• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijs opgefriste Skoda Karoq bekend, verrassend scherp*

Auteur: willeme, gepost 17 januari 2022 om 13:03 – 14 Reacties

Prijs opgefriste Skoda Karoq

De prijs van de opgefriste Skoda Karoq is bekend. Deze is best scherp, zij het alsnog hoog. Uiteraard lichten we dat eventjes toe.

Wij Nederlanders smullen van dit soort auto’s: middelgrote crossovers. Ze zijn namelijk lekker praktisch, hebben een hoge instap (plus zit) en qua kosten is het nog enigszins beheersbaar. Anders kon je net zo goed een Kia Sorento 3.3 uit 2007 kopen, nietwaar?

Als het gaat om value for money, rijdt Skoda mee aan de voorkant van het peloton (slechte grap, we weten het). Van de Skoda Karoq zijn er in de afgelopen jaren zo’n 8.500 stuks verkocht. Dat lijkt een klein beetje tegen te vallen, maar vergeet niet dat Skoda ook nog gewoon de Kodiaq levert, in feite een iets langere Karoq die plaats kan bieden aan zeven personen.

Prijs opgefriste Skoda Karoq

Prijs opgefriste Skoda Karoq

De Karoq is onlangs gefacelift. Er veranderde niet enorm veel. Met name aan het front met de nieuwe – ietwat bollere grille – kun je zien dat het het nieuwe model is. Alle andere wijzigingen kun je lezen in dit artikel. Voor nu hebben we de prijs van de opgefriste Skoda Karoq voor je.

  • Prijs opgefriste Skoda Karoq
  • Prijs opgefriste Skoda Karoq

En het apparaat kost … 33.490 euro! Voor dat geld heb je een 1.0 TSI driecilinder met 110 pk en een zesbak. Voor 35.490 euro heb je een 1.5 TSI, eveneens met een zesbak. De 1.5 TSI met zeventraps DSG automaat kost 37.490 euro. De Business Edition Plus en Sportline Business zijn enkel en alleen leverbaar met de 1.5 TSI motor.

Concurrentie

Uiteraard vergelijken we de prijs van de opgefriste Skoda Karoq ook eventjes met de instappers van de concurrentie:

  • Seat Ateca 1.0 TSI Reference | 30.700 euro
  • Skoda Karoq 1.0 TSI Bussines | 33.490 euro
  • Ford Kuga 1.5 EcoBoost Trend | 35.796 euro
  • Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 UZN (uitvoering zonder naam) | 36.490 euro
  • Peugeot 3008 Active Pack Business PureTech 130 | 36.860 euro
  • Toyota RAV4 2.0 Comfort | 36.995 euro
  • Hyundai Tucson i-Motion 1.6 T-GDI Hybrid | 38.695 euro
  • Skoda Kodiaq Business Edition 1.5 TSI | 38.990 euro
  • Volkswagen Tiguan 1.5 TSI Life | 40.190 euro
Prijs opgefriste Skoda Karoq

De Skoda Karoq lijkt dus redelijk gunstig geprijsd te zijn ten opzichte van de concurrentie. Dat is in principe het geval, maar er is wel wat context nodig. Je hebt namelijk wel een 1.0 driecilinder, de Kodiaq en Tiguan hebben standaard de 1.5motor. De Tucson is niet bijzonder goedkoop, maar wel meteen een 230 pk sterke plug-in hybride. Daarnaast is Skoda niet meer het allergoedkoopste merk in de VAG-stal, want de Seat Ateca is toch aanzienlijk goedkoper. Deze heeft naast de driecilinder ook een vrij karige uitrusting.

Nu de prijs van de opgefriste Skoda Karoq bekend is, kun je ‘m ook samenstellen in de Karoq-configurator.

Ook interessant!

  • Vernieuwde Skoda Karoq
    Vernieuwde Skoda Karoq gaat er ZO uitzien
  • Gefacelifte Skoda Karoq
    Gefacelifte Skoda Karoq is alleen voor petrolheads
  • Prijzen vernieuwde Kodiaq
    Prijzen vernieuwde Kodiaq bekend gemaakt
  • Skoda Enyaq rijtest en video

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

configurator, facelift, geld, karoq, Prijzen, Skoda

Vorig bericht: « Nieuwe BMW benzinemotoren én diesels op komst
Volgend bericht: Video: eerlijk, deze zag je niet aankomen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bastiaan Williams zegt

    17 januari 2022 om 13:42

    Het is een goedkope, ruime familie wagen en dat straalt er dan ook volledig van af. Is ook prima, hij is niet bedoeld om mee te flaneren over de boulevard.

    Mijn vader, God hebben zijn ziel, kocht ooit een spik splinternieuwe Skoda 105s. Ik schaamde mij als kind in deze auto een beetje maar begrijp mijn vader nu wel. We hadden het niet breed en mijn vader gaf niet zoveel om bling, bling maar des te meer om zijn gezin. ( alhoewel hoe veilig was die Skoda eigenlijk ;))

    De huidige Skoda is natuurlijk een vermomde nononsense Volkswagen maar bij elke Skoda die ik zie krijg ik weer het warme gevoel van de lange vakantie uren op de achterbank op weg naar Frankrijk.

    Geen airco, geen fantastische stoelen, geen multimedia, geen leer, geen Bluetooth, geen gimmicks maar wel mooie herinneringen aan een fantastische man en mooie Françaises.

    Login om te reageren
    • tievdz zegt

      17 januari 2022 om 14:47

      @Bastiaan Williams: Mooi verwoord, herkenbaar!

      Login om te reageren
  2. bernoulli zegt

    17 januari 2022 om 13:42

    Dacia Duster TCe 100 Bi-Fuel Essential | 19.950 euro

    Login om te reageren
    • tievdz zegt

      17 januari 2022 om 14:50

      @bernoulli: Of die nieuwe Jogger. Iets minder SUV’ig (voordeel in mijn ogen), maar voor 10k minder minstens zoveel ruimte.

      Login om te reageren
  3. db86 zegt

    17 januari 2022 om 14:01

    Pfoe, 110 Peeka op 1577 kg, dat zal vast goed zijn voor de motor, en lekker vlot zijn (sarcasme ja). Ik vind 122 pk op 1400 kilo uit een 1.4 al eng worden (ja, ook een VAG product).

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      17 januari 2022 om 14:19

      1577 kg? Hij weegt 1244 kg.

      Login om te reageren
      • db86 zegt

        17 januari 2022 om 14:36

        Site skoda nl zegt onder modellen karoq technische gegevens: Massa rijklaar 1577 kg. Dat is volgens mij nog zonder passagiers.

        Login om te reageren
        • bernoulli zegt

          17 januari 2022 om 16:56

          Heuj. Vaag.

          Ik heb ooit zo’n apparaat meegehad als leenauto. Ook een 1.0. Het voelde ook niet als iets zwaars. Op AutoWeek staat hij met 1.244 kilo (wel de prefacelift).

          Login om te reageren
    • nautique206 zegt

      17 januari 2022 om 14:52

      @db86: ding weegt 1244 kg, dus dat scheelt nog wel wat.

      Login om te reageren
      • db86 zegt

        17 januari 2022 om 14:56

        Noem mij maar gek, maar wat staat hier dan: https://www.skoda.nl/modellen/karoq/technische-gegevens

        Login om te reageren
        • sapperdeflap zegt

          17 januari 2022 om 17:37

          @db86: want een vergissing is ondenkbaar… kijk naar het numpad op je toetsenbord, hier is zeer waarschijnlijk net iets te hoog blind getypt ;)

          Login om te reageren
          • db86 zegt

            17 januari 2022 om 18:41

            @sapperdeflap: juistem! Scherp hoor. Lesson learned: men weet het hier beter dan de website makers van de automerken zelf. Thanks

            Login om te reageren
    • DeWitteCondor zegt

      17 januari 2022 om 15:50

      Wat het juiste gewicht ook is, een 1.0 3-cyl lijkt me niet echt een langetermijn motor. Wat een treurnis. En dan nog 33,5k aftikken ook. Dat mensen nog nieuw kopen is voor mij onbegrijpelijk.

      Login om te reageren
  4. dree16v zegt

    18 januari 2022 om 18:29

    Goedkoop? De Yeti was destijds 10k goedkoper. Als je een Yeti reed is de stap naar een Karoq best fors, terwijl je er een saaier ogendere auto voor krijgt. Heb dit nooit zo goed gesnapt. Als merk wil je toch je klanten behouden?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North