Raikkonen: “moeilijk om niet met Verstappen te crashen”

Auteur: , 32 Reacties
Kimi Raikkonen

Als hij praat, zegt de fin hele zinnige dingen.

Het was weer een ouderwets leuke Formule 1-dag. Dankzij het uitvallen van de Mercedessen heeft Vettel de leiding in het klassement kunnen pakken. Het heeft een tijdje geduurd, maar het is weer eens echt spannend. Met nog 12 races te gaan is het nog niet duidelijk wie er dit jaar met de titel naar huis gaat. Diverse coureurs zijn qua punten ingelopen op hun teammaat. Grosjean pakte eindelijk punten en Verstappen finishte als eerste, terwijl Ricciardo de race niet kon uitrijden. Verstappen staat nu nog maar drie punten (nu 93 in totaal) achter zijn Australische teamgenoot (96).

Wie ook inliep op zijn teamgenoot is Kimi Raikkonen. Wat dat betreft leek de race heel erg op Barcelona 2016. Verstappen wist de banden uitstekend te sparen zonder te langzaam te rijden. Raikkonen kwam tot een kleine drie seconden in de buurt, maar daar bleef het dan ook bij. Max op 1, Kimi op 2 en Sebastian op nummer drie, net als in Barcelona. Wat we ook zagen in Barcelona: geen Mercedes die aan de finish kwam.

Een belangrijk aandeel van de winst zit hem in de eerste paar ronden, zou uiteindelijk blijken. Raikkonen en Verstappen waren aan het stoeien voor een positie, maar raakten elkaar nauwelijks. Volgens Raikkonen deden hij en Verstappen het goed tijdens de race.

I think there was a lot happening on the first lap. I think a little bit sideways into… or lost the line a little bit into six and then Max… obviously we were pretty close to each other, I think the car in front of me, the Mercedes, disturbed a bit… like the downforce and then obviously it got the run and I tried to hang on on the outside but I got a little bit sideways because I guess we touched a little bit and lost a place but I think we got the best out of it and not taking each out and still fighting in that kind of corner that is fast speed and not very easy to stay next to each other when you try. That’s what happens sometimes. Not ideal for me but it was still fair enough.

Ook Verstappen had er wat over te zeggen. Allereerst dat het goede beelden zal opleveren. Dat kunnen wij beamen.

Yeah, it was hard racing but good racing. I think Kimi is experienced enough to handle the situation well. We had a little touch but I think it’s also good for the sport.

Waarvan akte.



32 reacties

Dat is toch sympathiek van the iceman
@rob5nismo: zeker, terwijl de clickbait titel anders doet vermoeden
@sjonniedeluxe: Wat is er nu weer mis met de titel? Het was toch close racing? Daarbij heeft hij het letterlijk in de persconferentie gezegd.
@willeme: ik vind het ook klikbait. Het insinueert veel meer dan dat er daadwerkelijk gezegd is. Daarbij als je de persco hebt gezien heeft dit stuk geen meerwaarde.
@bredaas: Gelukkig heb jij wel geklikt :-D
@willeme: Je kan het lezen als “die Verstappen maakt het moeilijk om niet met hem te crashen”. Dat is niet de intentie van de zin, maar aangezien er best vaak over Verstappen wordt geklaagd, niet heel vergezocht. Je zou deze titel dus bewust kunnen kiezen, met deze specifieke quote, om de lezer te laten denken dat Raikonen op Verstappen heeft zitten vitten. En dat zou dan clickbait zijn.
@ar156sw: Ah, ok. Je kan het op die manier interpreteren. Begrijpelijk. Dat was niet de intentie. Het was heel erg close en het ging toch goed. Het verschil tussen de held en de schlemiel zijn is bijzonder dun. Als Verstappen fijnvleugel kat had gereden met die actie, dan was het hek van de dam.
@willeme: joh Willeme, niks mis met een beetje click ait af en toe… zelfs met dit weer en het resultaat van gisteren vinden mensen nog wat om over te klagen…
@autobl9g: Kijk ff naar de plusjes op de post die dit wel irritante clickbait vinden en doe aub iets met de opbouwende kritiek, er is namelijk ook een fijne lijn tussen ‘catchy titel’ en je geloofwaardigheid als serieus platform verliezen; en vertrouwen komt te voet en vertrekt per paard; ofwel afbreukrisico is best groot. Wil AB echt de Televaag onder de auto-sites worden ?
@rob5nismo: Hij is sympathieker dan menegeen denkt😉
@skinnybmw: kimi is ook een toffe gast lekker laddertje zat van zn boot afpleuren in Monaco enzo
@rob5nismo: Zo, dat is al lang geleden!
@skinnybmw: yup maar niet vergeten 😁
Was een mooi en fijn gevecht. Die touché deed dat juist eer aan; die toevoeging die niet uit kon blijven maar geen desastreuze gevolgen had voor de betrokken auto’s.
Klikbeet. Mij had je.
Kimi duwde verstappen ook van de baan na bocht 3. Max moest daardoor van het gas en bottas ging toen in 1 klap langs max en kimi. Vond ik ook niet 100% netjes. Maar ging ook goed niets aan de hand. Zelfde geldt voor de “touche” later waar max kimi voorbij komt. Mooie race. Ik heb. Genoten.
De wedstrijdleiding laat veel tijdens de eerste ronde van een race. Daar kun je van alles van vinden, maar de beide Ferrari coureurs maakte er maximaal gebruik van door allebei 2 keer de bocht buiten de baan te nemen. Het zou bizar zijn als Verstappen gestraft zou zijn voor het kusje en de Ferrari’s niet.

Ah, de beker is gemaakt van een plank! Ook leuk!
@pomoek: Zeker Olav jullie wijsgemaakt dit? Wijdt gaan in Bocht 1 en 2 (ook al heet het 3 maar goed), is definitief NIET sneller. In de support races gingen er ook wel is autos wijdt daar, geen 1 investigation, geen 1 klacht. Waarom? Omdat het langzamer is!

Ik lees het alleen maar van die Hollanders die er over klagen….
@basjaski: hee, is mijn reactie verdwenen? Doe ik het nog een keer: Ik heb het niet over snelheid maar puur over op de baan blijven. Raikkonen en Vettel rijden ieder 2 keer naast de baan. Dat mag niet. Maar er mag zoveel niet. Zoals het kusje dat Verstappen gaf aan Raikkonen. En ik wees je op je spelling van het woord Wijd.
Ik hoor niemand meer over die stiekem toch wel briljante move van Bottas, waardoor hij in één keer om Räikkönen en Verstappen heen van P4 naar P2 doorschoof. Voor hem persoonlijk vond ik het jammer dat -ie de bak kapot reed. Twéé honden vechten om één been, etc…

Speaking of… eens zien of Mercedes volgende week op Silverstone nog versnellingsbakken moet gaan wisselen. Dat zou wel een toffe race kunnen opleveren, als Bottas en Hamilton vanuit 5 plaatsen áchter hun kwalificatiepositie zich door het veld naar voren mogen zien te rijden. En stel je voor dat ook Ricciardo dit onfortuinlijke lot treft…
@RRRobert: Het lijkt wel of het team Mercedes moeilijk kan omgaan met de druk, nu ze niet meer dominant zijn. Slechte pitstop tactiek tijdens de race, updates die niet betrouwbaar zijn.
@robin78: dit was ook niet de eerste tactische miskleun van Mercedes, dit seizoen. Die boordradio discussie met Hamilton daarover was trouwens episch.
@RRRobert: het worden geen versnellingsbakken:

HAM was de benzinedruk kwijt;
BOT een hydraulisch lek in de stuurkolom waardoor hij niet meer kan schakelen.

Bron:
http://www.auto-motor-und-sport.de
Beste mannen van AB. Hou nou eens op met die clickbait titels, het begint echt een AB dingetje te worden. Die titels werken misschien wel een tijdje en verhoogd het aantal klik en dus inkomsten maar op lagertermijn is het heel irritant en blijven mensen gewoon weg.
@sketcher: Het is gewoon een quote van wat hij gezegd heeft. EN begrijpelijk, gezien het feit hoe close het was.

Er staat niet “Raikkonen bezwangerd buurvrouw van Dotan” om vervolgens de nieuwe Hyundai i20 te introduceren ;-). Het is gezegd door Kimi in de persconferentie, vandaar dat we het gebruikt hebben in de titel.
@willeme: nu heb ik de persco niet gezien, maar uit de geschreven quote maak ik op dat hij zegt dat het moeilijk is elkaar niet te raken in die bocht. Oftewel, nadruk op de eigenschap van de bocht. Dat is niet hetzelfde als zeggen dat crashen met verstappen bijna overkomelijk is.
@willeme: Bij Dotan zou dat geen clickbait zijn hoor! Die doet toch alles voor volgers?
@willeme: Ik moest lachen
@willeme: ik heb de engelse editie gisteravond gelezen op motorsport.com daar was de titel: me and verstappen did well not to crash. wat toch echt niet in de buurt komt van: het was moeilijk niet te crashen. ze hebben elkaar de ruimte gegund, meer niet.
@gwnbmw: Het was een quote vanuit de persco. Niet een herinterpretatie van hun artikel. Ik vind het persoonlijk niet zo’n hele erge titel. Uiteraard is het wel de bedoeling dat je met een titel/thumb uitnodigt om het artikel te lezen. Dus daar hoort een aansprekende titel bij.
“Fair, maar max op de limiet met Max” als je dan toch wilt teasen in de titel
Ik begrijp niet helemaal waar de titel vandaan komt maar goed: Klikbait. Raikonen was best wel onbesuisd bezig in de eerste ronde. Eerst een do or die actie in de eerste ronde tussen de 2 Mercedessen. Daarna 2x naast de baan. Gelukkig hebben de heren Max en Kimmie er zelf geen problemen mee. Maar de titel slaat nergens op, Misschien een cursusje engels voor de auteur.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).