• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Cayman RS geruchten

Auteur: Wouter, gepost 30 april 2006 om 20:37 – 18 Reacties

Porsche Cayman

Volgens AutoExpress en Pistonheads zal Porsche een snellere versie van de Cayman lanceren, de Cayman RS. Eerder was Porsche heel stellig: een snellere Cayman zou er niet komen.

Toch werd er op de Nurburgring een Cayman gesignaleerd die was ontdaan van veel interieur delen en uitgerust met twee kuipstoelen.

De Cayman RS wordt niet uitgerust met een turbo-motor, maar in de traditie van de 911 GT3 met een opgepepte atmosferische versie. Daarmee moet het vermogen van het standaard 3.4 boxerblok van 295 naar 340 pk stijgen. Samen met een aangepaste ophanging en wellicht keramische remmen moet de Cayman RS de BMW Z4M Coupe het hoofd gaan bieden.

Zeer waarschijnlijk komt de RS al in 2007, maar dan wel in een gelimiteerde oplage om de verkopen van de 911 niet te veel in de weg te zitten. Overigens zou de nieuweling ook Cayman Clubsport gedoopt kunnen worden, die naam werd tenslotte ook op de 968 gebruikt.

Met dank aan Boyd voor de tip!

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
    Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
  • Porsche Cayman GT4 RS Clubsport: GT3 Cup in kleiner jasje
  • Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
    Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar

Nieuwste artikelen

  • Video: In het donker over een doorgetrokken streep inhalen
  • Tanken over de grens gaat in 2026 nóg meer lonen, maar wel alleen in dit land
  • Overleden Call of Duty-oprichter laat prachtige autocollectie achter
  • Video: Tesla-influencer laat zien hoe Full Self-Driving zorgt voor spookrijden en crash
FacebookTweetPinLinkedIn

911, cayman, nurburgring, Porsche

Vorig bericht: « Video Bonanza: Ultima GTR
Volgend bericht: Einde 80-kilometerzone: stap 1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. !¿!Mats!¿! zegt

    30 april 2006 om 22:11

    ik wist het.

    Login om te reageren
  2. Cayman RS zegt

    30 april 2006 om 22:31

    Laat maa komen Ik kan nie wachten:-D

    Login om te reageren
  3. 3s zegt

    30 april 2006 om 23:49

    T’is en blijft een vrouwenauto…..
    Kom toch eens met een geheel nieuw ontwerp wat nog aanslaat ook. Denk dat ze daar in duitsland alleen maar afgunstig kijken naar die italianen of engelsen.
    Die kunnen het wel!!!!

    Login om te reageren
  4. Stylez zegt

    1 mei 2006 om 01:12

    Dus als ik het goed begrijp krijgen we dan een 911, zonder de 911-status en 911-looks.
    Super idee!! …not

    Login om te reageren
  5. fiat zegt

    1 mei 2006 om 07:46

    arom noemen ze hem geen porsche cayman sm superman!!!

    Login om te reageren
  6. remy zegt

    1 mei 2006 om 08:27

    autovisie schreef dit artikel aan al een aantal maanden terug,

    Login om te reageren
  7. Ejay zegt

    1 mei 2006 om 08:32

    Het schijnt dat de Cayman beter is dan de 911 (beter in onderstel, wegligging etc.) Het enige wat ontbreekt is een snelle motor en die wil Porsche er niet in leggen, omdat de 911 al per jaar en dag het topmodel is qua coupés bij Porsche. Dus logisch dat ze het in gelimiteerde oplage maken, anders koopt iedereen zo’n Cayman.

    Login om te reageren
  8. Lexus zegt

    1 mei 2006 om 09:32

    Ik vind de cayman helemaal geen vrouwen auto, en zeker mooier dan de 911, ik vind dit de mooiste porsche die er op het moment is dus van mij mogen ze lkkr veel pk’s erin zetten.

    Login om te reageren
  9. luwek zegt

    1 mei 2006 om 11:21

    @ 3s…Kom toch eens met een geheel nieuw ontwerp wat nog aanslaat ook. Denk dat ze daar in duitsland alleen maar afgunstig kijken naar die italianen of engelsen.
    Die kunnen het wel!!!!…hoezo dat…porsche verkoopt nog steeds, en waarom zou je ’t kenmerkende porsche ontwerp gaan veranderen??…never change a winning team!;)

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    1 mei 2006 om 11:27

    de Cayman is qua concept superieur aan de 911 (die blijft altijd last hebben van de motor op de verkeerde plek). De 911 is echter veel verder doorontwikkeld waardoor de auto vooralsnog sneller is dan de Cayman. Ik weet zeker dat met een vergelijkbare motor en een vergelijkbare wielophanging in de Cayman, de 911 geen schijn van kans zou maken. Maar dat is marketingtechnisch natuurlijk niet wat je wil… dus het zal nooit gebeuren, tenzij de Cayman toch de 911 gaat opvolgen en ze met de 911 stoppen…..

    Login om te reageren
  11. Jaco zegt

    1 mei 2006 om 13:09

    Cayman S is GEEN vrouwen auto en de 911 is heus nie te verslaan en ze moeten zeker niet met wat anders komen dan een 911
    Porsche 4ever The Best

    Login om te reageren
  12. Erik zegt

    2 mei 2006 om 13:36

    Ben het helemaal met 3s eens want naast de cayenne is de 911 de enige porsche die goed loopt.
    Het wordt tijd dat al die porche mensen eens eens van die 911 afstappen en met iets echt nieuws komen.
    De 911 is een prachtige auto maar wordt door de vele modellen er niet bijzonderder door. Ferrari bijvoorbeeld is succesvol met zelfs de “lelijkste” modellen.
    Italie-Duitsland 1-0. Het woord is aan porche.

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    2 mei 2006 om 14:17

    @jaco: tuurlijk is de 911 te verslaan, stop in de Cayman maar eens een motor met evenveel vermogen en koppel als de 911 heeft en pas de wielophanging en de remmen aan… Dan is de 911 echt langzamer. Logisch ook want de motor ligt bij de Cayman in het midden en bij de 911 achter de achteras (en dat is nou eenmaal de verkeerde plek (natuurkunde is nou eenmaal meer waard dan zomaar een mening)). Da Cayman zal dus een beter weggedrag hebben want de gewichtsverdeling is beter en de auto weegt minder. You cannot beat physics! (“je kunt natuurkunde niet verslaan”)

    Login om te reageren
  14. GT2-FAN zegt

    2 mei 2006 om 16:29

    hey de 911 is en blijft de porsche beste verkopende en beste en sterkste auto! de cayman is voor beginners die niet een 911 willen maar wel een porsche willen hebben! en porsche is en blijft het beste automerk die op de wereld bestaat en daar kan Ferrari niet aan tippen! ferrari is lelijk!!!!!! en als je dezelfde motor in de cayman zet dan zou de 911 toch beter blijven verkopen dan de cayman! 911 is iets speciaals wat een ander merk niet heeft! en als je dat niet gelooft dan moet je maar eens in een 911 of in een GT3 gaan zitten dan weet je wat porsche en de autobladen bedoelen dat porsche de beste automerk ter wereld is!

    Login om te reageren
  15. Jaco zegt

    2 mei 2006 om 21:33

    Ik ben het helemaal met je eens GT2-fan
    Want porsche Komt toch nooit met een Cayman die de zelfde motor heeft dan een 911 gt2 (topmodel van 911) Dus wordt een cayman nooit beter als een 911

    Login om te reageren
  16. Djivy zegt

    3 mei 2006 om 09:05

    In de laatste editie van evo staat een interview met het Hoofd van R&D bij Porsche en die noemt de Cayman RS hoogst onwaarschijnlijk. De GT2 daarentegen is imminent.

    Login om te reageren
  17. Alexander zegt

    4 mei 2006 om 11:04

    De Cayman S met een 3.8 liter motor met opgepepte motor sperdifferentieel bestaat al bij 9FF. Tuner 9FF werkt ook al aan een versie met 4.1 liter motor.
    Houdt de Porsche Dagen Zandvoort in de gaten.
    Kijk op http://www.clubsport.nl en klik op PROJECTEN

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    4 mei 2006 om 11:36

    de heren weten het beter…. het gaat er niet om of Porsche een snellere Cayman gaat maken. Het gaat erom dat het makkelijk *kan*! Sterker nog er is al een snellere Cayman! Vermogen: 279 KW ( 380 PK) @ 6750 Rpm Max. Koppel: 425 NM @ 4700 RPM Topsnelheid: 294 km/h
    Acceleratie 0-100: 4.3 sec. Daar kom je met je gewone 911 echt niet bij in de buurt….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North