• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijs Mercedes-AMG EQS 53 bekend

Auteur: willeme, gepost 25 januari 2022 om 12:02 – 17 Reacties

Prijs Mercedes-AMG EQS 53

De prijs van de Mercedes-AMG EQS 53 is uiteraard heel erg stevig. Krijg je wel wat voor terug.

In eerste instantie zijn elektrische auto’s een beetje maf, net als de eerste hybrides. Het ‘apart zijn om het apart’ zijn is daar een belangrijk onderdeel van. Je gaat de technologie niet verhullen in onopvallende auto. Het moet immers niet alleen vernieuwend zijn, maar er ook zo uitzien.

Gelukkig komen er ook gewoon een hoop dikke EV’s aan. Waar je met een Tesla nog min of meer een statement maakt (ook niet meer zoveel als vroeger), is de EQS voornamelijk een enorm dikke sloep. Die wordt nu bijgestaan door een enorm dikke sloep met sportief randje, de EQS53 AMG. Daar zijn de prijzen nu van bekend.

Prijs Mercedes-AMG EQS 53

Prijs Mercedes-AMG EQS 53

We vallen meteen in huis met de prijs van de eerste elektrische AMG: 172.010 euro. Ai. Daarmee is het absoluut geen goedkope auto geworden. Maar ja, het is dan ook de snelle en sportieve uitvoering van de beste elektrische auto van dit moment.

  • Prijs Mercedes-AMG EQS 53
  • Prijs Mercedes-AMG EQS 53
  • Prijs Mercedes-AMG EQS 53

De elektromotoren zijn goed voor 658 pk en 950 Nm. Als je het AMG Dynamic Plus-pakket besteld, is het mogelijk om deze waarden tijdelijk te verhogen naar 762 pk en 1.020 Nm. Het is dan mogelijk om in 3,4 tellen naar de 100 km/u snellen, maar dan moet je wel minimaal 80% lading in de loodzware accu’s hebben. Dat soort disclaimers horen trouwens bij Tesla thuis, juist niet bij Mercedes-Benz.

  • Prijs Mercedes-AMG EQS 53
  • Prijs Mercedes-AMG EQS 53
  • Prijs Mercedes-AMG EQS 53

Zeer emotioneel

De topsnelheid is begrensd op 250 km/u. Als je het AMG Dynamic Plus-pakket NIET besteld, ga je in 3,8 seconden naar de honderd kilometer per uur en is de EQS53 AMG begrensd op 220 km/u. Als je dit pakketje besteld, krijg je er een geluid bij dat volgens Mercedes ‘zeer emotioneel’ is. Je bent geïnformeerd! Het AMG Dynamic Plus pakket kost trouwens 4.840 euro. Voor 5.082 euro krijg je keramische remmen aan de voorzijde.

  • Prijs Mercedes-AMG EQS 53
  • Prijs Mercedes-AMG EQS 53
  • Prijs Mercedes-AMG EQS 53

Overigens denken we dat er op termijn nog wel wat snellers aankomt. De ’53’-badge van AMG is een heel erg milde variant bij modellen als de AMG GT 4-Door en E-Klasse. We verwachten dan ook een volvette ’63’ of ’73’. Daarnaast heeft Mercedes ook het gamma aan de onderkant afgerond. Er is nu een EQS350 met achterwielaandrijving en ‘Business Line’-uitvoering. Dan kun je EQS rijden vanaf 91.303 euro. Dat is het blauwe model op de foto’s. Uiteraard kun je deze ook nog aankleden in de Mercedes EQS configurator!

Meer lezen? Dit zijn de 10 duurste auto’s die in 2021 op kenteken werden gezet!

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes EQS prijzen bekend en zijn niet mals
    Mercedes EQS prijzen bekend en zijn niet mals
  • Eerste elektrische AMG is hier: de Mercedes-AMG EQS 53
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Elektrisch, EQS, geld, Mercedes, Prijzen, Video

Vorig bericht: « Koop een echte én imitatie Maybach voor 180 mille
Volgend bericht: Kia: “Vanaf 2028 komen we met waterstofauto’s” »

Lees Interacties

Reacties

  1. P1m zegt

    25 januari 2022 om 12:31

    Bij verbrandingsmotoren is het nog wel uit te leggen dat een AMG versie €xx duurder is dan een ‘reguliere’, want speciale motor etc. etc. Bij een elektrische auto lijkt het mij dat je dat tot een bepaalde mate kunt uithalen, maar in dit geval is het verschil wel erg bizar. Bijna 2x zo duur als een 350. Waarschijnlijk gaat het om een software-update van dezelfde motor als de 580 met wat extra plastic (of carbon) Dan is de Plaid echt een koopje ineens.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 januari 2022 om 14:05

      Huh? Bij een verbrandingsmotor is wat extra vermogen vaak simpel te realiseren, hogere turbodruk, ene paar cilinders erbij (simpel metaal) maar bij een elektromotor moet je dus een andere motor met meer windingen hebben, dikkere kabels die meer stroom aan kunnen, een aansluiting aan de batterij die de extra stroom kan leveren.
      Ik denk dat dat het bij een EV veel moeilijker is een snellere versie te maken dan bij een verbrander.
      Overigens zijn de sportieve versies altijd de margemakers, het publiek wil er graag sportief bij rijden en betaalt daarom graag en flink voor onzinnige dingen waarvoor ze geconditioneerd zijn dat ze denken dat het sportief is (grote lucht inlaten, veel uitlaateindstukken, een donker interieur met een zwarte dakhemel en rode stiksels, zilveren spiegelkapjes, etc. etc.).

      Login om te reageren
      • herve11f zegt

        25 januari 2022 om 21:55

        @mashell: Sorry maar als U geen verstand heeft van verbrandingsmotoren bouwen kan U beter uw commentaar laten. Dit staat echt niet in verhouding, geloof me.

        Login om te reageren
    • krikke240z zegt

      25 januari 2022 om 14:08

      @P1m: En dan nog een kleine 5000 euro opleggen voor het Dynamic plus chipje voor nog iets meer AMG power…. Maar ja, als bijna elke MB een AMG(-line) is, moet je iets nieuws verzinnen om uit te melken!

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    25 januari 2022 om 12:42

    Specs zijn bizar, erg benieuwd hoe deze in de sprint zich houd TOBV de Tesla. Als auto op zich zal hij zeker beter zijn, maar wel tegen een idioot prijskaartje, dat dan weer wel.

    Login om te reageren
  3. Alfarobert zegt

    25 januari 2022 om 13:11

    Hij is dus net uit? Hoe kun je dan zeggen dat het het beste is op de markt? moet de toekomst dat niet uitwijzen? Oh ja,het is Duits dan is het premium he.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      25 januari 2022 om 13:41

      @alfarobert:

      https://www.autoblog.nl/nieuws/mercedes-eqs-rijtest-de-beste-elektrische-auto-2957456

      Ik zou zeggen: rijd hemzelf.

      Er is maar één merk waarvoor we alle logica opzij zetten en ons onderbuik gevoel laten spreken, is het Alfa Romeo! Als die ook maar iets bouwen dat er op lijkt, dan is het dat het beste!!!

      Login om te reageren
      • ty5550 zegt

        25 januari 2022 om 14:00

        Het hangt er natuurlijk van af wat je belangrijk vindt. Wil je knallen op het circuit, dan zal een Gt3 de beste zijn. Wil je goedkoop en veel ruimte, zal een dacia erg goed scoren. Wil je maximale luxe zal een Rolls royce het beste zijn.

        Net hetzelfde met elektrische auto’s. Objectief gezien is een Tesla model s plaid sneller, goedkoper en beter in efficientie, laadsnelheid, ruimte enzovoort.
        Een eqs is een stuk luxueuzer, en heeft een grotere batterij met een grotere range tot gevolg en zal de kopers van traditionele duitse auto’s beter aanspreken.
        Het beste is dus, zoals steeds, afhankelijk wat je belangrijk vindt in het leven.

        Mij lijkt het wel een enorm fijne auto.

        Login om te reageren
  4. royaledeluxe zegt

    25 januari 2022 om 13:17

    Dit is toch wel de eerste keer dat een S reeks wagen me totaal niet boeit… zowel het interieur als exterieur is niet zo geweldig. Het zal wel allemaal fantastisch zijn enzo, maar design gewijs is het toch maar magertjes.

    Login om te reageren
  5. lowlow zegt

    25 januari 2022 om 13:54

    Als je bestelT

    Login om te reageren
  6. adyton zegt

    25 januari 2022 om 13:55

    Die panamerica grill is echt zo dom op deze wagen. Verhoogt het kitsch gehalte enorm. Het is al onnodig dat er zo een grote zwarte fake grill is, die lijntjes maken het er echt niet beter op.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 januari 2022 om 14:11

      Nou nou, ze moesten toch iets om verschil te maken. Op de andere modellen gebruiken ze daarvoor verticale spijltjes (de zwijmelaars noemen dat liefkozend Panamerica maar dat is slechts een mooie marketing naam voor iets simpels als verticale spijltjes en ook met horizontale strepen kun je prima dwars door America). Dus niet gek dat ze ook hier voor verticale spijltjes kiezen. Dat het er niet uitziet dat geeft niet want het is “sportief”.

      Login om te reageren
      • adyton zegt

        26 januari 2022 om 17:05

        @mashell: wel het toont vooral aan dat het designteam ook muurvast zit met ideeen bedenken om deze auto sportief te doen ogen. Of dat ze extreem lui geweest zijn.

        Login om te reageren
  7. tmenges zegt

    25 januari 2022 om 14:03

    Vind dit serieus eindelijk weer eens een mooie Mercedes. Met ook een fatsoenlijk ogend dashboard zonder opgeplakte iPad. Maar alles netjes op de plek waar het hoort.

    Login om te reageren
  8. mashell zegt

    25 januari 2022 om 14:13

    Zo’n 350 in die rode kleur graag. Chromen randjes en rood staat gewoon heel erg fraai.

    Login om te reageren
  9. flyerbunch zegt

    25 januari 2022 om 14:30

    Mercedes AMG prijst zichzelf de hemel in, maar of hij echt waard is? Vermoedelijk zullen de prijzen bij zo’n auto’s ook gaan kelderen zoals bij ice 2de hands. Huidige auto’s zijn net als smartphones die vandaag gekocht alweer oud zijn.

    Login om te reageren
    • frank2b zegt

      25 januari 2022 om 15:51

      Checken van de tweedehandsprijzen van EV’s doet …..

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North