Hij is pas net officieel, maar BMW communiceert nu al hoeveel je mee mag brengen voor zo’n gerse 5-serie Touring.
De reacties op de 5-serie en de 5-serie Touring waren niet onverdeeld positief. Kan voor een fabrikant als BMW eigenlijk alleen maar goed nieuws zijn, want in dit segment kun je niet aan komen zetten met een auto die iedereen “wel mooi” vindt.
Voor wie wél gecharmeerd is van de nieuwe Touring hebben we goed nieuws. BMW maakt zojuist namelijk de Nederlandse prijzen bekend. Komen ze:
- 530iA € 65.731, 2.0 vier-in-lijn met 252 pk, 0-100 km/u in 6,5 seconden, topsnelheid 250 km/u
- 540iA xDrive € 78.569, 3.0 zes-in-lijn met 340 pk, 0-100 km/u in 5,1 seconden, topsnelheid 250 km/u
- 520d € 62.033, 2.0 vier-in-lijn met 190 pk, 0-100 km/u in 8 of 7,8 seconden (xDrive), topsnelheid 230 of 225 km/u
- 520dA € 63.163, 2.0 vier-in-lijn met 190 pk, 0-100 km/u in 8 of 7,8 seconden (xDrive), topsnelheid 230 of 225 km/u
- 520dA Steptronic Edition € 60.875, 2.0 vier-in-lijn met 190 pk, 0-100 km/u in 8 of 7,8 seconden (xDrive), topsnelheid 230 of 225 km/u
- 530dA € 75.107, 3.0 zes-in-lijn met 265 pk, 0-100 km/u in 5,8 seconden, topsnelheid 250 km/u
- 530dA xDrive € 81.244, 3.0 zes-in-lijn met 265 pk, 0-100 km/u in 5,6 seconden, topsnelheid 250 km/u
Prijzen van de gewone Fünfer vind je HIER, die van de M550i xDrive staan DAAR.
Standaard is de Executive uitvoering toch?! Dan vallen de prijzen mij wel mee!
@cupsport: Helaas niet
@granlusso: volgens het persbericht wel…
Ik vind de stap qua prijsverschil van ongeveer 45000 euro tussen een 540iA xDrive en M550i toch best flink.
@venividivici: Ook mooi om te zien dat zelfs de instap benzine meer paarden heeft dan de superdikke, megatoffe Skoda Octavia [b]”RS” [/b] #Badgetuningblijfteenbeetjesneu.
@fiestacruizer:
Je pakt nu inderdaad ook echt twee vergelijkbare wagens, chapeau!
@fiestacruizer: Je kan bij Skoda al met 55k klaar zijn. Dan moet je in je 530 ong nog stoelen kopen.
@fmgarcia:wie koopt er nu een skoda van 55k? (al)
Als een 530D xDrive Touring al 81.000 euro kost, hoe duur wordt de 535D xDrive Touring dan wel niet?
Maar, laten we eerlijk zijn, voor 100.000 euro incl. opties heb je wel een hele dikke stationwagon voor je neus (540i xDrive). In gedachten zoef ik nu al over de Autobahn richting een skigebied.
Overigens zou ik, als puntje bij paaltje komt, voor de E-klasse gaan, die vind ik net wat stijlvoller. Al heb ik het idee dat die auto met opties bijna altijd fors duurder is dan de BMW.
@granlusso: volgens mij komt er geen 335, maar dat is de 540 geworden. Correct me if i’m wrong!
@justinautoblog: 535 bedoel ik natuurlijk
@justinautoblog: Een 540D bedoel je?
@granlusso: Noem mij ouderwets, maar een BMW 5-serie voor een ouderwetse 220000 gulden, wie had dat 20 jaar geleden gedacht?
Ik ga in ieder geval nooit een ton uitgeven aan een middenklasser…
@87sandyd: dit is toch ook geen middelklasser… een golf kost ook zo maar fl 100.000,-. En zo kan je bezig blijven met terug in de tijd gaan.
@87sandyd: de waarde van de euro in Guldens zou nu ongeveer fl. 1,80 zijn. Niet meer die 2.20371 van destijds. Maar ik ben het met je eens dat het veel geld is en blijft. Echter als dit het je waard is, je wilt het en je hebt de middelen waarom zou je het dan niet doen?
Wat betekent de “A” bij bijvoorbeeld 530iA € 65.731, 2.0 vier-in-lijn….
@jack_abarth: a staat voor Automaat.
@ronald: dat was vroeger zo. Zijn nu allemaal automaat.
@mrcabdrivert: dat is niet juist
-edit: dat kan ook vriendelijk-
@mrcabdrivert: oops Foutje Bedankt
@mrcabdrivert: ondanks dat de reclame anders suggereert is dat waarschijnlijk een tijdelijke actie van BMW Nederland. Hebben ze al eens eerder gehad.
@mrcabdrivert: Toch klopt het wel ;)
“In dit segment kan je niet aankomen met een auto die iedereen “wel mooi” vind”. Mompelt iets met e39……
Diesel 530 is 5,6 en benzine 530 6,5 sec naar 100 dat is wel veel verschil.
@rovadepo: 6 cilinder met veel koppel ten opzichte van 4 cilinder benzine (GTI motortje), niet zo gek hoor
@audir8v10: zou ook iets lichter (herstel: minder zwaar) zijn denk ik?
@audir8v10: ja dat klopt wel, maar noem het dan geen 530 , maak er dan desnoods 525 528 van. Nu heb je dezelfde typering met een enorm verschil.
@rovadepo: helemaal met je eens hoor: is gewoon een 520ti en geen 530.
@rovadepo: De 30dA heeft ook 2 cilinders meer en 13 pk en 290Nm meer aan koppel. Niet zo heel vreemd dus.
Haha je instap 5 serie met 2.0 4-cilinder diesel met 190 trappelende pony’s. ZESTIG duizend euro… Moet niet gekker worden.
@bartteeuwen: nog niet zo lang geleden was 190pk een respectabele waarde voor een 6 cilinder topmodel diesel.
@bartteeuwen: ik vind het ook echt bizar tegenwoordig (niet alleen bij BMW hoor)! Een auto mag best geld kosten imo, maar mijn eerste HUIS was iets meer dan het dubbele. Zo’n ding waar je 50 jaar in kan wonen weet je wel, met bakstenen, keuken, badkamer, tuin, leidingen, elektra etc. etc.
Begrijp met niet verkeerd, het is een keurige station. Maar instappen voor 60k…
-edit: nutteloze bijdrage-
MAW: 4k meer om m in station te rijden.
Zou leuk zijn om de cijfers te zien hoeveel daarvan belasting is en hoevel voor BMW.
Wat een geld voor een 8 jaar oude 5-serie…
Wat een bedragen. Voor dit geld zoek ik al helemaal liever naar een V90 of XF Sportbrake.
@hugoe:
Zeker nu de .30i motor ook gewoon een 2.0 4-pittertje is!!
Ik neem aan dat er in de toekomst nog wel goedkopere Fünfers gaan komen, toch? En dan niet alleen qua motorisering (518i, 520i en/of 525i), maar ook qua uitrustingsniveau aangezien in de prijslijsten alleen Executive uitvoeringen staan.
Die achterlichten lijk wel uit proportie zo. Op de foto’s ziet het er niet uit. Zal hem in het echt moeten zien om een echt oordeel te kunnen vellen maar ik vind het niet echt een verbetering van de huidige 5. Sowieso vind ik BMW niet echt meer mooie auto’s uitbrengen. De laatste paar jaren is het allemaal wel erg eenheidsworst. Voorheen durfde BMW nog wel met stoere modellen te komen. Nu moet je goed kijken of je een 3, 4 of 5 serie te pakken hebt.
Wat een schitterende auto is dit!
Ik krijg toch sterk het idee dat deze generatie flink duurder is geworden. Begon de F11 niet rond de 48-50k?
@E34M5Touring: een f11 was in 2016 vanaf € 51340,- voor een 520i.
@tourbillion: Is ie toch bijna 10k duurder geworden (even de 520d prijs gepakt -/- de meerwaarde voor de dieselmotor). Nu zitten de rijklaarmaakkosten etc er inmiddels wel bij in maar toch. Bedankt voor het opzoeken!
@E34M5Touring Bij een 530d is het verschil kleiner.
2016 : 71202
2017 : 75107
Als ik mij niet vergis zit er nu ook standaard een executive paket op.
Deze kunnen ze dus ook 3xl touring noemen. Niet alleen bij VAG…
Vreemd als de 540i alleen maar als xDrive geleverd gaat worden. Ik heb eigenlijk nooit vierwielaandrijving gemist op mijn F11.
Waar gaat dit toch naar toe zelfs de 530i is een 2.0 vindt dit wel heel jammer. In zo een soort BMW past juist een fantastische 3.0 (of grotere) motor. Maar helaas is hier niks aan te doen. Voor de reste hele dikke BMW blijven geweldige auto’s!
Geen kleine diesels meer?
Belachelijk, vroegen begonnen de prijzen van een 5-Serie onder de €50.000