• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche bouwt niet zomaar een opvolger van de 918

Auteur: Author, gepost 14 september 2017 om 07:43 – 12 Reacties

Porsche bouwt niet zomaar een opvolger van de 918


De Duitsers hebben zo hun voorwaarden voordat er een nieuwe hypercar komt.

Nu de Mercedes-AMG Project One is gepresenteerd en Aston Martin en Red Bull druk bezig zijn om de Valkyrie naar topprestaties te masseren, is het wachten tot andere supercarbouwers de handschoen oppakken en zelf met een bizar snelle straatracer komen.

Van Ferrari is bekend dat het eens in de zoveel tijd een hypercar in beperkte oplage bouwt, maar wat Porsche betreft moet er meer gebeuren. In Frankfurt heeft R&D baas Michael Steiner namelijk aangegeven dat er een technologische doorbraak moet plaatsvinden wil het merk zich aan een opvolger van de 918 Spyder wagen.

De 918 was zoals je weet een hybride, maar de volgende supersporter moet in technisch opzicht geavanceerder worden. Dat kan maar één ding betekenen: de opvolger van de 918 wordt zeer waarschijnlijk volledig elektrisch. Kennelijk is de stand der techniek naar de zin van Porsche nog niet rijp om een EV met hypercarprestaties te bouwen.

Zo is de accuduur volgens Steiner nog niet toereikend. Een eventuele supercars zou de batterijen dan ook in no-time leegtrekken. Ook is het gewicht natuurlijk een dingetje, waarbij we opmerken dat de hybride 918 Spyder al goed was voor een kleine 1.700 kg.

Lang verhaal kort: tussen de legendarische Carrera GT en de 918 Spyder zat een periode van negen jaar. Het gat tussen de 918 Spyder en diens opvolger wordt zeer waarschijnlijk nog groter. Even geduld dus! (via: Autocar)

Ook interessant!

  • Video - Porsche 918 en Ferrari GTC4 Lusso geramd door BMW
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Video - Porsche en haar vijf beste bijnamen

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

918, Elektrisch, hypercars, iaa-2017, michael-steiner, Porsche, Supercars

Vorig bericht: « De BMW Z4 Concept is een mooie BMW
Volgend bericht: Vergaap je aan de elektrische MINI van de toekomst »

Lees Interacties

Reacties

  1. rodger zegt

    14 september 2017 om 07:54

    Wel een mooie melding van het feit dat je eigenlijk niks te melden hebt

    Login om te reageren
  2. frederik zegt

    14 september 2017 om 08:27

    Waarom eigenlijk niet gewoon de 918 blijven verkopen? Dat rare gedoe met die gelimiteerde aantallen….

    Login om te reageren
    • joep_mocking zegt

      14 september 2017 om 09:35

      @frederik: Marketing. Mensen willen hebben wat ze niet kunnen krijgen. Hierdoor hebben ze ook meer invloed op de kosten, prijs, productie, etc. Exclusiviteit komt niet met onbeperkte toegankelijkheid.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        14 september 2017 om 11:26

        @joep_mocking: De prijs van bijna een miljoen garandeert op zich wel exclusiviteit. Op zich heeft een producent ook helemaal niks aan exclusiviteit. Vaak maakt zijn die aantallen ook redelijk nep. Men maakt een analyse, als ze 1000 stuks kunnen verkopen en de laatste 100 wat langer zullen duren. Dan is het aantal begrenzen op 918 heel logisch.

        Login om te reageren
        • joep_mocking zegt

          14 september 2017 om 11:31

          @mashell: In principe heb je gelijk. Maar dit gaat om het merk Porsche en niet zo zeer om de 918. De 918 wordt een gewild object maar niet iedereen kan hem krijgen. Porsche krijgt daardoor een associatie met exclusiviteit en de verkopen voor andere modellen stijgen. Het is gewoon een enorme marketing stunt, als ze willen kunnen ze er makkelijk 2000 maken

          Login om te reageren
  3. basv zegt

    14 september 2017 om 08:38

    Kunnen ze niet die v4 uit de 919 Hybrid erin gooien? Ik geloof dat die zelfs iets sterker was dan een F1 motor.

    Login om te reageren
    • antoonniels zegt

      14 september 2017 om 09:06

      @basv: De 4 cilinder turbo is goed voor ongeveer 500 pk. Daarbij komt 400 pk Elektro power. Lijkt me een prima optie, waarbij je waarschijnlijk hetzelfde krijgt als bij de nieuwe MB HyperUltra waarbij het blok iedere 50.000 km gereviseerd moet worden.

      Login om te reageren
  4. snorrewietskie zegt

    14 september 2017 om 08:48

    Elektrisch? Neh. Das voor naïevelingen die zich alles wijs laten maken. Ik heb vernomen dat ze net als Mazda benzine met compressieontsteking aan t ontwikkelen zijn. Kijk, dat is pas nieuws!

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      14 september 2017 om 12:35

      @snorrewietskie: Not sure if sarcasm or idiot…

      Login om te reageren
      • snorrewietskie zegt

        14 september 2017 om 13:17

        @flutterby: Sarcasm? Gekke Belg.

        Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    14 september 2017 om 09:47

    Doe eens gek en gooi er een boxermotor in met wat elektrohulp. Dan mogen jullie daarna elektrogebakjes gaan bouwen. Maak ons nog één keer blij.

    Login om te reageren
  6. viertakt zegt

    15 september 2017 om 09:38

    Ferrari wacht er toch ook altijd 10 jaar mee ?
    Porsche deed er nu minder lang (9 jaar volgens jou) over.
    Ik snap het punt niet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North