Prijzen BMW 6 Serie Gran Turismo zijn bekend

Auteur: , 41 Reacties

De opvolger van de 5 GT heeft een prijs gekregen.

BMW heeft bekendgemaakt wat de nieuwe 6 Serie Gran Turismo mag gaan kosten. De auto beleeft zijn debuut tijdens de IAA in Frankfurt in september en bij de introductie zijn er drie motorvarianten leverbaar. Op twee van deze varianten kan xDrive worden aangevinkt, wat de 6 GT-koper vijf mogelijkheden geeft.

De voordeligste is de 630i (2.0 viercilinder, 258 pk, 400 Nm). Dit model is er vanaf 72.741 euro. Daarna volgt de 640i (3.0 zescilinder, 340 pk, 450 Nm) voor 79.728 euro. Met xDrive kost de 640i 88.686 euro. Dan de 630d (3.0 zescilinder diesel, 265 pk, 620 Nm). Deze diesel is er vanaf 82.018 euro, met xDrive kost ‘ie 88.034 euro.

De GT is gericht op comfort. Automatische luchtvering is standaard aanwezig en de bestuurder heeft een hogere zitpositie. Is dit niet voldoende dan kun je luchtvering op beide assen aanvinken op de optielijst. De nieuwe 6 Serie Gran Turismo is vanaf november bij de dealer te bewonderen. Alle varianten komen standaard met een 8-traps Steptronic automaat.



41 reacties

Vind hem niet eens zo verschrikkelijk
@florisje: beter dan de voorganger maat mooi?
Minder lelijk dan z’n voorganger en waarschijnlijk een voor de hand liggender keuze voor het vervoer van VIPs dan de 7 serie. Waarom? Hogere instap en zit, meer hoofdruimte.
Vind em toch mooier dan de 5 sedan, want dat is ook niet moeders mooiste.
Gewoon een mooie auto.
Best een fraaie auto geworden, zeker als je hem vergelijkt met zijn voorganger. Moet alleen altijd wel lachen om de typeaanduidingen en niet alleen bij BMW is dat zo. Een 630i met 2.0 viercilinder. Noem hem dan gewoon 620i denk ik dan… Wel mooie cijfers voor een viercilinder, dat dan weer wel.

Het enige wat ik me afvraag is het prijsverschil ten opzichte van de 640i met xDrive en de 630D met xDrive. 640i zonder kost bijna 10K minder en de 630D bijna 6K. Waar zit het hem dat in?
@viezefreddyw: een 640i stoot standaard meer CO2 per km uit dan een 630d. Mogelijk dat de eerste grammen die XDrive in de schaal leggen voor de diesel dus tegen een lager tarief worden afgerekend.

Het was namelijk zo dat tot een bepaald aantal grammen per KM je minder BPM per gram betaalt dan wanneer je in de hoogste categorie zit.
@viezefreddyw: Stukje extra kosten voor de techniek en een hap Co2 belasting. Awd scheelt nogal in uitstoot.
@viezefreddyw: Tsja. Vroeger was de typeaanduiding gelijk aan de cilinderinhoud, omdat laatstgenoemde inherent was aan de performance van het blok. Tegenwoordig ligt dat iets anders.

Dan zou het een 2.0 bi/quad turbo worden als typeaanduiding en dat bekt niet zo lekker :-).
@olivier420: ook dertig jaar terug speelde bmw bij de 3-serie al met de naam waarbij de motorinhoud niet overeen kwam met het typeplaatje. Maar nu kan het idd wel losgelaten worden want het slaat echt nergens meer op.
@viezefreddyw: type aanduidingen met getallen zijn gewoon een teken dat de fabrikant niet creatief genoeg is om ene naam te bedenken. Maar een tekenis hebben de getallen eigenlijk. Dat een BMW 5 serie liftback 6 serie moet heten dat slaat al nergens op. Dan mag je niet verwachten dat de getallen er na ergens op slaan. Zelfs de regel hoe hoger het getal, hoe duurder gaat niet op. Een driehonderdachtien is een stuk goedkoper dan een m drie.
@mashell: hmm mijn toetsenbord lijkt wel defect…
@mashell: wow…….
@mashell: Die laatste stelling gaat wel op, alleen een M model qua naam vergelijken met een model uit de ‘gewone’ reeks is scheef. 318, 320, 330, 340, enz.
@viezefreddyw: ja ik vind het ook zo jammer dat in die type aanduiding geen enkele logica meer zit. Vroeger wist je precies wat een 520 of 530i onder de motorkap had, tegenwoordig niet meer.

wat is het verschil tussen automatische luchtvering en luchtvering op beide assen?

Deze ziet er iets beter uit als de vorige versie. Maar die lat ligt dan ook niet hoog.
@pomoek: automatische luchtvering = alleen op de achteras.
@rubenpriest: dank u.
Afschrijvingskanon, over 3 jaar wel een topoccasion
@petrolhead95: idd die 5 gt koop je nu nieuw voor 60k .. of bijna nieuw. Heb er ooit 1 meegekregen als leenauto. Ik verafschuwde dat ding altijd op basis van de looks. Maar het reed echt zo goed met dat 7 onderstel. En achterin zo ruim , ook de kofferruimte bijna net zo groot als de F11. Met die nieuw aanduiding …Je hebt liever een 6 dan een 5.. ik vind hem veel frisser en minder plomp dan de vorige… maar na 2 jaar komen de echte slimmeriken kijken dan is deze erg betaalbaar denk ik ook.
Wel bizar dat xDrive zo duur is op de 640i
Buiten de lompere lichten om zie ik niet veel veranderingen op de nieuwe modellen van BMW.. Ze worden er niet mooier op
Weet iemand of de achterklep weer te openen is als hatchback en als sedan? Hierdoor kon je als huisvader namelijk op zaterdagochtend makkelijk je IKEA pakketten inladen én kon je chauffeur op je volgende werkdag gerust iets uit de achterbak pakken, zonder dat je daarbij een koude windvlaag in je nek kreeg. Ik zie BMW er dit keer namelijk niet mee pronken. Ik vind het een erg geraffineerd detail.
@fietsenmaker: Ik denk het niet, heb even filmpje zitten bekijken en de lijst waar de klep invalt is een stuk kleiner dan die van bijvoorbeeld de 5serie gt. Daarnaast zie ik ook geen extra slot zitten voor het raam gedeelte. Ik denk dat je feature verdwenen is, maar weet het niet zeker.
@fietsenmaker: nee, bij de 5 GT facelift verdween deze mogelijkheid.
@dikkereinier: Onzin, zat er gewoon op.
@C220AMG: klopt op de oer 5GT die met dat stripje aan de achterzijde. Het was kennelijk te duur/zwaar/kwetsbaar en dus verdween deze mogelijkheid. Skoda had ook zo iets destijds.
Net een dieplader met die kofferklep
Een 6-serie hoort een gt te zijn (en daar duid ik niet mee op grand tourismo marketingbrol). Prachtige parels als de e9, e24, f12 dat zijn 6 series. Wat een gedrocht is dit ding, wat een degradatie van het nummer 6. En wat nog het ergst is: er zijn reageerders die het wel pruimen vinden…
@jonathan1996: ik vind het een geslaagde auto, als ik uitgekeken ben op mijn F11 ga ik deze serieus overwegen
Als BMW me 60k€ korting geeft doe ik m’n ogen dicht en koop ik er eentje.
5+7=12 12/2=6.
Hier ziet u het harde bewijs dat dit een combinatie is van de 5 en 7 serie.
Wat is de toegevoegde waarde van deze uitvoering? Waarom zou je niet een 5-GT nemen?
@goodolddays: … serieus?
Verschil tussen de 630 en 640 valt me relatief (!) nog mee ook. Als in: een paar opties minder en cilinders meer zou mijn voorkeur hebben.
Verder wacht ik met mijn oordeel over de looks tot real life. Op basis van de plaatjes gaat ie er op vooruit maar dat was ook niet al te moeilijk 😏
Ik vind hem wel mooi geworden. Het is een keer iets anders. En wat ziet het interieur er mooi uit, doet niet onder voor de andere Duitse 2.
Ziet er beter uit dan de 5 serie GT. Die had toch echt een hoog Quasi Modo gehalte…
Qua verhoudingen komt deze meer in de buurt van de 3GT over 2 jaar als jong gebruikt mooie opstap van mijn 3GT naar de 6GT
Het lijkt me de ideale wagen om Duitsland mee te doorkruisen, zo een 630d.

Wat ik me wel afvraag: bij de 5GT ging men er prat op dat deze op het platform van de 7-serie staat. Daar wordt nu geen woord over gerept. Staat deze nu op het 5-serie platform, en ga je dit merken? Lijkt me een interessant iets om in een rijtest uit te vogelen.
Pff BMW toch.. wanneer gaan jullie eens serieus werk maken van een mooie interieur te bouwen.
Alfa achterkant!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).