• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

PvdA vs Diesels

Auteur: autoblogger, gepost 16 februari 2007 om 14:51 – 102 Reacties

TDi Power

Terwijl ze zelfs in Amerika overstappen op diesel lijken we hier in Nederland alweer toe aan iets anders. Tenminste, als het aan de nieuwe milieuminister Jacqueline Cramer (PvdA) ligt. Deze wil namelijk niets meer met dieselauto’s te maken hebben. Afschaffen die hap!

De nieuwe bewindsvrouw liet weten: “Als het mogelijk is, moeten we die auto’s vervangen. We moeten zuiniger en schoner rijden. Dat ga ik proberen voor elkaar te krijgen.” De vraag is echter HOE?

Ze wil volgens eigen zeggen intensief samenwerken met het bedrijfsleven en milieuclubs (bron:telegraaf.nl).

Ook interessant!

  • Ford luistert naar klanten met nieuwe Ranger
    Nieuwe Ford Ranger, inclusief lekkere dikke diesel
  • Nieuwe BMW benzinemotoren én diesels op komst
  • Ferrari introduceert 812 VS aan trouwe klanten
  • Dit is de duurste diesel van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, pvda

Vorig bericht: « Robbie’s vrijdagmiddag Quiz 4 (uitslag is bekend)
Volgend bericht: VrijMiVideo: MINI’s Hammer & Coop »

Lees Interacties

Reacties

  1. Michiel_vd_Brink zegt

    16 februari 2007 om 14:53

    Kan iemand alsjeblieft deze dame op de hoogte brengen van de huidige stand der techniek?
    Geef haar een paar verplichte colleges, want deze dame loopt hopeloos achter.

    Login om te reageren
  2. sacha zegt

    16 februari 2007 om 14:54

    Haar motivatie laat misschien te wensen over, maar iedereen die diesels wil afschaffen heeft mijn steun!

    Login om te reageren
  3. d_vdm zegt

    16 februari 2007 om 14:55

    Volstrekte incompetentie is in Nederland een voorwaarde om minister te kunnen worden.

    Login om te reageren
  4. Fons zegt

    16 februari 2007 om 14:56

    Sacha for president.

    Beetje kort door de bocht, maar mijn stem heb je.

    Login om te reageren
  5. CSL zegt

    16 februari 2007 om 14:58

    Wat een onzin, partikelfilter erop en gaan met die banaan.

    Login om te reageren
  6. gekke harrie zegt

    16 februari 2007 om 14:58

    Dit zijn van die TE geemancipeerde k*t wijven die even hun mening willen verkonidigen. waarschijnlijk rijdt deze huisvrouw nog niet een 10k per jaar, want ze heeft chauffeur. kan ze niet eens 3 verschillen opnoemen tussen diesel en benzine motor.

    Nederland is cabaret voor de andere europese landen

    Login om te reageren
  7. volvo :D zegt

    16 februari 2007 om 15:00

    kunnen we die doos van een milieu minister niet gewoon afschaffen.

    Login om te reageren
  8. Klassiekerrally zegt

    16 februari 2007 om 15:00

    Ik zeg ook wel eens wat doms, maar ik zit dan ook niet in de politiek.
    Afgezien van het feit of haar zienswijze terecht is of niet: wil ze alle vrachtauto’s dan ook vervangen? Lekker haalbaar binnen de vier jaar dat ze het pluche bekleedt…

    Login om te reageren
  9. cerebro zegt

    16 februari 2007 om 15:01

    Jah of niet dan? door die stelletje sukkels die ook de grijs-kentkeken hebben weten in te voeren, rijden nou al die gare Polen Tjechen Bulgaren en al die zooi in de vetste auto’s!! beetje de diesel afschaffen…..

    neem anders zelf de fiets!!! stelletje prutsers daarooo….

    Login om te reageren
  10. Ewout zegt

    16 februari 2007 om 15:05

    moet ze eerst maar es met Royal Dutch Shell gaan praten, misschien is ze dan wel minder enthousiast (geldkwestie)

    Login om te reageren
  11. MarcO zegt

    16 februari 2007 om 15:10

    @ sacha en fons
    zeker nog nooit in een moderne diesel gereden?

    En hoe denkt Mw. Cramer de diesel uit het complete vrachtwagen park te krijgen?

    Overigens: me dunkt dat de TDI (Le Mans) toch echt wel zuiniger heeft gereden dan welke benzine gestookte concurrent aldaar.
    Van schoner kan ik me nog een discussie voorstellen, van zuiniger……?
    Maar met alle aankomende nieuwe technieken (bluetech enz) ontwikkelt de diesel zich op dit moment sneller dan de benzinemotor.

    Login om te reageren
  12. PigPen zegt

    16 februari 2007 om 15:11

    AAAH… GADVERDAMME!!!

    Het is ook altijd hetzelfde, de diesels hebben het weer gedaan.

    Als je echt iets aan het milieu wilt doen, schaf dan die grote fabrieken af, de auto zorgt wereld nog geen 10% aandeel aan de milieuvervuiling.

    Kijk eerst eens naar de industrie en die milieuramp in Indonesie die alleen al voor 20% van de uitstoot zorgt!

    Login om te reageren
  13. Patrick zegt

    16 februari 2007 om 15:12

    Hard rijden mag niet meer,Hard optrekken mag niet meer,
    Kunnen we eindelijk door al die vervelende regels heen nog een beetje pk,s op de weg leggen met de diesels,omdat het vandaag en eigenlijk altijd al, onmogelijk gemaakt word om een mooie v8 te kunnen betalen(te veel bpm).
    Willen ze deze speeltjes ook nog eens van de weg halen.
    Waar zou zij eigenlijk van genieten in het leven???,misschien moeten we dat dan ook maar verbieden.

    Egoistische >>>>

    Login om te reageren
  14. Fons zegt

    16 februari 2007 om 15:15

    Ik rijdt regelmatig diesel.
    Op de snelweg is het heerlijk.
    Maar ik zou prive nooit een diesel kopen.
    Gewoon een gevoelskwestie.

    Login om te reageren
  15. Klassiekerrally zegt

    16 februari 2007 om 15:15

    Nog een voordeel van de dieselmotor is dat er meer soorten brandstof ingekiept kunnen worden. De vrachtauto’s van de McDrek rijden geloof ik ook al op afgewerkte/verwerkte frituurolie. Ze rijden ook op koolzaadolie, maar er is niet genoeg landbouwgrond om aan de vraag te voldoen, dus die optie telt niet echt mee. Een mengsel is echter wel denkbaar.
    En met roetfilters en dergelijke is toch een heel verantwoord resultaat te halen?
    Mevrouw zal ongetwijfeld de beste bedoelingen hebben, maar ze kan haar pijlen beter op verder onderzoek gaan richten, zodat eerst goede alternatieven beschikbaar komen.

    Login om te reageren
  16. Klassiekerrally zegt

    16 februari 2007 om 15:16

    @ PigPen: PRECIES! Laat ze milieurampen gaan verbieden! ;)

    Login om te reageren
  17. Martinus zegt

    16 februari 2007 om 15:17

    Tsja deze dame geeft wel weer hoe het gesteld is met de vakkundigheid van onze bewindslieden op dit gebied.

    Login om te reageren
  18. Robin zegt

    16 februari 2007 om 15:18

    Sorry maar met roetfilter toch erg schoon dacht ik zo.

    Login om te reageren
  19. Fons zegt

    16 februari 2007 om 15:19

    @cerebro,

    dat van die fiets pakken, snap ik nog.

    Maar van de rest kan ik geen chocola maken.
    Dus oost-europeanen rijden in vette bakken omdat hier grijs-kenteken is afgeschaft????

    Login om te reageren
  20. MarcO zegt

    16 februari 2007 om 15:19

    @ klassiekerrally
    Kijk daar stem ik op! Ik ben voor :)

    Login om te reageren
  21. Peperbus zegt

    16 februari 2007 om 15:25

    Ik vind dat we haar een misstap moeten gunnen. Ik weet nog een instantie die dit soort uitspraken niet leuk vindt

    “Mevr. Cramer bekleedt diverse nevenfuncties, waaronder Commissaris bij Shell Nederland”

    ;-)

    Login om te reageren
  22. john zegt

    16 februari 2007 om 15:25

    Roetfilters, common rail met hoge inspuitdrukken voor betere Schonere verbranding, vrachtauto industrie gaat naar Euro 4 en 5 wat wil men nog meer. Ja misschien terug naar het Flintstone tijdperk?

    Login om te reageren
  23. Oi! zegt

    16 februari 2007 om 15:25

    misschien is het beter als ze zich niet meer bezig zal houden met mannenzaken

    Login om te reageren
  24. cerebro zegt

    16 februari 2007 om 15:27

    @Fons

    nee! denk is na… die autos zijn toch niet gesloopt??? waar wij niet in hebben kunnen rijden omdat het te duur is, hebben zij massaal op kunnen kopen voor een prikie! hun schuld niet maar ik hoop dat je nu wel snapt wat ik bedoel…

    stelletje prutsers gewoon daarboven..

    Login om te reageren
  25. bvking zegt

    16 februari 2007 om 15:27

    dat mens moet eens beter na gaan denken. Ten eerste stoten diesels veel minder CO2 uit en ten tweede wordt maar een klein deel van fijnstof(roet) door diesels geproduceert. Banden zorgen voor 25% van het fijnstof. Als ik minster was zou ik banden verbieden en ballen als wielen verplichten (audi rsq) :P

    Login om te reageren
  26. sacha zegt

    16 februari 2007 om 15:28

    @MarcO: Jazeker.

    http://www.autoblog.nl/archive/2005/12/27/audi_a8_42_tdi_quattro__deel_2

    Login om te reageren
  27. Jeroen zegt

    16 februari 2007 om 15:30

    domme doos

    “left-wing demonstrators, just a bunch of troublemakers, cowards and conspirators, YOU”RE THE ENEMY!”

    Login om te reageren
  28. PigPen zegt

    16 februari 2007 om 15:36

    Laten we allemaal op plutonium gaan rijden! Dat is volgens de regering de toekomst, maar pas wel op mensen: 1 ongelukje en we kunnen de A2 de komende 10.000 jaar niet meer gebruiken ;)

    Login om te reageren
  29. Frostbite zegt

    16 februari 2007 om 15:37

    geweldig initiatief! ik ben benieuwd hoeveel minder een benzineauto gaat kosten en al helemaal wanneer ik een hybride (prius/civix hybrid) bpm-loos kan kopen…

    iets doen aan het milieu!?
    Ik erger me elk jaar weer dood aan complete winkelstraten die bij -10 c de volledige pui open hebben hangen om potentiële klanten maar te laten weten dat ze iets te verkopen hebben, en ondertussen met windkracht acht warme lucht blazen, want het moet binnen wel kamertemperatuur blijven…
    zolang dit soort nutteloze verspilling niet aangepakt wordt vindt ik ALLES uit den haag puur hypocriet.

    Benzine en dieselmotoren worden steeds efficiënter, schoner en zuiniger. Stel verdomme je prioriteiten

    Login om te reageren
  30. PigPen zegt

    16 februari 2007 om 15:42

    @Frostbite

    Juistem!

    En voor de mensen die de autoweek niet hebben. Hier staat deze week in dat in 2012 (meen ik) de CO2 uitstoot max. 130 gram/km mag zijn… volgens een hoge ome van de Europese autofabrikanten genootschap zal dit kleine auto’s 30 tot 40% duurder maken.

    Dus, allemaal grote auto’ s kopen :)

    Login om te reageren
  31. Holden zegt

    16 februari 2007 om 15:46

    De televaag zat er zoals wel vaker weer een heel eind naast, zie deze link:

    http://www.automotive-online.nl/nieuws.asp?ID=3992

    Login om te reageren
  32. React zegt

    16 februari 2007 om 15:46

    Ik snap dat diesel bashen niet, overal in europa wordt diesel gereden. Diesels zijn het beste middel om snel CO2 uitstoot in te dammen bij auto’s.

    Maarja als je naar de cijfers kijkt snap je uberhaupt niet wat ze moeilijk doen. Auto’s worden steeds schoner en de uitstoot neemt ook af. Bovendien daalt zelfs het aantal auto’s in het wagenpark van Nederland: http://www.nnmedia.nl/bovag-rai.nl/bovag/2006/nl/auto

    Login om te reageren
  33. Zoetwatermatroos zegt

    16 februari 2007 om 15:48

    Als al die anti diesel/anti auto mensen de auto laten staan zijn alle problemen die worden veroorzaakt door auto’s gelijk opgelost.

    Hier stem ik dus op.

    Login om te reageren
  34. Klassiekerrally zegt

    16 februari 2007 om 15:49

    Frostbite: ik ben het helemaal met je eens!

    Login om te reageren
  35. Fons zegt

    16 februari 2007 om 15:52

    @Frostbite,

    Dan is het ook onzin om hier rond de kerst overal ijsbanen aan te leggen en binnen skibanen!! te bouwen.

    Het is gewoon een feit dat bijna alles wat leuk is, ook energie vreet.

    Login om te reageren
  36. MarcO zegt

    16 februari 2007 om 15:52

    @ sacha: point taken.
    Wat me overigens wel opvalt in het artikel is dat je eigenlijk niets te klagen hebt over de diesel…. alleen heb je niets met de vormgeving en afwerking van audi. en die staat hier niet ter discussie.

    Login om te reageren
  37. mark996 zegt

    16 februari 2007 om 16:00

    Frostbite: helemaal met je eens. En ik ga er zelfs nog een schepje bovenop doen. In bijvoorbeeld Las Vegas verbruiken ze in een kwestie van een paar dagen net zo veel energie als wij in heel nederland bij elkaar over het hele jaar doen. Dus mijn suggestie: Las Vegas aan de spaarlampen en we kunnen allemaal weer gewoon plankgas rijden hier.

    Login om te reageren
  38. Klassiekerrally zegt

    16 februari 2007 om 16:01

    @ Fons: laat die winkels gewoon de deuren dicht doen of draaideuren installeren. Het is te zot voor woorden dat de deuren ’s winters open staan en dat er om die reden zo hard gestookt moet worden.
    Lijkt me heel simpel om daar richtlijnen voor op te stellen.

    Login om te reageren
  39. sacha zegt

    16 februari 2007 om 16:07

    @MarcO: Ok, you got me there. Als het een V8 diesel is dan kan het door de beugel.

    Login om te reageren
  40. Fons zegt

    16 februari 2007 om 16:14

    @Klassieker,

    Ik ben ook tegen verslinding van energie.
    Maar het wordt (helaas) in de hele maatschappij gedaan.

    En het begint eigenlijk al hier bij autoblog.

    Liever een auto van 300PK dan van 200PK.
    Terwijl elk normaal mens ook van A naar B kan met 100PK

    Maar het blijft wel leuk om als eerste ergens weg te zijn en de rest in een rookwolk achter te laten.

    Login om te reageren
  41. Bisazza zegt

    16 februari 2007 om 16:23

    Opzouten met alle groene vingers van Nederland. Ik ga naast mijn auto een lekkere amerikaan kopen uit de 60er jaren. en elk weekend lekker gassen door Nederland. Hou toch op met die onzin. hou toch op met PVDA wegwezen!

    Login om te reageren
  42. sacha zegt

    16 februari 2007 om 16:29

    @Bisazza: Lekker politiek incorrect?

    You know what I’m gonna do?
    I’m gonna get myself a 1967 Cadilac El Dorado Convertable
    Hot pink!
    With whale skin hub caps
    An all leather cow interior
    And big brown baby seal eyes for headlights
    YEAH!
    And I’m gonna drive around in that baby
    At 115 miles per hour
    Getting one mile per gallon

    ;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=uY67cYJDc9s

    Login om te reageren
  43. AlwinH zegt

    16 februari 2007 om 16:34

    Ik ga met mijn auto meestal van A naar A, kom zelden bij B.

    Login om te reageren
  44. Arjen Jongeling zegt

    16 februari 2007 om 16:38

    Diesel is inderdaad viezer. Wel minder vies dan vroeger, maar dat geldt voor benzine ook. Ja, het is zuiniger dan benzine maar met de ontwikkelingen op hybride-techniek gaat dat snel omdraaien. Een Prius rijdt 1:23! Hoe eerder men dus diesel afschaft, hoe sneller die ontwikkelingen zullen gaan. En geef toe, waarom is diesel populair? Om de prijs. En wie heeft die verzonnen? De overheid. Wissel de prijs van benzine en diesel om en de meningen zijn al gauw milder!

    Login om te reageren
  45. niels zegt

    16 februari 2007 om 16:40

    Ach dit is weer politiek je gaat iets roepen en dan kijken hoe we erop reageren.

    Waarschijnlijk zal het de meerderheid weereens niet halen, afwachten maar ik denk trouwens wel de benzine motoren de toekomst zijn maar dan wel speciaal.

    Zoals Fiat nu gaat doen met de Punto en de Bravo en bijvoorbeeld ook Volkswagen met kleinere motoren en een turbo zeg maar de diesel opbouw maar dan bij benzine techniek.

    Ik vind het trouwens raar dat zo’n minister dat roept oke maar zorg dan ook voor oplossingen ik denk aan een filter en schonere diesels soorten maak die dan goedkoper en laat Bio benzine dan goed aan de pomp komen werk dan echt aan alternatieven en maak niet dingen duurder om dingen duurder te maken om er alleen maar geld uit te trekken.

    En doe dan iets aan het geheel ga werken aan de files want die zijn het meeste vervuilend ga spijkers met koppen slaan, en zorg dat het Europees klopt niet dat Nederland weer allerlei dingen wil en dan terug gefloten word door Brussel zorg voor oplossingen. Schaf op den duur langzaam die rare BPM af en laat mensen betalen naar het gebruik van een auto.

    Groeten

    Niels

    Login om te reageren
  46. beschuitfluiter zegt

    16 februari 2007 om 16:49

    hedendaagse diesel heeft zo veel potentieel gewoon…

    SNAP HET MAAR NIET dus

    Login om te reageren
  47. Stek zegt

    16 februari 2007 om 17:02

    Vind dat een diesel ook zo’n lawaai maakt. Zelf de nieuwste modellen klinken nog (in tegenstelling wat de reviewers ook mogen beweren) redelijk luid. Lees je dat de D5 toch echt je van het is ga je ermeer rijden klinkt het nog steeds nergens naar..

    Login om te reageren
  48. mashell zegt

    16 februari 2007 om 17:03

    Whoeha. Jacqueline Cramer for president! Geniaal.

    Login om te reageren
  49. daan zegt

    16 februari 2007 om 17:10

    het is een vrouw dus zal niets van inkomen van haar domme plannetjes en
    zal ze ook wel het kabinet om zeep helpen
    Hoe kan dat nou alle diesels afschaffen

    Login om te reageren
  50. BOL zegt

    16 februari 2007 om 17:42

    Ik ben benieuwd op welke bronnen deze mevrouw haar uitspraken en prachtige ideeën baseert.. En met wat voor alternatieven ze op de proppen wil komen.

    Maar als heel dieselend Nederland echt wordt ‘vervangen’ dan ga ik samen met een uitvinder op korte termijn een upgrade kitje ontwikkelen waarmee diesel auto’s op bier kunnen rijden.. Dan ik over een paar jaartjes de koning..

    Login om te reageren
  51. Martijn zegt

    16 februari 2007 om 17:46

    Iedereen die ooit in de zomer in Kuala Lumpur (Maleisie) is geweest, weet daar iets aan gedaan moet worden. Je kan daar de top van gebouwen niet zien, door de rook van moedwillig aangestoken bosbranden, honderden kilometers verderop. Ga maar eens na wat voor branden dat dan moeten zijn!

    Login om te reageren
  52. lincoln mark8 zegt

    16 februari 2007 om 17:56

    deze vrouw loopt net als haar taliban collega,s hopeloos achter…. domme slet

    Login om te reageren
  53. Armada zegt

    16 februari 2007 om 17:57

    Ze snappen het gewoon niet daar in Den Haag. Het zijn gewoon een stelletje n00bs. Ze weten gewoon niet waar ze het over hebben. Stelletje arrogante zakkenwassers zijn het.

    Login om te reageren
  54. Armada zegt

    16 februari 2007 om 17:57

    sorry, moest er even uit. Zal niet meer gebeuren.

    Login om te reageren
  55. Citrofiel zegt

    16 februari 2007 om 17:57

    MENSEN! KIJK MET ZIJN ALLEN EENS OP DE LINK DIE HOLDEN DOORGAF: http://www.automotive-online.nl/nieuws.asp?ID=3992

    Login om te reageren
  56. Citrofiel zegt

    16 februari 2007 om 17:59

    Ik begrijp dat jullie een beetje lui zijn. Dan maar zo, leest wat gemakkelijker:

    PvdA: anti-dieselbericht overtrokken 16-2-2007
    De nieuwe milieuminister Jacqueline Cramer (PvdA) kondigde gisteren bij haar ‘sollicitatiegesprek’ met formateur Balkenende aan uiteindelijk helemaal af te willen van dieselauto’s. Dat meldde althans de Telegraaf vanochtend. “Klopt niet”, zegt de PvdA. “Na haar gesprek met Balkenende werd aan mevrouw Cramer gevraagd wat de dieselrijder van haar kon verwachten”, aldus een woordvoerder van de partij. “Ze heeft toen geantwoord dat dat primair een zaak is van het ministerie van Verkeer en Waterstaat, maar dat ze wel nastreeft dat er meer zuinige en schone auto’s op de weg komen. Het woord dieselauto heeft ze zelf niet eens in de mond genomen. Er is dus geen sprake van een ban op dieselauto’s.” Toch een hele opluchting. (ZEKER :D )

    Login om te reageren
  57. erik zegt

    16 februari 2007 om 18:00

    Deze lijst is het keiharde bewijs dat die vrouw er ongelooflijk naast zit.
    http://www.auto-motor-und-sport.de/hps/img/hxmedia//mpsams/2007/02/HBVBmwQ7.pdf
    Er staat bijna geen enkele benzine auto tussen. En als we naar het broeikaseffect kijken waar het ons allemaal om te doen is dan moet de CO2 stoot zo laag mogelijk zijn.

    Login om te reageren
  58. barry330cd zegt

    16 februari 2007 om 18:05

    En dan kan deze nieuwbakken minister beter de vrachtwagens en de zware industrie aanpakken als ze werkelijk met het milieu begaan is!

    Login om te reageren
  59. Ejay zegt

    16 februari 2007 om 18:21

    Goed, deze vrouw was vroeger communist en zat vroeger met een ketting aan hekjes. Nu is ze volwassen, maar ten aller spijt heeft ze het leven nog steeds niet begrepen. Als oud commissaris van Shell, verwacht je toch meer van zo iemand.

    – Diesels zijn tegenwoordig ontzettend schoon, zeker met partikelfilter.
    – Diesel is een ander bijproduct van olie dan benzine, oftewel diesel verbieden en de bruikbare fossiele brandstoffen zijn eerder op.
    – De transportsector gaat protesteren.

    Als je zonodig wat wilt doen, geef dan de GroenLinks wethouder van A’dam ongelovelijk op der flikker, omdat ze de definitieve toestemming gegeven heeft om die gifboot naar Ivoorkust te sturen.

    Login om te reageren
  60. lincoln mark8 zegt

    16 februari 2007 om 18:22

    @citrofiel… ik grijp gewoon elke gelegenheid aan om een ambtenaar een domme slet te noemen…. en ik neem het niet terug…. takkewijf.(lekker he)

    Login om te reageren
  61. barry330cd zegt

    16 februari 2007 om 18:27

    @Ejay, al die linkse meiden zijn zo hypocriet als de pest. Ze zijn altijd lelijk en weten alles beter. Deze nieuwe gaf op de TV aan, dat ze heel goede banden met de milieubewegingen heeft. Nou daar zijn we klaar mee, dat zijn allemaal linksradicale terroristen ala Volkert van der G.
    Ik hoop echt dat dit kabinet als de sodemieter omvalt en dat de PVV nog veel meer stemmen gaat krijgen.

    Login om te reageren
  62. john zegt

    16 februari 2007 om 18:28

    @ barry330cd

    Ik zit in de transportwereld als er een tak goed bezig is, is dat wel de vrachtwagenindustrie om zuinige en zo efficient mogelijke dieselmotoren te bouwen in alle pk-klasses. De Euro 5 wet word over 2 jaar ingevoerd maar de grote merken hebben ze al een tijd lopen die motoren. Denk aan Daf, MB, Volvo enz. Alleen er is een probleem, de oude motoren die blijven lopen tot ze er bij neervallen, denk aan Oostbloklanden en Afrika, want daar gaat veel van dat oude spul heen. En inderdaad de zware industrie die mogen ze wel aanpakken maar dan wereldwijd. Wij in Europa ons best doen en bv. China en India doen maar wat ze willen. Dan is het toch een emmertje water naar de zee dragen. Hierbij iedereen een goed weekend gewenst.

    Login om te reageren
  63. Tim zegt

    16 februari 2007 om 18:44

    @ Stek: Ik weet niet in wat voor D5 jij gereden hebt, maar de D5 klinkt echt, durf ik het te zeggen, ‘geweldig’!

    Login om te reageren
  64. barry330cd zegt

    16 februari 2007 om 19:16

    @Stek: Ik nodig je uit om eens met mij mee te rijden in mijn auto. geheid dat je op je woorden terugkomt.
    @John: Ik ben het helemaal met je eens!

    Login om te reageren
  65. ccccccccccxxxxxxxxxxxxx zegt

    16 februari 2007 om 20:11

    Zoals de PVDA al niets meer met de werkende klasse heeft, heeft het ook niets met diesels

    Login om te reageren
  66. Charles zegt

    16 februari 2007 om 20:22

    V8 forever !!!

    Login om te reageren
  67. don_mario zegt

    16 februari 2007 om 20:26

    Zo lang die gasten een Audi A8 6L W12 onder hun kont hebben, komen deze praatjes lachwekend bij mij over.

    Login om te reageren
  68. Classic red zegt

    16 februari 2007 om 20:26

    Omdat vrachtwagens en andersoortige bedrijfswagens op diesel rijden, wordt er minder belasting op diesel geheven. Daardoor heeft de autoindustrie bedacht dat het misschien slim zou zijn om ook personenauto’s voor particulieren met een diesel uit te rusten. Particulieren zijn vervolgens massaal diesel gaan rijden, omdat ze zo geld spaarden. Maar de lagere belasting op diesel was bedoeld om het bedrijfsleven te helpen, niet particulieren. Wanneer diesel hetzelfde zou worden belast als benzine, zouden particulieren nooit diesel zijn gaan rijden. M.a.w. overheidsbeleid heeft er voor gezorgd, dat mensen diesel zijn gaan rijden. Daarom is het niet zo vreemd, dat dezelfde overheid ervoor kiest om diesel te ontmoedigen.

    Login om te reageren
  69. Fons zegt

    16 februari 2007 om 20:46

    @Classic red,

    Dit is nieuw voor mij.
    Maar dit is precies dezelfde reden dat grijs kentekens voor particulieren is afgeschaft.

    Misschien toch een idee om LPG naar voren te schuiven.
    Het is tenslotte ook een afvalproduct en stukken schoner dan benzine en diesel.

    Login om te reageren
  70. M.M.M zegt

    16 februari 2007 om 21:26

    @ John: Klopt als een bus. Die Aziaten, met name China, maken er op dit moment echt een puinhoop van met het milieu. En daar dus geen milieuheffingen zoals hier in Europa. Hier doen we er veel meer en we moeten daar vervolgens ook nog meer voor betalen.

    Login om te reageren
  71. lincoln mark8 zegt

    16 februari 2007 om 21:57

    @MMM … de grap is dat belasting betalen niks met een schoner milieu te maken heeft…. geen ene flikker…. en zeker niet in nederland.

    Login om te reageren
  72. smaakversterker zegt

    16 februari 2007 om 21:57

    Ze heeft groot gelijk, Weg met dat strontdiesel

    Login om te reageren
  73. Fons zegt

    16 februari 2007 om 22:14

    @Lincoln,

    In zoverre heeft belasting betalen ermee te maken, dat als de brandstoffen peperduur worden, we vanzelf minder en zuiniger gaan rijden.

    Login om te reageren
  74. Jappy zegt

    16 februari 2007 om 23:32

    Dat is raar, de laatste keer dat ik wat van diesels hoorde, ging het over hoe zuinig ze waren en dat ze minder CO2 uitstootten, dus waar heeft dit mens het in godsnaam over?

    Login om te reageren
  75. Ejay zegt

    17 februari 2007 om 00:58

    @ Fons, kijk dan krijg je weer dat links om andere redenen over de zeik gaan. Straks kunnen de minima geen auto meer kopen en rijden, omdat het zo duur is. Links probeert het net op het randje te krijgen zodat men net niet gaat zeuren. Echter is het aan de automobilist om aan te geven dat het genoeg is. Op een gegeven moment wordt het linkse tuig met hun eigen middellen terug gepakt door de de middenstand. Ik zie het al helemaal voor me, geblokkeerde wegen etc.

    Login om te reageren
  76. Karel zegt

    17 februari 2007 om 04:38

    Daar gaat de economie, niemand die straks nog een km wil rijden als het niet hoeft dus werken buiten de deur vergeet het maar bezoekjes aan steden en andere zaken vergeet het maar……let op dit kabinet breekt af wat de rest in 50 jaar heeft weten op te bouwen hoezee met Bos en Rouvoet!!!! We gaan met zijn allen terug in de tijd en het gaat ons geld kosten…….met bakken.

    Login om te reageren
  77. rene zegt

    17 februari 2007 om 07:31

    Die roetzak(filter) wie heeft dat eigenlijk bedacht ?
    Toch weer iets van de Hollanders.
    Of had je toch een echt goed argument.

    Login om te reageren
  78. ger zonneveld zegt

    17 februari 2007 om 09:01

    het maakt niet uit wie wat bedenkt, maar bij ieder nieuw kabinet is de autobezitter altijd de klos. eerst stimuleren ze de dieselauto verkoop door de benzine krankzinnig duur te maken, nu heeft heel europa onderhand een diesel gekocht, en nu moeten we weer terug naar een volgende fase van verkapte verkoop truukjes.
    LPG rijden is super schoon en goedkoop alleen de wegenbelasting is weer evenredig absurd hoog. Het maakt niet meer uit of je uiteindelijk door de hond of de kat gebeten gaat worden. De auto bezitter moet bloeden, gemolken worden en wat nog het ergste is op kosten gejaagd worden. In het oude oostblok was het misschien zo gek nog niet, iedereen dezelfde auto, staatsauto, dezelfde brandstof, ook van de staat. dan zijn ze toch klaar hebben ze alles in eigen handen. Het is en blijft een roversbende, maar ja het spreekwoord zal hier ook wel op de een of andere manier van toepassing zijn, wie het dichtst bij de kachel zit warmt zich het best. en deze keer geen dieselkachel.

    Login om te reageren
  79. rene zegt

    17 februari 2007 om 09:17

    Da’s ferm gezegd se.
    Maar die roetzak zijn we nog niet uit.
    Geef me eens één reden om dat onding je motor te laten veprutsen.

    Login om te reageren
  80. Nog een //M Power zegt

    17 februari 2007 om 09:59

    Hallo,

    Zitten er hier ook Priusrijders tussen.. Dat ding loopt alleen 1 op 23 in de FOLDER. Ik heb 2,5 jaar Toyota’s verkocht en er dus genoeg mee gereden. Als je normaal doorrijdt, en ik heb de indruk dat een kruissnelhuid van 160 onder de meeste lezers van deze site heel gewoon is, loopt ie misschien 1 op 14. Natuurlijk ook netjes maar alleen de mensen die graag zuinig WILLEN rijden halen die 1op 23. Dat betekend dus constant op de cruise control, niet harder dan 120 en niet meer lekker optrekken. Alles op z’n gemakje en zo gauw het kan gas los. Nee, DAT is lekker rijden…

    En dan hebben ze ook nog een AYGO. Volgens de folder moet die 1 op 21,7 lopen. ECHT NIET! Kreeg ‘m met pijn en moeite op de 1 op 14. Hij liep meestal 1 op 10 / 1 op 11. Maar ja, hij is natuurlijk niet gemaakt om altijd 160 mee te rijden….

    Login om te reageren
  81. Fons zegt

    17 februari 2007 om 10:08

    Er is maar een voordeel als het rijden onbetaalbaar wordt :
    Het wordt zo lekker rustig op de weg en dan kan de maximumsnelheid ook een stuk omhoog.

    Login om te reageren
  82. w0o0dy zegt

    17 februari 2007 om 11:25

    onbegrijpelijk dat iemand met zo weinig verstand van zaken minister kan worden….. een Alfa 159 1,9 JTDm 16v heeft een uitstoot van 159g/km…… dat haalt mijn benzine auto niet hoor (178g/km) De vergelijkbare benzine versie (een moderne jts) scoort 205 g/km!!

    Met een roetfilter kun je de lucht uit de uitlaat van een moderne diesel (in vergelijking tot een benzine uitvoering) zonder meer schoner noemen dan die van een benzine uitvoering. Voor de ouderwetse diesels zou ik zeggen: omschakelen naar bio-diesel/ethanol/lpg (ja dat kan echt) en roetfilters verplichten….
    Als cabrio-rijder weet ik dat (oude)diesels vaak stinken, maar dit geblaat van mevrouw Cramer is werkelijk schokkend stompzinnig.

    Login om te reageren
  83. autoblogger zegt

    17 februari 2007 om 12:17

    Automotive denkt dat het bericht uit de Telegraaf niet klopt:
    http://www.automotive-online.nl/nieuws.asp?ID=3992
    Uiteraard is de PvdA nu aan het ontkennen, de Telegraaf is echter ook niet altijd even betrouwbaar…

    Login om te reageren
  84. m5 zegt

    17 februari 2007 om 12:33

    nou dan sta ik er weer mooi op met m’n 535d en landcruiser 4.2 diesel
    echt stront ziek word ik er van

    Login om te reageren
  85. Rick zegt

    17 februari 2007 om 14:36

    Wat denken jullie van deze:

    Het generaal pardon, waar een vrouw invulling aan moet geven die van origine zelf geen Nederlander is. Dat is al fout, maar wat denk je dan van de volgende gedachte:

    Alle asielzoekers die uitgeprocedeerd zijn en netjes hebben gedaan wat hun opgedragen werd zijn al lang alweer terug naar hun eigen land gegaan. Alleen de mensen die elke regel aan hun laars lappen en dus totaal anarchistische ideeen erop nahouden mogen nu dus uiteindelijk blijven. Terwijl de mensen die netjes gedaan hebben wat ze opgedragen werd zijn nu van harte welkom. Dit gaat echt te ver, ik vind het prima als politieke vluchtelingen asiel aanvragen, maar dat zijn niet deze types, en dat zien onze linkse vrienden ook wel, maarja waar doen ze het voor dat vraag ik me af. Zeker omdat dit allemaal potentiele linkse stemmers zijn. Wouter Bos en Jan Marijnissen en consorten ga vooral zo door. Ook de beoogde lasten verzwaring van 5 miljard voor de ‘hogere inkomens’ (2000 euro is volgens mij een midden inkomen ik weet niet hoor :/) is zo krom als een cirkel, het gaat echt nergens meer over. Wij betalen nu al de boete voor het veel te sociale beleid wat in de jaren ’70 en ’80 gevoerd is. En dan nu nog dit soort dingen er ook bij. We waren juist op de goede weg met een positiever klimaat te creëren voor ondernemend Nederland en voor buitenlandse investeerders.

    Het voorbeeld ook met Wim Kok, toen de benzine prijzen zo verschrikkelijk laag waren vond hij het voor het milieu beter om het kwartje van kok in te voeren. Ook heeft hij zich bij de FNV altijd fors ingezet tegen ongelijkheid van de inkomens, want ow ow wat was dat toch verkeerd. Waar zit hij nu..? In de raad van commisarissen van Shell en van pff ik zou het even precies op moeten zoeken maar hij verdient nu tonnen en tonnen aan euro’s. Maar nu heeft hij zijn politieke carriere al achter de rug dus wie let er nog op he?! pvda en sp en cu ow ik vergeet de vrienden van groenlinks ook nog, blijf lekker in sprookjes geloven, deze ondernemer en naast mij vele anderen laat dit land over een paar jaar lekker achter zich, ooit wel eens gehoord van ‘van een kale kip kun je niet plukken?’

    Login om te reageren
  86. Rick zegt

    17 februari 2007 om 14:42

    Dit is een deel van wat ik al eerder geschreven heb:

    ‘Wel vind ik het ongelooflijk krom dat onze regering het Nederlandse volk een schuldgevoel aanpraat om lekker geld te kunnen innen op alle taxes. Bijvoorbeeld als het gaat om de maasvlaktes uit te breiden wat extra geld oplevert (en erg veel vervuiling meebrengt), dan wordt er ineens een oogje dichtgeknepen. Als Schiphol wil uitbreiden, wordt daar de laatste jaren niet moeilijk over gedaan, moet je voor de grap eens opzoeken wat een vliegtuig aan kerozine verbruikt, daar schrik je serieus van. Maar oei oei oei wat ben je stout als je een nieuwe high tech diesel auto koopt, dan mag je de portomonnee flink open trekken!’

    Login om te reageren
  87. Fons zegt

    17 februari 2007 om 14:49

    @Rick,

    zit AUB niet het regeerakkoord van de laatste 4-5 kabinetten hier te evalueren.
    En het is ook een beetje raar om er ook asielzoekers e.d. bijgesleept te zien worden.
    Misschien kunnen we die de schuld geven?

    Misschien heb je al in de media gehoord dat de kreten van onze nieuwe ministers hooguit als proefballontjes gezien moeten worden en dat ze bovendien totaal uit verband zijn gerukt door de media.

    Houdt je AUB bij het autorijden.
    Dat is al moeilijk genoeg.

    Login om te reageren
  88. mashell zegt

    17 februari 2007 om 14:59

    “We waren juist op de goede weg met een positiever klimaat te creëren voor ondernemend Nederland en voor buitenlandse investeerders.”
    Maar dat is onbelangrijk! De politiek is er om een goed klimaat te creeeren voor de inwoners van Nederland. Om op auto’s terug te komen, de politiek dient te zorgen dat autorijden leuk blijft en dat het milieu waar we door heen rijden ook leuk blijft.

    Login om te reageren
  89. lincoln mark8 zegt

    17 februari 2007 om 15:48

    @ WOOODY… heel toevalig heb ik ook zo,n voorbeeldige 1.9 jtd (doblo) en als ik heel goed mijn best doe kom ik ook op de 1 op 23…. volgens de board computer….ik weet niet of dat zuiver is?

    Login om te reageren
  90. A.G.Groeneveld zegt

    17 februari 2007 om 16:02

    Vooropgesteld het feit dat ik geen dieselrijder ben, geeft dit weer eens aan met wat voor individuen wij in dit land te maken hebben. Dit “mens” staat totaal buiten de realiteit! Dag mobiliteit, dag onderneming, dag bedrijfsleven, dag Nederland! Wij gaan er weer fijn een sociaal land van maken en onszelf naar de ….. helpen. Wanneer worden wij hier in dit landje nu eens echt wakker?

    Login om te reageren
  91. Citrofiel zegt

    17 februari 2007 om 17:02

    @ autoblogger; Lekker aan het slapen? ;) Kijk eens naar de post die Holden en daarna ik gaf…

    Login om te reageren
  92. junior zegt

    18 februari 2007 om 06:08

    PvdA: anti-dieselbericht overtrokken 16-2-2007
    De nieuwe milieuminister Jacqueline Cramer (PvdA) kondigde gisteren bij haar ‘sollicitatiegesprek’ met formateur Balkenende aan uiteindelijk helemaal af te willen van dieselauto’s. Dat meldde althans de Telegraaf vanochtend. “Klopt niet”, zegt de PvdA. “Na haar gesprek met Balkenende werd aan mevrouw Cramer gevraagd wat de dieselrijder van haar kon verwachten”, aldus een woordvoerder van de partij. “Ze heeft toen geantwoord dat dat primair een zaak is van het ministerie van Verkeer en Waterstaat, maar dat ze wel nastreeft dat er meer zuinige en schone auto’s op de weg komen. Het woord dieselauto heeft ze zelf niet eens in de mond genomen. Er is dus geen sprake van een ban op dieselauto’s.” Toch een hele opluchting.

    Login om te reageren
  93. arro zegt

    18 februari 2007 om 14:22

    Luister toch niet naar die dwazen ze doen maar wat ze niet laten kunnen dan weer dit dan weer dat en allemaal voor het milieu lik me reet met je milieu straten zo smal maken dat de hele buurt s”morgens vroeg staat te roken en stomen om de wijk uit te komen o ja dat is goed voor het milieu inplaats dat het verkeer met een baantje erbij door kan stromen maar nee hoor noch smaller maken die handel bloembakje op straat pleintje paaltje en maar roken die auto ze zitten daar alleen maar ter meerdere glorie van hun eigen portemonee snap je dat dan nog niet laat toch lullen die idioten,en noch een wijf ook die nergens geen verstand van heeft wat wil daar nou van verwachten flikker op met die dwazen. de groeten allemaal.

    Login om te reageren
  94. autoblogger zegt

    18 februari 2007 om 15:54

    @Citrofiel: sorry, was inderdaad aan het slapen! Excuses.
    Maar wie heeft er nu gelijk? Is dit niet gewoon geen terugkrabbelactie van de PvdA (Wouter Windvaan) en het linkse bolwerk van Automotive? ;)

    Login om te reageren
  95. Citrofiel zegt

    18 februari 2007 om 16:29

    @ autoblogger; Dat zou ook nog goed kunnen idd.

    Login om te reageren
  96. C30CDIAMG zegt

    19 februari 2007 om 10:43

    wat een stomme muts, het is toch veel slimmer om die ‘vervelende’ benzine auto’s zuiniger te maken!?!? die diesels zijn/worden steeds zuiniger, dat zie ik bij die benzine auto’s nog niet zo snel gebeuren. Ik zeg, benzine: verleden tijd!

    Login om te reageren
  97. John zegt

    19 februari 2007 om 14:52

    Wel eens gehoord van LPG, schoon en goedkoop.
    Dat is wat de gierigehollanders raakt, als je over milieu begint is alles goed totdat we moeten betalen ( lees geld kost ). De vrachtwagens moeten op Diesel kunnen blijven rijden, de techniek is hier tevervooruit om een brandstofwissel in te voeren. maar auto’s die niet meer als 40.000 km op jaar rijden zijn met LPG zelfs goedkoper uit. En op Gas moet je koken, is al lang achterhaald.

    Login om te reageren
  98. SugarFree zegt

    19 februari 2007 om 16:23

    @ John

    Auto’s die tot 40k per jaar rijden goedkoper op lpg dan diesel?
    Ja, nieuw misschien, maar occasion niet. Zeker een lichte auto (dus minder wegenbelasting en lager verbruik) wint het dan van een lpg-auto.
    Ze moeten lpg veel goedkoper maken, of, uiteraard, meer en betere alternatieven stimuleren.

    Login om te reageren
  99. Ton zegt

    19 februari 2007 om 21:06

    Als ze nu een voorstel zou maken om alle SUV’s van de weg te halen dan heeft ze mijn stem!! Ze begrijpt blijkbaar niet dat diesels veel zuiniger rijden dan benzine en tegenwoordig ook net zo schoon zijn.
    Aan de andere kant wil ik wel eens een vrachtwagen of tank van de landmacht op benzine zien rijden :-)

    Login om te reageren
  100. igor zegt

    23 februari 2007 om 21:04

    diesel is nog altijd vele malen vervuilender dan andere brandstoffen ook al beweren sommige populaire figuren die menen verstand ervan te hebben wat anders ik weet waar ik over praat want ik hou me beroepsmatig met dit soort zaken bezig en baseer mijn mening op feiten en niet op fabels of volslagen uit de lucht gegrepen argumenten

    Login om te reageren
  101. Freez zegt

    23 februari 2007 om 21:18

    @igor,

    Definieëer als expert nu dan eens vervuiling?

    Heb je het over Co2 uitstoot, dan heb je ongelijk, wat Nox en roetuitstoot betreft wel, maar daar worden nu andere maatregelen voor getroffen (roetfilters).

    Neem eens twee vergelijkbare auto’s (Focus 1.6 TDCI vs Focus 1.6 benzine bijvoorbeeld. Op welk gebied is de diesel veel vervuilender dan de benzine versie)

    Volgens mij praat je onzin

    Freez

    Login om te reageren
  102. Erik zegt

    26 maart 2007 om 20:35

    Ik heb net op niburu.nl gelezen
    dat er een mogelijkheid bestond om diesels op
    hennep te laten rijden maar dat door de toenmalige
    olie industrie tegengehouden werd.
    En wie in Nederland houdt dat nog steeds tegen?
    De leden van de PVDA die diverse functies bij de Shell hebben.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North