• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Posaidon AMG G63 is een supersnelle zeecontainer

Auteur: Loek, gepost 12 augustus 2020 om 18:56 – 17 Reacties

Posaidon G63 AMG

Pak het aantal pk wat jou nog schappelijk lijkt in een dergelijke auto. Tel er zo’n 200 stuks bij op: dan kom je in de buurt van de Posaidon AMG G63.

Als we iets leren van hedendaagse tuning: te veel bestaat niet. Hoe veel pk een auto ook krijgt van de fabrikant, men wil altijd meer. Zoals @willeme ooit al uitlegde, is dat ergens ook wel logisch. Fabrikanten moeten de auto laten conformeren aan strenge eisen, denk aan milieu en geluid. Tuners hebben daarin iets meer vrijheid.

AMG G63

Neem de Mercedes-AMG G63 (W463A). Diens vier liter V8 met twee turbo’s weet ondanks milieuregels wel 585 pk op de weg te zetten. Niet slecht, helemaal niet voor zo’n zeecontainer. De logge, 2.460 kg zware G-Klasse sprint alsnog in 4,5 seconden naar de 100. Prima getallen.

Meer, meer, meer!

Kennelijk is het toch niet genoeg. Bewijsstuk nummer zoveel wordt geleverd door Posaidon. Die zijn sowieso goed in krankzinnige nummers geven aan bijna elke Mercedes. Hun modificaties doorvoeren naar alles waar die 4.0 V8 in ligt moet niet moeilijk zijn.

Zoals altijd heet dit pakket ‘RS 830+’ wat zoiets betekent als ‘alles boven de 830 pk’. In de G-Klasse is een hoop aangepakt:

  • Performance turbo’s
  • Inlaat
  • Koeling
  • In- en uitlaatkleppen vergroot
  • Water/methanol-menging zorgt voor een tijdelijke extra boost

Naast natuurlijk de welbekende trucjes met de ECU van de motor. Het resultaat is 940 pk en 1.278 Nm. Goeiedag! De sprinttijd wordt hiermee verlaagd naar 3,6 seconden en doorgaan gaat ‘slechts’ tot 280 km/u. Want veiligheid, aldus Posaidon.

Remmerij

Posaidon zegt dat de standaard remmen van de AMG G63 misschien niet goed genoeg zijn om dit soort brute kracht tot stilstand te brengen. Wat ze dus ook nog voor je doen is het toevoegen van carbon-keramische AMG-remmen. Past prima in de gigantische velgen van de G63.

Ingetogen

Sowieso een mooi voordeeltje van wat Posaidon doet: qua uiterlijk verandert er weinig. Niemand zal merken dat je met een 940 pk sterke G op pad bent. Het enige waaraan je het zou kunnen zien is de nieuwe motorkap die ze monteren, dit voor de extra koeling.

Kosten niet bekend

Posaidon maakt niet bekend wat dit geintje mag kosten. Daarvoor moet je contact met hun opnemen, want de set van Posaidon mag per direct op je AMG G63 gezet worden. Die je uiteraard zelf moet aanleveren.

Ook interessant!

  • Posaidon Mercedes-AMG A 35 is ingetogen hyperhatch
  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
  • Deze Mercedes-AMG G63 heeft een ruig verleden [update]
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, g-klasse, g63, Mercedes, mercedes-amg, posaidon, tuning

Vorig bericht: « BMW M3 Touring bevestigd voor 2023 [UPDATE]
Volgend bericht: Uitslag Formule E: ePrix van Duitsland 5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. bruinwerker zegt

    12 augustus 2020 om 19:29

    Behalve die schaamlippen achter de achterwielen, voor de rest redelijk incognito.

    Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    12 augustus 2020 om 19:56

    Heilige poep, 280kmh in een anabolencontainer!

    Login om te reageren
  3. Robert zegt

    12 augustus 2020 om 20:43

    Een rasechte 4×4 voorzien van een verlagingssetje. Het blijft een merkwaardig fenomeen.

    In diezelfde prijsklasse koop je waarschijnlijk ook een toffe AMG GTR. Niet echt een lastige keuze, wat mij betreft.

    Login om te reageren
    • bbjorn zegt

      13 augustus 2020 om 00:10

      @RRRobert: ik heb zo’n gevoel dat iedereen die een G63 koopt al iets in de vorm van een AMG GT R heeft, of niks geeft om supercars, dus of ze hoeven niet te kiezen of de keuze is makkelijk

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      13 augustus 2020 om 10:43

      @RRRobert: nou…een G63 AMG bestempelen als rasechte 4×4 gaat mij wat te ver…. is meer een trendy oversized handtas voor een bepaald publiek.

      Login om te reageren
  4. Estate_of_mind zegt

    12 augustus 2020 om 21:51

    Wat verbruikt zoiets? Krijg je de tank wel vol als je hem stationair laat draaien aan de pomp? (Als je deze vraag stelt, ben je waarschijnlijk niet de doelgroep. Klopt)

    Login om te reageren
    • bbjorn zegt

      13 augustus 2020 om 00:10

      @italdesign: wie laat zijn auto nou stationair draaien aan de pomp?

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        13 augustus 2020 om 09:14

        Om de airco draaiende te houden.

        Login om te reageren
      • tmenges zegt

        13 augustus 2020 om 12:27

        @bbjorn: vrachtwagenchauffeurs

        Login om te reageren
  5. scrmeagle zegt

    12 augustus 2020 om 21:56

    Leuk voor Rappers

    Login om te reageren
  6. mustang750supersnake zegt

    12 augustus 2020 om 22:00

    hebben jullie geen nieuws over ECHTE terreinauto’s die ook echt wat kunnen….en die opgekalefatert en getuned zijn…. zoals bijv. een hummer H1?
    weet dat er n paar bedrijven zijn die zich ermee bezig houden…met zo’n amg kun je toch helemaal niks…

    Login om te reageren
  7. geelbarrel zegt

    12 augustus 2020 om 22:07

    Krijg je er ook een raffinaderij bij?

    Login om te reageren
    • Benny_Weisz zegt

      12 augustus 2020 om 22:29

      @geelbarrel:
      Denk ik niet……
      Wat je wel krijgt is rond de Kerst een kaart getekend door De Raad van Bestuur van De Koninklijke Shell N.V. met als tekst:
      “Bedankt voor de extra omzet!”

      Login om te reageren
  8. pindakoning zegt

    12 augustus 2020 om 23:28

    ‘Pak het aantal pk wat jou nog schappelijk lijkt in een dergelijke auto. Tel er zo’n 200 stuks bij op: dan kom je in de buurt van de Posaidon AMG G63’

    900pk?! Bovenstaande klopt inderdaad wel ?

    Login om te reageren
  9. giel zegt

    13 augustus 2020 om 09:11

    Het blijft me verbazen dat hier markt voor is. Als ik miljonair zou zijn zou dit toch niet echt op m’n lijstje voorkomen. Alleen mooie auto’s wil ik dan.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      13 augustus 2020 om 09:16

      kijk naar de gemiddelde Lambo en Rolls Royce die hier voorbij komt en je weet meteen dat er een doelgroep voor deze auto’s is. Ze hebben allemaal een gukkie tasje omhangen.

      Login om te reageren
    • Loek zegt

      13 augustus 2020 om 10:55

      @giel: mwoah, met al het geld van de wereld lijkt het mij ergens wel cool, zo’n asociaal dikke AMG-zeecontainer. Al die tuning ongein hoeft dan weer niet. Je kan er dus 280 km/u mee, dat verschilt niet zo veel met de standaard G63 (met 350 pk minder). Kan me niet voorstellen dat het lekker rijdt op dat soort snelheden.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North