niet?

    @beem bim bop:
    *Quanto costa, met een O ;) (al vind ik italiaans niet op zijn plaats bij deze ‘uber’ duitse auto :p )

    Overigens, dat gelul over een midlife-crisis auto altijd…. Men heeft vaak (als hij of zij gelukt heeft) het geld pas na de 45, of je bent een ‘foeballur’. Anders was het echt geen ‘midlife-crisis’ bestempelde auto geweest….

    Simpelweg een schitterende auto met zo ontzettend veel klasse, daar kan niets tegenop. Al 60 jaar onveranderd niet slechts kunnen meekomen maar altijd bovenaan staan. DAT is pas karakter, kwaliteit en zoals ik al zei: pure klasse!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North