• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ongeluk met bijzondere Bugatti in Nederland

Auteur: willeme, gepost 1 juli 2018 om 20:00 – 39 Reacties

Afbeelding Ongeluk met bijzondere Bugatti in NederlandAfbeelding Ongeluk met bijzondere Bugatti in NederlandAfbeelding Ongeluk met bijzondere Bugatti in NederlandAfbeelding Ongeluk met bijzondere Bugatti in NederlandAfbeelding Ongeluk met bijzondere Bugatti in NederlandAfbeelding Ongeluk met bijzondere Bugatti in NederlandAfbeelding Ongeluk met bijzondere Bugatti in NederlandAfbeelding Ongeluk met bijzondere Bugatti in Nederland

Bugatti
Pijnlijke taferelen in de achterhoek.

Een naar bericht bereikte ons, vandaag vond er in de Achterhoek een ongeluk plaats met een wel heel bijzondere auto. Het betreft namelijk een Bugatti Brescia T23 uit 1924. Rond 15:00 naderde de Bugatti de oversteek van de Borculoseweg en de Höfteweg (N315). Naar het schijnt was de bestuurster in kwestie geschrokken van een naderende medeweggebruiker, om vervolgens tegen een verkeersbord aan te botsen. Door deze aanrijding werd de bijrijder, een 12 jarige jongen, uit de auto geslingerd. De twee werden direct door omstanders geholpen, de hulpdiensten arriveerden niet veel later. Om te zorgen dat deze deugdelijk hun werk konden doen, werd er een weghelft afgezet.

Per ambulance zijn beide slachtoffers naar het ziekenhuis gebracht. Wat het geleden letsel is van de bestuurster en de jongen is vooralsnog onduidelijk. Omdat het eveneens niet duidelijk is wat er precies heeft plaats gevonden, wordt door de verkeersongevallendienst van de politie een onderzoek ingesteld.

De schade aan de klassieke Bugatti (kenteken AL-59-86), die overigens meer gelijkenissen vertoont met Brum dan met een Veyron, moet ook nog in kaart gebracht worden. Het bericht spreekt zelf van ‘verwoest’, maar een groot gedeelte lijkt nog intact te zijn. Aan de voorkant is natuurlijk wel de nodige schade geleden. Aangezien Bugatti-onderdelen extreem zeldzaam zijn, zullen de kosten om de auto weer op te lappen erg hoog zijn. Wat de waarde van de auto is, is lastig te bepalen. Bijna geen enkel exemplaar is gelijk aan de anderen. Sommigen worden afgehamerd voor zo’n 100.000 euro, anderen een veelvoud daarvan. Deze serie Bugatti’s waren destijds een van de eerste auto’s met een vier kleppen per cilinder.

Fotocredit: Ginopress

Ook interessant!

  • Bugatti Chiron Pur Sport aangekomen in Nederland
  • Bugatti Chiron Pur Sport speelt buiten in Nederland
  • Bugatti opent showroom
    Bugatti opent showroom op zeer bijzondere plek
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, crash, groen, Klassiekers

Vorig bericht: « Waarom Red Bull nu van Max is, met dank aan Jos
Volgend bericht: Raikkonen: “moeilijk om niet met Verstappen te crashen” »

Lees Interacties

Reacties

  1. wimof zegt

    1 juli 2018 om 20:06

    Hopelijk valt het menselijk leed mee.
    Ik dat geval is de Bugatti het grootste slachtoffer.
    Oude auto’s, ze kunnen mooi zijn, maar de techniek dateert.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      1 juli 2018 om 20:38

      @wimof:
      Niet de auto, maar de vaak totaal onbeschofte in zichzelf gekeerde appende mede weg gebruiker vormt het grootste gevaar voor hen die in een klassieker rijden.

      Login om te reageren
      • scale zegt

        1 juli 2018 om 20:50

        @desjonnies: En jij was bij het ongeval aanwezig?
        Misschien zat de chauffeur van de Bugatti zelf te appen.
        Niet alleen klassieke auto rijders hebben last van totaal onbeschofte in zichzelf gekeerde appende mede weg gebruikers wij in moderne auto’s ook.

        Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          1 juli 2018 om 21:57

          @scale: heb je wel eens gekeken wat er bij komt kijken om zo’n oude auto te rijden? Daar heb je beslist géén gelegenheid zelf te ‘appen’ of met andere zaken bezig te zijn, als het rijden van het voertuig. Wat @desjonnies zegt klopt gewoon.

          Login om te reageren
          • frisian zegt

            1 juli 2018 om 22:37

            @406_v6: appen achter het stuur gaat ook met zo’n auto. Eenmaal in de juiste versnelling is het niet zo hard werken meer. echter zonder de uitslag van het onderzoek is het onbekend.

            Login om te reageren
      • mikje90 zegt

        1 juli 2018 om 20:57

        @desjonnies: in de achterhoek kunnen ze zowieso niet fatsoenlijk rijden en dat is gewoon een keihard feit!!!. Bovendien is het schijnheilig achter de rug om boeren rotvolk. Annexeren en fussileren of een aparte provincie ervan maken ze zijn een schande voor gelderland.

        Login om te reageren
        • scale zegt

          1 juli 2018 om 21:03

          @mikje90: Heftige reactie je mag blijkbaar alles zeggen op dit forum.

          Login om te reageren
        • bischero zegt

          1 juli 2018 om 21:07

          @mikje90: het is weer zondag.

          Login om te reageren
        • Jozo zegt

          1 juli 2018 om 21:12

          @mikje90: 28? Jij bent een schande voor je leeftijdsgenoten.

          Login om te reageren
          • tymo zegt

            1 juli 2018 om 21:24

            @Jozo: ik denk dat “90” op millimeters slaat, vandaar de frustratie

            Login om te reageren
            • fmgarcia zegt

              1 juli 2018 om 21:42

              @tymo: Te hoog voor je IQ sws! @mikje90. Plus dit weekend had je daar geen last van, want ze waren allemaal mechanic spelen in Spielberg. Je hebt dus eigelijk wel een beetje gelijk. Maarja dat kan je dan ook zeggen over waar jij vandaan komt. Limburg of Zeeland misschien. O nee kak jij hebt internet.

              Login om te reageren
          • mikje90 zegt

            1 juli 2018 om 21:36

            @Jozo: jij voor de zout industrie

            Login om te reageren
        • introductiemap zegt

          1 juli 2018 om 21:56

          @mikje90: haha wat is dit

          Login om te reageren
          • mikje90 zegt

            1 juli 2018 om 22:16

            @introductiemap: radicale uiting van frustratie ;)

            Login om te reageren
            • fmgarcia zegt

              1 juli 2018 om 22:24

              @mikje90: Maar niemand heeft humor hier.

              Login om te reageren
        • twentsediesel zegt

          2 juli 2018 om 09:22

          @mikje90: hahahahaa.. ben je er weer eens door ze uitgezopen van het weekend en nu een hele slechte verliezer? :-)

          Login om te reageren
  2. jack_abarth zegt

    1 juli 2018 om 20:36

    Eigenlijk wel apart dat je verplicht bent een gordel te dragen in een hedendaagse auto waarvan de auto zelf al een stevige kooi is met dito kreukelzones, maar een twaalfjarige vervoeren in zo’n fossiel mag dan weer wel.

    Login om te reageren
    • scale zegt

      1 juli 2018 om 20:38

      @jack_abarth: Het is bizar, welkom in Nederland.

      Login om te reageren
      • inoh zegt

        1 juli 2018 om 21:04

        @scale: Dat is niet echt een welkom in NL-iets: deze regel is hetzelfde in bijna elk Europees land.

        Login om te reageren
        • scale zegt

          1 juli 2018 om 21:11

          @inoh: ok welkom in Europa dan

          Login om te reageren
      • granlusso zegt

        1 juli 2018 om 21:04

        @scale: Dat cynische ‘welkom in Nederland’ ben ik zo zat. Ga dan gewoon weg ofzo.

        Login om te reageren
        • scale zegt

          1 juli 2018 om 21:10

          @granlusso: ik ben al weg.

          Login om te reageren
          • lotuselises2 zegt

            1 juli 2018 om 21:25

            @scale: waar jij naar toe bent gelden zeer waarschijnlijk exact dezelfde regels wat oldtimers betreft…

            Login om te reageren
            • scale zegt

              1 juli 2018 om 21:36

              @lotuselises2: Volgens mij niet maar dit is een soort van democratisch land waar je als burger nog iets te zeggen hebt, In Nederland moet je als makke schaapjes achter elkaar aanlopen.
              En dat doen ze goed de burgers in Nederland.

              Login om te reageren
              • lotuselises2 zegt

                1 juli 2018 om 21:38

                @scale: je maakt me erg nieuwsgierig, in welk land bevind je je momenteel?

              • scale zegt

                1 juli 2018 om 21:46

                @lotuselises2: Roger Federer woont er ook, alsmede Tina Turner en nog meer slimme mensen.
                Lui die niet met zich laten sollen door de overheid.

              • cloverleaf zegt

                1 juli 2018 om 21:54

                @scale: blablablablabla

              • scale zegt

                1 juli 2018 om 22:00

                @cloverleaf: Misschien blablablablabla of toch niet wie zal het zeggen.

              • granlusso zegt

                1 juli 2018 om 22:14

                @scale: ‘Lui die niet met zich laten sollen door de overheid.’
                Waar laten we ons hier in de maling nemen door de overheid dan? Tuurlijk gaan er dingen mis hier, maar dat is niet gek in een land met 17 miljoen mensen.
                En niet beginnen over ‘de elite waar niemand invloed op heeft’, want iedereen kan daar deel van uit maken als je dat zou willen.

              • marinepower zegt

                2 juli 2018 om 02:30

                @scale: de regering solt altijd met zijn/haar burgers. Overal punt

    • tjongejongejonge zegt

      1 juli 2018 om 21:41

      @jack_abarth: precies, Bugatti was zeer innovatief met de cilinders maar in dit geval was het beter geweest wanneer ze de eerste waren met een gordel…. dit soort auto’s zijn leuk voor een museum maar niet voor het huidige verkeer geschikt

      Login om te reageren
      • scale zegt

        1 juli 2018 om 21:50

        @tjongejongejonge: Jawel hoor je moet alleen iets voorzichtiger zijn en weten waar je mee rijd.

        Login om te reageren
  3. scale zegt

    1 juli 2018 om 20:36

    Ik zie wel schade aan de paal, maar aan de Bug zeer weinig.
    Tja voor de inzittenden niet leuk maar dat is een voordeel van gordels die voorkomen dit.

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      1 juli 2018 om 21:12

      @scale: dat dacht ik ook. Even langs de fietsenmaker voor een nieuw wiel en je kunt weer door.

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        2 juli 2018 om 08:59

        @torsen: precies, en dit soort voorruitjes liggen bij Carglass ook gewoon op voorraad.

        Login om te reageren
  4. mnmg zegt

    1 juli 2018 om 20:51

    Waarde ligt aan de originaliteit. Voor 100k koop je in ieder geval geen Brescia…

    Login om te reageren
  5. FieRo zegt

    1 juli 2018 om 20:58

    Abs en lanecontrol deden het niet. Verkeersbordherkenning daarentegen…

    Login om te reageren
  6. Corrado16v zegt

    1 juli 2018 om 23:23

    RIP Brum

    Login om te reageren
  7. fordnut zegt

    2 juli 2018 om 08:28

    Hulde voor de eigenaar! Hij doet wat je met een auto hoort te doen, rijden. De meesten hebben zo’n Bugatti alleen maar voor de heb en rijden er nooit in.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North