• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche facelift de 911 Carrera 4(S) en Targa 4(S)

Auteur: ricardo, gepost 7 oktober 2015 om 07:17 – 20 Reacties

Afbeelding Porsche facelift de 911 Carrera 4(S) en Targa 4(S)Afbeelding Porsche facelift de 911 Carrera 4(S) en Targa 4(S)Afbeelding Porsche facelift de 911 Carrera 4(S) en Targa 4(S)Afbeelding Porsche facelift de 911 Carrera 4(S) en Targa 4(S)Afbeelding Porsche facelift de 911 Carrera 4(S) en Targa 4(S)Afbeelding Porsche facelift de 911 Carrera 4(S) en Targa 4(S)Afbeelding Porsche facelift de 911 Carrera 4(S) en Targa 4(S)Afbeelding Porsche facelift de 911 Carrera 4(S) en Targa 4(S)

Porsche facelift de Carrera 4(S) en Targa 4(S)
Een maand geleden presenteerde Porsche de gefacelifte 911, waarin de nieuwe zescilinder turbomotor zijn opwachting maakte. Vandaag krijgen de vierwielaangedreven 911 Carrera 4, Carrera 4 Cabriolet en Targa 4 dezelfde behandeling.

De uiterlijke wijzigingen zijn inmiddels bekend: vierpunts dagrij- en remverlichting en een motorkap met verticale spijlen. Wat bij de Carrera 4- en Targa 4-modellen opvalt is de lichtbalk tussen de achterlichten. En natuurlijk zijn bredere heupen. De achterste wielkasten zijn in totaal 44 mm breder dan van de achterwielaangedreven modellen.

Die extra ruimte biedt plek aan Porsche’s vierwielaandrijvingsysteem, in combinatie met het standaard PASM-onderstel (Porsche Active Suspension Management). In de Carrera 4 en Targa 4 krijgt het onderstel 370 pk en een koppel van 450 Nm -tussen 1.700-5.000 tpm- te verwerken. In S-versies komt het vermogen uit de 3.0 flat six uit op 420 pk en 500 Nm.

Snellere sprintjes

De uiterlijke wijzigingen mogen dan minimaal zijn, en wordt er ingeleverd op motorherrie, de sprinttijden gaan er dankzij het vierwielaandrijvingsysteem met elektrohydraulische aansturing wel op vooruit. Met PDK-bak en het Sport Chrono Pakket sprint de 911 Carrera 4 in 4,1 seconden van 0-100 km/h – -0,4 seconde sneller dan zijn voorganger. De 911 Carrera 4S heeft er 3,8 tellen (-0,3 seconde) voor nodig. De cabrio- en Targa-modellen komen 0,2 seconde later bij de 100 km/u aan.

Sport Chrono Pakket

Wie het Sport Chrono Pakket aanvinkt krijgt op het stuur een draaiknop waarmee een set-up geselecteerd kan worden. Je hebt dekeuze uit ‘Normal’, ‘Sport’, ‘Sport Plus’ en ‘Individual. Hoe verder je hem draait, des te sneller de schakelsnelheid van de PDK-transmissie, de respons van de motor, en de herrie van de uitlaat wordt.

Net als bij de reguliere 911 heeft Porsche de meesturende achteras van de 911 Turbo, GT3 en GT3 RS als optie leverbaar gemaakt op de op de Carrera 4 (S) en Targa 4(S)modellen. Gunstig voor het instuurgedrag, het geeft extra stabiliteit bij rijbaanwisselingen en het verkleint de draaicirkel met 40 centimeter.

Porsche brengt de vernieuwde Carrera 4(S), Carrera 4(S) Cabriolet en Targa 4(S) begin 2016 op de markt. Prijzen volgen later.

Ook interessant!

  • Porsche 911 Targa doet halve koprol in Gelderland
  • 911 SC door Porsche in ere hersteld
  • Mijn Auto: Porsche 911 Carrera CS van Arjen
  • Deze 8 Porsche 911 smaakjes zijn er nog niet

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, 991-II, Cabrio, carrera-4, carrera-4s, Porsche, targa-4, targa-4s

Vorig bericht: « Project Mjolnir: de breedste Porsche 930 tot nu toe
Volgend bericht: BMW M4 GTS: feestnummer met 500 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. henkhupelschoten zegt

    7 oktober 2015 om 07:25

    Met die 918 koplampen? Zag er van de week eentje in ons gehucht rond rijden

    Login om te reageren
  2. granlusso zegt

    7 oktober 2015 om 07:27

    Ik denk dat ik de enige ben die de huidige Targa niet mooier vind dan de reguliere modellen. Die glazen koepel met due aluminium boog is zo gigantisch lomp. Weet dat het een hint is naar het verleden, alleen bij die oude Porsches oogt het veel eleganter.
    Sorry

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      7 oktober 2015 om 09:09

      @granlusso: Heb het juist andersom, vind deze Targa mooier dan zijn voorgangers, alhoewel die op foto 4 inderdaad wat lomp oogt.

      In zijn algemeenheid vind ik ze te glad geworden. Maar dat heb ik bij elke 911 update die uit komt. Over een paar jaar is het wellicht anders.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      7 oktober 2015 om 09:11

      @granlusso: Ik vind het een beetje een pausmobiel met die koepel zo. En dan te bedenken dat zo’n Targa niet de lichtste is.

      Ik zou even doorsparen voor een GTS.

      Login om te reageren
  3. gokartmozart zegt

    7 oktober 2015 om 07:31

    jammer van die leds…targa graag in smurfenblauw met handbak…..lekker..

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      7 oktober 2015 om 10:40

      Kap eens met dat gejank over leds @gokartmozart: wat wil je dan, waxinelichtjes?

      Login om te reageren
      • steiger zegt

        7 oktober 2015 om 10:47

        @mars: Mooiere leds? Niet iedereen vindt die 4 punts lichtunits mooi. Wat dat met zeiken te maken heeft is me even ontgaan.

        Login om te reageren
      • gokartmozart zegt

        7 oktober 2015 om 11:20

        @mars: Nou nou…. rustig….
        ik snap dat het led moet zijn tegenwoordig maar dat kan volgens mij beter dan deze oplossing…dat was mijn punt….stoer en racy

        Login om te reageren
  4. s2khonda zegt

    7 oktober 2015 om 07:40

    Die 4S is er niet bepaald mooier op geworden met die verticale lamellen in de grill aan de achterkant. Geef mij maar de prefacelift.

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    7 oktober 2015 om 08:20

    Wat is de Targa toch heerlijk. Hebben!

    Login om te reageren
  6. e30m3drift zegt

    7 oktober 2015 om 08:52

    Maar de hamvraag is natuurlijk: print hij ook sneller van 0 tot 100 dan mijn laserjet printer?

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      7 oktober 2015 om 09:22

      @e30m3drift: Neem hem mee naar de porsche dealer en vraag of je een dragrace mag doen?

      Login om te reageren
  7. clarkson zegt

    7 oktober 2015 om 09:26

    Hij ziet er toch net iets lekkerder uit. Alleen dat met die turbomotoren weet ik nog steeds niet helemaal. Niet dat ik een nieuwe porsche ga kopen dus last heb ik er niet van.

    Login om te reageren
  8. 888natan zegt

    7 oktober 2015 om 09:57

    Ik weet niet wat ik van cke vierpuntlichten moet vinden, zijn dat dezelfde als van de macan?

    Login om te reageren
  9. g40freak zegt

    7 oktober 2015 om 10:09

    Het blijven de luiste auto ontwerpers, die van porsche.
    Wel knap dat je 40 jaar lang dezelfde auto kan blijven maken.
    En dat ze geweldig rijden geloof ik ook wel, mag ook wel, na zo’n tijd.

    Login om te reageren
  10. kapitein187 zegt

    7 oktober 2015 om 10:10

    Ik moet nog steeds wennen aan die nieuwe achterkant. De motorkap vind ik tot nu toe niet echt geslaagd met die verticale lijnen.

    Login om te reageren
  11. gtwillem zegt

    7 oktober 2015 om 10:28

    Was te verwachten. Nette auto’s. Absoluut. Alhoewel ik de slanke Carrera body mooier vind dan de C4/turbo heupen. Dus ik zou alsnog voor de gewone Carrera gaan. Handbak erin. Nauwelijks opties. Heerlijk.

    Login om te reageren
  12. ck92 zegt

    7 oktober 2015 om 11:11

    Vind het persoonlijk ook niet echt een vooruitgang. die LEDjes vind ik wel aardig, maar die centrale uitlaat.. too much voor een 4(s) of niet? Ik vind dat de 911 modellen onder de GTS best een tikkeltje subtieler mogen, past juist bij de charme van de wagen.

    Login om te reageren
  13. fconderkantlat zegt

    7 oktober 2015 om 15:27

    @ricardo ik wist niet dat je er sneller mee kan printen !

    Login om te reageren
  14. philipf zegt

    7 oktober 2015 om 22:56

    Hoop hem snel in het echt te zien. Dan heb ik er een beter oordeel over.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North