• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“Porsche Boxster S doet de ‘Ring in 7:58”

Auteur: ricardo, gepost 14 maart 2012 om 09:06 – 61 Reacties

Porsche Boxster S

Dus als we Porsche mogen geloven is de nieuwe Boxster S sneller dan een Corvette C6, Viper SRT-10 of een C63 AMG Coupé, om maar een paar pk-gebakjes als voorbeeld te nemen. In dat geval: well played, Porsche.

De nieuwe Boxster heeft in zijn snelste uitvoering 315 pk in het midden liggen die afkomstig zijn van een 3.4-liter boxermotor. En samen met zaken als Porsche Torque Vectoring (PTQ) en een Sport Chrono-pack (tenminste, we mogen aannemen dat de testwagen fully loaded was) is de in omvang toegenomen tweezitter dus in staat een rondje ‘Ring tamelijk snel af te leggen. Oké, het is nog altijd 18 seconden langzamer dan de 991, maar tegelijkertijd ook zo’n 12 seconden sneller dan zijn voorganger.

Zoals het Porsche inmiddels betaamt geven ze in eerste instantie geen videobewijs vrij van hun ‘Ring-claims, dus pin ons hier niet op vast. Maar ze riepen het zelf tijden een persconferentie (fotobewijs) en wie zijn wij om daaraan te twijfelen. Maar toch, kom maar door met dat onboard filmpje, stelletje claimduitsers.

Ook interessant!

  • Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
    Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
  • Porsche Boxster 25 Years rijtest
    Porsche Boxster 25 Years rijtest
  • toekomst Porsche 718
    Toekomst Porsche 718 bekendgemaakt
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record

Nieuwste artikelen

  • Gratis sturen in de nieuwe Polestar 5 met 884 pk
  • Consumentenbond sleept BMW voor de rechter
  • Waarom onderhoud aan bruggen en wegen vertraging gaat oplopen
  • Van diesel tot elektrisch: de nieuwe Toyota Hilux
FacebookTweetPinLinkedIn

boxster, boxster-s, nurburgring, Porsche

Vorig bericht: « BMW M5 is helemaal klaar als Ring Taxi
Volgend bericht: Een dubbelkleurige Giullietta van Auto Avio Costruzioni »

Lees Interacties

Reacties

  1. Megakix zegt

    14 maart 2012 om 09:11

    3 seconden langzamer dan een 560Pk M5…jee…

    Login om te reageren
    • waxweazel zegt

      14 maart 2012 om 09:14

      @Megakix:

      Of slechts 10 seconden sneller dan een 265pk Megane RS265 ..

      Login om te reageren
      • pexiges zegt

        14 maart 2012 om 09:15

        @waxweazel: Ik vind 10 seconden vrij veel

        Login om te reageren
        • awesome zegt

          14 maart 2012 om 09:42

          @pexiges: Op een tijdsbestek van pak ‘m beet 8 minuten? Vind ik niet echt veel. Als het nou een rondje Assen was…

          Login om te reageren
          • StijnB zegt

            14 maart 2012 om 10:13

            @awesome:
            De Renault is dan ook wel erg goed. Maar 10s van een erg strakke tijd extra afknijpen is zelfs op de Nordschleife erg goed. De eerste GT3 (1999, 360pk) was met 7:56 amper sneller (banden hebben natuurlijk ook wel hun evolutie ondertussen gekend).

            Login om te reageren
      • genialstatue13 zegt

        14 maart 2012 om 12:11

        @waxweazel: maar dan noem je ook weer een slecht frans automerk

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          14 maart 2012 om 17:30

          @genialstatue13: Gezien dat jij nog niet met de auto mag rijden, vind ik ook dat uw commentaar bij deze nietig wordt verklaard.

          Login om te reageren
      • Megakix zegt

        14 maart 2012 om 12:51

        @waxweazel: ok…we zetten de Porsche weer even op z’n plekkie ;-) !

        Login om te reageren
    • mo112 zegt

      14 maart 2012 om 18:05

      @Megakix: weet jij misschien hoelang een m3 erover doet over de ring

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        14 maart 2012 om 18:55

        @mo112: M3 = 8:05 / M3 CSL = 7:50 / M3 GTS = 7:48

        Login om te reageren
  2. bartjuh zegt

    14 maart 2012 om 09:21

    Ik vind hem een stuk mooier als de oude, en hij is dus ook een stuk sneller. Super =)

    Login om te reageren
  3. vale46 zegt

    14 maart 2012 om 09:36

    Dat heeft Porsche weer goed voor elkaar gekregen!
    Zo zie je nog maar eens dat de boxter zeer goed in elkaar zit & mits een even krachtige motor zeker zo goed zou zijn als een 991.

    Login om te reageren
  4. RuVi zegt

    14 maart 2012 om 09:37

    In deze boxster zou ik nog wel gezien durven/willen worden!
    Dat dameskapper-achtige is er wel af

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      14 maart 2012 om 09:44

      @RudyV: inderdaad. Ik wil hem ook wel. Het is een echte porsche geworden.

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      14 maart 2012 om 10:09

      @RudyV: Ik rijdt met plezier in het model hiervoor. Dat ding is niet voor vrouwen.. Althans, als je het gaspedaal gebruikt en de bochten wil benutten.

      Login om te reageren
  5. HDM zegt

    14 maart 2012 om 09:43

    Vind het niet echt verrassend, vergelijk ze eens met elkaar: drie auto’s met lomp vermogen dat ze niet optimaal kwijt krijgen aan de weg, relatief groot en zwaar en met de motor voorin. Zet je een wendbaardere lichtere auto met middenmotor tegenover.

    Dan kun je nog zoveel pk’s hebben als je wil, goede rondetijden neerzetten gaan net iets verder dan dat.

    Login om te reageren
  6. Hupke zegt

    14 maart 2012 om 09:45

    Niet eens ongeloofwaardig, zo’n boxster is een serieus snel ding waar alles gewoon aan klopt (behalve het design).

    Login om te reageren
  7. JvT zegt

    14 maart 2012 om 09:51

    Het is inderdaad een mooie auto geworden. En nog belangrijker dan looks, De motor ligt op de goede plek; niet achter de achteras. Natuurlijk wordt dit model een beetje ‘klein’ gehouden door Porsche om ‘m onder de 911 te houden, maar een auto met deze layout zou beter kunnen zijn dan de huidige 911 991…

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      14 maart 2012 om 10:16

      @JvT:
      Onderschat moderne 911jes echt niet. Op de limiet, op circuit, wordt een middenmotor plots erg speels en voelen moderne elfjes (zelfs 997 al) veel stabieler aan.

      Login om te reageren
  8. rikus zegt

    14 maart 2012 om 09:52

    Het is echt een mooie wagen geworden!

    Login om te reageren
  9. xilver zegt

    14 maart 2012 om 10:01

    Sterke uitspraak en dat voor een Cockster, het minste model van Porsche.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 maart 2012 om 10:18

      @xilver: het minste model is de Cayman. Een Boxster met dak en een raar design (gek zijruitje) zonder echte voordelen tov de goedkopere en open Boxster.

      Login om te reageren
      • stanny zegt

        14 maart 2012 om 13:04

        @mashell: De nieuwe Cayman gaat ook super worden! (gebaseerd op dit model)

        Login om te reageren
      • xilver zegt

        14 maart 2012 om 18:11

        @mashell: Ik doelde qua performance. Qua uiterlijk vind ik de Cayman ook hondslelijk ;-)

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      14 maart 2012 om 17:33

      @xilver: Sterke uitspraak en dat voor iemand die een California heeft als avatar, het minste model van Ferrari ;)

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        14 maart 2012 om 18:12

        @SimonMc: Geef ik gerust toe, maar een California is bloedmooi en heel leuk om te cruisen ;-)

        Login om te reageren
        • boxster zegt

          14 maart 2012 om 22:26

          @xilver: De California, de “Koreaanse” Ferrari. Een van de lelijkste Ferrari’s ooit, de enige Ferrari waar ik als overtuigd hetero nooit zou instappen als een cruisende meneer mij een lift zou aanbieden. Hoezo vooroordelen?

          Login om te reageren
          • xilver zegt

            14 maart 2012 om 22:54

            @boxster: Alles is kwestie van perspectie m’n beste. Ik vind een California mooier dan een Boxster en als overtuigd hetero heb ik geen probleem om hier in te stappen.

            Login om te reageren
  10. dragspert zegt

    14 maart 2012 om 10:07

    Ringtijden maken me niks uit. Ik vind ‘m geweldig. En ik wil ‘m hebben. nu! Wat een prachtbak!

    Login om te reageren
  11. kaasboerin zegt

    14 maart 2012 om 10:12

    Één van de briljantste auto’s die ik ooit gereden heb, dan heb ik het nu natuurlijk over het vorige model, de S versie. Dit ding vreet bochten op met z’n middenmotor. Genieten! Sterker nog, het verschil tussen de Boxster S en de Ferrari 360 spider F1 is nihil. Dan heb ik het over het rijden van deze bolides. Wegligging? Een 10 geef ik nooit dus hierbij een dikke 9.

    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      14 maart 2012 om 10:59

      @kaasboerin: jij hebt toch het oude model Boxster? Of had ik dat verkeerd begrepen?

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        14 maart 2012 om 11:04

        @midasracer: Ik niet, een familielid zeg maar. Dat is de Boxster S Black Edition om precies te zijn. Een echte beest. Dat geluid alleen al.. Zwaar underrated dat ding.

        Login om te reageren
    • mo112 zegt

      14 maart 2012 om 18:04

      @kaasboerin: hoelang doet een m3 eigenlijk op de ring

      Login om te reageren
      • nicktexel zegt

        5 juni 2012 om 16:21

        @mo112: licht eraan welke m3 standaard/csl/gts?

        Login om te reageren
  12. ar156sw zegt

    14 maart 2012 om 10:37

    Ik blijf moeite met de achterkant hebben… mooier dan de vorige, maar nog steeds vreemd. Begint wel minder een “ik kan geen 911 betalen” auto te worden.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      14 maart 2012 om 18:16

      @ar156sw: Dat is eigenlijk niet zo waar wat je beweert ;-). De mensen die er niets van kennen denken ‘Wauw, een Porsche’ en weten niet dat dit het goedkoopste model is. Andere mensen die er wel iets van kennen (wij dus ;-)) gaan dit blijven aanschouwen als een geen-geld-voor-een-911 wagen :D.

      Het is een beetje zoals een AMG-badge op een A-klasse plakken. Enkel de kenners weten dat de eigenaar zich belachelijk maakt, de rest weet gewoon niet de betekenis erachter ;-).

      Login om te reageren
      • boxster zegt

        14 maart 2012 om 22:35

        @xilver: ja, en een Aston Martin V8 Vantage is een geen-geld-voor-een-DBS wagen, een Gallardo een geen-geld-voor-een-Aventador wagen, een California een geen-geld-voor-een-F12berlinetta wagen en ga zo maar door. Slimme, echt totaal niet arrogant overkomende commentaren van je! Hoe voelt dat nou, dat je weet dat alleen jouw smaak de juiste smaak is en dat jij altijd gelijk hebt?

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          14 maart 2012 om 22:56

          @boxster: Ik dacht aan je eerste comment dat er nog met je te praten valt… maar je naam doet al genoeg zeggen. Ik ga er verder niet te veel aan vuil maken.

          Login om te reageren
  13. laminaatplaat zegt

    14 maart 2012 om 10:54

    Ik vraag me erg af hoe die achterkant er in het echt uit ziet. Voorkant zit wel snor. Velgen zijn wat groot in mijn ogen, maar dat vind ik bij de nieuwe 911 ook. Maar dat kan ook komen door het platte design van deze velgen.

    —
    Ik had laatst weer eens racegame gespeeld en rond gereden in een Porsche Carrera GT en ik zal voor altijd blijven hopen dat Porsche ooit weer een auto maakt met zo’n monsterlijk mooie soundtrack.

    Login om te reageren
  14. syliaca zegt

    14 maart 2012 om 10:56

    Dat is rap.

    Login om te reageren
  15. midasracer zegt

    14 maart 2012 om 10:58

    Wat is dit een waanzinnig mooie auto geworden. De vorige Boxster oogde wat soft (hoewel ik knikkende knieën kreeg van de Speedster), maar deze is helemaal af. Nu is het nog wachten op de specials. Het is maar goed dat ik geen geld heb voor een nieuwe Porsche, anders lag ik nu in een slaapzak voor de deur van de dealer.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      14 maart 2012 om 11:15

      @midasracer: Mee eens, wat een strak design is dit toch. En het rijdt ook nog eens -subliem!-.

      Login om te reageren
  16. marchel zegt

    14 maart 2012 om 11:15

    en 3 sec. langzamer dan subaru impreza sti met zijn 4 deuren.ik blijf het een dameskapperauto vinden die pos.

    Marchel.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      14 maart 2012 om 11:16

      @marchel: Een inzicht om jaloers op te zijn.. Not.

      Login om te reageren
      • marchel zegt

        14 maart 2012 om 12:05

        @kaasboerin: ik ben helemaal niet jaloers kaascracker

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          14 maart 2012 om 12:10

          @marchel: Wat was ’t ook alweer??.. Epic Facepalm ofzo??

          Login om te reageren
          • marchel zegt

            14 maart 2012 om 19:30

            @kaasboerin: nee imca marina

            Login om te reageren
    • boxster zegt

      14 maart 2012 om 22:39

      @marchel: Nog 4 jaar wachten dan kun je je rijbewijs gaan halen. En dan nog even sparen, dan kun je een een leuke tweedehands Impreza kopen. Pas dan wel op voor bomen, daar willen ze nog wel eens omheen vouwen…

      Login om te reageren
  17. Benoche zegt

    14 maart 2012 om 11:21

    Wow, prachtig auto!
    Ik had een hekel aan de vorige versie (had iets van “willen maar niet kunnen”) maar deze is echt prachtig! Zowel voor als achterkant is geslaagd en onderscheidt zich net genoeg van de andere modellen.

    Login om te reageren
  18. bartsmit zegt

    14 maart 2012 om 12:16

    De het kleuterspeelkwartier is weer bezig. 3-sec-bla-bla-subaru-impreza-sti-bla-di-bla-dameskapper-bla-bla-560Pk M5-mégane-265pk-langzaam-sneller. Als de blaatapen een M5 krijgen voor een rondje ring dan rijdt de eerste beste Suzuki Swift je het snot voor de ogen.

    Login om te reageren
    • marchel zegt

      14 maart 2012 om 19:30

      @bartsmit: ruim je kamer op.

      Login om te reageren
  19. The360box zegt

    14 maart 2012 om 13:07

    En hoe zit het met Mini, nog gewonnen?

    Login om te reageren
  20. mark88 zegt

    14 maart 2012 om 13:49

    Wanneerrr zetten ze de Aventador op de Ring !?!

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      14 maart 2012 om 18:16

      @mark88: Tja, dat doet hier ter zake…

      Login om te reageren
  21. meneersander zegt

    14 maart 2012 om 14:16

    Sneller dan de C63, logisch die spint en glijd alleen maar…

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      14 maart 2012 om 18:17

      @meneersander: Dat is net het leuke aan een AMG. Performance nul maar wel een showgehalte op U tegen te zeggen, zeker in het knalgeel met een veels te grote taartschep op.

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        15 maart 2012 om 23:05

        @xilver: Ja, ik vind de C63 BS ook veel spannender, maar dat Mercedes uberhaupt nog de moeite heeft genomen om dat ding rond re ring te sturen.

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          16 maart 2012 om 15:58

          @meneersander: Idd, dat is compleet zinloos ;-)

          Login om te reageren
  22. Ferdinand1 zegt

    14 maart 2012 om 16:56

    Netjes! Vind de vorige al heerlijk rijden; hoe goed moet dit dan zijn!

    Login om te reageren
  23. huge zegt

    14 maart 2012 om 17:42

    Ik heb vorige week de nieuwe in Geneve mogen aanschouwen en het is echt een schitterende bak geworden. Werkt veel volwassener dan de oude, optisch bijna 911-grootte.
    Ik vond de vorig ook altijd een “kappersauto” maar met de nieuwe denk ik er sterk over na om kapper te gaan worden ;)

    Login om te reageren
  24. midasracer zegt

    14 maart 2012 om 20:18

    Voor wie het boeit, vers van de pers de video van Chris Harris over de nieuwe Boxster:
    http://www.youtube.com/watch?v=Gk-6s-ZhlYs&feature=digest_wed

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North