• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Primeur op de AutoRai: Audi A5 Cabrio

Auteur: ricardo, gepost 18 maart 2009 om 16:21 – 23 Reacties

Audi A5 Cabriolet


Op de aanstaande AutoRai in Amsterdam zal Audi de A5 Cabrio onthullen aan het publiek. En dat komt goed uit want binnenkort is het Summertime again.

Spyshots van Audi’s nieuwste cabrio hadden we in oktober vorig jaar al. De officiële foto’s zijn nog niet zo lang geleden naar buiten gekomen. En de Audi S5 Cabrio is door Wouter onlangs nog onderworpen aan een rijtest. Maar van 1 t/m 11 april kunnen we de A5 Cabrio nu eindelijk zelf gaan bekijken op de AutoRai.

De verkoop start ook begin april en de goedkoopste Audi A5 Cabrio staat voor je deur vanaf €52.750 voor de 2.0 TFSI. De cabrio wordt leverbaar met zowel benzine als diesel motoren. In het begin zal de Audi leverbaar zijn met drie motoren: de 2.0 TFSI (155 kW/211 pk) met handgeschakelde versnellingsbak, de 3.2 FSI V6 (195 kW/265 pk en standaard traploze Multitronic-transmissie) en de 3.0 TDI V6 (176 kW/240). Laatstgenoemde wordt standaard geleverd met de o zo heerlijke quattro aandrijving en de iets minder heerlijke S tronic transmissie. Wanneer de S5 Cabrio Nederland zal aandoen is nog niet bekend.

Nationale primeur Audi A5 Cabriolet op AutoRAI

• Te zien in Cabriolet-paviljoen
• Leverbaar met benzine- en dieselmotoren
• Verkoop start in april, prijzen vanaf € 52.750

Leusden, 18 maart 2009 – De Audi A5 Cabriolet beleeft op de AutoRAI 2009 zijn Nederlandse première. De elegante cabriolet beschikt standaard over een elektrisch bedienbare softtop. De verkoopstart volgt direct na de nationale autotentoonstelling. Vanaf het begin is er keus uit benzine- en dieselmotoren. De prijzen starten bij € 52.750,- (Audi A5 Cabriolet 2.0 TFSI).

De Audi A5 Cabriolet is door diverse (vak)tijdschriften al uitgeroepen tot mooiste cabriolet in zijn segment. Die eer is vooral te danken aan de elegante, goed geïsoleerde, lichte en compact samen te vouwen softtop. De Audi A5 Cabriolet biedt plaats aan vier personen en hun bagage. Bij de verkoopstart in april zijn drie motoren beschikbaar: de 2.0 TFSI (155 kW/211 pk) met handgeschakelde versnellingsbak en energielabel A, de 3.2 FSI V6 (195 kW/265 pk en standaard traploze Multitronic-transmissie) en de 3.0 TDI V6 (176 kW/240 pk, standaard in combinatie met quattro-aandrijving en S tronic-transmissie met dubbele koppeling). Tot de standaarduitrusting van de Audi A5 Cabriolet horen volautomatische airconditioning, een audiosysteem met CD-speler en een elektromechanische handrem. Tevens is een Pro line-uitvoering verkrijgbaar. Daarbij wordt de toch al complete standaarduitrusting aangevuld met de comfort-aircondtioning, Audi parking system achter en een diefstalalarm (SCM/TNO goedgekeurd). Ook het Audi soundsystem (zeskanaals 180 Watt-versterker, tien luidsprekers inclusief centerspeaker en subwoofer) en het lichtpakket (instapverlichting, verlichte portierhendels en voetenruimte) behoren tot de Pro line-uitvoering, evenals een driespaaks multifunctioneel sportstuur en Xenon plus-verlichting met LED-dagrijverlichting. De meerprijs voor de Pro line-uitvoering bedraagt € 3.600,- De Audi A5 Cabriolet 2.0 TFSI (155 kW/211 pk) Pro line is er derhalve vanaf € 56.350,- Op de AutoRAI staan de Audi’s A5 Cabriolet 2.0 TFSI (155 kW/211 pk) en de 3.2 FSI V6 (195 kW/265 pk) tentoongesteld, respectievelijk uitgevoerd in de kleuren ijszilver met zwarte kap en quartzgrijs met zwarte kap.

Ook interessant!

  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.
  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A5 8T occasion aankoopadvies
    Audi A5 Sportback 8T 2009-2016 occasion aankoopadvies

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

a5, Audi, autorai, autorai-2009, Cabrio, s5

Vorig bericht: « Voor de kids: trapauto van Willem-Alexander
Volgend bericht: Video: Nissan Vs. Mitsubishi »

Lees Interacties

Reacties

  1. vincent zegt

    18 maart 2009 om 16:22

    -edit: nu niet meer-

    Login om te reageren
  2. vincent zegt

    18 maart 2009 om 16:22

    al niet meer, net nog we. vaag.

    Login om te reageren
  3. Rik3 zegt

    18 maart 2009 om 16:26

    ‘En de Audi S5 Cabrio is door Wouter onlangs noch onderworpen aan een rijtest.’

    Volgens mij bedoel je dat hij wel er aan is onderworpen, dus dan schrijf je ‘nog’ met een G.

    Login om te reageren
  4. Windhoos zegt

    18 maart 2009 om 16:28

    Supergave bak, vooral de S line, of (nog beter) de S5 8)

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    18 maart 2009 om 16:28

    -edit: thanks-

    Login om te reageren
  6. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 maart 2009 om 16:31

    Goed zo Audi! Een stoffen kap!

    Absoluut 1 van de mooiste Audi’s en 1 van de mooiste Cabrio’s van het moment. Maarja, ik ben dan ook Cabrio-fan…

    Wel vind ik dat ze errrrg veel van ‘het origineel’ gepikt hebben, de Saab Cabrio. Kijk maar eens naar de manier waarop de tonneau-cover opengaat, de manier waarop de kap opgevouwen wordt, de flexibele opbergbak van de kap, evel verschillende kleuren van de kap, etc. etc.

    Maarja, beter goed gejat…
    :D

    Login om te reageren
  7. Karel zegt

    18 maart 2009 om 16:40

    Volgens mij was Saab absoluut niet de eerste met een deksel voor de kap (die had de Audi 80 cabriolet uit 1990 ook al en de BMW e30 cabriolet ook al in 1986 en de Mercedes Sl van 1983 ook) daarnaast was Saab ook niet de eerste met een flexibele bagageruimte maar goed.

    Login om te reageren
  8. WieAndersDasAuto zegt

    18 maart 2009 om 16:48

    Ik vind de A5 sowieso een mooie auto. En deze cabrio ziet er ook zeer goed uit! Deze auto zou waarschijnlijk ook goed verkocht worden. Zeker nu de zomer er aan komt. Dit is weer een goede zet van Audi!

    Login om te reageren
  9. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 maart 2009 om 17:09

    @ Karel: ik bedoel dat hij ‘niet openklapt maar openschuift’…
    Dat is een Saab-uitvinding zodat hij met hogere snelheid rijdend geopend kan worden, vangt minder wind.

    Login om te reageren
  10. BananaFlip zegt

    18 maart 2009 om 17:35

    Gezellige waggie hoor.
    Maar waarom eerst S5 Cabrio en dan A5 Cabrio?
    Of heb ik iets gemist?
    Of is dat heel normaal bij Audi?

    Login om te reageren
  11. RA999 zegt

    18 maart 2009 om 17:59

    @ BananaFlip
    Wat is er vreemd dan? Ze zijn gewoon gelijk geïntroduceerd…

    Login om te reageren
  12. BananaFlip zegt

    18 maart 2009 om 18:25

    @ RA999

    Waarom is de A5 Cabrio dan nu een primeur terwijl Wouter een paar maanden geleden al in de S5 Cabrio reed?

    Login om te reageren
  13. vØlvØ frǽk zegt

    18 maart 2009 om 18:29

    @BananaFlip

    Noem jij 2 maart een paar maanden geleden? Rare telling heb jij ;)

    Login om te reageren
  14. BananaFlip zegt

    18 maart 2009 om 18:41

    @ volvo dinges

    Owww… had t niet echt nagekeken.
    Maar toch, dan is de primeur van de A5 Cabrio toch een stuk later.

    Login om te reageren
  15. RA999 zegt

    18 maart 2009 om 18:42

    @ BananaFlip
    Als je even leest, lees je dat het een nationale primeur is van zowel de A5- en de S5 cabrio. Beide auto’s stonden allang in Genève…

    Login om te reageren
  16. BananaFlip zegt

    18 maart 2009 om 18:44

    @ RA999

    Owwkeej…
    Maar had iemand dit niet even een paar comments eerder kunnen melden…
    ;)

    Login om te reageren
  17. erikkie zegt

    18 maart 2009 om 18:47

    minder mooi dan de gewone s5. Die scherpe daklijn is compleet weg (logisch natuurlijk bij een cabrio), en ze hebben dat niet weten te compenseren met andere mooie scherpe lijnen

    Login om te reageren
  18. RA999 zegt

    18 maart 2009 om 18:58

    @ BananaFlip
    Je moet gewoon vaker AB lezen ;)

    Login om te reageren
  19. BananaFlip zegt

    18 maart 2009 om 18:59

    @ RA999

    Of ik moet die boring persberichten ook eens lezen… :mrgreen:

    Login om te reageren
  20. mashell zegt

    18 maart 2009 om 22:05

    Helemaal niet met erikie eens.
    Deze is veel mooier dan een gewone A5. Die rare zwierige lijn over de flank (zo verschikkelijk niet Audi) past daar totaal niet bij het hoekige dak. Gelukkig heeft deze niet dat hoekige dak. Maar de gewone A4 en vooral de A4 avant blijven mooier.

    Login om te reageren
  21. Tommy zegt

    19 maart 2009 om 18:10

    Primeur A5 Cabriolet? onthullen? Hij heeft al op diverse autoshow’s gestaan dus lijkt me niet echt een primeur meer, als je teminsten verder kijkt dan de Nederlands grenzen… Maar dan zou zelfs de A4 een primeur moeten zijn want die heeft ook nog nooit op de Rai gestaan? Vreemd bericht weer dit.

    Login om te reageren
  22. Windhoos zegt

    19 maart 2009 om 18:13

    De autorai is altijd al één van de laatsten in de wachtrij geweest, en dat is echt eeuwig zonde….

    Login om te reageren
  23. TT man zegt

    29 maart 2009 om 08:30

    Nog net voor de AutoRAI, waren de auto’s ook in het echt te zien:

    http://www.a5oc.com/forums/showpost.php?p=76686&postcount=1

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North