• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Polo GTI is goedkoper dan Ibiza Cupra!

Auteur: CasperH, gepost 25 mei 2010 om 15:03 – 99 Reacties

Polo GTI prijs bekend
Het lijkt een beetje de grote Volkswagen show te worden vandaag, maar we konden dit nieuwtje niet laten wachten. De prijs van de Polo GTI is namelijk bekend en die prijs is scherp!

Bezoeker Henk tipte ons dat via de zoekfunctie op de Volkswagen site de prijs te achterhalen is: €23.690 euro. En dat is een zéér scherpe prijs als we hem vergelijken met de budgetracetrees van Seat, de Ibiza Cupra. Die kost namelijk €24.995 euro, bijna 1500 euro meer!

Screenshot Volkswagen site - klik voor groot beeld

De vraag is nu: moet je een Polo GTI kopen? Misschien wel, maar het zou ons niet verbazen als de Seat binnenkort in de aanbieding gaat, dus mocht die je meer aanstaan dan kun je altijd nog kiezen om daarop te wachten! Seat draait niet lekker en nu lijkt moederbedrijf Volkswagen op oorlogspad, waar gaat dat heen…

Update 15:20 prijzen waren al even bekend. Niets te zien hier mensen, gewoon doorlopen.

Ook interessant!

  • verniuwde Polo GTI
    Vernieuwde Polo GTI al heel snel onderweg
  • Witte Polo GTI occasion kost meer dan nieuwprijs
  • vernieuwde VW Polo GTI
    Vernieuwde VW Polo GTI: dit is hem!
  • Aston Martin of Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo of Aston V8 Vantage? Kies maar!

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

cupra, gti, ibiza, kies-maar, polo, Seat, Vergelijkingen, Volkswagen

Vorig bericht: « Volkswagen koopt Italdesign Giugiaro
Volgend bericht: Rijtest: BMW 335i Cabrio »

Lees Interacties

Reacties

  1. Philippe zegt

    25 mei 2010 om 15:06

    Ik zei het eerder al: broedermoord

    Login om te reageren
  2. raoulkroes zegt

    25 mei 2010 om 15:07

    Maar de Ibiza is mooier!

    Login om te reageren
  3. Mr. V8 zegt

    25 mei 2010 om 15:09

    Dinsdag VAG-dag?

    Login om te reageren
  4. paulusrx7 zegt

    25 mei 2010 om 15:14

    maarja die ziet er ook niet uit als een gekrompen leon cupra… die mij nog steeds die ibiza!!

    Login om te reageren
  5. As_long_as_it_is_fast zegt

    25 mei 2010 om 15:15

    Ik vind hem knap!
    Zou hem wel willen anders.
    Wat zijn de specs van zo een ding?

    Login om te reageren
  6. robbie zegt

    25 mei 2010 om 15:15

    Of je koopt een Skoda Fabia RS voor 23.150 euro. Bespaar je mooi nog een paar honderd euro ;)

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      25 mei 2010 om 15:39

      @robbie:
      en is de mooiste/leukste van de 3 :)

      Login om te reageren
  7. toyotaprius zegt

    25 mei 2010 om 15:16

    Zeg ik iets raars, als ik zeg: “Ik vind de Polo een leuke auto geworden?”

    Login om te reageren
    • Mao zegt

      25 mei 2010 om 15:38

      @toyotaprius:

      Nee hoor, helemaal niet. Alleen op autoblog.nl is et vloeken in de kerk, want VAG is natuurlijk niet coooool.

      Login om te reageren
  8. Stijn zegt

    25 mei 2010 om 15:21

    Voor elke dag dit (of indien een groter budget de Golf GTI), voor op het circuit de Clio RS.

    Login om te reageren
  9. Benjamin1 zegt

    25 mei 2010 om 15:45

    niet duur eigenlijk. Jammer dat je er zo 5000 tot 7000 euro bij kan tellen voor een radio, airco en ramen.

    Login om te reageren
  10. skier zegt

    25 mei 2010 om 15:51

    Wat volgens mij nog wel nieuw is is dat de 65 AMG motor vanaf september een upgrade krijgt naar 630 PK of was dit allang bekend?

    Login om te reageren
  11. Frankypanky zegt

    25 mei 2010 om 15:51

    Dit bedoel ik nou…

    Eerder was er een post, waar VAG riep dat SEAT een laatste kans krijgt.
    En dan komen ze met dit ‘nieuwtje’?!?

    Geen wonder dat men niet weer waar SEAT (voor) staat…
    (btw, ik zou zelf kiezen voor de Polo GTi) :mrgreen:

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    25 mei 2010 om 15:53

    §%¥£$!! Iemand heeft de dns verwisseld… ik kom steeds op de Vw-blog als ik naar Autoblog wil.

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      25 mei 2010 om 15:58

      @w0o0dy:
      Beter toch! :D
      Gelukkig is de Skoda Fabia de goedkoopste, en als enige in Combi te leveren van de 3 :D

      Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      25 mei 2010 om 16:09

      @w0o0dy: dat komt omdat ze steeds meer automerken kopen ;)

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        25 mei 2010 om 16:33

        @autoblogger: beetje als de telegraaf… steeds meer papier en zelden echt interessant.

        Login om te reageren
  13. Bboekelo zegt

    25 mei 2010 om 15:59

    nieuwe polo is oude golf.

    Moet binnenkort kijken naar nieuwe lease auto en vind de polo echt vele malen mooier en sportiever dan de nieuwe golf.

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      25 mei 2010 om 16:08

      @Bboekelo: Dat heb ik dus ook. Ik stond vandaag voor een Polo. Leuke uitvoering, en eerst dacht ik dat het een Golf was, die dingen zijn best groot.

      @Mao Ja, je hebt voorstanders en tegenstanders.. Dat krijg je met zo’n grote onderneming als VAG. Grote bomen vangen veel wind. Zelf, zwerm ik ergens in het midden. Ik vind de Scirocco en de Polo erg leuke auto’s, maar verder… Daar in tegen, zijn auto’s van het VAG concern een van de weinige merken, waarin ik zonder gezeur veel kilometers op een dag kan afleggen. Gezien mijn beroep is dat erg belangrijk.

      Login om te reageren
  14. IIIM zegt

    25 mei 2010 om 16:01

    Is het VW dag ofzo?

    Login om te reageren
  15. JPM zegt

    25 mei 2010 om 16:02

    Is er dan uberhaupt nog een reden om de A1 te kopen?

    Login om te reageren
  16. Chuck Norris zegt

    25 mei 2010 om 16:05

    @JPM Inderdaad..

    Login om te reageren
  17. Jurrian zegt

    25 mei 2010 om 16:08

    Nahh, die VAG varianten zijn voor de softies, die CLIO RS Cup ziet er zo veel cooler uit. kost maar 300 piek meer, heeft 20 pk maar, maar dan zonder turbo.

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      25 mei 2010 om 16:14

      @Jurrian:

      Heeft 20 pk maar? Dat is weinig ;) Denk dat je 20 pk meer bedoelt! Die clio is wel mooi :)

      OT:

      De prijs is zeker wel netjes had hem eerlijk gezegd wat duurder verwacht.. maar volgens mij kom je ook nog wel op een best getal als je een aantal opties neemt.

      Login om te reageren
      • Jurrian zegt

        26 mei 2010 om 10:42

        @ErikkNL: Daar kan je wel eens gelijk in hebben ;)

        Login om te reageren
  18. Kvgorp zegt

    25 mei 2010 om 16:11

    hmm een beetje lekker aangeklede polo bleumotion (leasetopper) kost 21.500 – 22.00 euro. Ik ga er even van uit dat de GTI al lekker compleet is met zijn uitrusting en die heb je voor 23.690.

    hmm dus 75 pk pruttel voor 22.000 of 180 pk voor 1700,- meer wat zou ik dan kiezen? dan maar geen 14% bijtelling

    Login om te reageren
  19. tuurlijk zegt

    25 mei 2010 om 16:23

    Off topic:

    -1 voor de gigantisch vervelende reclamebalk onderin het scherm.

    Login om te reageren
  20. CSL zegt

    25 mei 2010 om 16:27

    Renault Clio 2.0 16V RS Cup concurent!!
    Maar de RS is denk ik wel leuker voor het betere hoekwer.
    Maar de Polo eigenaren zulleen hem meer power geven dmv een chipje en uitlaatsysteem ofzo en lekker meedoen met 0-100 sprintjes!

    Voor dat geld heeft de Clio CUP ook nog een speciaal door Renault Sport ontwikkelde Chassis CUP-sportonderstel en monteert Renault antracietkleurige 17-inch wielen. In vergelijking met de Clio RS is de wielophanging met 7 mm verlaagd, wat resulteert in een lager zwaartepunt van de auto. Stijvere veren en hardere dempers garanderen supersportieve rijeigenschappen die volgens Renault ongeëvenaard zijn in de klasse van de betaalbare hot hatch. De Clio CUP sprint in 6,9 seconden naar de 100 en haalt een top van 223 km/u. Om weer netjes te kunnen vertragen monteert Renault Brembo remmen.

    Login om te reageren
  21. jos zegt

    25 mei 2010 om 16:31

    Volkswagen wil toch liever Volkswagens verkopen dan SEAT’s. Ben benieuwd of SEAT over 5 jaar nog bestaat.

    Login om te reageren
  22. AudiQuatro zegt

    25 mei 2010 om 16:37

    hmm k twijfel nu wel erg tussen deze en de Ibiza. Als die uitlaat van die Ibiza nou niet nep was geweest. Alleen zijn deze en de Ibiza allebei 200kg te zwaar. daar moet nog wel wat aan veranderend worden.

    Login om te reageren
  23. Bennink zegt

    25 mei 2010 om 16:38

    De euro is duur, maar dit is wel een beetje dubbelop (euroeuro): €23.690 euro

    Login om te reageren
  24. zezinho zegt

    25 mei 2010 om 17:04

    is die polo alleen in automaat?

    Login om te reageren
  25. PiK zegt

    25 mei 2010 om 17:14

    Ja enkel in DSG-7 leverbaar. Gelukkig voor lease rijders is de Polo met zijn 139g nog steeds een 20% bijtelling auto. Super interessant dus. Gemiddelde verbruik is 1 op 16,9, nette waarden.

    Login om te reageren
    • SjonnieKroket zegt

      25 mei 2010 om 17:23

      @PiK:

      Volgens VW verbruikt die 1 op 16,9 ja. De Polo Bluemotion haalt ook geen 1 op 30. De Volkswagens halen hun 0-100 acceleratietijden vaak ook niet. Dus optimistisch? zeker weten. Ik denk dat er geen hond is die 1 op 16,9 haalt. Ook geen ouwe tante die bij 2000 toeren over schakelt

      Login om te reageren
      • Ferdinand1 zegt

        25 mei 2010 om 20:01

        @SjonnieKroket: de 0-100 km/h tijden van Volkswagen kloppen vaak wel, en soms zijn ze sneller. Zo is de Polo 1.4 laatst getest op 11,1 seconden, terwijl de fabrieksopgave iets van 12,3 seconden is.
        En wat is nou het probleem van het opgegeven verbruik. Alle fabrikanten komen op dezelfde manier aan de cijfers. Dat is dan ook voor de klant bedoeld om de auto te kunnen vergelijken met wat anders. Maar dat betekent niet dat het ook echt haalbaar is. Maar met veel snelweg kilometers haal je vaak wel het opgegeven gemiddelde verbruik. Dus bijt je niet stuk op de opgegeven feitjes en de realiteit.

        Login om te reageren
        • SjonnieKroket zegt

          25 mei 2010 om 20:27

          @Ferdinand1: Met een getunede kilometer teller zeker!

          Login om te reageren
          • Ferdinand1 zegt

            25 mei 2010 om 20:58

            @SjonnieKroket: volgens Autoreview, en die vertrouw ik wel.

            Login om te reageren
            • SjonnieKroket zegt

              25 mei 2010 om 21:26

              @Ferdinand1: Je vertrouwt wel veel. Ik zou een VW helemaal niet vertrouwen. Je wordt genaaid bij de dealer en ook nog eens als je er in rijdt.

              Kosten Polo 24 mille
              Onderhoudskosten per 15.000km 200 euro
              Olie kosten per 15.000 km 150 euro
              Koelvloeistof kosten per 15.000 km 75 euro

              En ben je de 50dkm gepasseerd, valt je DSG onder je Polo weg.

              Leuke auto heb je dan

              Login om te reageren
              • Ferdinand1 zegt

                25 mei 2010 om 22:54

                @SjonnieKroket: Je mag heus wel een voor- of afkeur tegen een bepaalde auto hebben, maar dit komt in de buurt van afzeiken. Aanschafprijs is hoog (GTI valt me nog mee), maar die onderhoudskosten die jij noemt vind ik het klagen niet waard. Kijk nou gewoon eens wat voor leuk autootje daar staat, die zelfs goedkoper is dan de Ibiza Cupra ;) (dáár gaat het artikel om).

              • Sjonnie Kroket zegt

                25 mei 2010 om 23:33

                @Ferdinand1: Ik zie geen leuke wagen?

              • Ferdinand1 zegt

                25 mei 2010 om 23:56

                @Sjonnie Kroket: veel mensen vinden van wel, maar hier zitten jammer genoeg veel haters…

        • w0o0dy zegt

          25 mei 2010 om 21:22

          @Ferdinand1: lees dit maar eens…. Nog zo zeker dat VW eerlijk is over de verbruikscijfers?
          http://www.autobild.de/artikel/vw-polo-bluemotion-im-verbrauchstest_1146150.html

          Login om te reageren
          • Laurens zegt

            25 mei 2010 om 21:51

            @w0o0dy: ik schatte je hoger in… verbruikscijfers worden door en voor alle fabrikanten op een gestandaardiseerde manier vastgelegd, volgens een uniform protocol. Uiteraard doen de fabrikanten wel hun best en houden ze rekening met hoe de test is opgezet, maar dat doen ze allemaal (a.l.l.e.m.a.a.l.) :-)

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              25 mei 2010 om 22:05

              @Laurens: en jij vind het heel normaal als je praktijkverbruik 36% afwijkt van de fabrieksopgave? Het gemiddelde voor LEASERIJDERS met een aangeboren afwijking aan hun rechtervoet lag op 18% boven de norm voor de hele gemeten leasevloot….

              Jij schatte mij hoger in? Verleden tijd omdat ik niet in sprookjes geloof? Dezelfde mensen die dit geklets van VW als zoete koek slikken zijn op de artikelen over de Prius en andere Hybrides aan het miepen dat die lang de cijfers niet halen die de fabrikant beloofd… maar nu opeens ben ik de zeurpiet die niet in sinterklaas wil geloven omdat ik kritisch ben? Come on…. you can do better than that, surely.

              Login om te reageren
              • Laurens zegt

                25 mei 2010 om 22:11

                @w0o0dy: misschien begrijp ik je verkeerd… als je punt is dat alle werkelijke verbruiken af kunnen wijken… overigens lukt het mij vaak heel goed om de opgave te halen… maar het leek erop dat je een beetje loopt te VW bashen… vind ik prima, maar wel van een “niveau”… die Prius krijgt een berg subsidie, heel wat meer dan een 14% Polo… maar beide is onzin, daarin volg ik je wel (?)…

          • Ferdinand1 zegt

            25 mei 2010 om 22:29

            @w0o0dy: nou neem je wel een lekker extreem geval…
            En: “en idd die diesels klinken als tractoren, daarnaast is de koppeling lomp en maken de auto’s aanzienlijk meer herrie (banden/wind/motor) dan de meeste concurrenten…”
            Afgezien van de Bluemotion klinken de diesels niet slechter als de concurrentie, koppeling doet naar mijn ervaring alleen lomp in de 2002-2008 versies met vooral de lichtere motoren. En als je het over de recente Polo hebt wat betreft al de vormen van geluid in het interieur, dan is alleen een Clio stiller. Overigens vind ik andere vw’s ook niet meer herrie maken dan de concurrentie.

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              25 mei 2010 om 22:45

              @Ferdinand1: Korte review van de Golf V 1,9 tdi… De motor maakt veel herrie (en een heel naar geluid bovendien), de geluidsdemping van de wielkasten is slecht, de demping van windgeruis ook. Daarnaast loopt het water je auto in door het gebrek aan randjes voor de afwatering langs de deuren…de dempers zijn te slap en de veren ook. Stuur heeft geen noemenswaardig gevoel/feedback, auto is alleen globaal te plaatsen en stimuleert slecht rijden omdat het goed doen op geen enkele wijze wordt beloond…. Daarnaast is de auto zwaarder dan veel concurrenten en heeft ie minder ruimte dan een aantal van de concurrenten… ik meen het als ik zeg… ik zou de Peugeot 307 kiezen ware het niet dat die helemaal dramatisch is qua kwaliteit en je dus te vaak bij de dealer staat.

              Login om te reageren
              • Ferdinand1 zegt

                25 mei 2010 om 23:01

                @w0o0dy: nou lijkt het net alsof ik alléén maar met de exemplarisch-goede modellen heb gereden. Is het niet andersom? Dat sommige geteste exemplaren exemplarisch-slecht zijn. Geloof jij dat élke Golf zo in elkaar zit. Owww, zie trouwens nou pas dat je het over de V 1.9 TDI hebt…je weet dat dat een pompverstuiver is?? Dat is DE eigenschap van die motor..
                Ik lees eigenlijk ook echt andere dingen over de Golf (VI). Die wint zowat elke multitest (uitzonderingen daargelaten).

  26. PiK zegt

    25 mei 2010 om 17:20

    En trouwens heeft de GTI wél standaard een Radio, Airco, Topsportstoelen, rode stiksels in het interieur, enz enz

    Login om te reageren
  27. PiK zegt

    25 mei 2010 om 17:32

    @Sjonniekroket:
    De oude tante is in dit geval een DSG. Natuurlijk weet ik dat de gegeven waarde erg optimistisch zijn en in de praktijk (zeer) moeilijk haalbaar zijn.

    Echter ben ik er wel van overtuigd dat het mogelijk is, ze mogen toch geen misleidende waarde geven dat is niet eerlijk tegenover de klant.

    Login om te reageren
  28. Laurens zegt

    25 mei 2010 om 17:35

    Dit is ruim voldoende!

    Login om te reageren
  29. Emp zegt

    25 mei 2010 om 17:41

    Nog steeds duur. Kost een shelby GT500 5.4L in de VS omgerekend 33 000$ als ik het goed heb en
    een polo gti = 24 000 euro in NL.
    Wat een scherpe prijs zeg.
    Kud land als het om auto’s gaat.

    Login om te reageren
  30. El Rey zegt

    25 mei 2010 om 18:06

    Polo GTI… Een sportieve auto. Alleen leverbaar met automaat.

    MWUHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Wat een sof!

    Login om te reageren
  31. JPM zegt

    25 mei 2010 om 18:13

    @ SjonnieKroket

    Dat is onzin, er zijn afspraken gemaakt om gemiddelde verbruiken te berekenen, VW claimt heus niet zomaar in het rond. Als ze dat verbruik opgeven dan is dat op een gegeven moment gehaald conform de afspraken. Daar kun je vanuit gaan.

    Login om te reageren
    • SjonnieKroket zegt

      25 mei 2010 om 18:30

      @JPM:
      @Pik:

      Daar kun je vanuit gaan, maar is dat ook zo. Volkswagen is niet de enige hoor die het verbruik niet haalt. kijk maar naar de Ford Ka deze moet zo rond de 1 op 19 halen. De meeste mensen halen er nauwelijks 1 op 15 mee. En wees nou eerlijk mensen met een Ford zijn nou niet bepaald de racers in het verkeer. Op de snelweg schijnt het verbruik zelfs terug te lopen naar 1 op 13/14. Deze verhalen heb ik ook al genoeg van de TSI’tjes gehoord.

      Login om te reageren
      • Laurens zegt

        25 mei 2010 om 18:46

        @SjonnieKroket: dat zijn Prius waarden! Krijgt zo’n Ka dan ook zoveel subsidie?

        Login om te reageren
        • SjonnieKroket zegt

          25 mei 2010 om 18:52

          @Laurens: 1 op 19 is toch niks voor zo’n gebakje?

          @RWD: je wilt toch sowieso geen Audi?

          Login om te reageren
  32. rwd zegt

    25 mei 2010 om 18:47

    Dan koop je toch echt geen Audi S1 meer lijkt mij, tenzij je blind bent van merkliefde….

    Login om te reageren
  33. PiK zegt

    25 mei 2010 om 18:56

    @SjonnieKroket:
    De vergelijking met de Ford Ka is wederom nutteloos, net als je eerdere reactie dat de verbruikscijfers niet kloppen.

    Ik denk dat dergelijke verbruikerscijfers worden behaald door professionals die van zuinig rijden hun beroep hebben gemaakt. Een gunsig verbruik is niet alleen zuinig met de rechtervoet omgaan, er komt veel meer bij kijken zoals het anticiperen op andere weggebruikers, stoplichten enz.

    dus: verbruikscijfers die fabrikanten opgeven zijn bijzonder optimistisch, en (bijna) niet haalbaar voor een niet geoefende chaufeur (zoals de 99% van de weggebruikers). Ze zijn echter wél haalbaar.

    Login om te reageren
    • SjonnieKroket zegt

      25 mei 2010 om 19:00

      @PiK:

      Ik vergelijk niks, ik zeg alleen dat Volkswagen niet de enige is met optimistische verbruikscijfers.

      Je zegt het zelf al:Verbruikscijfers die fabrikanten opgeven zijn bijzonder optimistisch, en (bijna) niet haalbaar voor een niet geoefende chaufeur (zoals de 99% van de weggebruikers). Ze zijn echter wél haalbaar.

      Kortom in het dagelijkse verkeer haal je dat niet, kortom in het dagelijkse verkeer stoot je meer dan 140 gram co uitstoot per km uit kortom het verbruik klopt niet.

      Login om te reageren
  34. Bob zegt

    25 mei 2010 om 18:57

    @Emp

    Als die euro straks niks meer waard is, wordt ie toch duur zo’n Shelby

    Login om te reageren
  35. PiK zegt

    25 mei 2010 om 19:00

    Niet dat ik een zuinige chaufeur ben, en dat de Polo Bluemotion geen 1 op 30 haalt kan ik beamen, maar na 2 weken in het bezit geweest te zijn van zo’n auto haalde ik wel een gemiddeld verbruik van 1 op 22 zonder daar mijn best voor te doen. nogmaals: een nette waarde, niet fabriekconform, maar haalbaar; ja ik denk van wel.

    Login om te reageren
  36. poeperman zegt

    25 mei 2010 om 19:02

    @ el rey

    gast, ben je achterlijk?
    is een GTR niet sportief dan? of een 458?

    Login om te reageren
  37. Dennis zegt

    25 mei 2010 om 19:03

    Maar hij is ook vet lelijk en saai!

    Login om te reageren
    • SjonnieKroket zegt

      25 mei 2010 om 19:04

      @Dennis:

      muuahahahahahah

      Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      25 mei 2010 om 19:54

      @Dennis: fijn, jij bent 1 van de mensen die het niveau hier opkrikken…

      Login om te reageren
  38. PiK zegt

    25 mei 2010 om 19:05

    @SjonnieKroket:
    True, laten we het niet meer over verbruikswaarden hebben, begin me zo’n akelige groene broek dragende tree hugger te voelen.

    Login om te reageren
    • SjonnieKroket zegt

      25 mei 2010 om 19:06

      @PiK: Ik wilde al zeggen: Stick your PiK in a Tree!:D

      Login om te reageren
  39. Dennis zegt

    25 mei 2010 om 20:52

    @ Ferdinand; fijn, of mag ik mijn mening hier niet geven?

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      25 mei 2010 om 20:57

      @Dennis: Nogal een uitgesproken uitspraak op één van de leukste volkswagens. Waar is de onderbouwing…??

      Login om te reageren
  40. Dennis zegt

    25 mei 2010 om 21:15

    @ Ferdinand: Ik vind de Polo gewoon een saaie VW. Maar dat vind ik van bijna alle VW’s. Eenheidsauto zonder emotie. Ook de vorige Polo modellen heb ik altijd als saai bevonden. De enige VW die er een beetje uitspringt is de Scirocco.
    Ik snap sowieso niet wat mensen met VW hebben. De diesels klinken als tractoren en de interieuren zijn het toppunt van saaiheid. Ze zeggen wel eens in een VW interieur hoor je nooit een rammeltje. Maar er zit ook bijna niks in dus er kan ook niks rammelen.
    En over de DSG zal ik maar helemaal niet beginnen.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      25 mei 2010 om 21:49

      @Dennis: ehm een vw interieur rammelt ook gewoon hoor…. en idd die diesels klinken als tractoren, daarnaast is de koppeling lomp en maken de auto’s aanzienlijk meer herrie (banden/wind/motor) dan de meeste concurrenten…

      Login om te reageren
    • CasperH zegt

      26 mei 2010 om 10:38

      @Dennis: VW rammelt niet? Moet je voor de grap eens in een Touran gaan zitten. Elk vakje / klepje / knopje heeft wel een kraakje of rammeltje in zich. Als je slim bent zorg je dat het ritje rechtstreeks naar de KNO arts gaat.

      Login om te reageren
  41. mashell zegt

    25 mei 2010 om 21:22

    Een bescheiden geprijsde Volkswagen, dat we dat nog mochten meemaken. Of zou er iemand bij Pon op vakantie zijn en heeft vervanger dit prijsje bedacht (en kan na de vakantie zijn carrière elders vervolgen)?

    Login om te reageren
  42. w0o0dy zegt

    25 mei 2010 om 22:10

    En voordat mensen gaan miepen over die Prius… lees te tests rustig nog even na en kijk of daar een verbruik van boven de 5 liter uit de bus komt… nee dus.

    Login om te reageren
  43. Laurens zegt

    25 mei 2010 om 22:12

    Prius doet 140 gram/km, ongeveer 1:17. Bij die leaserijders, die wel allemaal ongeveer hetzelfde rijden ;-)

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      25 mei 2010 om 22:21

      @Laurens: de Prius haalt bij vrijwel alle test met journalisten achter het stuur 4,8l/100km of minder… 1 op 17 heb ik nergens gelezen…

      En de Polo Bluemotion krijg je ook zonder bpm en zonder mrb, dus die regels zijn gelijk… verder zit er op de Prius geen subsidie en betaal je meer accijns dan bij diesel…. kortom als je de schatkist een deuk wil verkopen dan kun je beter zo’n koffiemolen kopen.

      Login om te reageren
      • Laurens zegt

        25 mei 2010 om 22:32

        @w0o0dy: :-) ,jij niet natuurlijk: werkelijkverbruik.nl . Binnenkort zal de Polo daar ook wel verschijnen, alhoewel ik niet zeker weet of ze de gegevens actueel houden met de laatste tankpas invoer data. Die Polo is goedkoop, dan is BPM vrijstelling een stuk minder dan op een auto die eigenlijk net zo duur zou moeten zijn als een BMW 320ED… normaal compenseert hogere wegenbelasting lagere accijns, maar net weer niet bij zo’n vrijstellingsdiesel LOL

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          25 mei 2010 om 22:54

          @Laurens: ik heb zeker 8 tests gelezen die tussen 4,1 en 4,8 uitkwamen voor de nieuwe Prius.

          En over het belastingvoordeel: De Prius zou idd normaal gezien duurder zijn.. maar de Bluemotion DIESEL zou zo’n 2 tot 3 mille extra BPM voor de kiezen krijgen .. EN BPM. Daarmee zou de Polo in de richting komen van de 23mille ipv de 16k die hij nu kost…. en wat kost de basis Prius? 26mille…. niet echt een wereld van verschil vind je wel?

          Login om te reageren
          • Laurens zegt

            26 mei 2010 om 00:08

            @w0o0dy: je bent nogal selectief in je informatie, een site als werkelijkverbruik daarentegen is precies wat de naam al zegt… verder, als een auto je niet aanstaat, koop je hem toch gewoon niet, vrijwel niemand zoekt een formule auto voor dagelijks gebruik :-)

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              26 mei 2010 om 11:47

              @Laurens: 8 verschillende journalisten lijkt mij niet echt selectief….
              Via werkelijkverbruik.nl 43% afwijking maar de polo bluemotion 1.2 ….48,8%!!! Dus die zuinigheid van de Polo komt in de praktijk nog minder uit de verf dan die van de Prius.
              Of: Toyota liegt minder over het verbruik dan VW, wat jij wil…

              Login om te reageren
              • Laurens zegt

                26 mei 2010 om 20:05

                @w0o0dy: mij interesseert het ook niet al te veel, de EU test kan gebruikt worden om auto’s met elkaar te vergelijken, maar als je rijstijl en ritbehoefte anders is… wel is het heel lullig dat auto’s die theoretisch een paar gram meer uit stoten direct in een soort van fiscale afgrond storten. De auto stoot maar 8% van de totale CO2 hoeveelheid uit, sowieso oninteressant.

  44. w0o0dy zegt

    25 mei 2010 om 22:17

    Videoreview van Autocar in 90 sec over de Polo GTI
    http://www.youtube.com/watch?v=Jw3MEPoIVeU

    Login om te reageren
  45. Ferdinand1 zegt

    25 mei 2010 om 22:43

    Review van AW (sorry..):
    http://www.autoweek.nl/autonieuws/14165/Gereden-Volkswagen-Polo-GTI

    En een video van Autobild, voor de geïnteresseerden:
    http://www.autobild.de/video/1902

    Login om te reageren
  46. Jayceon zegt

    25 mei 2010 om 23:30

    Best leuke auto die nieuwe Polo. Alleen snap ik de keuze voor een automaat in een GTI nog niet echt…

    Login om te reageren
  47. super458 zegt

    26 mei 2010 om 08:00

    Hij ziet er wel goed uit, maar toch liever de Fabia RS. Volg de Skoda-rijder zeg maar.

    Login om te reageren
  48. Dimglor zegt

    26 mei 2010 om 08:10

    Mja ik zou voor een Renault Clio Rs gaan… zijn ook lekkere wagens en ik vind die om 1 of andere reden stoerder dan deze….

    Login om te reageren
  49. Dennis zegt

    26 mei 2010 om 08:42

    @ Ferdinand: PSA diesels lopen veel mooier dan een VW diesel.
    En ik vind het nog een bak geld voor zo’n saaie auto.

    Login om te reageren
  50. Vincenzo zegt

    26 mei 2010 om 09:45

    ja he ferdinand….die vag troep is zo goed joh, daar kan en mag niemand iets over zeggen natuurlijk. Lees eens wat testen uit duitsland zelf over je onverwoestbare vag.
    Maar ja, NL is natuurlijk een echt autoland haha.

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      26 mei 2010 om 09:56

      @Vincenzo: Zeg ik niet.. Als iets slecht is mag dat gewoon gezegt worden. Maar als het nergens op slaat, ja..
      “over je onverwoestbare vag” Als je maar niet bedoeld dat ik één of andere fanboy ben, want als dat het geval is moet ik je even mededelen dat je erg bekrompen bezig bent. Ohja, testen uit Duitsland; ik lees niet anders!

      Login om te reageren
  51. alfa mannetje zegt

    26 mei 2010 om 10:13

    dan lees je dat VW 4 modellen op de laatste plaatsen heeft staan van de 100.000 km testen …..
    Wel goede afwerking die autos .

    Login om te reageren
  52. PiK zegt

    26 mei 2010 om 11:13

    @SjonnieKroket

    Onderhoud om de 15.000km? Waar haal je dat vandaan? Gewoon 30.000km Long life service hoor!

    Login om te reageren
  53. CSL zegt

    26 mei 2010 om 11:27

    Waar zijn de foto’s van de nieuwe Volkswagen Passat! ??

    Login om te reageren
  54. TSI-tje zegt

    26 mei 2010 om 13:25

    PFFFTTT !!! Wát een discussie… we hebben het over een Polo GTI. Mensen die daar interesse in hebben kunnen waarschijnlijk niet malen over het verbruik. Die willen ook geen keiharde circuit auto als een Clio RS. Die willen gewoon een vlotte auto, die zich door de stad lekker laat besturen en niet té veel in willen leveren mbt.comfort. Daarnaast een auto dat als er een keer langere afstand gereden moet worden, dit gedaan kan worden zonder noodzakelijk gebruik van een niergordel. En dat doet deze Polo netjes. (niet spectaculair, wel netjes) Verder is hij redelijk scherp geprijst voor een auto van dit kaliber.
    Ik denk best een hit. En die jongetjes die brullen dat er 7-8 mille bijgerekend moet worden voor ‘gewone’ extra’s moeten eens een keer de voordeur uitstappen. Dat is bij de Duitsers allang niet meer zo sterk als vroeger. Deze Polo GTI zal best héél behoorlijk uitgerust zijn.

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      26 mei 2010 om 15:00

      @TSI-tje: een stadsautotje , moet jij ook niet eens de deur uit ?

      Login om te reageren
  55. TSI-tje zegt

    26 mei 2010 om 15:43

    Kom ik dagelijks… ja Stads autootje.. In de zelfde reeks als Cooper S, Corsa OPC, Civic S-type etc…
    Lange stukken snelweg zal met dat soort auto’s nooit een genot zijn, ondanks de motorisering. Daar verkies ik toch één van een paar maatjes groter voor.

    Login om te reageren
  56. Robert zegt

    27 mei 2010 om 14:22

    En vergeet de Fabia RS niet: http://www.skoda.nl/media/downloads/Prijslijsten/2010/Prijslijst_Skoda_Fabia_RS_online_26-5-2010.pdf

    Login om te reageren
  57. tarquesh zegt

    26 juni 2010 om 01:47

    Zolang er maar een turbo diesel onder de kap ligt ben ik blij. Benzine rijden is zo armoedig uit de tijd.

    Login om te reageren
  58. Mr. X zegt

    8 augustus 2010 om 10:17

    Dat de polo goedkoper is heeft te maken dat ie ietsje zuiniger is waardoor ie net in een ander zuinigheidslabel heeft. Normaal is de Cupra goedkoper. Dit komt zuiver door de regering die jou dwingt een keuze te maken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North