• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Raad eens wie Nico Rosberg pardoes opzij schuift

Auteur: jaapiyo, gepost 19 april 2018 om 19:04 – 6 Reacties

BAM


Yep, deze guy hierboven.

In de comeback-saga van Robert Kubica in de Formule eiste vorig jaar opeens een opvallende man een belangrijke bijrol op. Niemand minder dan ex-wereldkampioen Nico Rosberg werd naar voren geschoven als dé man die ervoor moest zorgen dat Kubica weer een stoeltje kreeg in de F1. Voor velen kwam deze carrière-switch van de Duitser als een verrassing, daar hij na zijn afscheid van de F1 toch vooral aangaf meer tijd te willen hebben voor zijn gezin en dingen buiten de F1.

Maar misschien hadden we beter moeten weten. Nico’s vader Keke was immers ook altijd al een ondernemend baasje. Sterker nog: de ijzervreter moest zijn racecarrière tot de (late) doorbraak bij Williams min of meer zelf verdienen met noeste arbeid. Soms valt de appel daadwerkelijk niet ver van de boom. Rosberg junior is tegenwoordig actief als commentator voor RTL Duitsland, maar zit ook vuistdiep in de Formule E.

Toch kreeg de Monegaskische Duitser het niet voor elkaar met zijn connecties in de sport Kubica een stoeltje te bezorgen. Ook niet bij Williams, het team waarvoor de kampioen van 2016 jaren reed voordat hij de overstap maakte naar Mercedes. De Pool moest uiteindelijk settelen voor een testzitje bij het team uit Grove, maar maakt er geen geheim van dat hij liever zou racen.

Officieel zegt Kubica overigens dat het mislukken van de opzet om een racezitje te bemachtigen niet de reden is om Rosberg aan de kant te schuiven als manager, maar hij laat wel optekenen dat ‘de missie niet geslaagd is’. In het vervolg zal Alessandro Alumni Bravi weer de aangewezen man zijn om Kubica in een racezitje te lepelen. We hopen ergens nog altijd wel dat dit hem ook daadwerkelijk lukt, hoewel het goede momentum een beetje gepasseerd lijkt te zijn.

Ook interessant!

  • Video: Nico Rosberg crasht motor tegen Audi e-tron
  • Hamilton wereldkampioen
    Nico Rosberg: Hamilton wordt dit jaar wereldkampioen
  • Rosberg: 'Close the damn door!'
  • Rosberg: "Mercedes is uitgespeeld in Monaco"

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Nico Rosberg, Racing, Robert Kubica, williams

Vorig bericht: « Motormuis rijdt 163 km/u te hard op de N201
Volgend bericht: Koop deze Mercedes 190E met Niki Lauda-historie »

Lees Interacties

Reacties

  1. WinkeB zegt

    19 april 2018 om 19:30

    Mooi, een dubbele clickbait! Ik vroeg me echt af wie Rosberg aan de kant heeft geschoven, of wie Rosberg aan de kant heeft geschoven.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      19 april 2018 om 19:42

      @winkeb: tsja…het is een gave. Kan je ook niet per se aanleren.

      Login om te reageren
      • WinkeB zegt

        19 april 2018 om 19:51

        @jaapiyo: nu doe je het weer!

        Login om te reageren
    • Gulli zegt

      20 april 2018 om 13:16

      @winkeb: ik dacht eigenlijk dat het Maldonado was voordat ik zag welke auto er klababber ging

      Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    19 april 2018 om 19:55

    Prijskaartje zal te hoog zijn voor een testrijder.. ik neem ten minste niet aan dat Rosberg het uit de goedheid van zijn hart deed.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      20 april 2018 om 07:47

      @w0o0dy: zou het niet op een soort no cure no pay basis zijn geweest?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North