• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche-perfect: 911 volgens Singer

Auteur: Alwood, gepost 27 september 2009 om 11:06 – 63 Reacties

Singer 911 pr0n
Had ik net mijn zinnen gezet op een BMW E30 V10, komt dit voorbij. Het beste van alle Porsche’s, gecombineerd in één spectaculaire 911. Neem een beschaafd uiterlijk, een 425pk(!) luchtgekoelde boxer, moderne wegligging en carrosserie-stijfheid en actieve spoilers, nu goed roeren…

Singer Vehicle Design, als je het leest denk je aan de zoveelste restaurateur/ oppoetser. Niets is echter minder waar. Singer bouwt auto’s, Porsche’s in het bijzonder. Vervolgens denk je aan het zoveelste bedrijf wat van oude onderdelen een nieuwe auto bouwt. Ook hier heb je het mis, want singer is er niet op uit om Porsche’s te bouwen die al rondrijden.

Wat doen ze dan wel? Ze pakken de volledige historie van het merk erbij en gaan vervolgens aanvinken wat er écht niet mag missen in een ultieme 911. Zo heb je bij een dergelijke auto een klassiek uiterlijk nodig. 997’s en 996’jes proberen te hard, een originele 911 toont altijd beter.

Natuurlijk mogen moderne luxe en betrouwbaarheid natuurlijk niet ontbreken. Om uit te komen bij een Singer 911 is dan ook een flinke operatie nodig. Het klassieke Elfje wordt compleet gestript. Vervolgens wordt het chassis flink verstevigd, het achterste framewerkt wordt zelfs compleet vervangen. Er wordt een bescheiden rolkooi gemonteerd en praktisch alle carrosseriedelen worden van koolstofvezel gemaakt. Uiteindelijk legt de 911, 1088kg in de weegschaal.

De luchtgekoelde zescilinder boxer is het feeststuk van de singer. Het blok meet 3,82 liter, is voorzien van titanium drijfstangen, brandstofinjectie en heeft de nokkenas van een GT3. De toerenbegrenzer grijpt pas bij 8000 toeren in. Het resultaat is 425pk en 460Nm. Het geweld wordt via een 6-versnellings handbak naar de tamelijk brede achterwielen doorgegeven. Een sprint naar de 100 moet lukken in 3,9 seconden, en de topsnelheid ligt boven de 270km/u.

Vervolgens heeft het onderstel natuurlijk ook nog een stevige make-over nodig. Een modern setje schokbrekers en remmen uit een race-930 worden gemonteerd, allemaal verstopt achter prachtige custom-made Fuchs’jes.

Uiteraard is de Singer ook voorzien van airconditioning, gps-navigatie en een ipod en bluetooth verbinding. Probeer nu nog maar eens vol te houden dat je wel een Sports Classic zou willen. (bron: autoblog.com, foto copyright Drew Phillips)

Ook interessant!

  • Porsche gaat Singer motoren
    Porsche gaat Singer motoren bouwen
  • Porsche 911 Sport Classic
    Porsche 911 Sport Classic maakt comeback
  • Singer Southampton
    Singer Southampton is uiteraard de ideale 911
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

911, Klassiekers, Porsche, Singer

Vorig bericht: « Video: De brul van de Mclaren MP4-12C
Volgend bericht: Living Large: Laguna Seca »

Lees Interacties

Reacties

  1. Knokkespotter zegt

    27 september 2009 om 11:08

    Prachtig !

    Login om te reageren
  2. marky zegt

    27 september 2009 om 11:10

    heel erg mooi
    en zal ook best lekker gaan met 425pk
    plus het geluid daar word je ook bang van denk ik

    Login om te reageren
  3. jaja zegt

    27 september 2009 om 11:11

    dit is wel heel mooi gedaan, maar wat is de prijs?

    Login om te reageren
  4. PCCB zegt

    27 september 2009 om 11:11

    Ik vind’m zeer mooi en zeer cool, maar ik zou voor het geld dat hij mag kosten toch liever een echte 911-klassieker kopen, een 2.7RS ofzo. Misschien is die dan niet zo snel en niet zo perfect gebouwd, maar het is wel een échte Porsche! Ik denk dat vele Porschisten daar net zo over denken.

    Login om te reageren
  5. _Eend_ zegt

    27 september 2009 om 11:13

    De mooiste 911 in een modern jasje, wat wil je nog meer?

    Login om te reageren
  6. TR zegt

    27 september 2009 om 11:13

    Super, eigenlijk zou dit voor mij wel een perfecte weekend auto naast de saaie grijze lease muis zijn.

    Login om te reageren
  7. jay zegt

    27 september 2009 om 11:14

    wat een terechte bak!

    Login om te reageren
  8. GezondVerstand zegt

    27 september 2009 om 11:20

    Ieeek wat lelijk en oubollig

    Login om te reageren
  9. Papageno zegt

    27 september 2009 om 11:21

    Maar wat kost dat kunstwerkje?
    Vind het altijd wel stijl hebben, underpowered uiterlijk met genoeg vermogen en gadgets..

    Login om te reageren
  10. Polygoon zegt

    27 september 2009 om 11:25

    Leuke combinatie zo oud en nieuw

    Login om te reageren
  11. JIFF zegt

    27 september 2009 om 11:26

    @ Eend

    Dan heb je niet goed gekeken…

    Login om te reageren
  12. Rick dos zegt

    27 september 2009 om 11:29

    “Om uit te komen bij een Singer 911 uit te komen is dan ook een flinke operatie nodig.”

    Jij komt gewoon twee keer. Knap hoor, doe ik je niet meer na in ieder geval…

    -edit: ik krijg het er warm van :D –

    Login om te reageren
  13. robin l zegt

    27 september 2009 om 11:30

    jongens ik zeg je dit is m ik ben verliefd

    Login om te reageren
  14. roderick zegt

    27 september 2009 om 11:31

    Misschien dat het aan mij ligt, maar ik vind dit weer typische duitse kitch. Die ordinaire wielen (die geen doel hebben, want zwaaaar..). Die rare sirius radio (dus de auto is gebouwd voor een amerikaan). ORANJE!!

    Login om te reageren
  15. GOD zegt

    27 september 2009 om 11:31

    kijk hier hou ik nou van.
    klassieke body met hedendaagse technieken.
    zet hem maar voor de deur,

    Login om te reageren
  16. roderick zegt

    27 september 2009 om 11:33

    Een Duitse sportauto is grijs, heeft zwart leer, bescheiden velgen.. ja en veel power en handeling.. Deze bak is toch ronduit schreeuwerig?

    Login om te reageren
  17. GOD zegt

    27 september 2009 om 11:34

    @ roderick

    je kunt een Duitse auto in alle kleuren van de regenboog bestellen maar het zijn de eigenaren die hem in het grijs of het zwart bestellen

    Login om te reageren
  18. Alex zegt

    27 september 2009 om 11:46

    GE-WEL-DIG!! Laat die nieuwe GT3RS maar zitten, ik neem deze wel! (als ik in oktober de staatsloterij win)

    Login om te reageren
  19. JP zegt

    27 september 2009 om 11:51

    “Lang leve de naaimachien….”

    Login om te reageren
  20. mrtn zegt

    27 september 2009 om 11:51

    @ Roderick

    Ja, het ligt aan jou. Dit soort velgen horen er nu eenmaal op.

    Prachtige wagen, zet’m maar voor de deur. :)

    Login om te reageren
  21. Aileron zegt

    27 september 2009 om 11:57

    Prachtig! Ik vroeg me al langer af waarom dit niet eerder gekomen is. Een icoon perfect nabouwen, maar dan met hedendaagse techniek. Schitterend! Zet maar voor m’n deur in metallic grijs ;)

    Login om te reageren
  22. Svensson zegt

    27 september 2009 om 11:59

    Zag deze vrijdag op evo.co.uk. Wat een fantastische auto, doet me denken aan “Kermit” van Chris Harris toen hij nog bij Autocar en Drivers Republic zat:

    http://www.youtube.com/watch?v=J2HjaHS51hk&fmt=18

    Deze Singer lijkt nog op een iets hoger niveau gebouwd, met carbon fibre bodypanels enz. Motorisch gezien echt the best of both worlds.. grote luchtgekoelde boxer maar dan met moderne injectie en 6 individual throttle bodies erop met open kelken. Don’t get no better than that!

    Hier een kort filmpje van de introductie van de Singer aan een klein groepje mensen. Vanaf 2:45 begint het verhaal, vanaf 7:18 wordt de motor gestart en kort gerevved:

    http://www.youtube.com/watch?v=QpjU5xK1wJ8&fmt=18

    Het enige wat ik niet zo goed vind kloppen aan deze auto is de diameter van de wielen. Één of twee maten kleiner had volgens mij beter gestaan bij een oudere 911 carosserie als deze. Voor de rest echt een absolute droomauto!

    Login om te reageren
  23. Race_Kees zegt

    27 september 2009 om 12:01

    Ik heb liever het origineel, laat die tuners maar lekker weer losgaan op een 997 zonde van deze auto.

    Die Fuchsen zijn ook veel te breed, kwestie van smaak.

    Login om te reageren
  24. sven2 zegt

    27 september 2009 om 12:06

    en waar kan je hem bestelleN?

    Login om te reageren
  25. Fiat Coupe zegt

    27 september 2009 om 12:25

    Geweldige auto! Prachtige details en mooie cleane uitstraling.

    Login om te reageren
  26. Modus zegt

    27 september 2009 om 12:27

    Waarom dan niet de motor van de huidige GT2 er in?

    Login om te reageren
  27. henk zegt

    27 september 2009 om 12:27

    uber porsche de beste ooit gemaakt

    Login om te reageren
  28. Headhunterz zegt

    27 september 2009 om 12:27

    WOAH! hoe vet is die wel niet! :D maar wat kost die eigenlijk?

    Login om te reageren
  29. AlwinH zegt

    27 september 2009 om 12:35

    Ik ben een Porsche liefhebber maar dit doet me nu niks. Hou niet zo van retro.

    Login om te reageren
  30. Prinz Pilz zegt

    27 september 2009 om 12:42

    Heel, heel, heel erg dik ding.

    Login om te reageren
  31. Bobby Orlando zegt

    27 september 2009 om 12:42

    Mooie auto, een 911 zoals hij hoort te zijn, niet zoals die nichterige toonzaalmodellen van tegenwoordig.

    Maar waarom zo’n lange wielbouten?

    Login om te reageren
  32. frans zegt

    27 september 2009 om 12:46

    @Modus, omdat die niet atmosferisch is. En juist dát wil je, in deze auto. Althans, zo leg ik het uit;) De beweegredenen van Singer ken ik uiteraard niet. Gewicht zal ook een kwestie geweest zijn. En zo nog wat zaken. Koeling/zuurstoftoevoer?

    Login om te reageren
  33. Shenkie zegt

    27 september 2009 om 13:06

    WOW! In een woord: GEWELDIG! Veel mooier dan een nieuwe Ferrari en ook nieuwe Porsche! Laat die SportClassic inderdaad maar zitten.

    Login om te reageren
  34. Bas zegt

    27 september 2009 om 13:17

    @ Modus, voor vele Porsche fans zijn de luchtgekoelde Porsches de ‘echte’ auto’s. Als ik mij niet vergis was de 993 de laatste productie 911 waarin de motor alleen met lucht werd gekoeld. Zorgt wel voor een prachtige rauwe “Porsche” klank! Ik begrijp Singer volkomen voor het kiezen van dit blok.

    Login om te reageren
  35. floryn zegt

    27 september 2009 om 13:21

    het originele geluid is zelfs enigzins behouden! hulde voor dit artikel en deze heerlijke auto. Alleen die tankdop lijkt me erg onpraktisch als je je auto schoon wilt houden…

    Login om te reageren
  36. pizzakoerier zegt

    27 september 2009 om 13:28

    Dit is hoe een porsche hoort te zijn, zal leuk zijn als eigenaar van zo’n ding om die moderne obesitas-porsches in je spiegels te zien verdwijnen

    Login om te reageren
  37. Laurens zegt

    27 september 2009 om 13:40

    Nieuwe auto’s zullen ook weer zo worden. De ontwerpers maken ze graag, want dat zijn ook liefhebbers. Allemaal wel een Guilia in de schuur, rijdend of niet :-)

    Login om te reageren
  38. AJ zegt

    27 september 2009 om 14:15

    Wat een übervette bak..

    Login om te reageren
  39. H_Kroese zegt

    27 september 2009 om 14:15

    Schitterend, maar persoonlijk vind ik de Fuchs velgen met het zwarte hart en de gepolijste rand mooier. Verder is het beeldschoon gemaakt, de stoelen zijn ook echt een mooie combinatie van oud en nieuw en het TAG Heuer klokje staat gewoon.
    Zelf vind ik trouwens de 911 SC mooier dan deze maar is niet zo potent.

    Login om te reageren
  40. Carmaster zegt

    27 september 2009 om 14:51

    Niet mijn ding.
    Geef mij deze maar:

    (, en )

    Login om te reageren
  41. RickB. zegt

    27 september 2009 om 15:28

    Ik had eigenlijk gehoopt dat het een oude 911 was op het chasis van de 997 + motor, maar interieur weer van de eerste.
    Al met al toch een mooie verschijning!!

    Login om te reageren
  42. w0o0dy zegt

    27 september 2009 om 15:29

    Door de pk/gewichtverhouding en het lage gewicht in combinatie met de brede banden en de wielophanging van een racewagen zal deze het de meest recente gt3 op zijn minst erg lastig kunnen maken op bochtige wegen en op het circuit. Verder is deze waarschijnlijk wat minder gepolijst en dus leuker en spannender dus nokken met die belachelijk dure classic dit is beter en een echte classic.

    Login om te reageren
  43. DRU zegt

    27 september 2009 om 15:34

    Zo mag ik het zien. Dit is waar ik al jaren over nadenk. Moderne techniek in een prachtige klassieker.

    Login om te reageren
  44. BananaFlip zegt

    27 september 2009 om 16:45

    Mooi hoor, zo willen we ze graag zien.
    Maar ik vind die Cayman/Boxster-style sjonniepijpjes echt niet kunnen.

    Login om te reageren
  45. PantheraLeo205 zegt

    27 september 2009 om 16:53

    Uitlaat nog in de grondverf?

    Login om te reageren
    • JH zegt

      27 september 2009 om 18:07

      @PantheraLeo205: nope, is volgens mij een keramische coating zoals de Lambo Reventon dat ook heeft…
      http://www.zircotec.com/casestudy/lamborghini_reventón/37/7

      Login om te reageren
  46. Maassen zegt

    27 september 2009 om 17:56

    Vooraanzicht vind ik niet stoer genoeg..

    Login om te reageren
  47. glippie zegt

    27 september 2009 om 19:11

    super cool,
    dit is mi de bedoeling van “pimpen”, orginele materialen met smaak en stijl en met behoud van het orgineel!

    Login om te reageren
  48. Larrs zegt

    27 september 2009 om 19:49

    Helemaal mijn smaak. 8)

    Login om te reageren
  49. Mootjuh03 zegt

    27 september 2009 om 19:53

    Egt een geile bakkk!!:O

    Login om te reageren
  50. w0o0dy zegt

    27 september 2009 om 20:39

    Overigens… ik denk dat een 964 RS als basis misschien wel beter is… iets moderner en met de brede wielkasten iets beter in proporties (dan deze, denk ik) Zoiets dus.

    Login om te reageren
  51. cdp1193 zegt

    27 september 2009 om 21:21

    Alleen de deep dish Fuchs vervangen door gewone en dan hebben we de beste classic voor dagelijks gebruik. En die motor is :-)…

    Login om te reageren
  52. cdp1193 zegt

    27 september 2009 om 21:24

    Dat laatste stelt een kwijl-smiley voor.

    Login om te reageren
  53. Klassiekerrally zegt

    27 september 2009 om 22:05

    Ik vergeet subiet alle andere Porsches, inclusief de prachtige Sports Classic. Deze wil ik wel hebben!

    Login om te reageren
  54. ELB zegt

    27 september 2009 om 23:25

    Absolutely gorgeous…

    Login om te reageren
  55. Osca zegt

    27 september 2009 om 23:38

    ORANJE PORNO OP WIELEN *_* dang wat een ding ;p

    Login om te reageren
  56. Cantago zegt

    27 september 2009 om 23:46

    Gaaf apparaatje! Maar vooral is het mooiste het rijden er in, en niet de foto’s er van;) Ik zou ze graag eens proberen:D

    Login om te reageren
  57. zondagsrijder zegt

    28 september 2009 om 00:50

    Heel erg gave bak. Zo hoort een auto te zijn. Snoeihard het beste van alle tijden in één auto stoppen. Misschien vind ik de 993 iets mooier, want laatste échte porsche. Maar wat maakt het uit. Dit is genieten. Meer van dit soort auto’s en meer van dit soort topics.

    Login om te reageren
  58. zondagsrijder zegt

    28 september 2009 om 00:56

    Leuk ook dat er even verwezen wordt dat naar dat E30v10 artikel. Dat is precies de laatste post voor deze die ik enthousiast gelezen heb. Dus nogmaals meer hiervan. En dit hoort ook meteen het antwoord te zijn op die klaagmail die jullie hadden over al het ‘Prius-nieuws’.

    Scroll ook eens wat vaker de verschillende fora door. Geheid dat jullie daar prachtige projecten kunnen vinden van liefhebbers die van oude en jonge klassiekers/autosmetpersoonlijkheid iets moois weten te maken. Dat zijn de dingen waar mijn hart sneller van gaat kloppen.

    Meer persoonlijk: In de autoweek blader ik ook altijd meteen door naar het occaision-deel. Begrijpelijke techniek, verhalen om je mee te identificeren en het ruikt bij wijze vans spreken naar olie, en niet naar het zoveelste door volkswagen bedachten plastic-luchtje.

    Login om te reageren
  59. Citrofiel zegt

    28 september 2009 om 13:08

    De velgen verpesten het beeld een klein beetje, maar voor de rest is het natuurlijk een supersleeper. :D

    Login om te reageren
  60. Erik zegt

    28 september 2009 om 21:03

    perfect… alleen liever in porsche gifgroen

    Login om te reageren
  61. T-Mon zegt

    28 september 2009 om 21:50

    daar krijg ik dus echt een traantje van in m’n ogen. Echt een prachtig apparaat.

    Login om te reageren
  62. Eric zegt

    29 september 2009 om 08:05

    Ben geen Posche fan maar dit vind ik heel mooi.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North