• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Carrera GT te stevig…

Auteur: Wouter, gepost 6 juni 2005 om 20:55 – 9 Reacties

" align=

Niet zo heel leuk nieuws uit de US, een raceongeluk heeft aan twee mensen het leven gekost. De mannen reden in een Porsche Carrera GT reed op het binnencircuit van de California Speedway als onderdeel van de tweede run van die dag. De chauffeur is een ervaren rijder, heeft aan vele evenmenten mee gedaan. Het binnencircuit van de California Speedway heeft een pit-uitrij strook, waarvandaan je niet kan overzien of een auto achterop komt over het circuit. Een Ferrari 360 wilde de pit uitrijden en kreeg daarvoor het sein veilig van een marshall. De rijder van de 360 aarzelde een moment, terwijl de marshall tekens gaf dat het kon en de pasagier van de 360 ook riep dat hij de baan op moest. De Carrera GT kon de 360 ontwijken, maar verloor daarbij de macht over het stuur en ramde met 165mijl/uur (schatting) (een dikke 260km/h) zijdelings de muur.

Als je beelden van de Porsche Carrera GT ziet, dan is die auto nauwelijks verwrongen. Ik kon me bijna niet voorstellen dat met zo’n schade twee doden te betreuren zouden zijn. De auto zit goed in elkaar, maar je ziet er niet aan af dat dit een 250+km/h ongeluk is geweest. Uitleg hiervoor zou kunnen zijn dat de auto een dermate sterk (rigide) chassis heeft, dat alle botsenergie direct op de lichamen van de inzittende wordt getransporteerd. Ergo: de auto blijft heel maar als je geen 6punts-gordels, HANS device en helm hebt, overleef je een dergelijk ongeluk in een Carrera GT niet.

Discussie op Gummen.org en nieuwsbericht op NBC.

Ook interessant!

  • Gespot: een knalrode Carrera GT op geel kenteken
  • Hoeveel heb jij over voor deze gecrashte Carrera GT?
  • Mijn Auto: Porsche 911 Carrera CS van Arjen
  • 3x een zeldzame Porsche occasion

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

carrera-gt, Porsche

Vorig bericht: « Chrysler eindelijk ook SUV plannen
Volgend bericht: Bedenker naam Tien heeft nog geen auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. Taemo zegt

    6 juni 2005 om 22:14

    Dat is nu juist het probleem: er is totaal geen energie opgevangen zoals bij bijv. F1 wagens en de meeste andere race auto’s. Betreurenswaardig inderdaad

    Login om te reageren
  2. WWBD? zegt

    15 december 2005 om 19:51

    Heel treurig dit verhaal… Klote Feraries ook altijd, geef mij mr een Porsche ;)

    Peace

    Login om te reageren
  3. A.r zegt

    1 december 2006 om 02:53

    “ramde met 165mijl/uur (schatting) (een dikke 260km/h) zijdelings de muur….
    overleef je een dergelijk ongeluk in een Carrera GT niet.”

    Niet lullig bedoeld ofzo, maar volgens mij overleef je sowieso bijna nooit een knal tegen een betonmuur met dik 260 km/u met een productieauto, ook niet als het een Carrera GT is.

    Login om te reageren
  4. J. de Haan zegt

    8 februari 2007 om 15:33

    Zie de video op de top-Gear site, wat een monsterauto is dit toch en wat een vermogen, supercar, zouden ze zondermeer weer in productie moeten nemen!

    Login om te reageren
  5. Jan zegt

    15 april 2007 om 23:09

    Is het probleem de auto? of is het de baan?

    Login om te reageren
  6. niels zegt

    16 april 2007 om 13:33

    zoon auto moet altijd in productie blijven want ze worden met uitstreven bedrijgt.
    er zijn er nu nog maar 6 in nederland. en ik heb er een!!!!!

    Login om te reageren
  7. Davidov zegt

    16 december 2007 om 18:14

    Schaal 1:43 zeker :D

    Login om te reageren
  8. Jochem zegt

    16 december 2007 om 19:42

    @ J. de Haan

    Ik gok dat jij je comment onder het verkeerde artikel hebt geplaatst.. Je komt vast hier vandaan: http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/16/klassieker-porsche-959

    Login om te reageren
  9. ThoMaster zegt

    17 december 2007 om 10:41

    @ Jochem

    Het artikel waar je naar toe linkt is van 16 December 2007 (vandaag) en de comment van J. de Haan is van 8 Februari 2007. Lijkt me sterk dus.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North