
De onfortuinlijke Duitse raceheld gaat waarschijnlijk geen gebruik meer maken van de jet, dus heeft z’n eega besloten het apparaat in de verkoop te gooien.
Lucratieve business, die Formule 1 van tegenwoordig. Ondanks een gebrek aan prijzen om op z’n toch al uitpuilende schoorsteenmantel te zetten reed Der Michael in 2012 nog een salaris van 8 miljoen euro bij elkaar en over z’n hele carrière verdiende hij maar liefst 824 miljoen dollar. Niet zo gek dus dat ‘ie liever in alle rust en comfort van circuit naar circuit hopte, in plaats van tussen jengelende koters in de rij te staan voor een helse vlucht met één van de vele prijsvechters. Ook na z’n omvangrijke racecarrière heeft de Duitse stercoureur overigens nog meerdere malen gebruik gemaakt van z’n wings.
Gezien de recente ontwikkelingen rond Schumi staat de Dassault Falcon 2000EX mét MS-logo en M-IKEL registratienummer (je zal maar vergeten welke de jouwe ook alweer was) al een poosje aan de grond, volgens Bild reden voor Corinna Schumacher om hem van de hand te doen. De jet mag voor 20 miljoen euro weg, wat 5 miljoen minder dan de prijs waarvoor het vliegtuig destijds gekocht is. Voor dat geld krijgt de koper een 8-persoons vliegtuig, dat met een vaartje van om en nabij 1000 km/u zo’n 6800 km af kan leggen.
Hier wat foto’s van het interieur. Ziet er toch een stuk comfortabeler uit als de vliegtuigen die ik van binnen zie.
http://mobile.globalair.com/aircraft_for_sale/images.aspx?adid=71728
@marijn90: mag ook wel voor dat geld ;) ik vind hem niet eens zo groot voor 20 miljoen.
@marijn90: ik zou eigenlijk liever Business Class (of eerst klas) vliegen. Goedkoper, minder zorgen en overal wordt voor gezorgd.
@mevipp: nou zo bijzonder is business class niet hoor….
@siemi: klopt, niet heel bijzonder maar dat betekent niet dat ik het niet liever zou vliegen. Zo’n jet is wel leuk voor een paar keer maar je hebt er minder een gevoel van ruimte in dan bijvoorbeeld eerste klas bij Emirates
@mevipp: blijkbaar heb je nog nooit in een business jet gevlogen. Natuurlijk heb je een stewardess mee op een lange vlucht, bepaal je vooraf wat je te eten krijgt, drink je wat je wilt zonder enig voorbehoud, je kan (in de meeste long haul jets) slapen in een fatsoenlijk bed enz enz. First Class maar ook sommige business class vluchten zijn uitstekend maar je kan er niet van A – naar B mee vliegen. Leuk als je van AMS – naar Dubai moet bijvoorbeeld, maar als je van AMS naar bijv Porto Seguro wil moet je minimaal 1 x overstappen. Zelfde met tijden en aansluitingen.. Hopen dat ze “fatsoenlijk” zijn. Maar ok de prijs is er dan ook wel naar.. Als je met een gulfstream 550 bijv vliegt naar Porto Seguro (max 11 pers in slaap configuratie) dan zit je aan € 12-15.000 pp (als je met 11 man vliegt). Wil je business of first zit je aan 2-4000 euro maar dan heb je vanaf SP of RIO geen echte business meer… Buiten het feit dat je “te ver”moet vliegen, in en uitchecken enz enz.. Maar ok.. Dat is waar je dan ook voor betaald..
@tvr1974: daar heb je inderdaad een goed punt!
@mevipp:
Het voordeel van zo’n jet is vooral dat je kunt vliegen wanneer het jou uitkomt, vrijwel altijd rechtstreeks kunt vliegen, nooit gecancelde vluchten hebt, geen lange rijen bij inchecken hebt, en niet op je koffers en de douane hoeft te wachten bij aankomst.
@Marijn90: heb je wel eens first class gevlogen?
-edit: nutteloze bijdrage-
20 miljoen? Neem aan dat dat wel inclusief afleveringskosten en een volle tank brandstof is.
@moveyourmind: kosten vliegklaar maken moeten er nog bijgeteld worden. Stel je voor :D.
Toch een mooie afschrijving op de winst ;).
mjah leuk maar ik houd niet zo van beige leder in het interieur. Ik kijk nog even of ik er eentje kan vinden met gewoon zwarte stoelen.
Van een oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan zeker
Nee, ik spaar wel door voor een Gulfstream 650ER.
Of een BBJ natuurlijk.
@sydney: Black BJ ja?
Komt afrojack aan met z’n gecharter van hop naar her
@knipperlichtje: en die van hem is nog gehuurd ;)
@biohazardracer: Zou je niet zeggen van een charter…
”;)”