Je zou het misschien niet direct zeggen, maar inmiddels loopt de Panamera alweer een aantal jaartjes mee. Daarom zit er niet alleen een facelift in de pijplijn, maar voordat die er is (2013) heeft Porsche eerst nog dit actiemodelletje bedacht. Maak kennis met de Panamera Platinum Edition.
Het meest opvallende aan deze Platinum Edition is dat diverse onderdelen aan de buitenkant gespoten zijn in platinum silver metallic. Denk daarbij aan zaken als de lamellen in de grille, een deel van de spiegelkappen, luchtinlaten aan de zijkant en bijvoorbeeld de diffuser aan de achterkant.
In het interieur spotten we lederen bekleding in 2 kleuren en zeer in het oog springend zijn de 19 inch ‘Turbo’ velgen. Mocht het mahonie metallic gespoten exemplaar dat je hier ziet niet jouw smaak zijn dan kan je ook nog kiezen uit zwart, wit, basaltzwart metallic en carbongrijs metallic.
Prijzen starten bij € 106.000,- voor de basis Panamera, daarnaast is de Platinum Edition ook leverbaar als Panamera 4 (€ 111.300,-) en als Panamera Diesel (€ 105.200,-).
lomp,lelijk noem maar op …
Wat slap zeg, een zilver spijltje in de grille en een golf-diffusertje achter..
Ik kneep vanochtend te hard in de tube tandpasta. Wat er uit kwam had ongeveer deze vorm. M.a.w. doe voor dit soort geld maar een auto. Of zo.
@ghengiskhan: Meer “auto” dan dit is moeilijk te vinden.
Dat het uiterlijk jou niet aanstaat is een heel ander verhaal.
@kaasboerin: Voor dat geld kan je wel tien auto’s kopen.Is toch meer…
@norge: Oh, we gaan naar geld kijken..
Heb je effe? :)
@kaasboerin: meer auto dan dit mormel moeilijk te vinden???? Haal die stront uit je hoofd man, dit monster is ALLES wat een auto NIET hoort te zijn
@loloo: Als ik jouw comments is effe snel doorspit denk ik eerder dat jij -niet enkel stront- maar ook allerlei ander niet-nader-te-verklaren spul in je kinderhoofdje heb zitten.
@loloo: vind het toch een prachtige auto. Mijn excuses voor mijn slechte smaak…
@ghengiskhan: En als je de tandpasta een paar jaar laat liggen krijg je dezelfde kleur als dit actiepakketje. 2 vliegen in 1 klap en nog goedkoper ook.
@BMW_Li: Je kan ook gewoon in je onderbroek kijken.. Scheelt 2 jaar wachten.
Actiemodel, maar dan zonder de actie…
Oftewel gewoon wachten op de facelift
Hoe een fout in de spuitcabine een actiemodel wordt……
Zoooooo een actiemodel??
Verkoopt de “standaard” Panamere dan niet meer zo goed?
Hopenlijk komt de twin-turbo diesel (bij Audi 313pk) in de nieuwe Panamera.
De V8 uit de Cayenne komt er niet in daar de motor te hoog is. Info van Porsche-Antwerpen!
@ericc: Sterkere diesel is zeer welkom de Panamera. De enige diesel nu voelt veel te traag aan. Het gaat te ver om hem traag te noemen, maar het mag allemaal wel wat sneller. Met de V6 diesel mist het aan beleving die de non-turbo V8 wel heeft.
Tja, nu iedereen de Sport Turismo gezien heeft is het lelijke eendje in een lelijke oude zwaan veranderd. Die moet je met wat edel metaal versieren om de esthetische perceptie van waarde ervan te stabiliseren. Gelukkig lijkt hij niet meer op een goedkope Mondeo want die lijkt nu op een Aston.
Bij Sony zijn de Platinum Edities lelijke doosjes voor verouderde spelletjes aan de helft vd prijs.
Interieur blijft een van de mooisten in autoland. Exterieur mwahhhh…
@Svenska_Aeroplan_AB: Hoop dat ze met de Facelift écht wat, met name aan de achterkant doen.
@kaasboerin: reken er maar niet op. Verkoopt natuurlijk als een tierelier… Dus zal echt niet veel wijzigen!
@Svenska_Aeroplan_AB: Dat witte in de achterlichten sowieso weg, en strakkere heupen/lijnen achter zou al heel veel verbetering brengen denk ik.
Maar je ziet dat die “shooting brakes” altijd zo’n langzaam aflopende achterkant hebben waarbij het dus aardig moeilijk is dat ‘strak/modern’ te laten ogen. Net als bij die CLS.
Er moet natuurlijk wel relaxed achterin gezeten kunnen worden, en nog (zoveel mogelijk) kofferruimte erbij hebben.
@kaasboerin: Twee zaken die dan ook wel snor zitten bij de Panamera. Passagiers zitten achterin prima op de separate stoelen, in de kofferbak passen met gemak een aantal koffers. Alleen even over de best hoge drempel slingeren.
Heb trouwens het idee dat ik een van de weinigen ben die de Panamera mooi vind.
@RoT___: Pa heeft ’n 4s, in ’t echt oogt ‘ie een stuk beter.
Van de voorkant is hij mooi en bruut.
Achterkant vind ik echter een beetje ‘dull’.
Oftewel Duits klinisch.
@kaasboerin: 4S is ook nog wel een lekkere versie ook. Vermogen genoeg en een beter geluid dan de Turbo. Lekkerste versie lijkt me de GTS wel, maar die heb ik helaas nog niet gereden.
@RoT___: Hehe, m’n pa heeft alles dr op en dr aan behalve dat sportuitlaatje. Dus klinkt aardig bescheiden.. Voor zo’n V8.
De GTS, daar zit m’n pa nu op te loeren.
Maar ik ben bang dat die aardig wat comfort verliest, zoals je ook al kan zien bij Wouter’s review van de Cayenne GTS.
lelijke broertje van de 612
omvat het actiepakketje slechts de exterieur en interieur kleur die de panamera ‘speciaal’ moeten maken, of zitten er op dit actiemodel ook opties waarvoor je bij de reguliere Panamera fors bij moet lappen? Zo ja, dan heb je mijn inziens een goede deal voor ‘slechts’ €106K
Blijft lelijk, maar daar zal de facelift ook weinig aan veranderen denk ik.