De Duitsers hebben zo hun voorwaarden voordat er een nieuwe hypercar komt.
Nu de Mercedes-AMG Project One is gepresenteerd en Aston Martin en Red Bull druk bezig zijn om de Valkyrie naar topprestaties te masseren, is het wachten tot andere supercarbouwers de handschoen oppakken en zelf met een bizar snelle straatracer komen.
Van Ferrari is bekend dat het eens in de zoveel tijd een hypercar in beperkte oplage bouwt, maar wat Porsche betreft moet er meer gebeuren. In Frankfurt heeft R&D baas Michael Steiner namelijk aangegeven dat er een technologische doorbraak moet plaatsvinden wil het merk zich aan een opvolger van de 918 Spyder wagen.
De 918 was zoals je weet een hybride, maar de volgende supersporter moet in technisch opzicht geavanceerder worden. Dat kan maar één ding betekenen: de opvolger van de 918 wordt zeer waarschijnlijk volledig elektrisch. Kennelijk is de stand der techniek naar de zin van Porsche nog niet rijp om een EV met hypercarprestaties te bouwen.
Zo is de accuduur volgens Steiner nog niet toereikend. Een eventuele supercars zou de batterijen dan ook in no-time leegtrekken. Ook is het gewicht natuurlijk een dingetje, waarbij we opmerken dat de hybride 918 Spyder al goed was voor een kleine 1.700 kg.
Lang verhaal kort: tussen de legendarische Carrera GT en de 918 Spyder zat een periode van negen jaar. Het gat tussen de 918 Spyder en diens opvolger wordt zeer waarschijnlijk nog groter. Even geduld dus! (via: Autocar)
12 reacties
Porsche deed er nu minder lang (9 jaar volgens jou) over.
Ik snap het punt niet.