• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche DP 964 Classic S is een juweeltje

Auteur: Author, gepost 24 juni 2014 om 21:03 – 19 Reacties

Afbeelding Porsche DP 964 Classic S is een juweeltjeAfbeelding Porsche DP 964 Classic S is een juweeltjeAfbeelding Porsche DP 964 Classic S is een juweeltjeAfbeelding Porsche DP 964 Classic S is een juweeltjeAfbeelding Porsche DP 964 Classic S is een juweeltjeAfbeelding Porsche DP 964 Classic S is een juweeltjeAfbeelding Porsche DP 964 Classic S is een juweeltjeAfbeelding Porsche DP 964 Classic S is een juweeltje

Porsche 964 DP Motorsport
Pak gerust een teiltje, want deze 964 is werkelijk waar om van te watertanden.

DP Motorsport is geen vreemde als het gaat om het aanpakken van oudere Porsches. De Duitse tuner verraste ons eerder al met een brute sleeper, maar replica’s van oude racers bouwen ze ook.

De 964 op de foto’s werd van buiten redelijk subtiel aangepast, maar onder de kap is er een serieus snelle auto van gemaakt. De standaard 3,6-liter zescilinder boxer werd opgeboord tot 3,8-liter. Hierdoor groeide het aantal pk’s van 290 naar 330 pk. Het gewicht geeft DP helaas niet op, maar hou het op een kilo of 1200.

Het exterieur werd voorzien van een glasvezel-kit in de kleur classic lime green met een matzwarte motorkap, een knipoog naar de GT2 RS. Deze tint groen zal wellicht niet ieders keuze zijn, maar toch staat het dit beestje verrassend goed. Omdat een klassieke Porsche niet zonder kan, is er een setje lichtgewicht velgen van Fuchs onder geschroefd. De stickerset zou ik er persoonlijk meteen met een föhn af pielen, maar het geeft de auto wel een racy uiterlijk.

Verder zijn in het interieur klassieke sportstoelen met vierpuntsgordels geplaatst en heeft het standaardstuur plaatsgemaakt voor een exemplaar van Momo. De toerenteller is in dezelfde kleur afgewerkt als het exterieur. Dat hoeft overigens niet per se groen te zijn, de auto wordt ook geleverd in lichtgeel, oranje en classic gray. Mocht dit exemplaar je toch wat te tam zijn, dan kun je ook altijd nog bij Singer terecht.

Ook interessant!

  • Porsche 911 Sport Classic
    Porsche 911 Sport Classic maakt comeback
  • The Collectables Porsche 911
    Porsche 911 (964) Carrera 4
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Bad Boys Porsche 911
    Koop de originele Bad Boys Porsche 911

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 964, carrera, dp-motorsport, Klassiekers, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Kies maar: LaPagani of LaFerrari
Volgend bericht: Chileen doet basejump uit rijdende truck »

Lees Interacties

Reacties

  1. carmasterr zegt

    24 juni 2014 om 21:19

    Zo subtiel vind ik de aanpassingen anders niet.
    Van het uiterlijk van de 964 is bar weinig over.
    Ze hebben hem omgebouwd naar de specificaties van een originele 911 (901).
    Vandaar ook het “Classic” in de naam.
    En ik moet zeggen, het is niet erg geslaagd.

    Login om te reageren
  2. baasbas zegt

    24 juni 2014 om 21:20

    Erg gaaf, maar 1 ding knaagt voor mij een beetje. Een 964, waarom dan oude panelen erop… pak dan een oude body/chassis

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      25 juni 2014 om 09:06

      @baasbas:
      Waarschijnlijk omdat de 964 de meest moderne basis is die toch nog de originele breedte en rechtopstaande koplampen had…

      Login om te reageren
  3. ferrari250gto zegt

    24 juni 2014 om 21:22

    Toch liever een Singer.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      24 juni 2014 om 21:31

      @ferrari250gto:
      Yep, maar dit wint het handsdown van de 2 uit het vorige artikel.
      Ik ben dan ook gek van dit soort “ouwe” meuk.

      Login om te reageren
    • awesome zegt

      24 juni 2014 om 22:23

      @ferrari250gto: het allerliefste toch even langs Magnus Walker.
      Of, als het de hele andere kant op moet, RWB!

      Login om te reageren
      • ferrari250gto zegt

        25 juni 2014 om 02:45

        @awesome: een Singer en een 911 aangepast door RWB staan al een hele lange tijd op mn verlanglijstje!

        Login om te reageren
  4. kaspertje zegt

    24 juni 2014 om 21:27

    Collegabedrijf Singer ‘verneukt’ al jaren op werkelijk schitterende wijze Porsches 964

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      24 juni 2014 om 22:24

      @kaspertje: en dan bedoel je in de zin van?
      Voor zo ver ik weet zijn het zeer nette replica’s.
      Het kan natuurlijk zijn dat ik een verkeerd beeld heb.

      Login om te reageren
  5. norge zegt

    24 juni 2014 om 21:33

    Hier zou ik een moord voor doen, oh nee dat mag niet..

    Login om te reageren
  6. porschefan993 zegt

    24 juni 2014 om 21:50

    Standaard heeft een 964 250pk!

    Login om te reageren
  7. dislekt zegt

    24 juni 2014 om 21:58

    Nee………. doet me echt niks

    Login om te reageren
  8. gash zegt

    24 juni 2014 om 22:07

    Zoals al geschreven wordt: stickers er af en een andere kleur: helemaal top!

    Login om te reageren
  9. frietjemet zegt

    24 juni 2014 om 22:08

    Heb eens wat van hun andere projecten bekeken, is allemaal prima in orde tot je de details op het exterieur ziet. Diegene die dat daar doet moeten ze maar eens op het matje roepen.

    Login om te reageren
  10. jordy14 zegt

    24 juni 2014 om 22:14

    Zonder die stickers en in één kleur gespoten is die prachtig! Nu vind ik het niet echt een geheel.

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    24 juni 2014 om 23:04

    Dat teiltje wordt hier gevuld met tranen. Mens wat is deze 964 verprutst. Teruggebouwd naar een heel vroege 911 maar dan wel met die lelijke spiegeltjes. Fuchs velgen zijn normaal gesproken altijd goed maar deze zijn weer een paar maten te groot. En wat moeten die lampen naast de nummerplaat? Vorig jaar was 50 jaar 911 jubeljaar maar tegenwoordig is het motto vooral vern*** je 911. Wat die dreadlock Magnus en die rauhe Japanner doen is al erg maar dit slaat echt alles. Als je niet van Porsches 911 houdt ga dan Nissans verbouwen of zo.

    Login om te reageren
  12. toyotafortuner zegt

    24 juni 2014 om 23:44

    Yup: enkele kleur en iets minder stickers dan is ie af!

    Login om te reageren
  13. jackass266 zegt

    25 juni 2014 om 08:12

    Valt me tegen dat ik Paul Stephens niet voorbij zie komen. Check http://www.psautoart.com

    Singer blijft voor mij nummer 1 maar de “PS classic lightweight” is een goede tweede.

    Daar mag wel eens een item over gemaakt worden

    Login om te reageren
  14. Hupke zegt

    25 juni 2014 om 12:32

    Zo’n 964 ziet er toch beter uit als turbo, zo’n te smalle kont en een gebrek aan luchtweerstand staan die niet zo goed.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North