• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 Turbo “Airforce” bodykit van 9ff

Auteur: autoblogger, gepost 8 februari 2007 om 13:40 – 58 Reacties

Porsche 911 Turbo 9ff


Het Duitse 9ff komt met een speciale bodykit (“Airforce”) voor de nieuwe 911 Turbo. We hadden hier al eens een scoop over, maar nu lijkt de aerodynamica kit definitief.

De 997 Toerbo heeft een aangepaste front (grille en spoilerlip), verbeterde radiator- en motorkoeling, luchtinlaten voor de remmen, nieuwe achterspoiler, aangepaste buitenspiegels en 19/20 inch sloffen. Ook is er een carbon achterklep en carbon dak verkrijgbaar, dit zorgt voor een flinke gewichtsvermindering waardoor het totale gewicht uitkomt op 1300 kilo (normaal ongeveer 1600 kilo).

Porsche 911 Turbo 9ff

(via motorpasion.com)

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, 9ff, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Perspectiefprobleem
Volgend bericht: Zwarte doos met GPS-verbinding voor jonge chauffeurs »

Lees Interacties

Reacties

  1. MarcO zegt

    8 februari 2007 om 13:43

    Voorkant niet mooi, achterkant wel. En ik vraag me af hoeveel TV-zenders je kunt ontvangen met deze velgen.

    Login om te reageren
  2. Sausijsen zegt

    8 februari 2007 om 13:44

    vette velgen! pure porno

    Login om te reageren
  3. Turbo zegt

    8 februari 2007 om 13:45

    Een gewichtsvermindering van 1300 kilo of tot 1300 kilo (wat was het oude gewicht dan)?

    Login om te reageren
  4. BOL zegt

    8 februari 2007 om 13:52

    Hier heeft autovisie een paar nummers terug al uitgebreid over bericht.. Vet ding trouwens, leipe patta’s, nette kit..

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    8 februari 2007 om 13:52

    @Turbo: tot 1300 kilo ;)
    Heb de tekst even aangepast,
    volgens mij is de standaard 911 Turbo ongeveer 1600 kilo…

    Login om te reageren
  6. Lappy zegt

    8 februari 2007 om 13:55

    @ Sausijsen:
    die velgen doen me denken aan die rijst stoom bakjes.
    Heel mooi? :|

    afschuwelijk. zijn geen velgen meer. hoe kan je die dingen vormgeven en welke hersenloze blinde mongeaul heeft die dan ook daadwerkelijk gemaakt….
    En tsja, als de velgen sprekend zijn voor de smaak van de tuner, wil ik niet weten wat ze verder maken.

    Login om te reageren
  7. arjan zegt

    8 februari 2007 om 13:58

    9ff maakt de mooiste spullen voor porsche..

    als ik een porsche had bracht ik hem daarheen.. en zeker niet naar techart..

    9ff rules..

    Login om te reageren
  8. Antoine zegt

    8 februari 2007 om 13:58

    Ik kan er niks aan doen maar ik vind de velgen en de achterkant helemaal top ,
    maar de soilerlip kan ik nou niet meteen mooi vinden.

    Login om te reageren
  9. SugarFree zegt

    8 februari 2007 om 14:04

    optisch vind ik het helemaal niks; die velgen zeker niet;
    misschien hebben ze nog een aerodynamisch gunstig effect?? zou kunnen, aangezien 9ff nogal goed is in het anstig snel maken van (standaard) porsches
    de keer dat ik een ‘gewone’ 997 s reed kreeg ik overigens niet de indruk meer vermogen te wensen :)
    maar ja, dat heb je, als leek. en dat zal ik wel blijven ook :(

    Login om te reageren
  10. S AMG zegt

    8 februari 2007 om 14:04

    zeker wel een mooie kit alleen hoe kunnen ze zulke velgen maken???
    De turbo zal nu wel nasa achtige prestaties hebben:1300 kilo en 480 pk en 4wd

    Login om te reageren
  11. john zegt

    8 februari 2007 om 14:06

    @Arjan.
    Kijk eens onder http://www.gemballa.de
    Hebben tuning, daar word je niet goed van, en niet alleen bodywork.

    Login om te reageren
  12. Klassiekerrally zegt

    8 februari 2007 om 14:08

    Afgrijselijke velgen. De gewichtsbesparing van 300 kilo vind ik wel interessant…

    Login om te reageren
  13. Jappy zegt

    8 februari 2007 om 14:14

    Damn, die velgen zijn echt te lelijk voor woorden! De rest is wel vet!

    Login om te reageren
  14. Fej zegt

    8 februari 2007 om 14:20

    De velgen vallen nog mee, maar zou toch voor andere kiezen. De lip van voor vind ik niet mooi, de achterkant des te meer!

    Login om te reageren
  15. MartijnGizmo zegt

    8 februari 2007 om 14:21

    Form follows function, erg nice. Alleen die velgen ben ik ook niet helemaal weg van.

    Login om te reageren
  16. GuideDog zegt

    8 februari 2007 om 14:21

    is toch geen porem die velgen!!
    oerlelijk!!

    Login om te reageren
  17. Knilles zegt

    8 februari 2007 om 14:22

    Velgen zijn voor 14,95 te koop bij halfords, mijn god wat zijn ze lelijk zeg!

    Voor de rest gaat deze uitvoeting wel, niet echt mijn ding.

    Login om te reageren
  18. tim zegt

    8 februari 2007 om 14:29

    @ sugarfree,
    kan je eigenlijk gewoon een proefrit gaan maken in een 911? of moet je dan in een volvo xc90 ofzo aan komen rijden, of een bankafschrift laten zien?
    (heb over 2 dagen mijn rijbewijs :D )

    Login om te reageren
  19. SimonMc zegt

    8 februari 2007 om 14:30

    De gewichtsbesparing is op z’n minst wel indrukwekkend te noemen!

    Als je weet dat de Rs versie van de GT3 een gewichtsbesparing heeft van 50 kg…

    Login om te reageren
  20. XploidVain zegt

    8 februari 2007 om 14:30

    Man man foeilelijke velgen hoor dan lever um maar af op blokjes aub

    Login om te reageren
  21. Y. zegt

    8 februari 2007 om 14:33

    Blij dat ik geen überpooier ben – hoef ik hier niet in te rijden.

    Login om te reageren
  22. CSL zegt

    8 februari 2007 om 14:38

    Dat is nog’s een bodykit, 300kg mag er altijd eraf.
    Maar hij is natuurlijk lelijk.
    Die velgen moeten er ook onmiddellijk eraf.

    Login om te reageren
  23. Lappy zegt

    8 februari 2007 om 14:41

    @ john
    dat vind ik nog net kunnen voor tuning. http://www.gemballa.de/Modelle/index_e.html

    Login om te reageren
  24. DRU zegt

    8 februari 2007 om 14:57

    I’ll take it.

    Login om te reageren
  25. SugarFree zegt

    8 februari 2007 om 14:58

    @ tim: was geen proefrit met een dealerauto
    was via via
    kan je zeggen dat het een sensationele ervaring was
    wel eens (mee-)gereden in een F355 en zelf gereden in een aantal lexussen, grote benzen, snelle audi’s, maar de 997 is (uiteraard niet vergelijkbaar met een aantal hiervoor genoemde auto’s) zo ontzettend verfijnd…….. dus niet alleen snel, want dat moge duidelijk zijn.
    maar de precisie, de communicatie die de auto levert, de weergaloze kwaliteit… zeer bijzonder!
    de auto geeft je het gevoel met twee vingers bestuurd te kunnen worden; fenomenaal en eigenlijk schieten de superlatieven hopeloos tekort

    Login om te reageren
  26. Turbo zegt

    8 februari 2007 om 15:04

    300 kilo gewichtsbesparing is fors op een totaal van 1600 (bijna 20%).

    Login om te reageren
  27. AlwinH zegt

    8 februari 2007 om 15:19

    Nee, die velgen kunnen inderdaad echt niet.

    Wat kost zo’n kitje eigenlijk?

    Login om te reageren
  28. AlwinH zegt

    8 februari 2007 om 15:24

    @Tim:
    Om een proefritje te maken hoef je geen bankafschrift te laten zien, maar ik weet wel dat ze bij Porsche niet zo maar zo’n auto mee geven. Je moet wel enige intentie hebben om zo’n ding ook te kopen.

    Is ook wel wel verstandig om pas een proefrit met een 997 Turbo te gaan maken als je em ook echt wilt (en kunt) gaan kopen. Want ik kan je vertellen dat je meteen helemaal overtuigd bent. Toen ik terug kwam van de proefrit was het echt van: “OK, where do I sign?” :-)

    (ik heb me 3 dagen in kunnen houden trouwens, toen heb ik daadwerkelijk getekend).

    Login om te reageren
  29. sacha zegt

    8 februari 2007 om 15:30

    Nog één nachtje slapen…

    Login om te reageren
  30. AlwinH zegt

    8 februari 2007 om 15:33

    Indeed, en dan kan ik eindelijk door de sneeuw crossen met dat ding, het schijnt dat ie daar goed in is.

    Login om te reageren
  31. Sausijsen zegt

    8 februari 2007 om 15:36

    Super velgen! Doen me denken aan Ronal Turbo’s? Lappy!

    Login om te reageren
  32. M Freak zegt

    8 februari 2007 om 15:38

    Serieus geile velgen.. :D
    En ook een vette bodykit!

    Login om te reageren
  33. nicky zegt

    8 februari 2007 om 15:38

    de voorkant vind ik tegenvallen, dat kan veel mooier bij een porche de achterkant vind ik echt heel goed gelukt maar die velgen zijn echt mislukt
    doe gewoon een paar mooie spaken, en niet dichtplakken met een vergroomd soepbord

    Login om te reageren
  34. Stephan zegt

    8 februari 2007 om 15:41

    Velgen zijn echt fucking lelijk gek.

    Login om te reageren
  35. DAT zegt

    8 februari 2007 om 16:13

    Kits zijn voor sjonnies.

    Login om te reageren
  36. Turbo zegt

    8 februari 2007 om 16:22

    Ach, die velgen. Je kan net zo goed standaard VW stalen velgjes (die dikke) monteren. Even stoer, een kwart van de prijs.

    Login om te reageren
  37. Lukas zegt

    8 februari 2007 om 16:54

    Mooie wielen :)

    Login om te reageren
  38. Danilo zegt

    8 februari 2007 om 16:55

    doen me denken aan Rolls Royce phantom velgen

    Login om te reageren
  39. RickA4-1.8T zegt

    8 februari 2007 om 17:19

    gaaf ding hoor
    vind die velgen ook best wel mooi

    Login om te reageren
  40. Susp1cious zegt

    8 februari 2007 om 17:33

    Lelijk, maar die dichte velgen zijn ongetwijfeld effectief in de strijdt tegen luchtweerstand.

    Login om te reageren
  41. Xemurai zegt

    8 februari 2007 om 17:45

    Velgen zijn oerlelijk! Op de 911 tenminste… Bodykit is een pracht :)

    Login om te reageren
  42. jasper zegt

    8 februari 2007 om 17:52

    lelijke velgen

    Login om te reageren
  43. Citrofiel zegt

    8 februari 2007 om 17:55

    Wat een verschrikkelijke velgen. Wat een verschrikkelijke tuning. Wat een verschrikkelijke auto. :P

    Login om te reageren
  44. Tom zegt

    8 februari 2007 om 18:02

    Ik denk niet dat je 300kg kan besparen met een carbon dak en achterklep want is de 911 niet uit alu gemaakt?
    En die velgen zijn bijna geheel gesloten brengt dit geen problemen met wind en koeling voor de remmen??
    Doe mij maar gemballa voor mijn porsche te tunen!!!!

    Login om te reageren
  45. FrankH zegt

    8 februari 2007 om 19:06

    Wat een intens lelijke velgen :( Vind ik echt helemaal niets.

    Login om te reageren
  46. Jordey zegt

    8 februari 2007 om 19:06

    die velgenXD lachwekkendXD tis geen rolls royce man kom op

    Login om te reageren
  47. ruben zegt

    8 februari 2007 om 20:29

    belachelijke velgen. zo slecht dat ze bijna niet meer grappig zijn.

    Login om te reageren
  48. dekster zegt

    8 februari 2007 om 20:33

    onder een veyron zouden die velgen best mooi figuur staan, maar onder een turbo zet je beter wieldoppen als je eens retro wil doen ;)

    Login om te reageren
  49. IFI zegt

    8 februari 2007 om 20:42

    Wat is er tog met al die mense hiero, ze zeuren alleen maar over die velgen.
    Hoe kun je chromen velgen nou niet mooi vinden, zeg dat in Amerika en ze lachen je uit.
    Bij elke update van A-Town: Oee moet je die lelijke velgen zien, ze hebben egt geen smaak in amerika oeee.
    Gaa huilen om die velgen dan, sjit jo.

    IFI

    Login om te reageren
  50. M Freak zegt

    8 februari 2007 om 21:32

    Ik zie iedereen hier zeiken over de velgen…ik vind ze heel mooi…en lekker uniek!

    Login om te reageren
  51. rik zegt

    8 februari 2007 om 23:24

    lexus achtige velgen

    Login om te reageren
  52. montero zegt

    8 februari 2007 om 23:25

    mooie auto ik ben geen porsche fan maar ik vindt porsches toch een bepaalde snelheids uitstraaling hebben gafe bak ik vindt trouwens de 911 turbo de standaard model een hele mooie auto

    Login om te reageren
  53. gebbetje zegt

    9 februari 2007 om 10:54

    Zonde van tijd, geld, en het aannemen van enkele incapabele tekenkleuters. Het zal wel werken maar het oog wil ook wat. Over de velgen kan ik kort zijn omdat ik er gewoon het goede woord niet voor kan vinden/bedenken.

    Login om te reageren
  54. LOWrider_NL zegt

    9 februari 2007 om 11:15

    re-post ?

    Login om te reageren
  55. autoblogger zegt

    9 februari 2007 om 11:26

    @LOWrider_NL: nope, we hadden nog geen definitieve foto’s van deze 9ff..
    Of ik moet iets gemist hebben?

    Login om te reageren
  56. gijs zegt

    9 februari 2007 om 13:17

    de velgen zijn TE bling and i dont like that

    Login om te reageren
  57. H.J. Vaesen zegt

    10 februari 2007 om 15:01

    Over smaak valt normaal gezien niet te twisten, en in dit geval ook niet. Want;

    Dit is gewoon spuuglelijk, complete verkrachting van alles waar Porsche voor staat. Die velgen zijn net Bart Smit frisbees, en die voorkant gaat helemaal nergens over. Ik teken mooiere auto’s met m’n…trlala.

    Login om te reageren
  58. Peter911 zegt

    12 februari 2007 om 10:55

    MarcO,

    Je hebt goede humor, de velgen zijn inderdaad net TV schotels, ik was er zelf niet opgekomen.
    De voorspoilerslip zou niet mijn keuze zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North