• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Q-Park St. Antonius geeft eindelijk auto’s terug

Auteur: RubenPriest, gepost 19 juli 2024 om 15:44 – 21 Reacties

Q-Park St. Antonius geeft eindelijk auto's terug

Na bijna twee maanden krijgen eigenaren hun auto terug uit het Q-Park St. Antonius ziekenhuis.

Je verwacht dat jij en je auto veilig zijn als je het voertuig parkeert in een garage. Dat liep heel anders af in mei van dit jaar. Een deel van de garage stortte in. Gelukkig raakte niemand gewond bij het incident, maar door instortingsgevaar mochten mensen niet meer bij hun auto komen.

112 auto’s bergen

We zijn nu bijna twee maanden verder na het incident. Goed nieuws voor de eigenaren van een auto die in de Q-Park St. Antonius ziekenhuis garage staan. Een groot gedeelte van de auto’s mogen naar buiten worden getakeld! Vandaag is de bergingsoperatie van 112 auto’s begonnen.

De auto’s staan op verschillende verdiepingen in de garage. Nog niet de complete garage is door de gemeente Nieuwegein als veilig gemarkeerd. In de gedeelten die wel veilig zijn mag een gespecialiseerd bedrijf auto’s naar buiten takelen.

Eerst worden de auto’s op een stapelpontons gereden. Vervolgens zet een hijskraan de vierwielers op de begane grond. Q-Park verwacht drie tot vier werkdagen zoet te zijn met de klus. Dat betekent dat sommige eigenaren pas na het weekend hun auto terugkrijgen.

Het is de tweede operatie voor Q-Park met de parkeergarage van het St. Antonius ziekenhuis. Op 15 juni werden de eerste auto’s naar buiten gereden, dat ging uitsluitend om voertuigen die op de begane grond stonden.

14 achtergebleven auto’s

Slecht nieuws voor de eigenaren van 14 auto’s. Deze staan in een gedeelte van de garage die nog steeds als onveilig gemarkeerd is. Dat komt omdat er puin op de auto’s leunt. Het verwijderen van de puin is in de huidige situatie nog niet mogelijk.

De eigenaren zitten niet zonder vervoer. Tot en met tenminste september zijn er leenauto’s beschikbaar gesteld. De Onderzoeksraad voor Veiligheid is nog volop bezig met onderzoek naar de ingestorte garage. Er is nog veel onduidelijk hoe de hellingbanen waar de auto’s op- en afrijden konden instorten.

Ook interessant!

  • Mijn Auto video: Ford Fiesta ST 182 van Maria
  • Mijn Auto video: Ford Focus ST van Verena
  • Mijn Auto video: Ford Focus ST mk3 van Erik
  • Mijn Auto: Mercedes ML320 Jurassic Park van Kaj

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

parkeergarage, q-park

Vorig bericht: « Zie jij wat er mis is met deze SF90 XX?
Volgend bericht: We rijden met een 30 pk sterke Kever Cabrio [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    19 juli 2024 om 16:22

    Ik gok zo dat de laatste auto’s ook niet erg lekker rijden…

    Login om te reageren
  2. erwh zegt

    19 juli 2024 om 17:13

    Gaat dat hijsbedrijf ook de velgen vergoeden? Laten we hopen dat er niemand onder de laat liep tijdens deze beunactie..

    Login om te reageren
    • rfocus zegt

      19 juli 2024 om 18:04

      Velgen kunnen hier wel tegen. Kracht wordt inmers over vier verdeeld. Ik zou anders niet snel een andere oplossing weten om een auto veilig uit deze situatie te takelen jij wel!

      Login om te reageren
      • pietertje123 zegt

        19 juli 2024 om 18:09

        “Eerst worden de auto’s op een stapelpontons gereden. Vervolgens zet een hijskraan de vierwielers op de begane grond. ”

        zo dus. en niet zoals op het plaatje. Aan de velgen ophangen vind ik al niet alles maar die spanbanden zo langs de spatbordranden laten schuren en drukken lijkt me ook geen slimme manier.

        Login om te reageren
        • Batterijlikker zegt

          20 juli 2024 om 12:07

          De balk boven de auto is breder dan de auto. De spanbanden lopen schuin weg van de auto, dus er wordt niks ingedrukt.

          Login om te reageren
  3. vopo zegt

    19 juli 2024 om 18:32

    Zo verwijderen is inderdaad geen reclame voor het bedrijf dat de berging uitvoert. Waarschijnlijk moesten ze met een verrijker diep de garage in kunnen, maar dat dit niet de schoonheidsprijs verdiend lijkt mij duidelijk.

    Login om te reageren
    • Batterijlikker zegt

      20 juli 2024 om 12:08

      Je kunt daar gewoon met de liff omhoog om de auto’s te verplaatsen naar de rand.

      Login om te reageren
  4. superfred zegt

    19 juli 2024 om 19:58

    Ik denk dat die foto een wat ongelukkig beeld schetst. Ik zie dat ze wel degelijk een evenaar gebruiken, en als die breed genoeg is, is het onmogelijk om de schermranden te raken. Zullen altijd uitzonderingen zijn, maar voor 90% van de gevallen zal er niets aan de hand zijn.

    Login om te reageren
    • sportevo zegt

      19 juli 2024 om 23:53

      En die hijsbanden laten natuurlijk totaal geen krassen achter op je velgen. Nee, het is inderdaad goed dat ze een evenaar gebruiken. Je ziet op de foto ook dat de hijsbanden net tegen de wielkast aan drukt.

      Login om te reageren
      • Otua zegt

        20 juli 2024 om 03:32

        Hijsbanden kunnen geen krassen achterlaten op metaal, het bevestigings materiaal wel la het niet goed wordt toegepast

        Login om te reageren
  5. AstonMartinDriver zegt

    19 juli 2024 om 20:28

    Mijn auto stond er gelukkig niet, had dienst op andere locatie 😅

    Login om te reageren
    • detroitv8 zegt

      20 juli 2024 om 00:03

      Komt wel dichtbij dan

      Login om te reageren
  6. shellplc zegt

    19 juli 2024 om 20:29

    Zag op wat media dat Modern Utrecht blijkbaar is ingehuurd om ze uit de garage te halen lijkt me toch wel een bedrijf die weet wat ze doen in de berging.

    Login om te reageren
  7. Poulusma zegt

    19 juli 2024 om 20:56

    ‘Dat betekent dat sommige eigenaren pas na het weekend hun auto terugkrijgen.’ De eigenaren krijgen de auto’s pas later volgende week terug. De auto’s worden eerst naar een centraal punt getransporteerd alwaar ze nagekeken worden op beschadigingen, daarna worden ze van binnen en van buiten schoon gemaakt alvorens ze bij de eigenaren thuis afgeleverd worden 😉

    Login om te reageren
    • hondafiel zegt

      19 juli 2024 om 23:30

      De onderkant van de auto op de foto mag ook wel een “fabrieksnieuw” behandeling krijgen.

      Login om te reageren
      • Poulusma zegt

        20 juli 2024 om 00:27

        Ik denk niet dat Rick van S zich met de werkzaamheden bemoeit 🤣

        Login om te reageren
    • sportevo zegt

      19 juli 2024 om 23:58

      En dan gaat zo’n verzekeringsmannetje bepalen welke schade wel of niet tijdens die berging is ontstaan? Ik zou erbij willen zijn als mijn auto eruit gehaald zou worden.

      Login om te reageren
  8. tenaci zegt

    20 juli 2024 om 07:00

    Denk dat het een stockphoto ter illustratie is. In de tekst staat dat ze op pontons worden gereden. Lijkt me dus niet dat ze ze zo aan de velgen oppakken en lekker met de banden de lak bekrassen.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      20 juli 2024 om 10:42

      In dat geval had er eigenlijk bij moeten staan : ‘niet de Volvo uit dit verhaal’ 🙂

      Login om te reageren
    • Batterijlikker zegt

      20 juli 2024 om 12:12

      Het gebouw op de achtergrond ziet er precies uit als Q Park Anthonius.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 juli 2024 om 08:04

      Of een geval nadat de Volvo er niet zo goed uit kwam toch maar het gedoe met de pontons.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North