• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rode RS7 krijgt slechts 730 pk en kleinere wielen

Auteur: willeme, gepost 20 augustus 2021 om 12:58 – 25 Reacties

Rode RS7

Dat is tegenwoordig een tegenvallertje. Maar deze rode RS7 moet het er maar mee doen.

Het zijn vreemde tijden voor de petrolhead. Omdat auto’s telkens zwaarder worden en het geluid telkens minder, zien fabrikanten maar 1 oplossing: maak een auto sneller. Dat lost immers alle problemen op, nietwaar?

De pk-inflatie heeft ervoor gezorgd dat we niet meer opkijken van auto’s met meer dan 500 of 600 pk. Auto’s als de McLaren F1 en Mercedes CLK-GTR zaten rond de 600 pk en die auto’s waren sneller dan wat je ooit nodig zou hebben. Tegenwoordig moet je bij wijze van spreke je best doen om een Tesla met minder dan 600 pk te vinden.

Rode RS7

Rode RS7 met flinke bodykit

Daarom was het een tegenvallertje toen we hoorden dat deze rammend ordinaire Audi RS7 van Keyvany slechts 735 pk heeft. Natuurlijk is 735 paarden veel te veel vermogen. Sterker nog, die 600 Pferden van de standaard RS7 zijn ook meer dan voldoende. Bij de Keyvany RS7 gaat het niet zozeer alleen om prestaties, maar meer om de stijl.

Nu kan de stijl wel of niet je smaak zijn, de uitvoering is wel precies hoe het hoort: alle onderdelen die je ziet op deze rode RS7 zijn van hoge kwaliteit en heel erg duur. Het gaat om een complete bodykit waarbij je zelf kunt kiezen welke onderdelen je wilt hebben.

  • Rode RS7
  • Rode RS7
  • Rode RS7
  • Rode RS7

Kleinere velgen dan standaard?

De motorkap, splitter, spoiler, nog meer spoilers, spiegelkappen, diffusor: alles is vrij fors uitgevallen. Maar omdat het van echt carbon is, valt het gewicht heel erg mee. Op een rode auto is het in elk geval duidelijk te zien welke onderdelen er later allemaal opgeschroefd zijn.

  • Rode RS7

De velgen zijn K3-wielen, niet te verwarren met de op leeftijd gerakende Vlaamse maîtresses van Gertje. Ze zijn uiteraard gesmeed en erg duur. Voor zijn ze 9,5 inch breed en 21 in diameter, Achter 12 inch breed en 22 inch in diameter. Vreemd, een breedset op een auto die in basis voorwielaangedreven is. Overigens, bij Audi kun je 22″ rondom bestellen, dus voor het eerst in tijden heeft een tuner KLEINERE velgen dan normaal erop geschroefd door de fabrikant. Dat is misschien wel een noviteit op deze rode RS7.

  • Rode RS7
  • Rode RS7

Subtiele stijging

Dan tenslotte de motor. Middels een ECU-kuur is de 4.0 V8 goed voor 735 pk en 924 Nm. Geen wereldschokkende waarden, alhoewel de prestaties niet verkeerd zullen zijn. Reken op een 0-100 km/u tijd van net boven de 3 seconden een top van ruim 320 km/u. De sportuitlaten moeten zorgen voor een (nog) ‘sportiever’ geluid. Qua looks knapt deze rode RS7 er wel wat van op, die vier kleine pijpen zien er gaver uit dan die twee komische ovalen stortkokers (met daarin de ‘echte’ uitlaatjes).

Alle RS7 onderdelen zijn te bestellen op de website van Keyvany.

Ook interessant!

  • Wheelsandmore RS7
    Wheelsandmore RS7 heeft meer pk dan een hypercar
  • Mansory RS7
    Mansory RS7 zoekt de grenzen op
  • Mazda 3 met 1200 pk
    Mazda 3 met 1200 pk krijgt achterwielaandrijving
  • Gerucht: Lamborghini Urus PHEV krijgt extreem veel pk

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, banden, bodykit, keyvany, quattro, rs7, spoiler, sportback, tuning, uitlaat, V8, velgen, verlaagd, Video

Vorig bericht: « Winactie: we geven bandensets weg!
Volgend bericht: Het is straks vechten voor een laadplek »

Lees Interacties

Reacties

  1. prop zegt

    20 augustus 2021 om 13:14

    Technisch gezien is het onjuist dat in het artikel staat dat dit een auto is die in de basis primair voorwiel is aangedreven. Dit is het MLB platform. Een lengterichting motor die icm quattro (géén haldex zoals bij het MQB platform) primair de achterwielen aandrijft met 70% en dit tot 90% kan verdelen vanaf de vooras.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      20 augustus 2021 om 14:28

      @prop:

      vroeger had je nog ECHTE quattro’s met vierwielaandrijving middels een torsendifferentieel. Tegenwoordig gebruiken ze een kastje die alles naar de voorwielen stuurt, tenzij er grip nodig is. Nu zal dat bij de RS7 standaard wel op minimaal 50% naar achteren staan, maar de auto is wel primair een voorwielaandrijver (ik hoop dat @jaapiyo niet meeleest ;-)).

      Login om te reageren
      • torsen zegt

        20 augustus 2021 om 15:15

        @willeme: De RS6/7 heeft ook gewoon een sperdifferentieel tussen voor en achter wielen alleen is het geen Torsen type meer.
        Onder normale omstandigheden is de verdeling 40:60 tussen voor- en achterwielen wat het primair gewoon een vierwielaandrijver maakt.

        Het differentieel kan maar maximaal 70% van de aandrijfkrachten naar de voorwielen sturen en 85% naar de achterwielen.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          20 augustus 2021 om 15:27

          @torsen: er zit volgens mij geen sperdiffiferentieel tussen de voor en achterwielen. Er is wel een sper mogelijk op de achteras.

          Er zit een centraal elektronisch diff dat alles regelt, als ik mij niet vergis. Uiteraard heeft Audi ervoor gekozen om de auto als AWD in de markt te zetten, maar tegenwoordig hebben ze niet meer dat gave Torsen-diff (wat een quattro mijn inziens een quattro maakt). Met jouw nickname hoef ik dat niet uit te leggen ;-)

          Login om te reageren
          • torsen zegt

            20 augustus 2021 om 16:00

            @willeme: Er zit wel degelijk een sperdifferentieel tussen de voor en achter wielen.
            Zoals je al aangaf elektronisch aangestuurd maar nog steeds mechanisch.
            Het lijkt zelfs een combinatie van een traditioneler LSD met frictie platen en een LSD met tandwielen zoals het Torsen-diff.

            Animatie met exploded view van het diff:
            https://www.audi-mediacenter.com/en/audimediatv/video/animation-audi-rs-7-self-locking-center-differential-5327

            Ik zal uiteraard de laatste zijn die iets negatiefs over het Torsen diff zal zeggen.
            Maar de techniek staat niet stil. Dit af doen als een slechtere of inferieure oplossing klopt m.i. niet.

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              20 augustus 2021 om 19:07

              @torsen: true, goed
              Filmpje btw! Dus elektrisch open diff bij een Q5 (oid) en een mechanische op de Rs7. Dan blijft de basis van de auto overigens nog wel FWD, alleen de vermogensverdeling niet.

              Login om te reageren
              • torsen zegt

                20 augustus 2021 om 20:10

                @willeme: ja inderdaad, de marketing afdeling van Audi verstaat soms hun vak erg goed.

                Of iets dan in de basis AWD, FWD of RWD is kun je denk ik lang over discussiëren.
                Zoals ik het altijd begrepen heb worden de A4 en hoger altijd als AWD platform ontwikkeld.
                Vandaar ook dat de aandrijflijn in die auto’s in lengterichting ligt en niet overdwars.
                Auto’s die in de basis ontwikkeld worden als FWD hebben dit, in de afgelopen 45 jaar om en nabij, niet meer.

                De Q5 en alle andere quattro’s vanaf het A4 platform hebben afhankelijk van het type versnellingsbak een eigen ontwikkeld mechanisch sper of een torsen middendiff (tiptronic).
                Waarschijnlijk ondertussen alleen nog het eigen ontwikkelde systeem.

              • prop zegt

                21 augustus 2021 om 16:53

                @willeme:

                Leg dan eens goed uit waarom de basis een FWD is?

                Ik denk dat veel mensen -waaronder ik- dit niet begrijpen obv het MLB platform welke is ontwikkeld voor achterwiel georienteerde vierwielaandrijving.

          • torsen zegt

            20 augustus 2021 om 16:09

            @Willeme: overigens neemt dat niet weg dat @jaapiyo nog steeds genoeg munitie heeft om dit ding onderuit te halen.
            De motor ligt nog steeds voor de vooras.
            Hoe mooi de ‘cijfers’ over krachtverdeling ook klinken op papier je hoeft geen drifts te verwachten.
            Het ding is 135kg zwaarder dan een M5 (en 200kg dan een M5 CS).

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              20 augustus 2021 om 19:08

              @torsen: precies dat dus ;-).

              Login om te reageren
      • prop zegt

        20 augustus 2021 om 16:09

        @willeme:

        De RS 7 is
        achterwielaangedreven georienteerd doordat continue minimaal 70% van het vermogen via het zelfsperrende midden differentieel naar de achterwielen wordt gestuurd (tot 90% max).

        Dit zelfsperrende middendifferntieel is de opvolger van het Torsen differntieel van twee generaties terug van deze quattro variant.

        Vandaar het verwarrend is dat de schrijver van dit artikel abuis vermeld dat dit voorwielaandrijving betreft.

        Login om te reageren
    • Dieseltor zegt

      20 augustus 2021 om 14:54

      Ik zou graag mee willen lullen, omdat ik exact dacht wat je zei, maar zo veel kennis heb ik er niet van en dus bevestig noch ontkracht ik jouw bewering. Ben wel benieuwd naar wat @willeme hierop te zeggen heeft.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        20 augustus 2021 om 14:55

        @dieseltor: staat hierboven ;-)

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 augustus 2021 om 15:16

      Bij de MLB wagens zonder quattro gaat alle kracht gewoon naar de voorwielen. Bij wagens met quattro gaat er standaard net iets meer naar achteren dan naar voren en dat kan door de elektronica bijgeregeld worden.
      En dan heb je de e-tron, wel MLB maar standaard 100% naar achteren en voor alleen bijspringen wanneer nodig.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        20 augustus 2021 om 15:23

        @mashell: en die e-tron is misschien wel de fijnst rijdende MLB-auto. Wel zwaar, maar niet zwaar in de neus.

        Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      20 augustus 2021 om 15:19

      @prop: Het feit dat je de A4 en A6 ook met aandrijving op 2 wielen kunt krijgen zegt eigenlijk alles al wel. In dat geval zijn het toch echt de voorwielen die aangedreven worden.

      Login om te reageren
      • prop zegt

        20 augustus 2021 om 16:20

        @kareljansen:

        Klopt, als je aandrijflijn naar achter toe weghaalt zijn ze enkel voorwiel aangedreven maar dat staat hier los van. Dat zou hetzelfde zijn met een BMW x Drive. Ondanks daar een compleet ander concept wordt toegepast.

        Login om te reageren
      • tdipower zegt

        20 augustus 2021 om 17:30

        @kareljansen: Dat geld alleen voor de 4 cylinder motoren met haldex koppeling. De 6 en 8 cylinder motoren zijn altijd echte quattro`s

        Login om te reageren
  2. petroldrinker zegt

    20 augustus 2021 om 13:53

    I like it, lekker in your face gehalte zo 🥰

    Login om te reageren
  3. procyon zegt

    20 augustus 2021 om 14:42

    Wat mooi was was die eerste S4 van Audi. Dikker uitgevoegd en in een mooie kleur blauw.
    Of de Porsche’s van die tijd met de turbo look met brede wielkasten.

    Dit is toch een enorm schreeuwige en versjonniede kermisbak?
    Enige wat hier nog mist is een gekleurde TL balk onder de vloer en hij kan zo in The Fast & Furious 16 meedraaien.

    Ik deze schreeuwlelijk sta je helemaal voor lul als je ondanks de bling bling, spoilers en stickers zoek wordt gereden door een familiesedan van Tesla.

    Login om te reageren
  4. jarnobakker zegt

    20 augustus 2021 om 14:45

    Die auto van bassie en adriaan zag er minder belachelijk uit

    Login om te reageren
  5. Bernadette zegt

    20 augustus 2021 om 15:54

    Lijkt net ’n karper zo van voren.

    Login om te reageren
  6. connexie zegt

    20 augustus 2021 om 17:37

    Dik vet lelijk. Helaas.

    Login om te reageren
  7. potver7 zegt

    20 augustus 2021 om 20:49

    Meer show dan go dus. En ook nog eens foeilelijk. Next…

    Login om te reageren
  8. HZW zegt

    21 augustus 2021 om 09:38

    Wat een lelijk opzichtig hok.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North