• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijzen! Dit kost de BMW 5-serie Touring

Auteur: Author, gepost 9 februari 2017 om 08:51 – 50 Reacties

Afbeelding Prijzen! Dit kost de BMW 5-serie TouringAfbeelding Prijzen! Dit kost de BMW 5-serie TouringAfbeelding Prijzen! Dit kost de BMW 5-serie TouringAfbeelding Prijzen! Dit kost de BMW 5-serie TouringAfbeelding Prijzen! Dit kost de BMW 5-serie TouringAfbeelding Prijzen! Dit kost de BMW 5-serie TouringAfbeelding Prijzen! Dit kost de BMW 5-serie TouringAfbeelding Prijzen! Dit kost de BMW 5-serie Touring

Prijzen! Dit kost de BMW 5-serie Touring
Hij is pas net officieel, maar BMW communiceert nu al hoeveel je mee mag brengen voor zo’n gerse 5-serie Touring.

De reacties op de 5-serie en de 5-serie Touring waren niet onverdeeld positief. Kan voor een fabrikant als BMW eigenlijk alleen maar goed nieuws zijn, want in dit segment kun je niet aan komen zetten met een auto die iedereen “wel mooi” vindt.

Voor wie wél gecharmeerd is van de nieuwe Touring hebben we goed nieuws. BMW maakt zojuist namelijk de Nederlandse prijzen bekend. Komen ze:

  • 530iA € 65.731, 2.0 vier-in-lijn met 252 pk, 0-100 km/u in 6,5 seconden, topsnelheid 250 km/u
  • 540iA xDrive € 78.569, 3.0 zes-in-lijn met 340 pk, 0-100 km/u in 5,1 seconden, topsnelheid 250 km/u
  • 520d € 62.033, 2.0 vier-in-lijn met 190 pk, 0-100 km/u in 8 of 7,8 seconden (xDrive), topsnelheid 230 of 225 km/u
  • 520dA € 63.163, 2.0 vier-in-lijn met 190 pk, 0-100 km/u in 8 of 7,8 seconden (xDrive), topsnelheid 230 of 225 km/u
  • 520dA Steptronic Edition € 60.875, 2.0 vier-in-lijn met 190 pk, 0-100 km/u in 8 of 7,8 seconden (xDrive), topsnelheid 230 of 225 km/u
  • 530dA € 75.107, 3.0 zes-in-lijn met 265 pk, 0-100 km/u in 5,8 seconden, topsnelheid 250 km/u
  • 530dA xDrive € 81.244, 3.0 zes-in-lijn met 265 pk, 0-100 km/u in 5,6 seconden, topsnelheid 250 km/u

Prijzen van de gewone Fünfer vind je HIER, die van de M550i xDrive staan DAAR.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW: M3 Touring was origineel niet de bedoeling
  • 5 alternatieven op de BMW 5 Serie Touring voor € 40.000,-
    5 alternatieven op de BMW 5 Serie Touring voor € 40.000,-

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, g31, geld, geneve-2017, touring

Vorig bericht: « Aston Martin One-77 zoekt een nieuwe baas
Volgend bericht: Tesla Model 3: Adidas-fitties en productiestarts »

Lees Interacties

Reacties

  1. cupsport zegt

    9 februari 2017 om 08:55

    Standaard is de Executive uitvoering toch?! Dan vallen de prijzen mij wel mee!

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      9 februari 2017 om 08:59

      @cupsport: Helaas niet

      Login om te reageren
      • cupsport zegt

        9 februari 2017 om 10:38

        @granlusso: volgens het persbericht wel…

        Login om te reageren
  2. VeniVidiVici zegt

    9 februari 2017 om 09:02

    Ik vind de stap qua prijsverschil van ongeveer 45000 euro tussen een 540iA xDrive en M550i toch best flink.

    Login om te reageren
    • fiestacruizer zegt

      9 februari 2017 om 09:48

      @venividivici: Ook mooi om te zien dat zelfs de instap benzine meer paarden heeft dan de superdikke, megatoffe Skoda Octavia [b]”RS” [/b] #Badgetuningblijfteenbeetjesneu.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        9 februari 2017 om 10:08

        @fiestacruizer:

        Je pakt nu inderdaad ook echt twee vergelijkbare wagens, chapeau!

        Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        9 februari 2017 om 10:23

        @fiestacruizer: Je kan bij Skoda al met 55k klaar zijn. Dan moet je in je 530 ong nog stoelen kopen.

        Login om te reageren
        • mpowerm3 zegt

          9 februari 2017 om 19:25

          @fmgarcia:wie koopt er nu een skoda van 55k? (al)

          Login om te reageren
  3. granlusso zegt

    9 februari 2017 om 09:02

    Als een 530D xDrive Touring al 81.000 euro kost, hoe duur wordt de 535D xDrive Touring dan wel niet?

    Maar, laten we eerlijk zijn, voor 100.000 euro incl. opties heb je wel een hele dikke stationwagon voor je neus (540i xDrive). In gedachten zoef ik nu al over de Autobahn richting een skigebied.

    Overigens zou ik, als puntje bij paaltje komt, voor de E-klasse gaan, die vind ik net wat stijlvoller. Al heb ik het idee dat die auto met opties bijna altijd fors duurder is dan de BMW.

    Login om te reageren
    • justinautoblog zegt

      9 februari 2017 om 09:46

      @granlusso: volgens mij komt er geen 335, maar dat is de 540 geworden. Correct me if i’m wrong!

      Login om te reageren
      • justinautoblog zegt

        9 februari 2017 om 09:46

        @justinautoblog: 535 bedoel ik natuurlijk

        Login om te reageren
      • granlusso zegt

        9 februari 2017 om 10:07

        @justinautoblog: Een 540D bedoel je?

        Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      9 februari 2017 om 10:18

      @granlusso: Noem mij ouderwets, maar een BMW 5-serie voor een ouderwetse 220000 gulden, wie had dat 20 jaar geleden gedacht?

      Ik ga in ieder geval nooit een ton uitgeven aan een middenklasser…

      Login om te reageren
      • rovadepo zegt

        9 februari 2017 om 10:47

        @87sandyd: dit is toch ook geen middelklasser… een golf kost ook zo maar fl 100.000,-. En zo kan je bezig blijven met terug in de tijd gaan.

        Login om te reageren
      • Calimero zegt

        9 februari 2017 om 11:20

        @87sandyd: de waarde van de euro in Guldens zou nu ongeveer fl. 1,80 zijn. Niet meer die 2.20371 van destijds. Maar ik ben het met je eens dat het veel geld is en blijft. Echter als dit het je waard is, je wilt het en je hebt de middelen waarom zou je het dan niet doen?

        Login om te reageren
  4. jack_abarth zegt

    9 februari 2017 om 09:06

    Wat betekent de “A” bij bijvoorbeeld 530iA € 65.731, 2.0 vier-in-lijn….

    Login om te reageren
    • ronald zegt

      9 februari 2017 om 09:11

      @jack_abarth: a staat voor Automaat.

      Login om te reageren
      • mrcabdrivert zegt

        9 februari 2017 om 09:14

        @ronald: dat was vroeger zo. Zijn nu allemaal automaat.

        Login om te reageren
        • phevtreb zegt

          9 februari 2017 om 09:27

          @mrcabdrivert: dat is niet juist

          Login om te reageren
        • cpp1 zegt

          9 februari 2017 om 09:27

          -edit: dat kan ook vriendelijk-

          Login om te reageren
        • mrcabdrivert zegt

          9 februari 2017 om 09:32

          @mrcabdrivert: oops Foutje Bedankt

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          9 februari 2017 om 10:08

          @mrcabdrivert: ondanks dat de reclame anders suggereert is dat waarschijnlijk een tijdelijke actie van BMW Nederland. Hebben ze al eens eerder gehad.

          Login om te reageren
        • granlusso zegt

          9 februari 2017 om 10:32

          @mrcabdrivert: Toch klopt het wel ;)

          Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    9 februari 2017 om 09:26

    “In dit segment kan je niet aankomen met een auto die iedereen “wel mooi” vind”. Mompelt iets met e39……

    Login om te reageren
  6. rovadepo zegt

    9 februari 2017 om 09:51

    Diesel 530 is 5,6 en benzine 530 6,5 sec naar 100 dat is wel veel verschil.

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      9 februari 2017 om 10:08

      @rovadepo: 6 cilinder met veel koppel ten opzichte van 4 cilinder benzine (GTI motortje), niet zo gek hoor

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        9 februari 2017 om 10:19

        @audir8v10: zou ook iets lichter (herstel: minder zwaar) zijn denk ik?

        Login om te reageren
      • rovadepo zegt

        9 februari 2017 om 10:44

        @audir8v10: ja dat klopt wel, maar noem het dan geen 530 , maak er dan desnoods 525 528 van. Nu heb je dezelfde typering met een enorm verschil.

        Login om te reageren
        • DennisS65B40 zegt

          9 februari 2017 om 10:49

          @rovadepo: helemaal met je eens hoor: is gewoon een 520ti en geen 530.

          Login om te reageren
    • atrak zegt

      9 februari 2017 om 10:19

      @rovadepo: De 30dA heeft ook 2 cilinders meer en 13 pk en 290Nm meer aan koppel. Niet zo heel vreemd dus.

      Login om te reageren
  7. bartteeuwen zegt

    9 februari 2017 om 09:57

    Haha je instap 5 serie met 2.0 4-cilinder diesel met 190 trappelende pony’s. ZESTIG duizend euro… Moet niet gekker worden.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      9 februari 2017 om 10:19

      @bartteeuwen: nog niet zo lang geleden was 190pk een respectabele waarde voor een 6 cilinder topmodel diesel.

      Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      9 februari 2017 om 10:34

      @bartteeuwen: ik vind het ook echt bizar tegenwoordig (niet alleen bij BMW hoor)! Een auto mag best geld kosten imo, maar mijn eerste HUIS was iets meer dan het dubbele. Zo’n ding waar je 50 jaar in kan wonen weet je wel, met bakstenen, keuken, badkamer, tuin, leidingen, elektra etc. etc.

      Begrijp met niet verkeerd, het is een keurige station. Maar instappen voor 60k…

      Login om te reageren
      • bartsmit zegt

        9 februari 2017 om 21:57

        -edit: nutteloze bijdrage-

        Login om te reageren
  8. gregorius zegt

    9 februari 2017 om 09:57

    MAW: 4k meer om m in station te rijden.
    Zou leuk zijn om de cijfers te zien hoeveel daarvan belasting is en hoevel voor BMW.

    Login om te reageren
  9. 87sandyd zegt

    9 februari 2017 om 10:21

    Wat een geld voor een 8 jaar oude 5-serie…

    Login om te reageren
  10. hugoe zegt

    9 februari 2017 om 10:37

    Wat een bedragen. Voor dit geld zoek ik al helemaal liever naar een V90 of XF Sportbrake.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      9 februari 2017 om 10:55

      @hugoe:

      Zeker nu de .30i motor ook gewoon een 2.0 4-pittertje is!!

      Login om te reageren
  11. Edge zegt

    9 februari 2017 om 11:17

    Ik neem aan dat er in de toekomst nog wel goedkopere Fünfers gaan komen, toch? En dan niet alleen qua motorisering (518i, 520i en/of 525i), maar ook qua uitrustingsniveau aangezien in de prijslijsten alleen Executive uitvoeringen staan.

    Login om te reageren
  12. ardonjr zegt

    9 februari 2017 om 11:34

    Die achterlichten lijk wel uit proportie zo. Op de foto’s ziet het er niet uit. Zal hem in het echt moeten zien om een echt oordeel te kunnen vellen maar ik vind het niet echt een verbetering van de huidige 5. Sowieso vind ik BMW niet echt meer mooie auto’s uitbrengen. De laatste paar jaren is het allemaal wel erg eenheidsworst. Voorheen durfde BMW nog wel met stoere modellen te komen. Nu moet je goed kijken of je een 3, 4 of 5 serie te pakken hebt.

    Login om te reageren
  13. rufctr01 zegt

    9 februari 2017 om 12:20

    Wat een schitterende auto is dit!

    Login om te reageren
  14. E34M5Touring zegt

    9 februari 2017 om 12:26

    Ik krijg toch sterk het idee dat deze generatie flink duurder is geworden. Begon de F11 niet rond de 48-50k?

    Login om te reageren
    • tourbillion zegt

      9 februari 2017 om 13:06

      @E34M5Touring: een f11 was in 2016 vanaf € 51340,- voor een 520i.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        9 februari 2017 om 13:11

        @tourbillion: Is ie toch bijna 10k duurder geworden (even de 520d prijs gepakt -/- de meerwaarde voor de dieselmotor). Nu zitten de rijklaarmaakkosten etc er inmiddels wel bij in maar toch. Bedankt voor het opzoeken!

        Login om te reageren
        • tourbillion zegt

          9 februari 2017 om 20:21

          @E34M5Touring Bij een 530d is het verschil kleiner.
          2016 : 71202
          2017 : 75107
          Als ik mij niet vergis zit er nu ook standaard een executive paket op.

          Login om te reageren
  15. cossiekiller zegt

    9 februari 2017 om 12:58

    Deze kunnen ze dus ook 3xl touring noemen. Niet alleen bij VAG…

    Login om te reageren
  16. frederik zegt

    9 februari 2017 om 14:41

    Vreemd als de 540i alleen maar als xDrive geleverd gaat worden. Ik heb eigenlijk nooit vierwielaandrijving gemist op mijn F11.

    Login om te reageren
  17. arias12 zegt

    9 februari 2017 om 17:17

    Waar gaat dit toch naar toe zelfs de 530i is een 2.0 vindt dit wel heel jammer. In zo een soort BMW past juist een fantastische 3.0 (of grotere) motor. Maar helaas is hier niks aan te doen. Voor de reste hele dikke BMW blijven geweldige auto’s!

    Login om te reageren
  18. mrrallycross zegt

    10 februari 2017 om 09:48

    Geen kleine diesels meer?

    Login om te reageren
  19. continentalgt zegt

    12 februari 2017 om 19:51

    Belachelijk, vroegen begonnen de prijzen van een 5-Serie onder de €50.000

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North