• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche’s nieuwe 7 versnellingspook #bamjonge

Auteur: Alwood, gepost 19 juli 2011 om 18:48 – 28 Reacties

Porsche 7 versnellingen


Verse videootjes moeten natuurlijk snel het net op, nauwkeurige analyse kost wat tijd. Wat blijkt? Porsche heeft in de teaser-video zomaar haar nieuwe 7 versnellingsbak (7+R) onthuld.

Zoals reeds aangekondigd door collega Smoke is het een H-patroon geworden waarbij de “R” en “7” buiten het schip hangen. Eenmaal op het circuit beland kan je traditioneel met 6 versnellingen spelen, op de snelweg parkeer je de pook in het been van je bijrijder.

Nu zal de bijrijder ook niet heel veel te klagen hebben. De nieuwe 991 lijkt van binnen fors en de versnellingen zitten dicht bij elkaar. Grote screenshots van het nieuwe speelgoed staan HIER en HIER. Mogen jullie nu los over deze upgrade van een zwaar verouderd stuk techniek.

Ook interessant!

  • Nieuwe officiële onderdelen voor je oudere Porsche
  • Deze Porsche 991 GT3 RS is stiekem geen 991 GT3 RS
  • Goedkoopste 991 GT3 van Marktplaats
    Dit is de goedkoopste Porsche 991 GT3 van Marktplaats
  • Porsche 993R: oude looks, nieuwe techniek
    Porsche 993R: oude looks, nieuwe techniek

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, carrera, Porsche, Techniek

Vorig bericht: « AMS Alpha 12 doet kwart mijl nu in 9,05 sec. [video]
Volgend bericht: Peugeot 206 CC, ‘lichtvoetige’ cabrio »

Lees Interacties

Reacties

  1. Donstil zegt

    19 juli 2011 om 18:51

    ligt het aan mij of zie ik er weinig van op de screenshot’s

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      19 juli 2011 om 20:51

      @Donstil: ja ik zie precies zelfde als de normale foto:P

      Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      19 juli 2011 om 21:38

      @Donstil: Dat vroeg ik me dus ook af..

      Login om te reageren
  2. GeoBem007 zegt

    19 juli 2011 om 18:52

    Kans gemist om een vette dogleg te maken..

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      19 juli 2011 om 18:58

      @GeoBem007: U bent carrosier?

      80% ( of meer ) knalt hem elke keer in achteruit ipv in eerste met zo’n bak !

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        19 juli 2011 om 19:03

        @SimonMc: Je kan het Porsche niet kwalijk nemen moesten ze denken aan hun garages…

        Login om te reageren
      • MrSkyline zegt

        19 juli 2011 om 19:03

        @SimonMc:

        dat is met alle porsche handbakken van de afgelopen jaren het geval. Dan krijg je zoiets als dit:
        http://youtu.be/V2glqqSFwDM

        Login om te reageren
        • sebasjuhh zegt

          19 juli 2011 om 20:34

          @MrSkyline: lol @ de fail, maar als ik het zo zie wil die panemera ook wel zeg!

          Login om te reageren
  3. koekjesmonster zegt

    19 juli 2011 om 18:56

    Je kan het niet echt goed zien op de foto’s, of ligt het aan mij ?

    Login om te reageren
  4. Esprit_de_Flandre zegt

    19 juli 2011 om 19:01

    Ik zie het niet, maar ja, oogjes zijn dan ook vrij kapot…

    Login om te reageren
  5. the-budel-guy zegt

    19 juli 2011 om 19:06

    nou voor mij hoeft het niet als ik veel wil schakelen ga ik wel vrachtwagen rijden. boven de 6 een automaat graag

    Login om te reageren
  6. bram89 zegt

    19 juli 2011 om 19:27

    Ik heb zo een vermoeden dat die 7de ook niet echt een versnelling is, maar eerder een overdrive zoals bij de PDK of de achttrapsautomaat van de Cayenne. Porsche gaat er vanuit dat de 911 de auto voor de echte chauffeur is die toch nog steeds zelf wil schakelen, maar de 7de is in deze tijd nodig om de boomknuffelaars te kalmeren.

    Login om te reageren
  7. mrbones zegt

    19 juli 2011 om 19:31

    7 is dus 1 te veel.

    Login om te reageren
  8. Lan_Evo zegt

    19 juli 2011 om 19:35

    Hmm, op zich wel een interessant concept, weer net iets kortere versnellingen, maar wel gewoon nog een koppelingspedaal. Overigens hoop ik wel dat de versnellingen ook echt merkbaar korter zijn dan met de 6-bak en dat die 7de versnelling er niet alleen is zodat ze betere snelwegverbruikscijfers in de folder kunnen printen of iets in die richting.

    Login om te reageren
    • mylvan zegt

      19 juli 2011 om 20:45

      @Lan_Evo: Ik denk het wel als ze het hebben over de eerste 6 voor op het circuit en op de snelweg parkeer je de pook in je bijrijder. Dus zal wel meer een soort van overdrive zijn als een aanvulling op 6 kortere versnellingen.

      Login om te reageren
  9. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    19 juli 2011 om 21:11

    Een overdrive op je Porsche…
    Tja, gekke tijd dit mileu-tijdperkje waarin we leven! Ach, wait wel weer over…

    Login om te reageren
  10. p993 zegt

    19 juli 2011 om 22:00

    Raar linker polsje heeft die testrijder…al eens een airbag blow meegemaakt?

    Login om te reageren
  11. JvT zegt

    19 juli 2011 om 22:03

    Met die lappen op het dashboard proberen ze te verhullen dat de 991 van binnen precies hetzelfde zal worden als de Panamera…

    Login om te reageren
  12. nibor zegt

    19 juli 2011 om 23:34

    Ligt het aan mij of houdt die testrijder het stuur echt behoorlijk vreemd vast?

    Ot: Het is wel een erg simpel maar slim idee om ook de wat snellere en (voorheen) minder zuinige auto’s beter geschikt/betaalbaar te maken voor dagelijks (snelweg) cruise gebruik zonder aan rijplezier in te leveren.

    Login om te reageren
    • godenzoon zegt

      20 juli 2011 om 03:43

      @RRenault: Als de man nu een klapper maakt en het stuur snel ronddraait om welke reden dan ook is hij zijn duimen kwijt… Geen veilige manier om een stuur vast te houden idd…

      Login om te reageren
      • knalfa zegt

        20 juli 2011 om 09:56

        @godenzoon: Niks vreemds aan die manier van vasthouden hoor. En je raakt je duimen echt niet kwijt door een ronddraaiend stuur.

        Zelfs door een uitklappende airbag niet (zie mythbusters.

        Login om te reageren
    • knalfa zegt

      20 juli 2011 om 09:51

      @RRenault: Het is zoals je zegt, dit zal ten goede komen van de verbruikscijfers, mits ze de versnellingen niet korter hebben gemaakt.

      Maar tegenwoordig moeten ze dat eigenlijk bij steeds meer auto’s doen ben ik van mening, het is gewoon een logische stap om auto’s zuiniger te laten rijden.

      Login om te reageren
  13. agera zegt

    20 juli 2011 om 01:39

    Ik ben allang begonnen met aftellen, ik kan me geen auto herinneren waarnaar ik zo heb uitgekeken. De nieuwe Porsche 911 zal ongewtijfeld weer een uitstekende auto worden en zonder twijfel mijn favoriet. Ik kan niet wachten, laat de nieuwe Porsche 911 zo snel mogelijk komen8)

    Login om te reageren
  14. ralf zegt

    20 juli 2011 om 10:57

    Ik kan niet wachten op de eerste test tussen de nieuwe porsche 911 en de gt-r. Want porsche heeft natuurlijk wel een naam hoog te houden. Ik ben benieuwd hoe een en ander zal gaan uitpakken.

    Login om te reageren
    • RuVi zegt

      20 juli 2011 om 12:15

      @ralf:
      Porsche zal dan eerst de turbo klaar moeten hebben denk ik….

      Login om te reageren
  15. Cantago zegt

    20 juli 2011 om 12:47

    je kunt zeggen wat je wilt van Porsche, maar met die handbak er in maken ze wel weer een echte rijdersauto! Zelfs Lamborghini is daar tegenwoordig mee gestopt… Waar zijn de echte auto’s mensen? Nu moet ik straks een Porsche kopen:(

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      20 juli 2011 om 15:56

      @Cantago: Want Lamborghini maakt(e) echte rijdersauto’s? Dat bericht heb ik over het hoofd gezien dan.

      Login om te reageren
  16. bpc zegt

    20 juli 2011 om 14:38

    waarom die overdrive niet met een schakellaar bedienen zoals in oude triumps , das mooier vind ik

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North