• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Panamera Turbo S rijtest: gezinsauto met 630 pk

Auteur: RubenPriest, gepost 14 december 2020 om 16:00 – 30 Reacties

De nieuwe Porsche Panamera Turbo S is een geweldenaar op vier wielen, tijd voor een rijtest! Met 630 pk en 820 Nm koppel uit de welbekende geblazen 4.0 V8 is ook deze nieuwe Turbo S weer een feestje om te rijden.

Ook interessant!

  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche 992 GT3 Touring rijtest
    Porsche 992 GT3 Touring rijtest

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

panamera, Porsche, Rijtest, turbo-s, Video

Vorig bericht: « Welke Petrolhead verdient een Autoblog Dusseldorp kerstpakket?
Volgend bericht: Subaru heeft geen haast met eerste elektrische SUV »

Lees Interacties

Reacties

  1. Pascal zegt

    14 december 2020 om 16:26

    Wat een heerlijke autobahnknaller! Best wel de ultieme gezinsbak als je ’t mij vraagt, alhoewel een RS6 dat misschien nog wel meer is.

    Login om te reageren
    • 993carrera4s zegt

      14 december 2020 om 18:12

      @Pascal: uw blikveld is wel heel beperkt tot VAG. Er is meer hoor.

      Login om te reageren
      • Pascal zegt

        14 december 2020 om 19:45

        Ik bleef voor dit voorbeeld inderdaad even binnen de VAG familie, maar zelf zou ik als gezinsauto eerder een Alpina B5 touring shoppen.

        Login om te reageren
        • mp014 zegt

          14 december 2020 om 22:48

          @Pascal: me too, zonder enige twijfel ??

          Login om te reageren
  2. 911targa zegt

    14 december 2020 om 16:38

    Moet de kop niet luiden: auto met prijs gezinshuis? Een prijs van 245.500, wat opties aanvinken en het wordt 340.000. Weliswaar geen groot huis en niet in de randstad, maar toch……

    Login om te reageren
    • marc94 zegt

      14 december 2020 om 17:16

      @911targa: voor 350k heb je wel een fatsoenlijk huis in de randstad hoor. of je maatstaf is 500m2 woonoppervlak.

      Login om te reageren
      • 911targa zegt

        14 december 2020 om 19:46

        Ik woon in Haarlem. Mss is dit extreem, maar echt: voor 350k gebeurt weinig meer in Haarlem. Het hoort niet thuis in deze rubriek, maar er moet wat worden gedaan voor de nieuwkomer: https://www.funda.nl/koop/haarlem/appartement-41124438-jansstraat-7-a/

        Login om te reageren
  3. pjoes zegt

    14 december 2020 om 16:44

    Focus, Octavia en Corolla zijn ‘gezinsauto’s’. Testauto is 282k met 57k BPM en 2100 kg.

    Login om te reageren
    • 911targa zegt

      14 december 2020 om 19:47

      Eens. Kop om aandacht te trekken en ik trap erin…..

      Login om te reageren
  4. deeberton zegt

    14 december 2020 om 16:47

    Mijn ervaring is dat gezinnen met een dure gezins-auto vaak helemaal geen leuke gezinnen zijn.

    Login om te reageren
  5. Turbo S zegt

    14 december 2020 om 16:48

    Mooie rijtest met 15 keer of wat launch control in een 10 minuten durend filmpje.
    Ik rij zelf ongeveer een half jaar nu Panamera en heb welgeteld 3 keer launch control gedaan. En ik weet ook zeker dat op de dag dat ik hem weg doe, ik niet zo vaak de launch control zal hebben gedaan, als dat @wouter in dit filmpje heeft gedaan.

    Login om te reageren
    • Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

      14 december 2020 om 18:31

      Haha, inderdaad. Mijn BMW heeft ook launch control, 2x getest na het chippen en 1x om aan een maatje te laten zien. Daarna nooit meer. Te veel gedoe voor 0,1 sec sneller naar de 100…

      Login om te reageren
      • italianmacchina zegt

        14 december 2020 om 21:05

        @F36GC: niet dat t uitmaakt, maar; je bent wel sneller dan 0,1 wanneer je launcht tov niet launchen

        Login om te reageren
  6. MaartenD zegt

    14 december 2020 om 16:48

    Prima prestaties en prachtig interieur maar blijf het een misbaksel vinden

    Login om te reageren
  7. bmwadept zegt

    14 december 2020 om 16:49

    Een Porsche kopen met zoveel vermogen? Ik zou eerder een Porsche 911 turbo s kopen. Dan heb je tenminste volbloed Porsche.

    Login om te reageren
    • Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

      14 december 2020 om 18:31

      Daar passen de ski’s en dozen Chardonnay niet in.

      Login om te reageren
    • bogey zegt

      15 december 2020 om 12:52

      Heeft een volbloed Porsche een turbo dan?
      Voor mij liever niet. Hoewel ze tegenwoordig wel een bijzonder stuk sneller zijn (kijk maar naar de “gewone S versie”).

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    14 december 2020 om 17:07

    Wat een heerlijk apparaat. Doe mij de sport turismo maar.

    Login om te reageren
  9. fransananas zegt

    14 december 2020 om 17:31

    De Taycan doet mij meer. Of de sport turismo

    Login om te reageren
  10. rogerzz zegt

    14 december 2020 om 17:38

    Wat een geweldig ding. Als ik het geld zou hebben zou ik toch even twijfelen tussen een A7 en een Panamera GT. Ondanks dat ik niet arm ben met ruim 2x modaal kan ik natuurlijk lang niet zo’n ding kopen. Dat is wel een klacht richting Porsche, maak eens een versie voor plebs :(

    Login om te reageren
    • Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

      14 december 2020 om 18:33

      Porsche Cayman 981 is wel bereikbaar voor 2x modaal. Moet je wel een beetje gespaard hebben, maar er zijn al leuke exemplaren rond de 40K. Voor 30K heb je zelfs een leuke 987 Cayman S met 310pk.

      Wil je perse 911, voor 40K is een 997 Carrera S met iets hogere km-stand binnen bereik, en voor 30K een late 996.

      Login om te reageren
      • rogerzz zegt

        14 december 2020 om 19:53

        Ja ik zit wel eens op gaspedaal te kijken, een 997 of Cayman, dat is inderdaad wel betaalbaar.

        Maar ik vind het gek dat ik simpelweg niet arm ben, maar als ik een auto zou moeten kopen die ik echt leuk vind ik mij wel arm voel. Ik kan wel een ID3 kopen voor 40k maar daar wordt ik niet echt heel gelukkig van. Een simpele Porsche Macan is al 95k, leuk hoor. Maar ik heb liever een Panamera en die begint vanaf 119k! Ja premium hoor, maar dat heb ik niet liggen..

        Dus het blijft voor mij letterlijk en figuurlijk een droomauto :’)

        Login om te reageren
        • frederik zegt

          14 december 2020 om 20:55

          @rogerzz: Ik snap ook niet wie al die nieuwe auto’s koopt, maar als het iets ouder mag zijn kun je toch helemaal los met leuke auto’s? En eigenlijk zijn die sowieso interessanter dan het huidige spul.

          Login om te reageren
  11. trolle zegt

    14 december 2020 om 17:57

    Dan toch liever een alpina b5 touring, iets minder paarden, ziet er beter uit en een stuk goedkoper.

    Login om te reageren
  12. karhengst zegt

    14 december 2020 om 18:17

    Konden jullie DJ Jean niet even charteren voor de intro?

    Fantastisch gaaf apparaat, wel apart dat er ondanks dat het technisch goed mogelijk is de auto niet comfortabel is in te stellen. Het blijft immers de GT van Porsche.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      14 december 2020 om 18:32

      @karhengst: Kennelijk zijn fabrikanten bang, dat het fout gaat als in een auto met veel vermogen een (te) ‘slappe’ demperinstelling gekozen kan worden, misschien angst, dat een ongeoefende chauffeur er dan een bocht mee uitvliegt. Met alle reputatieschade voor de fabrikant tot gevolg. Porsche is niet de enige, die het zekere voor het onzekere neemt, de zgh. “Comfort”-stand van een BMW M verdient die naam ook nauwelijks, onderstel blijft (te) stug.

      Login om te reageren
      • Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

        14 december 2020 om 18:36

        Met al die hulpsystemen is uit de bocht vliegen tegenwoordig bijna onmogelijk, mits je die aan laat staan natuurlijk.

        Login om te reageren
  13. pcooperworks zegt

    14 december 2020 om 19:24

    Liever de Sport Turismo, of straks de Cross versie van de Taycan

    Login om te reageren
  14. Charles Taycan 4S zegt

    14 december 2020 om 22:23

    Heerlijke dikke sportieve sedan maar wel prijzig… zeker tov de sportievere Taycan die ook nog beter stuurt…?

    Login om te reageren
  15. grandmasterb zegt

    14 december 2020 om 23:50

    Blijft toch een vrij lelijke auto, maar goed als er porsche opstaat verkoop hij toch wel, dat hebben we met de oerlelijke Cayenne gezien.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North