Gespot: Porsche 991 GT3 heeft een lekker kontje

Auteur: , 28 Reacties

Je aandacht bij het verkeer houden, als je onderweg naar de Nürburgring achter een 991 GT3 rijdt, onmogelijke opgave. Wát een beest.

Mooie bilpartij

We beschreven al eerder de eerste –knalrode– 991 GT3 op Nederlandse bodem en we zagen een exemplaar met net even andere achterlichtjes die een parkeerplaats domineerde. Maar we ontvingen nog niet eerder foto’s van een rijdend exemplaar.

Met dank aan autojunk lyon1845 nu wel. Onderweg naar de Ring kwam hij achter een zwarte GT3 te rijden. Hij pakte direct zijn camera, om met het stuur in zijn ene hand en een toeter van een lens in zijn andere de lekkere Duitser uitgebreid te kieken. Van de achterkant uiteraard, want fotograferen, bochten maken én inhalen is toch een beetje teveel van het goede. Eerlijk is eerlijk, de foto’s zien er gelikt uit.

Voor de liefhebber nog even wat cijfers op een rij: deze 991 GT3 heeft een atmosferische 3,8 liter boxermotor met maarliefst 475 Pferdestärken die bij 8.250 toeren worden opgewekt en standaard Porsche Doppelkupplung.

Bekijk alle foto’s op autojunk.



28 reacties

Te heerlijk!
Ziet er echt lekker uit maar vind hierbij die 2 uitlaten in het midden helemaal niks
@MAB: want trekhaak….
@dennisj: ja want als ik ‘m straks koop dan wil ik natuurlijk wel een campertje aan hangen. Nu ga ik m niet meer kopen natuurlich
Dan moet je voor de 996 GT3 gaan, die had ze nog aan weerszijden.
Echt heel gaaf!:-D
Het enige object waarmee ik van mijn vriendin mag vreemdgaan!
Ik ben geen Porsche liefhebber, maar elke GT-3 vind ik wel heerlijk hoor! Dit model is ook weer zeer geslaagd!
@viezefreddyw: qua looks zeker weten, qua rijbeleving weer een stukje minder…
Ja altijd jammer bij zo’n nieuwe en gave toch wel supercar dat je er dan niet zelf in zit…. Alleen dan had je mij niet gezien, in een flits misschien…
Wat moet dat stront irritant zijn als je in een GT3 over zo’n schitterende bochtige weg rijdt en er rijdt een drol voor je die het belet om de bochten op 911-waardige snelheden te nemen.
En als je hem dan eindelijk in kunt halen zit je weer achter de volgende slome duikelaar…
@alcantara: Bah wat een vieze taal in combinatie met de titel.
@gallardogt: Kan ik niks aan doen, bij het woord denk ik meteen aan poep.
@alcantara: luxeprobleem…
@alcantara: Zou ie daarom dan ook onderweg zijn naar de ring? Daar heb je het ongetwijfeld minder, plus er zijn geen tegenliggers!
@TimoBac: Het is toch van de zotte dat je eerst helemaal naar de Nürburgring moet rijden om op het gas te kunnen gaan? Als je zo’n auto hebt moet je er gewoon elke rit van kunnen genieten.
@alcantara: Wat te denken dat je het ‘alleen maar’ met de PDK kan tuffen en jammer genoeg niet met een handgeschakelde versie :-(
@alcantara: Audi rijders doen nog zelden hun richtingaanwijzer aan , porsche rijders willen nu de weg voor zich opeisen .
Gezien de tentoongestelde bolides hier een veelvoud aan rijkdom (het kan niet anders..) , hebben we ook zo onze problemen .
Als die lelijke golf er niet voor had gereden was foto 1 wat mij betreft meteen de foto van de maand geworden.
@extuned: ahahaha jaa dat zeker
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Uitlaat in het midden is geweldig, zo hoort het.
Mijn perfecte auto; ik zou alleen vragen of ik een standaard spoiler zou mogen krijgen die omhoog komt boven de 80km/u.
Ik zie dat de uitlaten in het midden zitten, en niet elke 911 heeft een taartschep achterop, en de letters GT3 zijn ook wel duidelijk, maar ik kan toch echt niet zeggen dat ik nou het gevoel heb een bijzonderderderderder 911 te zien dan degenen die in m’n woonplaats rondrijden.
Het is, wat mij betreft, echt ‘same old, same old’.

En nee, ik kan de meeste Aston modellen ook niet uit elkaar houden. :)
@645ci: ok
@ Autoblog
Een hele gave artikel en het is precies zoals hierboven beschreven.
Het viel niet mee om en te rijden en foto’s van deze gave Porsche 991 GT3 te maken.
Meer dan alleen achterkant foto’s zat er niet in want op een gegeven moment haalde hij die golf in en vloog er vandoor. Inhalen of überhaupt dichterbij komen zat er voor mij niet meer in…
Thanks for the credits.
Als je bij het stoplicht samen optrekt met de GT3 merk je wel het verschil tussen een gewone 991of de 991GT3.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).