• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Puntenverschuiving in F1 zorgt voor welkome verrassing

Auteur: willeme, gepost 2 september 2018 om 22:20 – 21 Reacties

Lance Stroll


In Moskou & Toronto zijn ze er heel blij mee!

Het leek zo goed te gaan met het Formule 1 teammanager spel. Ondergetekende had net Ferrari, Mercedes en Verstappen in zijn team. Om die topnamen te kunnen bekostigen, moest er ook een B-coureur bij. Dat werd Grosjean: betaalbaar en in potentie een snelle jongen. Aan de auto ligt het niet. Dat ik niet de enige was, bleek uit het feit dat F1-kenner @Jaapiyo exact dezelfde namen in zijn team heeft. Na de race van vandaag bleek ook dat die gedachte klopte: Grosjean werd zesde en daarmee knap best of the rest.

Helaas kunnen die behaalde punten gedeeltelijk ingeleverd worden. Het team van Renault vond namelijk dat de Haas van Grosjean niet conform het reglement was. Ze hebben protest aangetekend en gelijk gekregen. Naar het schijnt was de bodem Grosjean zijn auto niet conform de technische reglementen. Details erover zijn vooralsnog niet bekend.

De Formule 1 stewards hebben Grosjean uit het klassement gehaald, inclusief de punten die daarbij hoorde. Dat betekent dat Ocon nu zesde is, Perez zevende, Sainz achtste en Stroll negende. Dan komt nu het tromgeroffel, want het is nu voor het eerst dat Sergei Sirotkin punten heeft gehaald! Het zijn er niet veel (eentje), maar dit puntje heeft hij in zijn zak. Ook voor het geplaagde Williams is het een opsteker, dat een redelijk goed weekend kan afsluiten met beide coureurs in de punten.

Ook interessant!

  • Carlos Reutemann overleden
    F1 GP-winnaar Carlos Reutemann overleden
  • f1 rechten ziggo
    'Ziggo verliest F1 rechten'
  • Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
    Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
  • In memoriam: Frank Williams (1942-2021)

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Lance Stroll, Racing, Sergey Sirotkin, williams

Vorig bericht: « Vrouw zet dikschiff te koop voor 7 mille
Volgend bericht: BMW gaat je weer van het werk houden »

Lees Interacties

Reacties

  1. smoked zegt

    2 september 2018 om 22:29

    Poeh poeh wat een nieuws. B courreur die punten haalt!

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      2 september 2018 om 22:40

      @smoked: Eh, ja. Eigenlijk wel. Dat zeg je eigenlijk zelf ook ;-).

      De Williams is zeldzaam traag dit jaar, Sirotkin is niet onaardig (deed het redelijk in GP2), dus dat ‘ie punten haalt is wel degelijk nieuws ;-).

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        2 september 2018 om 22:58

        @willeme: volgens mij is sirotkin best snel. In kwali heeft hij volgens mij de overhand ten opzichte van stroll, en tijdens de kwali zie je pure snelheid natuurlijk. Alleen die williams is (relatief) traag als stront.

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          3 september 2018 om 09:10

          @thijsj: volgens mij is best Sirotkin best langzaam. Hij is ook gewoon een pay-driver die in goede auto’s het redelijk heeft gedaan.
          F1 is een happening waar 20 zitjes zijn waar in principe de 20 beste coureurs van het moment uitgenodigd moeten worden om te rijden. Deze man hoort simpelweg niet bij de beste 20.
          Overigens is hij nauwelijks sneller dan Stroll; en Stroll hoort ook niet bij die 20.

          Login om te reageren
  2. pomoek zegt

    2 september 2018 om 22:38

    https://mobile.twitter.com/andrewbensonf1/status/1036338647430250499/photo/1

    Login om te reageren
  3. dees zegt

    2 september 2018 om 22:58

    Telkens als ik die Stroll zie heb ik het gevoel dat die gast niet de slimste is.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 september 2018 om 23:06

      @dees: je mag het hier eigenlijk niet zeggen maar ook de held van de oranje brillen heeft zo’n uitstraling.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        3 september 2018 om 07:09

        @mashell:

        Volgens mij kan je dat hier prima zeggen hoor! Het is namelijk nogal tof om Max ofwel de hemel in te prijzen ofwel af te zeiken. Nuance mag juist niet!

        Iemand dom noemen om z’n uitstraling, zeker als het om Max gaat, is dus uitermate gepast op deze plek.

        Ik hoop dat je jezelf er weer wat beter door voelt!

        Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        3 september 2018 om 08:40

        @mashell: Ik heb dat bij LiL’ Lewis. Altijd dat domme policor uit zn hoofd geleerde gewauwel over god en fans.

        Login om te reageren
        • fastforward zegt

          3 september 2018 om 09:02

          @cloverleaf: Probleem bij Lewis vind ik de semi-diepgaande uitspraken die door de BBC worden opgetekend als waren ze van God Zelf. Ziggo heeft daar ook een handje van met Max. De commercial rond de race zijn veelal sponsors van Max. OT: mooi voor Williams.

          Login om te reageren
        • gregorius zegt

          3 september 2018 om 09:11

          @cloverleaf: 11 jaar lang dezelfde vragen terwijl je met je kop op tv moet. Dan ga je vanzelf onzin uitkramen!

          Login om te reageren
    • pomoek zegt

      2 september 2018 om 23:06

      @dees: haha, dat gevoel heb ik eerlijk gezegd ook!

      Login om te reageren
    • Erik zegt

      2 september 2018 om 23:12

      @dees: je moet wel gestoord zijn om F1 te rijden, zeker als je bij akkefietjes telkens de schuld bij een ander legt, zoals in deze race Vettel richting Hamilton doet een Verstappen richting Bottas. Eigen verantwoording kennen deze twee heren niet.

      Login om te reageren
  4. Edge zegt

    2 september 2018 om 23:30

    Haas heeft al aangegeven dat ze het niet eens zijn met de stewards en dat ze beroep aantekenen.

    Het probleem ligt inderdaad bij de vloer. F1 auto’s hebben een houten plank tegen de vloer geschroefd. Het carbon gedeelte waar die tegenaan geschroefd zit heet de reference plane. De hoekjes aan de voorzijde van deze reference plane moeten afgerond zijn. Om precies te zijn moeten die hoeken een radius hebben van 50mm, met maximaal 2mm speling. In het geval van de Haas zijn deze hoekjes dus te spits of niet afgerond genoeg. Ter illustratie heb ik op deze foto de betreffende hoekjes omcirkeld. Er zijn weinig hi-res foto’s van moderne F1 auto’s waar dit duidelijk op te illustreren is, dus we zullen het moeten doen met de onderkant van een BAR Honda
    https://i.imgur.com/w6P3rot.jpg

    Login om te reageren
    • woudloper zegt

      3 september 2018 om 06:58

      @Edge: en hoe weten de mannen van Renault hoe die Haas er aan de onderkant zou uitzien?

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        3 september 2018 om 07:10

        @woudloper: Omdat Renault loopt te bitchen omdat ze door Haas ingehaald zijn in het algemene klassement.

        Login om te reageren
    • potver7 zegt

      3 september 2018 om 07:06

      @Edge: Als dat het is,is diskwalificatie dan niet een hele zware straf? ’t Zal wel in de reglementen staan, maar toch…

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        3 september 2018 om 08:50

        @potver7: als een auto ook maar iets heeft wat niet mag word je gediskwalificeerd. alonso, silverstone in de wec bijvoorbeeld.

        Login om te reageren
    • roel_lemaire zegt

      3 september 2018 om 10:01

      @edge: Het was zelfs vooraf al bekend. De FIA heeft de regels aangescherpt en iedereen tot de GP van Italie de tijd gegeven om alles aan te passen. Aangezien Haas gevraagd had om uitstel tot Singapore i.v.m. de zomervakantie wist de FIA dat ze het niet in orde hadden. Hoe Renault het weet, geen idee, maar de Haas had eigenlijk niet eens mogen starten (maar dat wil de FIA ook niet). Er is zelfs gezegd dat de Haas gewoon mocht starten, en als niemand bezwaar zou maken dat het goed was.

      Dit soort aanpassingen tijdens het seizoen vind ik niet kunnen. Tijdens het spelletje de regels aanpassen (of aanscherpen) moet niet kunnen. Doe dat dan voor het volgende jaar.

      Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    3 september 2018 om 09:22

    2e keer in 2 weken dat Renault geen vrienden maakt.
    Eerst lopen zeiken over hoe de rare regels zeggen dat Force India zijn punten niet mag houden (terwijl het team hetzelfde is met een nieuwe eigenaar).
    En nu zeiken over de hoekjes van de grondplaat. Ik vind het toch intrigerend dat iemand van Renault een dergelijk protest aantekent. We hebben het niet over een grondplaat van een auto die te dicht op het asfalt ligt en daarom voordeel behaald. We hebben het over hoekjes (of zoiets), waar dus met enige opzet iets mee gedaan is; anders zou een dergelijke tip nooit van een ander team kunnen komen.
    Dan is nog de vraag: waarom bij Grosjean en niet bij Magnussen?
    En wat dacht men: we gaan hier de regels breken want we denken dat we hier echt voordeel mee kunnen halen? Met hoekjes om een grondplaat?
    En waarom moet Renault op zo’n wijze gaan klikken?

    Anyway, als je een beetje normaal doet, ga je als de FIA zijnde even naar al die hoekjes om de platen kijken en zeg je tegen de teams: jongens, kappen met klooien rondom die plaat. Volgende races checken we weer.

    Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    5 september 2018 om 21:13

    @willeme: wel een aardige uitleg waarom het terecht is dat de Hazen zijn gediskwalificeerd: https://youtu.be/48fttPKFDKY

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North