• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Radical gaat weer los: brute RXC Spyder krijgt V8 met 440 pk

Auteur: JordyS, gepost 1 februari 2015 om 16:07 – 34 Reacties

Radical RXC Spyder


Radical doet niet anders dan brute bolides bouwen. Met de gloednieuwe RXC Spyder gaan de Britten nog een stap verder, zo blijkt uit de eerste testbeelden uit het Ascari Race Resort.

De sportwagenfabrikant kwam vorig jaar al met de RXC Turbo, een lichtgewicht van 940 kilogram. Dat doet in het geval van Radical nooit iets af aan de prestaties (wel aan luxe, maar dat is een ander verhaal), want achterin ligt een 3.5-liter V6 met twee turbo’s, goed voor 460 pk. De Spyder krijgt een in eigen huis ontwikkelde 3.0-liter V8 met 440 pk, dus ook in dit geval aan vermogen geen gebrek.

Het grootste verschil is natuurlijk het ontbreken van het dak, want de RXC Spyder krijgt een open cockpit. En laten we eerlijk zijn: dat hoort toch gewoon bij een Radical. De originele RXC was straatlegaal, dus we hopen natuurlijk dat we ook de Spyder (sporadisch) op de openbare weg gaan zien. Vooralsnog moeten we het doen met testbeelden van het Ascari Race Resort, maar ook daar is natuurlijk niets mis mee.

Ook interessant!

  • Mazda 3 met 1200 pk
    Mazda 3 met 1200 pk krijgt achterwielaandrijving
  • Gerucht: Lamborghini Urus PHEV krijgt extreem veel pk
  • tegenvallertje
    Rode RS7 krijgt slechts 730 pk en kleinere wielen
  • Video: Porsche 718 Spyder RS in actie

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

ascari, Racing, radical, rxc, spyder, Video

Vorig bericht: « Reminder: Top Gear S22E02, 21u BBC2
Volgend bericht: Video: de Spyker C8 is prima donut-materiaal »

Lees Interacties

Reacties

  1. tupperware zegt

    1 februari 2015 om 16:14

    Wat heeft Klaas Zwart toch een mooi circuit in z’n tuin liggen..
    Ik ben niet snel jaloers maar dit benijd ik wel..
    Zeker met zo’n Radical zou ik er blijven blazen tot het mijn neus uit zou komen..

    Login om te reageren
  2. mrrallycross zegt

    1 februari 2015 om 16:20

    Hoeveel van die radicals worden er verkocht? Ik zie en hoor er namelijk bijna nooit een.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      1 februari 2015 om 16:27

      @mrrallycross:
      Meer dan Spykers en minder dan Toyota’s..
      Ga eens kijken op een trackday, dan zie je ze wel rijden, op de A10 of in de PC zal je ze niet snel spotten..

      Login om te reageren
  3. scottishcarspotter2000 zegt

    1 februari 2015 om 16:22

    Echt heel gaaf!

    Login om te reageren
  4. tombe zegt

    1 februari 2015 om 16:22

    440pk/940kg nu niet een record…met bvb de 2.0t uit de Lancer (+400pk) konden ze wel wat kilo’s kwijt

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      1 februari 2015 om 16:32

      @tombe:
      Geloof me, bij 90% loopt het hier dun door de broek als ze een rondje mee mogen..
      Als ze echt wappie willen gaan zit er echt wel meer vermogen in die 3.5turbo, 700 paardjes moet mogelijk zijn.
      Wel vrees ik dat hun clientèle dan hard uitdunt..

      Login om te reageren
      • tombe zegt

        1 februari 2015 om 17:53

        @tupperware: o ik wil wel een ritje in eerder welk model :-) maar dacht toch ze veel betere power/weight hadden dan deze. Ok, er zit een V6 in maar weegt godver meer dan de 4C of een twingo

        Login om te reageren
    • baap zegt

      1 februari 2015 om 17:20

      @tombe: die 2l turbo uit de EVO is gewoon crap met een turbogat van een sinkhole! Daarentegen is de 3l V8 natuurlijk een pareltje vergeleken met dat spleetogenblokje..

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        1 februari 2015 om 17:54

        @baap: Grappig dat je dat zegt, want de cilinderkoppen van dit 3.0 V8 blok zijn afkomstig van 2 “spleetogenblokjes”.

        Login om te reageren
      • tombe zegt

        1 februari 2015 om 17:59

        @baap: beide zijn geen eco-shopping-trollies maar track-purpose-build. Schakel je als het hoort, zo rond de 12.000tr/min :-) loopt het zoals Tupperware zo prachtig zegt, dun door de broek.

        Login om te reageren
      • wing zegt

        1 februari 2015 om 20:52

        @baap: ooit eens gehoord van een dumpvalve of iets dergelijks, spleetogenblokjes van de evo of sti of een gtr. Daar rij ik toch wel wat andere Europese of Amerikaanse shit mee licht uit de ogen. Heb he weleens spleetogen auto’s gereden

        Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      1 februari 2015 om 23:40

      @tombe:

      De 4G63 is wel een goed en sterk blok, maar hij klinkt nergens naar.
      Dan toch liever een gillende 12.000rpm V8.

      Login om te reageren
  5. rob5nismo zegt

    1 februari 2015 om 16:46

    Als ik de centen had zou ik er 1 gaan kopen

    Login om te reageren
  6. norge zegt

    1 februari 2015 om 16:51

    Waar moet je dan in godsnaam dat kenteken monteren?

    Login om te reageren
    • Lennart95vdk zegt

      1 februari 2015 om 17:00

      @norge: Niet? De radical op een trailertje achter je auto naar het circuit toe

      Login om te reageren
    • tombe zegt

      1 februari 2015 om 18:00

      @norge: sticker :-)

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      1 februari 2015 om 19:14

      @norge: Op je helm natuurlijk.

      Login om te reageren
  7. SimonMc zegt

    1 februari 2015 om 16:53

    Misschien wel interessant om te vermelden dat deze 3.0 V8, atmosferisch is en dus geen turboblok. Lijkt me een veel logischere keuze in zo’n lichte auto, dan een turboblok.

    Eigenlijk geen traditionele V8, maar losjes gebaseerd op 2 Suzuki motorfietsblokken, waarvan de cilinderkoppen gebruikt zijn. Het onderblok is ontwikkeld door Radical.

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      1 februari 2015 om 17:50

      @SimonMc: goede info, waar heb je dit vandaan?

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        1 februari 2015 om 19:56

        @Thijsj: http://www.radicalperformanceengines.com/powertec-macroblock-v8/

        Login om te reageren
        • Tonnie zegt

          1 februari 2015 om 20:11

          @SimonMc: dankjewel!

          Login om te reageren
  8. meepinz zegt

    1 februari 2015 om 17:12

    Radical maakt dikke auto’s maar ik ben toch meer gecharmeerd van die Praga R1 die hier laatst werd gepost.

    Login om te reageren
  9. Tonnie zegt

    1 februari 2015 om 17:51

    Gave auto’s altijd, en zo ziekelijk snel! Zou er graag eens mee sturen.

    Login om te reageren
  10. Hupke zegt

    1 februari 2015 om 18:00

    940 kg is wel echt veel, veel, veel te zwaar.

    Waar steekt dat gewicht?

    Login om te reageren
    • tombe zegt

      1 februari 2015 om 18:01

      @Hupke: imo die V6

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        1 februari 2015 om 23:38

        @tombe:

        Welke V6?
        Deze heeft een V8.
        Lezen is soms moeilijk natuurlijk.

        Login om te reageren
        • tombe zegt

          2 februari 2015 om 04:14

          @carmasterr: idd. En dat kan over sociale vaardigheden ook gezegd worden

          Login om te reageren
          • carmasterr zegt

            2 februari 2015 om 15:21

            @tombe:

            Welkom op het internet.

            Login om te reageren
    • tupperware zegt

      1 februari 2015 om 18:06

      @Hupke:
      Wees gerust Hupke, de Spyder weegt maar 860kg..
      Die 940kg geldt voor de dichte met 3.5 V6 turbo..

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        1 februari 2015 om 20:18

        @tupperware: Dan nog? een F1 auto weegt 700kg alles inclusief. en daar zit een volledig hybride systeem in. Deze weegt droog 900kg, dus 1 ton rijklaar!

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          1 februari 2015 om 21:28

          @vale46:
          Hier mag je de straat mee op, er kan iemand mee en hij is bij 2000 km niet aan een volledige revisie toe.
          Nog een klein puntje, dit kost £110k, geen miljoenen en wordt gebouwd door minder mensen dan een F1 team gebruikt voor een pitstop..

          Zo, dat waren een hoop woorden om uit te leggen dat je appels met peren vergelijkt..

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            2 februari 2015 om 11:23

            @tupperware:

            Een TVR V8 is ook vrij robuust, zelfs bij circuit gebruik en daar weegt de aandrijflijn (hoogtoerig met veel vermogen) maar 91kg. Dus een V8 moet niet zwaar zijn.

            Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    1 februari 2015 om 18:21

    @JordyS: “Het grootste verschil is natuurlijk het ontbreken van het dak”

    Nou het feit dat deze geen turbo’s heeft is volgens mij belangrijker bij zo’n circuit-beest.

    Login om te reageren
  12. protech zegt

    2 februari 2015 om 18:54

    En intrax dempers!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North