Ongeluk met bijzondere Bugatti in Nederland

Auteur: , 39 Reacties

Pijnlijke taferelen in de achterhoek.

Een naar bericht bereikte ons, vandaag vond er in de Achterhoek een ongeluk plaats met een wel heel bijzondere auto. Het betreft namelijk een Bugatti Brescia T23 uit 1924. Rond 15:00 naderde de Bugatti de oversteek van de Borculoseweg en de Höfteweg (N315). Naar het schijnt was de bestuurster in kwestie geschrokken van een naderende medeweggebruiker, om vervolgens tegen een verkeersbord aan te botsen. Door deze aanrijding werd de bijrijder, een 12 jarige jongen, uit de auto geslingerd. De twee werden direct door omstanders geholpen, de hulpdiensten arriveerden niet veel later. Om te zorgen dat deze deugdelijk hun werk konden doen, werd er een weghelft afgezet.

Per ambulance zijn beide slachtoffers naar het ziekenhuis gebracht. Wat het geleden letsel is van de bestuurster en de jongen is vooralsnog onduidelijk. Omdat het eveneens niet duidelijk is wat er precies heeft plaats gevonden, wordt door de verkeersongevallendienst van de politie een onderzoek ingesteld.

De schade aan de klassieke Bugatti (kenteken AL-59-86), die overigens meer gelijkenissen vertoont met Brum dan met een Veyron, moet ook nog in kaart gebracht worden. Het bericht spreekt zelf van ‘verwoest’, maar een groot gedeelte lijkt nog intact te zijn. Aan de voorkant is natuurlijk wel de nodige schade geleden. Aangezien Bugatti-onderdelen extreem zeldzaam zijn, zullen de kosten om de auto weer op te lappen erg hoog zijn. Wat de waarde van de auto is, is lastig te bepalen. Bijna geen enkel exemplaar is gelijk aan de anderen. Sommigen worden afgehamerd voor zo’n 100.000 euro, anderen een veelvoud daarvan. Deze serie Bugatti’s waren destijds een van de eerste auto’s met een vier kleppen per cilinder.

Fotocredit: Ginopress



39 reacties

Hopelijk valt het menselijk leed mee.
Ik dat geval is de Bugatti het grootste slachtoffer.
Oude auto’s, ze kunnen mooi zijn, maar de techniek dateert.
@wimof:
Niet de auto, maar de vaak totaal onbeschofte in zichzelf gekeerde appende mede weg gebruiker vormt het grootste gevaar voor hen die in een klassieker rijden.
@desjonnies: En jij was bij het ongeval aanwezig?
Misschien zat de chauffeur van de Bugatti zelf te appen.
Niet alleen klassieke auto rijders hebben last van totaal onbeschofte in zichzelf gekeerde appende mede weg gebruikers wij in moderne auto’s ook.
@scale: heb je wel eens gekeken wat er bij komt kijken om zo’n oude auto te rijden? Daar heb je beslist géén gelegenheid zelf te ‘appen’ of met andere zaken bezig te zijn, als het rijden van het voertuig. Wat @desjonnies zegt klopt gewoon.
@406_v6: appen achter het stuur gaat ook met zo’n auto. Eenmaal in de juiste versnelling is het niet zo hard werken meer. echter zonder de uitslag van het onderzoek is het onbekend.
@desjonnies: in de achterhoek kunnen ze zowieso niet fatsoenlijk rijden en dat is gewoon een keihard feit!!!. Bovendien is het schijnheilig achter de rug om boeren rotvolk. Annexeren en fussileren of een aparte provincie ervan maken ze zijn een schande voor gelderland.
@mikje90: Heftige reactie je mag blijkbaar alles zeggen op dit forum.
@mikje90: het is weer zondag.
@mikje90: 28? Jij bent een schande voor je leeftijdsgenoten.
@Jozo: ik denk dat “90” op millimeters slaat, vandaar de frustratie
@tymo: Te hoog voor je IQ sws! @mikje90. Plus dit weekend had je daar geen last van, want ze waren allemaal mechanic spelen in Spielberg. Je hebt dus eigelijk wel een beetje gelijk. Maarja dat kan je dan ook zeggen over waar jij vandaan komt. Limburg of Zeeland misschien. O nee kak jij hebt internet.
@Jozo: jij voor de zout industrie
@mikje90: haha wat is dit
@introductiemap: radicale uiting van frustratie ;)
@mikje90: Maar niemand heeft humor hier.
@mikje90: hahahahaa.. ben je er weer eens door ze uitgezopen van het weekend en nu een hele slechte verliezer? :-)
Eigenlijk wel apart dat je verplicht bent een gordel te dragen in een hedendaagse auto waarvan de auto zelf al een stevige kooi is met dito kreukelzones, maar een twaalfjarige vervoeren in zo’n fossiel mag dan weer wel.
@jack_abarth: Het is bizar, welkom in Nederland.
@scale: Dat is niet echt een welkom in NL-iets: deze regel is hetzelfde in bijna elk Europees land.
@inoh: ok welkom in Europa dan
@scale: Dat cynische ‘welkom in Nederland’ ben ik zo zat. Ga dan gewoon weg ofzo.
@granlusso: ik ben al weg.
@scale: waar jij naar toe bent gelden zeer waarschijnlijk exact dezelfde regels wat oldtimers betreft…
@lotuselises2: Volgens mij niet maar dit is een soort van democratisch land waar je als burger nog iets te zeggen hebt, In Nederland moet je als makke schaapjes achter elkaar aanlopen.
En dat doen ze goed de burgers in Nederland.
@scale: je maakt me erg nieuwsgierig, in welk land bevind je je momenteel?
@lotuselises2: Roger Federer woont er ook, alsmede Tina Turner en nog meer slimme mensen.
Lui die niet met zich laten sollen door de overheid.
@scale: blablablablabla
@cloverleaf: Misschien blablablablabla of toch niet wie zal het zeggen.
@scale: ‘Lui die niet met zich laten sollen door de overheid.’
Waar laten we ons hier in de maling nemen door de overheid dan? Tuurlijk gaan er dingen mis hier, maar dat is niet gek in een land met 17 miljoen mensen.
En niet beginnen over ‘de elite waar niemand invloed op heeft’, want iedereen kan daar deel van uit maken als je dat zou willen.
@scale: de regering solt altijd met zijn/haar burgers. Overal punt
@jack_abarth: precies, Bugatti was zeer innovatief met de cilinders maar in dit geval was het beter geweest wanneer ze de eerste waren met een gordel…. dit soort auto’s zijn leuk voor een museum maar niet voor het huidige verkeer geschikt
@tjongejongejonge: Jawel hoor je moet alleen iets voorzichtiger zijn en weten waar je mee rijd.
Ik zie wel schade aan de paal, maar aan de Bug zeer weinig.
Tja voor de inzittenden niet leuk maar dat is een voordeel van gordels die voorkomen dit.
@scale: dat dacht ik ook. Even langs de fietsenmaker voor een nieuw wiel en je kunt weer door.
@torsen: precies, en dit soort voorruitjes liggen bij Carglass ook gewoon op voorraad.
Waarde ligt aan de originaliteit. Voor 100k koop je in ieder geval geen Brescia…
Abs en lanecontrol deden het niet. Verkeersbordherkenning daarentegen…
RIP Brum
Hulde voor de eigenaar! Hij doet wat je met een auto hoort te doen, rijden. De meesten hebben zo’n Bugatti alleen maar voor de heb en rijden er nooit in.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).