• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Powernapje tijdens het opladen van je Model 3, dat kan

Auteur: Loek, gepost 29 september 2019 om 09:56 – 40 Reacties

Model 3


Denken in oplossingen.

Het hele EV-actieradiusverhaal snappen we nou wel: ja, een elektrische auto opladen duurt nog ietsje langer dan 60 liter benzine in een brandstofauto gieten. En ook ja, met hun Superchargers doet Tesla hun best om de laadtijd zo kort mogelijk te houden. Knap, daar niet van, maar een half uurtje is een half uurtje. Als je even langs de snelweg de benen gaat strekken en tegelijkertijd een broodje nuttigt, kun je het grootste deel van die tijd wel overbruggen. Wat je ook kunt doen is even de oogjes dicht. Een powernap, zo je wilt.

Dan kun je de rugleuning van je stoel naar achter doen en op die manier een totaal niet ideale slaappositie nabootsen. Nu duikt een bedrijf op wat het net even iets handiger aanpakt. Een Tesla Model 3 heeft best een flinke kofferbak, nu kun je die optimaal gebruiken voor wat écht belangrijk is.

Tesla Model 3 slapen

Het heet Dreamcase en is niks anders dan een opvouwbaar bed/matras wat precies in de kofferbak van je Model 3 past, mits je de achterbank platlegt. Als je zin hebt in een beetje bijslapen, dan vouw je het systeem gemakkelijk uit en kun je gelijk slapen. Je slaapt op een opvouwbaar matras (niet het dikste van het dikste vermoeden wij) en opvouwbare kussens zijn inbegrepen. Letterlijk uitvouwen en gaan: makkelijker kan niet.

Voor 679 euro kun je deze grappige gimmick bestellen. Wil je er dekens bij, dan kost het 755 euro. Ook een gros van andere (benzine)auto’s is beschikbaar, maar tegen de tijd dat de Dreamcase uitgeklapt is zit je tank weer vol.

Overigens leuk te vermelden dat Tesla de behoefte begrijpt om hun auto’s te gebruiken als slaapplek. Daarom is er een paar updates geleden Camper Mode toegevoegd, dan blijft er gecirculeerde lucht door de airco blazen en kan je je eigen klimaat instellen. Dreamcase zegt dat je best de Camper Mode kan gebruiken tijdens het gebruik van hun bedje, maar Camper Mode werkt niet als de auto aan het opladen is. Doe dat vooral op de camping of in de wildernis, voor tijdens het opladen moet je het bij een potentieel zweterig powernapje houden.

Ook interessant!

  • Video: Tesla Model 3 doet bobslee na
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur
  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla te breed voor Duitse Autobahn, riskeert boete
    BREEK: Tesla Model Y wordt nóg duurder

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, model-3, Tesla

Vorig bericht: « Er klopt iets niet aan deze nieuwe Supra
Volgend bericht: Dit is je kans om een Morgan 3-Wheeler te bezitten »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekkerlinksrijden zegt

    29 september 2019 om 10:05

    Stoel achterover en klaar, trusten

    Login om te reageren
  2. Robert zegt

    29 september 2019 om 10:12

    Het is niet de deken, maar het op maat gemaakte bedlinnen wat de prijs opdrijft naar 755 euro. Die maat is trouwens 194×90 cm, dus je moet niet al te lang zijn om hier een tukje op te doen. Of de kofferklep open laten staan, natuurlijk.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      29 september 2019 om 10:19

      @RRRobert: het is allemaal high-end lichtgewicht en compact kampeerspul in een fancy jasje. Dat is nou eenmaal duur.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        29 september 2019 om 11:09

        @flutterby: klikkerdeklik eens op de link naar de site. Duvet, mattress and pillow covers made from 100% Mako ‘Satin cotton.
        Gewoon een dekbedhoes, matrashoes en kussensloop, van fijn gekamde katoen; het spul waar 80% van de westerse mens anno nu al onder slaapt. Niks high-end, niks lichtgewicht, en ook niks bijzonders.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          29 september 2019 om 12:54

          @RRRobert: en wat dacht je van het matras, dekbed en kussens? Dat haal je niet bij de Ikea hoor.

          Login om te reageren
  3. flutterby zegt

    29 september 2019 om 10:17

    Leuk, maar bij de Supercharger zit je Model 3 na een uur vol en na een half uur loont het om weer 300 km te rijden tot de volgende snellader. Hierdoor heb je met opbouwen en omkleden hooguit een kwartier om te slapen.

    Oh en je kan hooguit twee cabinsized kwijt anders moet je alles verplaatsen als je wilt slapen.

    Daarnaast is de opening van de kofferbak naar de cabine slechts 110cm breed, dat wordt samen erg krap. Nu kan je dat knus vinden, maar dan zit de vaste hoedenplank al snel in de weg.

    Wat overblijft is dus een een echte niche.. Waarbij je alleen reist en wil/moet overnachten in je auto om minimaal €750 aan hotelkosten te besparen.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      29 september 2019 om 10:38

      @flutterby: mja, wel een eenmalige aanschaf van 750 euro. Wat mij vooral dwarszit is het feit dat je de hele kofferbak ervoor nodig hebt. Op vakantie heb je meer mee dan wat er in de frunk past en een dakkoffer lijkt me niet de oplossing voor meer rijbereik.

      Een nicheproduct, maar wel een leuk idee.

      Login om te reageren
  4. chriscross zegt

    29 september 2019 om 10:34

    Dit is dus een super idee! Een slaapverwekkende auto een matras geven.

    Login om te reageren
  5. ethylestra zegt

    29 september 2019 om 10:35

    Lekker om ze TESLApen

    Login om te reageren
  6. Hubert zegt

    29 september 2019 om 10:37

    Autopilot aan en heerlijk uitgerust op plaats van bestemming aankomen.

    Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    29 september 2019 om 10:48

    Echte Teslafans kopen dit niet…

    Die hebben liever twee losse matrassen met een enorme panelgap er tussen

    Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      29 september 2019 om 10:54

      @moveyourmind: Zo is dat effe een irritatie factortje in een hotel!

      Login om te reageren
    • subzero079 zegt

      30 september 2019 om 15:00

      @moveyourmind: nee hoor die boeken gewoon een kamer in het Hilton van hun uitgespaarde bijtelling ;-)

      Login om te reageren
  8. bugboy zegt

    29 september 2019 om 11:27

    Met 30 graden gewoon het Aerobed achterin de Model S. Kostte 40km range voor een nachtje airco op 22 graden. Stuk voordeliger dan dit ding.

    Login om te reageren
    • detroitv8 zegt

      29 september 2019 om 12:30

      @bugboy: romantisch!

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      29 september 2019 om 15:34

      @bugboy: de S is net wat langer, breder en heeft geen vaste hoedenplank.

      Login om te reageren
  9. pcooperworks zegt

    29 september 2019 om 12:03

    Powernap? Lekker n**ken en je kunt ont- en opgeladen verder.

    Login om te reageren
  10. potjak zegt

    29 september 2019 om 12:09

    De ultieme love-mobiel. Autopilot aan en gaan.

    Login om te reageren
  11. 911targa zegt

    29 september 2019 om 12:41

    Auto laden met de nodige ampères en dan op die batterij gaan liggen. Dit verhoogt de kans op het krijgen van leukemie.

    Login om te reageren
    • lithiumion zegt

      29 september 2019 om 13:58

      @911targa: dan doe je niet alleen een aluminium hoedje op, maar ook een kippengaas deken over je heen, problem solved.

      Login om te reageren
      • 911targa zegt

        29 september 2019 om 17:04

        @lithiumion: dat is idd een idee en was ook een oplossing geweest voor de 1.300 huiseigenaren die onder hoogspanningskabel wonen, maar realistisch klonkt het niet. https://www.jrseco.com/nl/nederlandse-staat-koopt-1300-huishoudens-uit-die-onder-hoogspanningskabel-wonen/

        Login om te reageren
        • tjorque zegt

          29 september 2019 om 21:58

          @911targa: hoogspanningskabels -> wisselstroom -> inductie door magnetisch veld dat continu omwisselt

          Accu laden -> gelijkstroom -> geen inductie want constant magnetisch veld (net zoals de aardbol…)

          Login om te reageren
          • 911targa zegt

            30 september 2019 om 01:42

            @tjorque: en ik maar denken dat elektrische auto’s met wisselstroom worden opgeladen en dat er gelijkstroom in de accu’s zit.

            Ik zal het wel voud hebben….

            Login om te reageren
        • flutterby zegt

          30 september 2019 om 01:29

          @911targa: spanning is voltage en geen ampère. Je kan niet zo maar elk begrip uit de kast trekken als je “heel veel stroom” bedoeld.

          Login om te reageren
          • 911targa zegt

            30 september 2019 om 01:40

            @flutterby: ik ken de begrippen en het onderscheid tussen watt en ampère, maar thx anyway.

            Wisselstroom wordt omgezet in gelijkstroom (lader—>batterij) en dat gebeurt op een niveau met veel kWh per uur; soms zelfs tot 300 per uur.

            Login om te reageren
      • 911targa zegt

        29 september 2019 om 17:06

        @lithiumion: anderzijds begint ern beter milieu ook mrt minder mensen, maar persoonlijk vind ik dit cru denken.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          29 september 2019 om 17:22

          @911targa: dan wel mensen die een Westerse levensstijl (ook steeds meer Aziaten) erop naleven, want de meeste Afrikanen en Indiërs heeft het milieu geen probleem mee.

          Login om te reageren
          • 911targa zegt

            29 september 2019 om 17:35

            @flutterby: dat ben ik geheel met je eens!!!
            Scholieren demonstreerden voor het milieu. Een meisje werd geïnterviewd: “wij gooien oud voedsel in aparte container”. Wtf ??

            Login om te reageren
    • kempenaer zegt

      29 september 2019 om 14:24

      Op zich is het niet zo gek dat mensen zich vragen stellen over electromagnetische velden en gezondheidseffecten. Zie onderstaand stuk. Met aluhoedjes-gedoe heeft dat niets te maken, wel met gerechtvaardigde bezorgdheid.
      https://www.rivm.nl/hoogspanningslijnen/gezondheidseffecten
      “De aanwijzingen dat kinderen bij bovengrondse hoogspanningslijnen mogelijk een hoger risico op leukemie lopen, volgen uit een drietal ‘gepoolde analyses’. In zo’n gepoolde analyse worden de gegevens van een aantal onderzoeken bij elkaar genomen en opnieuw geanalyseerd. De gepoolde analyse van Ahlbom [publicatie] en die van Greenland [publicatie] brengen onderzoeken over de periode 1979-2000 in beeld. De onderzoeken laten een statistisch verband zien tussen blootstelling aan magnetische velden van bovengrondse hoogspanningslijnen en de kans op kinderleukemie. In 2010 is een derde gepoolde analyse van Kheifets [publicatie] verschenen, van de onderzoeken uit de periode 2000-2010. Deze analyse past in het beeld uit 2000, maar het gevonden statistisch verband is minder duidelijk. Uit de gepoolde analyses volgt geen oorzakelijk verband. Het is niet bewezen dat de extra kinderleukemie werkelijk door de magnetische velden van de hoogspanningslijn wordt veroorzaakt. De Gezondheidsraad ziet in de wetenschappelijke publicaties wel aanwijzingen voor zo’n oorzakelijk verband, maar er kunnen andere, nog onbekende oorzaken zijn.”
      “De Gezondheidsraad heeft in 2018 (Advies ‘Hoogspanningslijnen en gezondheid deel I: kanker bij kinderen’) geconstateerd dat er ook voor hersentumoren bij kinderen ‘aanwijzingen voor een oorzakelijk verband’ zijn met de blootstelling aan magneetvelden. Wel zijn de aanwijzingen bij hersentumoren zwakker dan bij leukemie en het is niet uit te sluiten dat toeval een rol speelt, vooral bij de bevindingen over hersentumoren. De Gezondheidsraad acht de bewijskracht voor leukemie en hersentumoren, mede doordat hiervoor in proefdieronderzoek geen ondersteuning is gevonden, niet voldoende om te spreken van een ‘waarschijnlijk’ of ‘bewezen’ oorzakelijk verband.”

      Login om te reageren
      • jag1960 zegt

        29 september 2019 om 15:34

        @kempenaer: dank voor deze bijdrage, maar er is nogal een verschil tussen 400 volt, en 400 kV (400.000 volt)…..

        Login om te reageren
        • kempenaer zegt

          29 september 2019 om 16:30

          @jag1960:
          Afstand is ook een groot verschil.
          Bij een bev zit je op de accu’s.
          Of dat gezondheidsproblemen geeft moeten we afwachten.

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            30 september 2019 om 01:32

            @kempenaer: halllloooo je hele huis zit vol met 230V. Daar slaap je elke nacht boven, onder en tussen. Dan zal dat uurtje per dag in de buurt van 400V wel meevallen hé?

            Nog even los van het verschil tussen wisselstroom (hoogspanningskabels en thuis) en gelijkstroom (in de accu).

            Login om te reageren
      • zita1509 zegt

        29 september 2019 om 16:10

        @kempenaer: 400KV halen we niet in een electrische auto. Heb je trouwens al de rapporten gelezen over de gezondheidsproblemen veroorzaakt door koolwaterstoffen en hun verbranding ? In iedere auto met verbrandingsmotor én hun omgeving ?

        Login om te reageren
        • kempenaer zegt

          29 september 2019 om 16:34

          @zita1509:
          Koolwaterstoffen kennen ook gezondheidsrisico’s. Gelukkig wordt de ice steeds schoner en de mens ouder dan ooit.

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            30 september 2019 om 01:33

            @kempenaer: dankzij of ondanks? Luchtvervuiling is aantoonbaar een van de grootste factoren voor de meeste welvaartsziektes.

            Login om te reageren
      • 911targa zegt

        29 september 2019 om 17:44

        @kempenaer: ik ken mensen die bij hoogspanningskabel woonden. Twee stierven aan leukemie voor pensioengerechtigde leeftijd, maar wel bij hoogspanningskabels. De afstandsnorm is nu iets van 50 meter, maar meer zal te duur zijn.

        Prima dat je elektrisch rijdt, maar ga niet in he auto zitten als het niet nodig is en zeker niet bin het opladen.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          30 september 2019 om 01:37

          @911targa: verschrikkelijk en hoogspanningskabels zijn een reeël en aantoonbaar probleem voor de gezondheid.

          Zelf ken in iemand die verdronken is en nu peins ik er niet over om een druppel water te drinken.

          Login om te reageren
      • tjorque zegt

        30 september 2019 om 07:09

        @kempenaer: belangrijke nuance die ik bij 911 zijn reactie ook al heb gegeven:
        Laden gebeurt op gelijkstroom… dat geeft een magnetisch veld dat constant is net zoals het magnetisch veld van de aarde… hoogspanning is op wisselstroom waardoor het veld continu omwisselt… dát is wel een probleem omdat er dan inductie kan optreden. Wat idd een bewezen bron van leukemie is.

        Login om te reageren
  12. willemveenstra zegt

    29 september 2019 om 15:08

    Mooi warm aan de kont als die in brand gaat!

    Login om te reageren
  13. rob5nismo zegt

    29 september 2019 om 21:00

    Ramen open als je gaat slapen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North