• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Raad eens wie een contract bij Ferrari op zak had

Auteur: jaapiyo, gepost 11 juli 2018 om 18:56 – 14 Reacties

Canuck


Yep.

Het verhaal van Robert Kubica geldt als een waarschuwing voor alle veelbelovende coureurs. Het ene moment ligt de wereld aan je voeten, het volgende moment ligt de droom in puin. Om daarom alle risico’s te vermijden in het leven is natuurlijk ook geen doen (het kan niet eens). Maar oh, oh, hoe graag had Kubica achteraf gezien de Ronde di Andora rally van 2011 toch maar overgeslagen.

Enfin, we weten dat hij dat niet heeft gedaan, maar we wisten nog niet precies de beweegredenen daarachter. In de officiële podcast van de Formule 1 geeft Kubica aan dat hij nog overwoog de rally te laten schieten, maar dat hij de organisatoren van het evenement niet teleur wilde stellen. Daarnaast -en nu komt het- laat de Pool zich ontglippen dat hij dacht dat het misschien een van zijn laatste kansen zou zijn om uit te komen in een rally, omdat zijn toekomstig werkgever dergelijke uitstapjes zou verbieden.

The team I was going to drive for next year, I was not allowed to rally.

Journalist Tom Clarkson grijpt hierop zijn kans en vraagt Robert of we het dan over Ferrari hebben. Jarenlang was het een soort publiek geheim dat Ferrari de Pool wilde hebben, maar het werd nooit bevestigd. Doch nu komt eindelijk het hoge woord eruit:

Yes.

Naar eigen zeggen zou Kubica naast Alonso in het team komen en minder gaan verdienen dan hij deed bij Renault. Volgens hem was dat acceptabel vanwege de algemeen aanvaarde pyramide van dingen die je kan bereiken als coureur:

The First goal is to enter F1. Second is to become established in F1, so you have good value, a good reputation, which is more difficult than to enter. Third, you win a world championship or become a Ferrari driver. I haven’t won a world championship, in the end I haven’t become a Ferrari driver, but I was very close.

Precies. Leuk zo’n kampioenschap winnen in een Red Bull of Williams, maar de echte overwinning is uitkomen voor het rode team. Toch staat Kubica in principe nog steeds achter de beslissing om aan zijn skills als coureur te slijpen in rally’s. Het enige probleem is dat het in zijn geval fout afliep:

I was not happy to be as good as I was. I needed more. I thought rallying would give me this. And it gave me that. The problem is I paid too high a price.

Waarvan akte.

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo

Nieuwste artikelen

  • Is de BMW 5-Serie beter te pruimen met deze nieuwe neus?
  • Hamilton kan voor spoedige komst van Verstappen bij Ferrari gaan liggen
  • Dit is de enige Nederlandse Giulia GTA met een achterbank
  • Dikke BMW op Marktplaats heeft een zeer smakelijke kleurencombo
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, Ferrari, Formule 1, Racing, rally, Robert Kubica, williams

Vorig bericht: « Waarom Ford deze vrouw een Mustang GT gaf
Volgend bericht: Deze auto’s kopen Europeanen het meest in 2018 »

Lees Interacties

Reacties

  1. fmgarcia zegt

    11 juli 2018 om 19:04

    Maar hij geen meter gereden. Niks aan het handje dus!

    Login om te reageren
    • dave130r zegt

      11 juli 2018 om 19:14

      @fmgarcia: Hij maakt ‘m gewoon ?

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        11 juli 2018 om 19:35

        @dave130r: Ja weer 3 minuten gelezen voor Jan L. Dat is de 3e keer al vandaag. Titels met inhoudelijke info klik ik ook wel op hoor.

        Login om te reageren
  2. lekkaah zegt

    11 juli 2018 om 19:44

    Inclusief kofferruimte met epileerspiegeltje

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      11 juli 2018 om 19:45

      @lekkaah: foute topic/geen editknop #metoo

      Login om te reageren
      • duckmefaddy zegt

        11 juli 2018 om 20:56

        @lekkaah: nee nee! Niks daarvan! Ik zie daar wel wat in. Kubica met een contract bij Ferrari maar dan wel met kofferruimte en epileerspiegel. Combineren die topics! De echte cross-overs!

        Login om te reageren
  3. VeniVidiVici zegt

    11 juli 2018 om 19:47

    Dat ze bij Williams gewoon Stroll vervangen en shake hands met Kubica doen!

    Login om te reageren
  4. iphonistvongates zegt

    11 juli 2018 om 20:54

    Juan Pablo Montoya? Die andere Schumacher?

    Login om te reageren
  5. FieRo zegt

    11 juli 2018 om 22:00

    Ik ben te moe om te begrijpen wat de titel met de ‘inhoud’ te maken heeft. Next.

    Login om te reageren
    • FieRo zegt

      11 juli 2018 om 22:06

      @fiero: de komkommerplant begint hier te bloeien, dat is pas leuk nieuws!

      Login om te reageren
      • FieRo zegt

        11 juli 2018 om 22:16

        @fiero: ik heb nu 2 kleine, na het seizoen zet ik ze om in bitcoins en koop ik een M3.

        Login om te reageren
        • FieRo zegt

          11 juli 2018 om 22:48

          Raad eens wie een M3 gekocht heeft voor 2 komkommers

          Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            12 juli 2018 om 00:16

            @fiero: tips zijn altijd welkom via [email protected].

            Login om te reageren
            • sjeppie156 zegt

              12 juli 2018 om 07:45

              @jaapiyo: Wat dacht je van een leuk stukkie over de mogelijkheden van brandstofmotoren op basis waterstof zoals de bmw hydro7 misschien is dat de oplossing voor motorsport in de toekomst. dat we dan toch het geluid nog houden, en veel verbetering in de techniek.

              Zal hem ook nog wel mailen.

              Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North