• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

R-Reforged herstelt ernstige misser van Aston Martin

Auteur: machielvdd, gepost 26 augustus 2020 om 14:08 – 11 Reacties

R-Reforged Aston Martin DB4 GT

De Zwitserse firma R-Reforged maakt het grootste gebrek van de Aston Martin DB4 GT Continuation weer goed.

Aston Martin laat met auto’s als de DBS Superleggera zien dat ze het tekenen van bloedmooie wagens nog altijd niet verleerd zijn. Toch zijn er genoeg mensen die vinden dat er niets boven de klassieke Aston-ontwerpen gaat. Ook die mensen komt het Britse merk tegemoet. Je kunt namelijk tegenwoordig ook aankloppen bij Aston Martin voor een spiksplinternieuwe DB4 of een DB5.

Continuation

De eerste auto die Aston Martin aanpakte in het kader van het Continuation-programma, zoals ze dat zo mooi noemen, was de DB4 GT. De productie was beperkt tot 25 exemplaren. Dat zijn er weinig, maar het aantal DB4 GT’s neemt wel met een derde toe. Origineel waren er namelijk ook niet meer dan 75 exemplaren gebouwd.

Niet straatlegaal

Omdat het nieuwe auto’s zijn en geen originele klassiekers zou je denken dat er meer mee gereden kan worden. Het tegenovergestelde is echter waar. De auto’s zijn namelijk niet eens straatlegaal. De DB4 GT’s mogen dus alleen op het circuit in actie komen.

Snelste straatauto

De originele DB4 GT was weldegelijk straatlegaal. Met een topsnelheid van 245 km/u maakte de Aston destijds gehakt van alle andere straatauto’s. Het was vanaf de introductie in 1959 tot 1963 de snelste productieauto ter wereld.

R-Reforged

Het is dus doodzonde dat de nieuwe DB4 GT niet straatlegaal is, zeker als je bedenkt dat de auto’s een slordige €1,6 miljoen kosten. Gelukkig zijn er altijd specialisten die je een handje kunnen helpen. De Zwitserse Aston Martin-specialist R-Reforged maakt vandaag bekend dat zij de DB4 GT en soortgelijke auto’s netjes straatlegaal kunnen maken.

Ombouw

Er komt nog behoorlijk wat kijken bij de ombouw. In totaal moeten er 60 nieuwe onderdelen geïnstalleerd worden. De DB4 GT krijgt onder meer spiegels, andere koplampen, richtingaanwijzers, een mistlicht aan de achterkant, een nieuwe kabelboom en een katalysator. R-Reforged is er zo’n tien weken zoet mee.

Alles kan overigens desgewenst ook weer teruggedraaid worden. Eigenaren hoeven dus niet ongerust te zijn dat de waarde van hun Aston Martin DB4 opeens gigantisch keldert door de ingrepen van R-Reforged. Het betekent wel dat ze nog eens een extra bedrag moeten betalen, maar als je toch al €1,6 miljoen hebt betaald maakt dat ook niet meer uit.

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, db4, db4-gt, restomod

Vorig bericht: « Rico Verhoeven geeft zijn McLaren een MSO-look
Volgend bericht: Dit is de vernieuwde Porsche Panamera »

Lees Interacties

Reacties

  1. RiKe zegt

    26 augustus 2020 om 14:42

    Dat is mooi, hoe meer van dit soort stijlvolle auto’s hoe beter, we hebben er een groot gebrek aan op de wegen! Alles is nu overdreven gestyled ipv enige gracieuze vormen.

    Login om te reageren
  2. stationcar zegt

    26 augustus 2020 om 14:45

    Wat moet je nou met spiegels? Die dingen gebruik ik dus echt nóóit ?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 augustus 2020 om 15:20

      Nou als je weer eens jezelf in de Story of Privé gezien hebt en je jezelf hebt verwonderd “Shit, ik lijk op deze foto wel een kruising tussen Matthijs van Nieuwskerk en Marion Koopmans” dan weet je waarvoor die spiegels goed voor zijn: na het uitstappen je haar een beetje goed doen.

      Login om te reageren
    • seanxtype zegt

      26 augustus 2020 om 16:46

      @stationcar: precies, alles wat achter je beurt is toch verleden tijd ?

      Login om te reageren
  3. Rohrl-fan zegt

    26 augustus 2020 om 14:59

    Doen ze dit enkel voor de DB4 GT? Een ‘nieuwe’ Zagato is er bv toch ook?

    (Niet dat ik in de markt ben voor zo’n bolide… ?)

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      26 augustus 2020 om 15:03

      Nee, ze doen dit ook voor andere Continuation-modellen

      Login om te reageren
  4. karaya zegt

    26 augustus 2020 om 16:04

    Er wordt altijd geclaimd dat de DB GT de snelste productieauto was.

    Dat lijkt me sterk. De 400 Superamerica van Ferrari (1959) had meer vermogen (340pk) en hetzelfde gewicht. En dat was de opvolger van de 410 Superamerica (340-360pk) die al in 1955 op de markt kwam.

    Login om te reageren
    • nietcreatief zegt

      27 augustus 2020 om 01:26

      Voor topsnelheid zijn voornamelijk aerodynamica, vermogen, max toerental en de laatste versnelling belangrijk.
      Is de laatste versnelling te lang dan kan je wel theoretisch meer vermogen hebben maar kom je niet in het gebied waar dat vermogen zit.
      Dan zit je bijvoorbeeld op een 200 per uur op 4500 toeren, zit er theoretisch wel 340 pk in die motor, maar op 4500 toeren heb je er maar 240 beschikbaar. En als je door een slechte stroomlijn dan 240 pk nodig heb om de tegenwind bij 200 per uur te trotseren dan is de koek gewoon op.
      N.b. bovenstaande getallen zijn uit mijn duim gezogen aangezien ik beide auto’s niet ken.

      Login om te reageren
  5. rolov zegt

    26 augustus 2020 om 19:39

    Tjezus wat een geld . 1.6 miljoen.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      26 augustus 2020 om 21:22

      @rolov: Wel dinero’s inderdaad. Maar een originele in topstaat loopt ook al richting de miljoen. Spul is wel geld waard blijkbaar.

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    27 augustus 2020 om 10:04

    Kijk goed bezig, met zo’n auto wil je tenslotte niet het circuit op. Juist lekker rijden op mooie binnendoor weggetjes in Engeland.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North